جاهای دیدنی شاندیز ، جاذبه های کمتر دیده شده

جاهای دیدنی شاندیز از دیگر ییلاقات پرطرفدار گردشگران مشهد است. این منطقه در استان بینالود مشهد واقع شده است. این ییلاق علاوه بر گردشگران، تفریگاه مورد علاقه شهروندان مشهدی هم هست. منطقه ای با آب و هوای مطبوع که استراحتگاه ها و ویلاهای زیبایی در آن ساخته شده است. شاندیز، روستاها و مناطق بسیار دل انگیز و جذابی را در دل خود جای داده است که به تعدادی از آنان که ناشناخته تر بوده اند اشاره خواهیم کرد.

هتل مشهد

اقامتگاه ماژان

ماژان اقامتگاهی سنتی و یکی از جا‌های دیدنی شاندیز در روستای حصار سرخ و ۲۰ کیلومتری شهر مشهد واقع شده است. ماژان با قدمتی ۱۳۰ ساله بعنوان یکی از قدیمی‌ترین جا‌های دیدنی طرقبه شناخته شده است. پس از بازسازی این بنا همچنان ظاهر سنتی خود را حفظ کرده است.

اقامتگاه ماژان

اگر با خودرو می‌خواهید به این اقامتگاه بروید ابتدا از مشهد به سمت شاندیز حرکت کنید و بعد از گذر از شاندیز، به سمت روستای حصار سرخ بروید. وارد روستا شوید و به سمت میدان حسینیه حرکت کنید. اقامتگاه ماژان در انتهای روستا واقع شده‌است.

در صورتی که با تاکسی به این اقامتگاه می‌روید می‌توانید از تاکسی‌های مخصوص شاندیز که در میدان آزادی مشهد قرار دارند، استفاده کنید. می‌توانید از اتوبوس‌های شهری که در محله آب و برق مشهد قرار دارند، هم برای رسیدن به این اقامتگاه استفاده کنید.

این اقامتگاه ۶ واحد دارد که می‌تواند پذیرای ۳۵ گردشگر باشد. به طور متوسط، قیمت هر شب اقامت در این اقامتگاه حدود ۶۰۰ هزار تومان است. از جمله ویژگی‌های جالب ماژان می‌توان به کارگاه سازسازی و نقاشی روی سفال اشاره کرد. همچنین می‌توانید به عنوان برای سوغات انواع ظروف سفالی، مسی، سنگی و حصیربافی را به یادگار ببرید.

آدرس: مشهد، کیلومتر 20 جاده مشهد به شاندیز، روستای حصار سرخ، میدان انقلاب (حسینیه)، انتهای روستا

اگر با تور مشهد سفر کرده اید و تمایل دارید بجای رزرو هتل در جایی دنج و خوش آب و هوا اقامت کنید بهترین انتخاب شما بعد از رزرو آنلاین تور مشهد می تواند ماژان باشد.

باغ مزار ویرانی از دیگر جاهای دیدنی شاندیز

باغ مزار ویرانی از دیگر جاهای دیدنی شاندیز

باغ ویرانی یکی از جاذبه‌های روستای خوش آب و هوای لنگر شاندیز است که پیشنهاد می‌شود در جریان بازدید از جاهای دیدنی شاندیز آن را از دست ندهید. این باغ مربوط به سده‌های ۸ و ۹ هجری و محل زندگی عارفان خراسانی بوده است. این باغ از جا‌های دیدنی شاندیز است که قبلاً با نام‌های “ویرانیو” و “وی رانی” بوده و بعد از انقلاب به نام “نورآباد” تغییر کرده است.

این باغ دارای مقبره، موزه مردم‌شناسی و گورستان قدیمی است که به دوره‌های سلجوقی، تیموری و صفوی برمی‌گردد. هزینه ورودی به این باغ برای هر نفر ۱۰ هزار تومان است.

اگر می‌خواهید با خودرو از این مکان بازدید کنید ابتدا از مشهد به سمت شاندیز حرکت کنید و بعد از گذر از شاندیز، به سمت روستای لنگر حرکت کنید. فاصله این روستا تا مشهد حدود ۳۰ کیلومتر است. وارد روستا شوید و به سمت غرب حرکت کنید. باغ مزار ویرانی در کنار روستای لنگر واقع شده‌است.

می‌توانید از تاکسی‌های مخصوص شاندیز که در میدان آزادی مشهد قرار دارند، استفاده کنید. همچنین با اتوبوس‌های شهری که در محله آب و برق مشهد قرار دارند، می‌توانید به شاندیز بروید و از آنجا به سمت روستای لنگر بروید.

آدرس: مشهد، شاندیز، روستای لنگر، باغ مزار ویرانی

از جاهای گردشگری این باغ می توان به موزه مردم شناسی، مزار ویرانی متعلق به اخی علی قتلقشاه، قنات ویرانی، کاریز لنگر، قلعه سنگر و قبرستان قدیمی اشاره کرد.

پارک جنگلی شاندیز

پارک جنگلی یکی از جاهای دیدنی شاندیز است که در 15 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است. اگر از گردشگران تور مشهد باشید می توانید به این پارک جنگلی بسیار سرسبز و چشم نواز سری بزنید و از آرامش و هوای مطبوع آن لذت ببرید. رودخانه ای ک در این پارک وجود دارد بیش از هر چیزی نظر گردشگران را جلب کرده است.

اگر قصد بازدید از این پارک جنگلی زیبا را دارید از مشهد به سمت شاندیز بروید و سپس وارد بلوار آبشار شوید و بعد از آن وارد خیابان بهار شوید. اگر خودروی شخصی در اختیار ندارید می‌توانید از تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها هم برای رسیدن به شهر شاندیز استفاده کنید.

آدرس: مشهد، شاندیز، پارک جنگلی پردیس شاندیز

روستای ابرده بالا شاندیز

روستای ابرده از خوش آب و هواترین جا‌های دیدنی شاندیز است. این روستا به دو بخش ابرده علیا یا همان ابرده بالا و ابرده سفلی یا پایین تقسیم شده است. این روستای بسیار دیدنی در میان دره و در دل کوه قرار گرفته است. اگر با تور مشهد سفر کرده باشید حتماً این روستا را خواهید دید. روستای ابرده بالا محور گردشگری شاندیز است.

روستای ابرده بالا شاندیز

برای رسیدن به این روستا، باید از مشهد به سمت شاندیز حرکت کنید و پس از عبور از شاندیز، به سمت روستای ابرده پایین بپیچید. روستای ابرده بالا در فاصله ۵ کیلومتری از روستای ابرده پایین واقع شده است.

آدرس: مشهد، شاندیز، روستای ابرده بالا

می توانید اقامتگاه ها و مراکز پذیرایی و اطراقگاه های زیادی را در این منطقه بسیار دیدنی ببینید. این روستا از جمله جاهای دیدنی شاندیز است که باغ های زیادی را درون خود جای داده است. اگر در مشهد اقدام به رزرو هتل کرده اید حتما برای چند ساعت به این روستای دل انگیز سر بزنید.

مجموعه توریستی پدیده

مجموعه توریستی پدیده

مجموعه پدیده یکی دیگر از جاهای دیدنی شاندیز است که در حاشیه جاده اصلی شاندیز واقع شده. این مجموعه دارای امکاناتی  نظیر کافی شاپ، رستوران های سنتی و بین المللی و فروشگاه های لوکس است. همچنین در این مکان می توانید باغ گل، مجتمع فرهنگی و پارک آبی و تنها پیست اسکی روی یخ ایران را ببینید.

برای رسیدن به این مجموعه، شما می‌توانید از طریق بزرگراه وکیل آباد مشهد با طی کردن مسیری کوتاه به پدیده شاندیز برسید. از بزرگراه وکیل آباد تا این مرکز تفریحی فقط ۱۸ کیلومتر فاصله وجود دارد که به راحتی قابل دسترسی است.

آدرس: مشهد، شاندیز، میدان شهدا، مجموعه گردشگری پدیده شاندیز

قلعه شاهان دژ

یکی از جاذبه هایی که شاندیز را به خوبی معرفی می کند و از افتخارات این شهر است، قلعه شاهان دژ می باشد. نام این قلعه در چندین کتاب تاریخی معتبر آورده شده است. این قلعه که به دوران قبل از اسلام بر می گردد و عظمت آن به اندازه ای بوده که به آن شاهان دژ می گفتند. پیشنهاد می کنیم در تور مشهد و در جریان بازدید از جاهای دیدنی شاندیز حتما به این قلعه بزرگ و پر داستان سری بزنید.

روستای زشک

روستای زشک

روستای زشک مشهد، یکی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان خراسان رضوی است که در لیست جاهای دیدنی شاندیز و در فاصله ۲۰ کیلومتری از مشهد قرار دارد. این روستا با داشتن چشمه‌های جوشان، باغ‌های سرسبز، رودخانه‌های پرآب و کوه‌های بلند، یک منطقه ییلاقی و تفریحی بسیار زیبا و دلنشین است. در این روستا می‌توانید از طبیعت خیره‌کننده لذت ببرید، به قله‌های چمن و شیرباد صعود کنید، سوار تله‌کابین شوید، طعم محصولات باغی تازه را بچشید و در رستوران‌ها و چایخانه‌های سنتی غذا بخورید.

شما می‌توانید با خودرو، اتوبوس یا تاکسی به این روستا بروید. برای این که با خودروی شخصی به روستای زشک بروید، ابتدا باید از پارک وکیل آباد به شاندیز بروید و بعد با پیمودن مسافتی ۱۵ کیلومتری به این روستا برسید. همچنین نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به زشک، ایستگاه خط ۱ وکیل آباد بوده که می‌توان پس از رسیدن به این ایستگاه ادامه مسیر را با خودرو یا تاکسی جهت رسیدن به زشک طی کنید.

همچنین در این روستا اقامتگاه‌های بومگردی و هتل‌های ساده روستایی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید.

آدرس: مشهد، شهر شاندیز، روستای زشک

موزه شهرداری مشهد

موزه شهرداری

موزه شهرداری شاندیز یکی از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی شهر شاندیز است که در بلوار دانش‌سرا واقع شده است. این موزه در سال ۱۳۹۴ با هدف نگهداری و نمایش آثار تاریخی و فرهنگی شاندیز افتتاح شده است. در این موزه، آثار مختلفی از دوران‌های گذشته تاکنون نگهداری و به نمایش گذاشته می‌شوند.

موزه شهرداری شاندیز یک مکان فرهنگی و آموزشی است که بازدید از آن می‌تواند به شما در شناخت بیشتر تاریخ و فرهنگ مشهد و شهر شاندیز کمک کند. این موزه در روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و از ساعت ۱۵ تا ۱۷ عصر باز است. همچنین در روز‌های پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر باز است. بلیط ورود به این موزه رایگان است.

برای این که به موزه شهرداری بروید، ابتدا باید از پارک وکیل آباد به شهر شاندیز بروید و سپس وارد بلوار دانش‌سرا شوید تا به این موزه برسید.

آدرس: مشهد، شاندیز، بلوار دانش‌سرا، موزه شهرداری

مجموعه تفریحی گلستان

مجموعه تفریحی گلستان

مجموعه تفریحی گلستان شاندیز یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین مراکز تفریحی و خرید شاندیز است که در بخش جنوبی شهرستان شاندیز قرار دارد. این مجموعه در سال ۱۳۹۴ با هدف ارائه خدمات گردشگری و تفریحی به بازدیدکنندگان افتتاح شده است. در این مجموعه، امکانات و فعالیت‌های متنوع و جذابی همچون تله‌کابین، پارک جنگلی، رستوران و کافی‌شاپ و مراکز خرید مختلف وجود دارد.

مجموعه تفریحی گلستان شاندیز یک مکان عالی برای سپری کردن اوقات فراغت و تفریح با خانواده و دوستان است که جزو بهترین گزینه‌ها برای جاهای دیدنی شاندیز همراه با خانواده است. شما می‌توانید با خودرو، اتوبوس یا تاکسی به این مجموعه بروید. همچنین در این مجموعه، پارکینگ رایگان و نگهبانی ۲۴ ساعته وجود دارد.

آدرس: مشهد، شاندیز، مجموعه تفریحی گلستان

رصدخانه نجوم رضوی

رصدخانه نجوم رضوی

رصدخانه نجوم رضوی یکی از رصدخانه‌های مدرن و پیشرفته ایران است که در شاندیز مشهد واقع شده‌ است و یکی از جاهای دیدنی شاندیز به حساب می‌آید. این رصدخانه در سال ۱۳۹۲ با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی تأسیس شد و در سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری رسید. این رصدخانه دارای تلسکوپ‌های نوری، رادیویی و فضایی است که می‌توانند تصاویر و داده‌های مربوط به اجرام آسمانی را با دقت بالا ثبت و پردازش کنند. همچنین این رصدخانه دارای آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تحقیقاتی است که محققان و دانشجویان می‌توانند از آن‌ها برای انجام پروژه‌های علمی و آموزشی استفاده کنند. هزینه ورودی برای هر نفر ۵۰ هزار تومان است.

رصدخانه نجوم رضوی در ۱۰ کیلومتری شمال شرق مشهد، در منطقه گلستان شاندیز قرار دارد. این منطقه به دلیل داشتن آب و هوای خوب، شفافیت آسمان و نزدیک بودن به شهر مشهد، به عنوان مکانی مناسب برای ساخت رصدخانه انتخاب شده است.

آدرس: مشهد، شاندیز، منطقه گلستان شاندیز

پاراموتور شاندیز

پاراموتور شاندیز

پاراموتور شاندیز یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات مشهد است. شما با یک چتر گلایدر لذت پرواز در آسمان را تجربه خواهید کرد. این فعالیت، به شما فرصت می‌دهد که از مناظر زیبای شاندیز و مشهد از نمای بالا لذت ببرید و تجربه‌ای فوق‌العاده را در ذهنتان ثبت کنید.

پاراموتور شاندیز در استان خراسان رضوی، ۴۰ کیلومتری غرب مشهد، در منطقه گلستان شاندیز قرار دارد. این مکان، دارای آب و هوای خوب و شیب مناسب برای پرواز است. می‌توانید با خودرو شخصی از جاده قائمشهر به سمت شاندیز بروید و بعد از رسیدن به میدان ولیعصر، به سمت شهرک شهرستانی پیش بروید. پاراموتور شاندیز در این مسیر قرار دارد و با تابلو‌های راهنما مشخص شده است.

هزینه پاراموتور شاندیز بستگی به نوع سرویس و زمان پرواز دارد. برای مثال، برای سرویس عادی که شامل ۱۵ دقیقه پرواز به همراه استاد است، هزینه ۲۵۰ هزار تومان است. برای سرویس ویژه که شامل ۳۰ دقیقه پرواز به همراه استاد و فیلمبرداری حرفه‌ای است، هزینه ۵۰۰ هزار تومان است. در بین جاهای دیدنی شاندیز، پاراموتور شاندیز را حتما امتحان کنید.

آدرس : مشهد، شاندیز، میدان ولیعصر

سنگ نگاره‌های شترسنگ

سنگ نگاره‌های شترسنگ

سنگ نگاره‌های شترسنگ یکی از آثار باستانی و هنری ایران هستند که در کنار راه مشهد به شاندیز و نزدیک روستای درخت بید به عنوان یکی از جاهای دیدنی شاندیز قرار دارند. این سنگ نگاره‌ها دارای قدمتی چندین هزار ساله هستند و یادگاری از اعماق تاریخ خراسان محسوب می‌شوند. بر روی این سنگ نگاره‌ها، نقوش متعددی از حیوانات، انسان‌ها و نماد‌های مذهبی و فلکی حک شده‌اند که سندی بر زندگی، فرهنگ و باور‌های مردمان آن دوره هستند.

آدرس: مشهد، شاندیز، نزدیکی روستای درخت بید

دیگر جاهای دیدنی شاندیز

لازم به ذکر است که قبل از رزرو هتل در مشهد و اقدام به رزرو تور مشهد از دیگر جاهای دیدنی شاندیز هم مطلع باشید.

  • شیخ حافظ ابرده ای
  • پیست موتورسواری پدیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پارک ساحلی آفتاب ، بزرگترین مجموعه آبی طبقاتی جهان

چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400
پارک ساحلی آفتاب از جاهای دیدنی مشهد است. این پارک آبی که در 7 طبقه ساخته شده است از بزرگترین مجموعه […]
پارک ساحلی آفتاب

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس