هر آنچه که درباره تور مسافرتی باید بدانیم…!

تور چیست؟

تور مسافرتی به مجموعه ای از اجزای سفر گفته می شود که باید همانند یک بسته به مسافر داده شود. عناصر این بسته شامل : حمل و نقل و جابجایی، اقامت، غذا، گشت و گذار و… می باشد. این سفرتوسط آژانس یا دفاتر مسافرتی از قبل تعیین شده است.

انواع تور

تور مسافرتی یکی از بهترین و بی دغدغه ترین روش های سفر می باشد. یکی از بدترین اضطراب هایی که مسافران در سفر دارند، می تواند فراهم کردن و جمع آوری مقدمات و ضروریات سفر باشد که تور از این مسئله مستثنی است. همچنین ممکن است هر فرد در سفر دارای خواسته های  منحصر به فردی باشد که در این صورت وجود آژانس ها و دفاتر متفاوت که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند، باعث می شود که مسافر با توجه به خواسته های خود سک تور را انتخاب کند.

تور ها انواع مختلفی دارند که در این قسمت با آن ها آشنا می شویم:

  • تور هوایی، زمینی
  • تور انفرادی، گروهی
  • تور ترکیبی ، تک مقصده
  • تور داخلی ، خارجی

تور هوایی و زمینی

تور هوایی : یکی از قسمت های تور، وسیله نقلیه ای می باشد که برای طی کردن مسیر استفاده می شود. از راحت ترین روش های حمل نقل انتخاب تور هوایی است چرا که باعث می شود در کمترین زمان به مقصد رسیده و برای بازدید از جاذبه های گردشگری وقت کافی را نیز داشته باشید. در تور هوایی نیز بلیط هواپیما و واچر هتل نیز به شما داده می شود.

تور زمینی و دریایی: از دیگر روش های سفر انتخاب تور زمینی می باشد که برخی از افراد به دلایل مختلفی این تور را انتخاب می کنند و باعث می شود افراد از جاذبه های موجود در طول راه نهایت لذت را ببرند. قیمت تور زمینی بسیار ارزان تر از تور هوایی می باشد و می تواند با قطار یا اتوبوس باشد.  یکی دیگر از روش های سفربه صورت زمینی، تور دریایی می باشد که بسیار هیجان انگیز است. چرا که با کشتی سفر کردن می تواند حال و هوای خاصی به افراد ببخشد.

تور داخلی و خارجی

فصول بهار و تابستان بهترین  فصل هایی هستند که می توان برای سفر به نقاط مختلف  کشور و جهان انتخاب کرد. تور های مسافرتی چه در مقصد های داخلی و چه مقصد های خارجی باعث می شوند که از هزینه سفر کاسته شود. در این قسمت می خواهیم به تفاوت تور های داخلی و تور های خارجی بپردازیم:

 تور داخلی: این نوع تور در بین مردم از استقبال بی نظیری بر خوردار است. این تور بیشتر به صورت گروهی و در ایام تعطیل در هر کشور می باشد. برخی از افراد فقط با هدف طبیعت گردی کوتاه و چند روزه به این تور روی می آورند. همچنین در تور داخلی بلیط و واچر به مسافر داده شده و نرخ گذاری می شود.

تور خارجی: این تور ها نیز دارای پکیج های مختلفی مانند پرواز، محل اقامت و خدمات دیگر می باشند. اقامت در تور های خارجی از قبل تعیین می شود. تور خارجی در مقابل تور داخلی از هزینه بیشتری برخوردار است. چرا که با نوسان قیمت ارز روبه رو است. همچنین طی کردن مسیر با هواپیما می باشد که این خود یک هزینه بسیار بالایی را در بر دارد. استانبول، گرجستان، تایلند، آنتالیا، مالزی و کشور های اروپایی از پرطرفدارترین کشور هایی هستند که مقصد اکثر مردم جهان است.

 تورهای گروهی و انفرادی

تور گروهی: در این تور شما به همراه چند نفر دیگر همسفر هستید که ممکن است در بیشتر اوقات در کنار شما باشند. در برخی از این تور ها یک نفر به عنوان لیدر گروه شما را تا جاذبه های گردشگری و مراکز خرید راهنمایی می کند و باعث می شود سفری خوب را تجربه کنید. در این گونه سفر ها هزینه گزاف و اضافی مانند هزینه تاکسی برای رسیدن به مقصد مورد نظر را هم در بر ندارد چرا که شما به صورت گروهی با یک وسیله نقلیه بزرگ به بازدید از جاذبه ها می پردازید.

تور انفرادی: در این تور ها با توجه به هوایی یا زمینی بودن سفر، بلیط هواپیما همراه با قطار یا اتوبوس به مسافر داده می شود. در کنار این موارد گزینه های دیگری هم قرار دارند مانند بیمه مسافرتی، ترانسفر فرودگاه، لیدر، هتل و… که ممکن است در اختیار مسافرقرار بگیرد. در اینگونه سفر ها می توانید به صورت مستقل تصمیم گیری کرده و افراد غریبه هم با شما همسفرنخواهند بود.                                                                  

تور ترکیبی و تک مقصده

تور های ترکیبی: این تور ها به این معنی می باشد که افراد می خواهند در یک سفر از قسمت های مختلف بازدید کرده و چندین مقصد را با هم دیدن کنند. مثلا اگر به شهر مشهد سفر می کنند هم یک سفر زیارتی و هم یک سفری که بتوانند از جاذبه های گردشگری آن بازدید کنند را تجربه کنند، که به این نوع تور ها، تور های ترکیبی گفته می شود.

تور تفریحی و زیارتی

تور های تک مقصده: این نوع تور ها از قبل برنامه ریزی می شوند و تنها به بازدید از یک منطقه اختصاص میایند. به طور مثال بعضی از افراد ممکن است تور تک مقصده مشهد را برگزینند که تنها برای زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) باشد.

تور زیارتی

یکی از ویژگی هایی که تور مسافرتی دارند این است که می توانند با یکدیگر ترکیب شوند. قابلیت ترکیب کردن تور های مختلف به گونه ایست که شما می توانید یک تور داخلی را به صورت زمینی و اقامت در هتل 5 ستاره را انتخاب کنید.

تفاوت تور ارزان قیمت و گران قیمت در چیست؟

تور مسافرتی می تواند بر اساس موارد خاصی همچون خدمات، امکانات، نوع هتل و… به دودسته ارزان قیمت و گران قیمت تقسیم شود. از جمله مواردی که درتغییر قیمت تور نقش بسزایی دارد، نوع هتل می باشد.

اگر هتلی با امکانات و خدمات کمتری را انتخاب کنند، می توانند هزینه کمتری را برای آن در نظر بگیرند، در این صورت می توانند سفری مقرون به صرفه و کم هزینه داشته باشند و باید برای اقامت در بین هتل های 3 یا 4 ستاره به دنبال هتل مورد نظر خود باشند. در مقابل افرادی که هیچ محدودیت مالی ندارند و به دنبال هتل های با امکانات فراوان و لاکچری می باشند، می توانند هتل های 5 ستاره را برای اقامت خود انتخاب کنند. هر گونه امکاناتی که در هتل ارائه شود دارای هزینه ای خاص می باشد.

تفاوت تور لحظه آخری و تور عادی

این نوع تور مسافرتی به این معنی است که فاصله زمان اعلام تور تا زمان پایان ثبت نام تنها دو روز یا سه روز است. در این نوع تور افراد باید در هر لحظه آماده باشند. تور لحظه آخری به دلیل اینکه با استقبال کمی روبه رو است، هزینه ای که از مسافرین دریافت می شود، بسیار کمتر از قیمت واقعی آن است. این تور ها بیشتر برای سفر به کشور های خارجی که برای ورود مسافران ایرانی نیاز به ویزا ندارند، ارائه می شود. حال تفاوت اصلی این تور با تور عادی در این است که تور های عادی همیشه بر روی سایت های مختلف قرار دارند و اینگونه تور ها هیچگونه تخفیفی چه از سمت پرواز و چه از سمت هتل را شامل نیست. همچنین تور عادی را در هر زمان که بخواهید می توانید با مراجعه به سایت های گردشگری رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

محبوب ترین غذاهای ایرانی از دید گردشگران

پنج‌شنبه 10 مهر 1399
یکی از دلایلی که باعث شده کشور ایران هرساله میزبانی بسیاری توریست را بر عهده بگیرد، غذاهای ایرانی و خوشمزه […]
محبوب ترین غذاهای ایرانی

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس