هتل سنتی انار ، خانه ای تاریخی درعقدا

دربرخی از مناطق کشور ایران، به خصوص مناطق کویری مکان های بسیاری وجود دارد که کمتر کسی از وجود آن ها مطلع است. شهر عقدا نیز یکی از این مکان ها می باشد. تعداد زیادی از توریست ها به دلیل اینکه در مورد شهر های تاریخی در ایران مطالعه زیاد انجام می دهند با این مکان ها آشنا هستند.

هتل سنتی انار

شهر عقدا و تاریخچه آن

شهر عقدا شهری است که با قدمتی 4000 در 70 کیلومتری شهرستان نایین اصفهان واقع شده است. تاریخ و قدمت شهرستان عقدا نیز مشخص نیست، اما طبق گفته های یکی از مورخان تاریخ این به 6 هزار سال پیش برمی گردد. عقدا نام شخصی می باشد که این شهر را ایجاد کرده است.

شهر عقدا مهد هتل سنتی انار

شهر عقدا دارای جمعیتی بالغ بر دو هزار نفر است که در مناسبت های مختلف مانند ایام محرم و صفر، جمعیت آن به 10 تا 15 هزار نفر نیز می رسد. در شهر عقدا نیز دو حمام به نام های حمام کهنه و نو وجود دارد که در 380 سال پیش ساخته شده است. در این شهر نیز مسجدی وجود دارد که با دستان هنرمندی به نام ملا اسماعیل ساخته شده است. علاوه بر آن چاپارخانه ای در آن وجود دارد که اکنون به دلیل اینکه به آن رسیدگی نمی شود در حال ویرانی است.

هتل سنتی انار

در بافت قدیمی شهرعقدا خانه ای وجود دارد که دارای نمایی بسیار زیبا و پنجره های چوبی بی نظیری می باشد. این خانه با استفاده از خشت و گل در سیصد سال پیش ساخته شده است. هتل سنتی انار دارای 2 طبقه می باشد که در طبقه  اول 8 واحد و در طبقه دوم 7 واحد اقامتی جای گرفته اند. تمامی این واحد ها دارای امکانات مورد نیاز نیز می باشند.

هتل سنتی انار در عقدا

امکانات ارائه شده در هتل سنتی انار

این هتل نیز در قسمت پشت بام رستوران، کافی شاپ و چایخانه قرار داده است که می توان برای پذیرایی از مهمانان از این مکان ها استفاده کرد. در این هتل نیز امکاناتی دیگر همچون اینترنت، حمام و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، پارکینگ، سیستم گرمایشی و سرمایشی، و… ارائه شده است.

قوانین هتل سنتی انار

  • در این هتل نیز امکان برگزاری هیچ مراسمی وجود ندارد.
  • مهمانان نیر باید از آوردن هرگونه حیوان خانگی به داخل این هتل جلوگیری کنند.
  • استعمال دخانیات ممنوع است.
  • در ابتدای ورود ارائه شناسنامه و برای زوج های ارائه مدارک محرمیت نیز الزامی می باشد.
  • در صورت لغو رزرو انجام شده اگر میهمان پنج روز قبل از شروع اقامت به هتل اعلام کند، کل مبلغ پس از کسر کارمز سایت به مهمان برگردانده می شود. اما اگر مهمان کمتر از 5 روز مانده به شروع اقامت به هتل اعلام کند، در این صورت مبلغ شب اول اقامت قابل برگشت نیست و مبلغ شب‌های باقی‌ مانده با کسر 50 درصد از هزینه اقامتِ هر شب، بازپرداخت خواهد شد.

زمان تحویل اتاق: 14:00

زمان تخلیه اتاق: 12:00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لرستان ، سرزمین آبشار های خروشان

سه‌شنبه 7 بهمن 1399
لرستان یکی از استان های ایران است که با دارا بودن آب و هوایی معتدل و کوهستانی و همچنین طبیعتی […]

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس