جاهای دیدنی تهران برای عکاسی

برای جاودان کردن و ثبت لحظات گران‌بها، عکس‌‌ها می‌توانند بسیار ارزشمند باشند. این روزها با وجود اینیستاگرام، اکثر افراد تمایل دارند تا با حضور خود در یک جای دیدنی عکسی از خود استوری کنند. در شهر بزرگ تهران جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که می‌توان عکس‌های زیبایی ثبت و ضبط کرد.

اگر شما نیز به دنبال یک مکان ایده‌آل برای گرفتن عکس‌های یادگاری در تهران هستید، در این مقاله از سایت های هتل سعی کرده‌ایم تعدادی از بهترین جاهای دیدنی تهران برای عکاسی را معرفی کنیم. با ما همراه باشید تا با این لوکیشن‌های زیبا آشنا شوید.

جاهای دیدنی تهران برای عکاسی

بهترین جاهای تهران برای عکاسی

برای عکاسی در تهران قطعا دغدغه کمی خواهید داشت؛ چراکه خیابان‌ها، پارک‌ها، پل‌ها، مراکز تفریحی و خرید زیادی برای در نظر گرفتن سوژه عکاسی وجود دارد. با این حال گردشگران تمایل دارند که اطلاعات کاملی کسب کنند تا بتوانند در سفرهای خود بهترین سوژه‌های عکاسی را به‌راحتی پیدا کنند. از بهترین جاهای دیدنی تهران برای عکاسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دریاچه شهدای خلیج فارس

آدرس : همت غرب، خروجی دریاچه خلیج فارس

مناسب برای عکاسی در فصل‌های بهار و تابستان

  • برج میلاد

آدرس : بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل‌الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد

مناسب برای عکاسی در تمامی فصول

  • کاخ گلستان

آدرس : خیابان 15 خرداد، ضلع شمالی میدان ارگ

مناسب برای عکاسی در بهار و تابستان و پاییز

  • کوچه تمدن

آدرس : نرسیده به میدان فردوسی، کوچه تمدن

مناسب برای عکاسی در تمامی فصول

  • پل طبیعت و پارک آب و آتش

آدرس: بزرگراه حقانی جنوبی، خیابان ضلع جنوبی، پارک آب و آتش

مناسب برای عکاسی در تمامی فصول

لوکیشن عکاسی خیابانی در تهران

عکس‌هایی که در آنها خانه‌ها، خیابان‌ها، مردم، فروشگاه‌ها و …  وجود دارند، با نام عکس‌های خیابانی شناخته می‌شوند. تهران یکی از شهرهایی است که در آن لوکیشن‌های زیادی برای عکاسی خیابانی وجود داشته و گزینه‌های غیرمنتظره‌ای انتظار شما را می‌کشند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

خیابان ولیعصر

طولانی‌ترین خیابان در تهران به طول 18 کیلومتر، خیابان ولیعصر است که می‌توان در آن سوژه‌های مختلفی برای عکاسی پیدا کرد. در مسیر این خیابان می‌توانید لوکیشن‌های عکاسی جذابی مانند موارد زیر پیدا کنید:

  • پل پارک وی
  • باغ فردوس
  • بلوار ونک
  • پارک ملت

زمان مناسب برای عکاسی: در تمامی فصل‌ها

خیابان انقلاب

این خیابان را می‌توان قلب پایتخت ایران دانست که در حد فاصل میدان انقلاب و میدان امام حسین واقع شده است. دست‌فروشی‌ها و کتابفروشی‌های زیادی در این خیابان وجود دارند که عکاسی با مردم را برای افراد علاقه‌مند ممکن کرده است. بهترین گزینه‌ها برای سوژه‌های عکاسی در این محل را می‌توان موارد زیر نام برد:

  • دانشگاه تهران
  • تئاتر شهر

زمان مناسب برای عکاسی: در تمامی فصل‌ها

پارک لاله

برای عکاسی خیابانی در تهران می‌توانید به پارک لاله که در تقاطع بلوار کشاورز و خیابان کارگر شمالی واقع شده، بروید. گذرگاه‌های سرسبز، جشنوراه‌های فصلی، وجود مسجد و حوض باعث شده تا عکس‌های بی‌نظیری از این منطقه گرفته شود. همچنین وجود گربه‌های زیاد در این خیابان، این مکان را به سوژه ای منحصربه‌فرد برای عکاسی تبدیل کرده است.

زمان مناسب برای عکاسی: مناسب برای عکاسی در بهار و تابستان

لوکیشن عکاسی تولد در تهران

روز تولد یکی به‌ یادماندنی ترین روزهای زندگی هر فردی محسوب می‌شود که معمولا بازار گرفتن عکس‌های یادگاری در این روز بسیار داغ است. در تهران مکان‌های دیدنی و زیبایی برای عکاسی وجود دارد که به‌صورت اختصاصی برای جشن‌های مختلف نظیر جشن تولد در نظر گرفته شده‌اند. در برخی از این مکان‌ها تم تولد نیز وجود دارد که می‌توانید برای عکس‌های زیبایی در آنجا بگیرید. این لوکیشن‌ها عبارتند از:

باغ عمارت رزازی تهران

عمارت رزازی یکی از خانه‌ های قدیمی تهران است که یادگار دوران قاجار بوده و برای برگزاری مهمانی و تولد، بهترین مکان خواهد بود. در این خانه زیبا نمی‌توانید لحظاتی آرام را سپری کنید و خستگی را از جسم خود دور نمایید. عمارت رزازی خدمات بسیاری در زمینه عکاسی ارائه می‌دهد که از قبل باید برای عکاسی و استفاده از این خدمات هماهنگ کنید. این عمارت در سال‌های اخیر با عنوان بوتیک هتل رزاز فعالیت می‌کند و بهترین لوکیشن عکاسی مدلینگ در تهران محسوب می‌شود. عکاسی تولد، کوک، خانوادگی، عقد و عروسی،. چهره، بارداری، فارغ‌‌التحصیلی و غیره از خدمات این مجموعه است.

  • آدرس: تهرران، خیابان امیر کبیر، کوچه جاویدی
  • ساعات رزرو: 12 ظهر تا 16 عصر

باغ عمارت عکاسی نیکان

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران برای عکاسی باغ عمارت نیکان است که از عمارت‌هایی لوکس و مدرن محسوب می‌شود که بهترین لوکیشن عکاسی تولد در تهران نیز به‌شمار می‌آید. این مکان در شرق تهران واقع شده و فضاهای متنوعی برای عکاسی ارائه می‌دهد.

 برای برگزاری جشن تولد و سایر جشن‌ها فیلمبرداری‌های مختلف می‌توانید به این باغ عمارت مراجعه کنید. از خدمات ارائه شده در باغ عمارت نیکان می‌توان عکاسی خانوادگی، تولد، کودک، بارداری، عقد و عروسی، زوج، مدلنینگ، فارغ‌التحصیلی، فیلمبرداری هوایی و هلی شاپ، فیلمبرداری تیزر و تبلیغات، فیلمبرداری آموزشی و فیلمبرداری عروسی را نام برد.

  • آدرس: تهران، پارک علم و فناوری پردیس، منطقه کرست
  • ساعت رزرو: 10 صبح تا 18 عصر
لوکیشن عکاسی تولد در تهران

لوکیشن‌ های عکاسی پاییزی

پاییز فصل رنگ‌ها و  زیبایی‌های بی‌پایان است. طبیعت رنگارنگ این فصل فرصت مناسبی برای گرفتن عکس‌های خاطره‌انگیز فراهم می‌کند. باتوجه به اینکه اغلب افراد تمایل دارند در پاییز در فضای باز خاطرات خود را به قاب تصویر بکشانند، در ادامه به تعدادی از لوکیشن‌های پاییز اشاره کنیم که در میان آن‌ها لوکیشن عکاسی در تهران فضای باز می. وجود داشته باشد. این مکان‌ها عبارتند از:

پارک ساعی تهران

پارک ساعی یکی از باغ‌های قدیمی و از بهترین پارک های تهران است که گردشگران زیادی در فصل پاییز برای تماشای شکوه رنگ‌های پاییزی به این پارک مراجعه می‌کنند. پارک ساعی دارای پوشش گیاهی متنوعی بوده و به صورت طبقه سلیقه طراحی شده است.

همین موضوع موجب شده عکاسان زیادی برای خلق آثار هنری و ثبت تصاویر زیبا به این پارک بیایند. بخش‌های تفریحی زیادی در پارک ساعی وجود دارد که شامل باغ وحش، پیست اسکی، میز شطرنج، محل بازی کودکان، باغ ژاپنی، دریاچه، جاده تندرستی و بخش ورزشی می‌شود. در این پارک رستوران و کافی‌شاپ نیز برای سرو غذا و نوشیدنی وجود دارد.

  • آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان بهشتی
  • ساعت بازدید: 24 ساعته

باغ موزه هنر ایرانی

از سایر جاهای دیدنی تهران برای عکاسی  می‌توان به باغ موزه هنر ایرانی اشاره کرد که از بهترین مکان‌ها برای عکاسی در فصل پاییز نیز محسوب می‌شود. طراحی منحصربه‌فرد و فضای زیبا و دلنشین این باغ و همچنین عمارت تاریخی و زیبا آن، یک مکان ایده‌آل برای گرفتن عکس‌های یادگاری خواهد بود. در این باغ موزه ماکت‌های چندهزارساله از دوره‌های مختلف شاهنشاهی وجود دارد که ساخت کشور ایتالیا هستند و عکاسی در کنار آن‌ها جذابیت خاصی دارد.

  • آدرس: تهران، میدان تجریش، خیابان شهید دربندی، خیابان دکتر حسابی
  • ساعت بازدید: 9:30 صبح تا 23:30 شب

خانه تاریخی فاموری

اگر به دنبال یکی از جاهای دیدنی تهران برای عکاسی می‌گردید، خانه تاریخی فاموری یک انتخاب عالی خواهد بود. این خانه تاریخی از دوره قاجار به یادگار مانده و معماری بی‌نظیر آن چشم هر بازدیدکننده‌ای را خیره می‌کند. به محض ورود به خانه فاموری ناخودآگاه شروع به عکاسی خواهید کرد چرا که طراحی این بنا بسیار زیبا و منحصربه‌فرد است.

  • آدرس: تهران، خیابان جمهوری، بین خیابان ولیعصر و خیابان حافظ، در انتهای کوچه گشتاسب
  • ساعات بازدید: ساعت 9 صبح تا 22 شب

بوستان گفتگو تهران

بوستان گفتگو نیز از لوکیش عکاسی در تهران فضای باز است که برای گرفتن عکس‌های پاییزی یک مکان مناسب به‌شمار می‌آید. این پارک زیبا علاوه‌بر که یک جای دیدنی و جذاب برای گرفتن عکس محسوب می‌شود، برای تفریح و گشت و گذار نیز مکانی ایده‌آل است. شما می‌توانید برای ثبت خاطرات زیبا به این بوستان دیدنی مراجعه کنید.

از امکانات بوستان گفتگو می‌توان به کتاب‌فروشی، زمین اسکیت، آب‌نما، مسجد، مسیر دوچرخه‌سواری، سرویس بهداشتی، زمین بازی کودکان و خانه اسباب‌بازی اشاره کرد. این بوستان بزرگ در تمام فصول سال زیبا و جذاب است و تندیس‌های دیدنی از بزرگان و مشاهیر ایرانی در آن وجود دارد.

  • آدرس: تهران، بزرگراه شهید خکیم، محله کوی نصر
  • ساعت بازدید: ساعت 14 بعد از ظهر تا 20 شب
لوکیشن‌های عکاسی پاییزی

لوکیشن عکاسی طبیعت در تهران

عکاسی طبیعت یکی از پرطرفدارترین بخش‌های عکاسی است که اکثر افراد به آن علاقه‌مند هستند. در این بخش ما سعی داریم به دو مورد جاهای دیدنی تهران برای عکاسی در طبیعت اشاره کنیم. این مکان‌ها عبارتند از:

روستای برگ جهان لواسان

برگ جهان یکی از روستاهای کوهستانی کشورمان است که دارای طبیعتی بکر و دست نخورده و رودخانه است. این روستا در 13 کیلومتری لواسانات واقع شده و از مکان‌های دیدنی تهران برای عکاسی محسوب می‌شود. در قسمت شمال شرقی این روستا و در مسیر صعود به قله کوه، آبشار بی‌نظیری جریان دارد که ضمن لذت بردن از شکوه زیبایی آن، یک لوکیشن عالی برای عکاسی به شما هدیه می‌دهد.

توچال

این مکان زیبا نیز از جاهای دیدنی تهران برای عکاسی به‌شمار می‌آید که در دل کوه جای دارد و تفریحات متنوعی به مراجعین ارائه می‌دهد. از تفریحات توچال می‌توان بام تهران، تله کابین، سورتمه، تله سیژ، پیست اسکی و غیره را نام برد. توچال علاوه‌بر اینکه در فصل زمستان زیبایی خارق‌العاده‌ای دارد، در تابستان نیز به دلیل واقع شدن در بلندترین نقطه تهران، جلوه‌نمایی می‌کند. حتما در مراجعه به این مکان مجهز به امکانات و دوربین‌های عکاسی باشید تا تصاویر حرفه‌ای و خاطره‌انگیز زیادی را به ثبت برسانید.

  • آدرس: بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک
لوکیشن عکاسی طبیعت در تهران

نتیجه‌گیری

یکی از کارهای جذاب در بازدید از مکان‌های مختلف و دیدنی، گرفتن عکس‌های یادگاری و خاطره‌انگیز است. همین جذابیت عکاسی موجب شد تا این مقاله را به معرفی جاهای دیدنی تهران برای عکاسی اختصاص دهیم تا مسافرین تهران و ساکنین این کلان‌شهر با این مکان‌ها بیشتر آشنا شوند.

برخی از مسافرین تمایل دارند در کنار این جاذبه‌های تاریخی و طبیعی اقامت داشته باشند، لذا هتل‌ های متعددی در تهران احداث شده که در فاصله‌های نزدیک به مکان‌ های تاریخی و دیدنی واقع شده‌اند. اگر شما نیز از علاقه‌مندان به عکاسی در لوکیشن‌های مختلف هستید و قصد دارید در هتل نزدیک به محل مورد نظر خود اقامت منید، کافیست به سایت های هتل مراجعه کرده و برای رزرو بهترین هتل‌ های تهران اقدام نمایید. کارشناسان ما در این مجموعه راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه خواهند داد.

سوالات متداول
1- لوکیشن‌های عکاسی رایگان تهران کدامند؟

باغ همایون واقع در تهران، ضلع جنوبی میدان امام خمینی، کوچه تمدن واقع در خیابان فردوسی، نرسیده به میدان فردوسی

2- لوکیشن عکاسی مدلینگ در تهران از خدمات کدام مجموعه است؟

باغ عمارت نیکان، باغ عمارت رزازی، استودیو ماکان

3- در کدامیک از بوستان‌های تهران نمایشگاه گل و گیاه برگزار می‌شود؟

بوستان گفتگوی تهران که از بهترین لوکیشن‌های عکاسی پاییزی نیز محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

معرفی هتل های خیابان ولیعصر تهران 

یکشنبه 8 مهر 1403
خیابان ولیعصر تهران یکی مهم‌ترین خیابان‌های این شهر محسوب شده و شهرت قدمتی دیرینه دارد. این خیابان به دلیل اینکه […]
معرفی هتل های خیابان ولیعصر تهران 

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس