لرستان ، سرزمین آبشار های خروشان

لرستان یکی از استان های ایران است که با دارا بودن آب و هوایی معتدل و کوهستانی و همچنین طبیعتی بکر و دیدنی در کوه های زاگرس واقع شده است. لرستان نیز دارای جاذبه های گرشگری و تاریخی فراوانی مانند قلعه فلک افلاک، پل تاریخی کشکان، دره خزینه، تونل برفی ازنا و… می باشد. همچنین در این استان آبشار هایی هم قرار گرفته است که برای این استان همچون نگینی ارزشمند است. تعداد زیاد این آبشار ها باعث شده است که این استان نیز نام سرزمین آبشار های خروشان را از آن خود کند.

در این مقاله همراه وبلاگ گردشگری های هتل تعدادی از زیبا ترین آبشار ها را به شما معرفی می کنیم. همراه ما باشید:

آبشار بیشه

آبشار بیشه یکی از آبشار های زیبا در استان لرستان می باشد که در 35 کیلومتری شهری به نام دورود قرار گرفته است. آبشار بیشه به عنوان هشتمین اثر ملی توسط میراث فرهنگی برگزیده شده است. این آبشار با عرضی 20 متری و ارتفاعی 48 متری در مسیر راه آهن و در میان کوه و جنگل واقع شده است. این آبشار از چشمه آب زلالی که از دل کوه بیرون می آید تشکیل می شود. طبیعت سرسبز و درختان، صدای رودخانه ها و… زیبایی این منطقه دوچندان کرده و اکنون این منطقه یکی از زیباترین مناطق گردشگری در این استان است.

آدرس آبشار بیشه: استان لرستان، خرم آباد، روستای بیشه 

آبشار نوژیان

 از دیگر آبشار های زیبا در استان لرستان می توان به آبشار نوژیان اشاره کرد. این آبشار در 51 کیلومتری جنوب شرقی شهر خرم آباد قرار دارد که با سفر به آن می توانید یک سفر بدور از فضا و شلوغی را تجربه کنید. آبشار نوژیان دارای ارتفاعی 95 متری و عرضی 5 متری است که عنوان مرتفع ترین آبشار های کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین نام این آبشار در سال 1387 در بین اثرهای ملی به ثبت رسیده است.

آدرس آبشار نوژیان: استان لرستان، ۳۸ کیلومتری جنوب شرقی خرم آباد

 آبشار چکان

  آبشار چکان از دیگر آبشار های زیبایی است که در لرستان قرار دارد. این آبشار در ارتفاعات شهرستان الیگودرز واقع شده است. بهترین زمان برای بازدید از این آبشار فصل بهار و تابستان است. چرا که این آبشار در پاییز و زمستان خشک می شود. آبشار چکان دارای ارتفاعی 30 متری و عرضی 4 متری دارد که در بین درختان زیادی مانند زلزالک، گلابی، بید، چنار و بلوط منظره ای بی نظیر را به وجود آورده است.

آدرس آبشار چکان: استان لرستان، ۸ کیلومتری جاده الیگودرز-شول‌آباد

آبشار وارک

از معروف ترین آبشار های دو قلوی موجود در استان لرستان می توان به آبشار وارک اشاره کرد. این آبشار از چشمه های بالای صخره ای سرچشمه می گیرد و با طی کردن مسیری 15 متری به آبشار دوم نیز می ریزد. از زیبایی های این آبشار می توان به آبشار های کوچکی اشاره کرد که در طول مسیر آبشار اصلی تشکیل شده اند. برای رسیدن به آبشار وارک باید مسیر قابل توجهی را در میان پوشش گیاهی بلوط پیاده روی کنید.

آدرس آبشار وارک: استان لرستان، 60 کیلومتری جنوب شرقی خرم آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هتل پارسیان ، اولین هتل کپری در جهان

شنبه 11 بهمن 1399
در سال 1395 در منطقه قلعه گنج هتل چهارستاره ای بنا شد به نام هتل پارسیان که توانست عنوان اولین […]

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس