گلابدره تهران

یکی از بهترین مقاصد گردشگری و جاذبه‌های دیدنی شهر تهران، گلابدره است که امکانات رفاهی و تفریحی مناسب، آب و هوای دلپذیر، فضای سرسبز و طبیعت دیدنی آن باعث شده است که یک محیط منحصر به فرد در پایتخت ایجاد شود که در اکثر مواقع سال خیابان‌های آن شلوغ و پر جنب و جوش است.

این منطقه گردشگری جزو خوش آب و هواترین مناطق شهر تهران محسوب می‌شود که در قسمت شمال شرقی پایتخت و در محله شمیرانات واقع شده است. به همین دلیل برای دوری از آلودگی هوا و شلوغی شهر می‌توان به این منطقه مسافرت کرد و تفریحات جذابی را در یکی از خوش آب و هواترین مناطق تهران تجربه کرد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما رو بیشتر با گلابدره تهران منطقه آشنا کنیم.

گلابدره تهران

گلابدره تهران کجاست

گلابدره تهران یکی از خوش آب و هواترین مناطقی است که در شمال شرقی پایتخت واقع شده است و با توجه به آب و هوای بسیار مناسبی که دارد، امروزه جزو مناطق ییلاقی در تهران محسوب می‌شود. منطقه گلابدره از سمت شمال با ارتفاعات ۱۸۰۰ متری دامنه جنوبی کوه‌های البرز، از غرب به اراضی رودخانه درکه، از سمت جنوب به بزرگراه شهید چمران و دوراهی هتل آزادی و بزرگراه مدرس و همچنین از سمت شرق به انتهای بزرگراه ارتش منتهی می‌شود. همین موضوع باعث شده است گلابدره تهران موقعیت مکانی عالی داشته باشد.

مسیر دسترسی به گلابدره تهران

با توجه به اینکه گلابدره تهران در بهترین منطقه و موقعیت جغرافیایی پایتخت واقع شده است، پس می‌توان گفت که مسیر دسترسی آن هم بسیار مناسب است. حتی مسافران گردشگران این شهر هم به راحتی می‌توانند این منطقه را پیدا کرده و برای تفریح و گشت و گذار از آن استفاده کنند. نحوه دسترسی به این منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا به شرح زیر است:

  • دسترسی با مترو: برای دسترسی به گلابدره با استفاده از مترو، شما می‌توانید سوار مترو خط ۱ تهران شده و در مسیر کهریزک به تدریج حرکت کنید. در نهایت شما باید از ایستگاه مترو تجریش پیاده شده و به سمت میدان قدس بروید. سپس از این راه با استفاده از تاکسی‌های شهری می‌توانید منطقه گلابدره را پیدا کنید.
  • دسترسی با اتوبوس: شما با استفاده از اتوبوس‌های مسیر راه آهن به پارک وی، می‌توانید در ادامه به سمت تجریش حرکت کرده و به گلابدره دسترسی داشته باشید.
  • دسترسی با ماشین شخصی: در صورتی که قصد دارید با ماشین شخصی خود به گلابدره دسترسی داشته باشید، باید از ابتدای خیابان دربند از میدان قدس یا خیابان فنا خسرو تا میدان تجریش پیش بروید و در این مسیر وارد خیابان شکیبایی یا گلابره شوید.

بهترین زمان بازدید از گلابدره تهران

یکی از مهمترین ویژگی‌ها در مورد گلابدره تهران، این است که منطقه بسیار خوش آب و هوایی است و شما در هر فصلی از سال می‌توانید به این منطقه سفر کنید. هر فصلی از سال زیبایی‌های خود را در این منطقه نشان می‌دهد و ویژگی‌های خاصی را به آن می‌بخشد. پس می‌توان گفت که بهترین زمان برای بازدید از گلابدره کاملا به سلیقه شما بستگی دارد که به چه فصلی علاقمند هستید و قصد دارید که زیبایی‌های آن را در چه فصلی مشاهده کنید.

  • فصل بهار: در این فصل آب و هوای گلابدره خنک و مطبوع شده و طبیعت کاملاً سبز و پر از گل‌های رنگارنگ می‌شود. در این فصل پیاده‌روی و کوهنوردی در محیط زیبا و خوش آب و هوای این منطقه بسیار دلچسب است. البته ممکن است در فصل‌های بهار این منطقه بسیار شلوغ باشد و قیمت تفریحات و امکانات رفاهی را افزایش دهند.
  • فصل تابستان: در فصل تابستان آب و هوای گلابدره گرم و آفتابی شده و شما می‌توانید در استخرهای روباز این منطقه شنا کنید. البته ممکن است آب و هوای این منطقه در فصل تابستان برای برخی افراد خیلی گرم بوده و شلوغی آن شما را اذیت کند.
  • فصل پاییز: در فصل پاییز آب و هوای این منطقه کم کم خنک و دلچسب شده و رنگ‌های پاییزی جذابیت منطقه و درختان را بیشتر می‌کنند. البته توجه داشته باشید که ممکن است در این فصل با بارندگی هم مواجه شوید.
  • فصل زمستان: در این فصل آب و هوای گلابدره برفی و سرد شده و شما می‌توانید از اسکی، برف بازی و سایر تفریحات زمستانی استفاده کنید. ممکن است آب و هوای این منطقه در فصل زمستان برای اکثر افراد خیلی سرد باشد و دسترسی به برخی از نقاط و تفریحات را دشوار می‌کند.
بهترین زمان بازدید از گلابدره تهران

دلیل نامگذاری گلابدره تهران

گلابدره تهران یک بوستان، آبشار و امکانات رفاهی و تفریح‌های بسیار زیادی دارد که در قسمت کوهستانی واقع شده است. شما در قسمت بوستان این منطقه می‌توانید درختان سیب گلابی را مشاهده کنید که خودرو بوده و دلیل نامگذاری این منطقه هم به دلیل وجود همین درختان است که باعث شده آن را دره گلاب‌ها بنامند. البته توجه داشته باشید که اکثر درختان این منطقه در اثر سیلی که در سال ۱۳۶۶ در تجریش جاری شد از بین رفتند و درختانی که امروز مشاهده می‌کنید، در چند سال گذشته روییده‌اند.

جاذبه های گلابدره تهران

گلابدره تهران یک منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا در تهران است که با توجه به طرفداران بسیار زیادی که دارد، جاذبه‌های بی‌شماری را برای آن در نظر گرفته‌اند که برخی از مهمترین جاذبه‌های این منطقه، عبارت است از :

رودخانه گلابدره تهران

 یک رود کوچک و پرآب در بخش شرقی رودخانه دربند تجریش است که قسمت غربی امامزاده قاسم و دقیقاً از زیر پل خیابان دربند می‌گذرد. در نهایت انتهای این رودخانه به رودخانه تجریش می‌رسد و به رود کن منتهی می‌شود.

رودخانه گلابدره تهران

استخر گلابدره تهران

 در منطقه گلابدره دو استخر مجزا وجود دارد؛ یکی استخر روباز آفتاب و دیگری استخر روباز بانوان. استخر روباز برای آقایان در نظر گرفته شده است و شما می‌توانید از تفریحاتی همچون جکوزی، سونا، ماساژ، حمام آفتاب و بوفه که جزو امکانات این استخر هستند، همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر استفاده کنید. استخر بانوان آفتاب هم با همین امکانات و خدمات از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸ عصر آماده خدمات رسانی به شما است.

پارک گلابدره تهران

 این بوستان در زمینی به مساحت ۷۲ هکتار طراحی شده است که از قسمت شرقی به دره جی و از قسمت غربی به رودخانه گلابدره منتهی می‌شود. این بوستان را در سال ۱۳۸۹ تاسیس کرده و امروزه فقط ۷ هکتار از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 از ویژگی‌های مهم آن می‌توان به طبیعت سرسبز، درختان زیبا، آب و هوای ییلاقی، امکانات تفریحی مختلف و انواع تفریحات و سرگرمی‌های دیگر اشاره کرد که مردم شهر تهران را برای گردشگری به خود جذب می‌کند. این پارک منظره کوهپایه‌ای و کوه‌های بلند را به نمایش می‌گذارد.

پارک گلابدره تهران

سورتمه گلابدره تهران

 سورتمه این پارک از سال ۱۳۹۲ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. این سورتمه تقریباً مسافت ۸۵۰ متری دارد که با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت می‌توانید از سورتمه سواری لذت ببرید. در حین استفاده از سورتمه می‌توانید به تماشای طبیعت زیبا و دره گلابدره پرداخته و هیجان خود را بیشتر کنید.

سورتمه گلابدره تهران

آبشار گلابدره تهران

 آبشار این منطقه در دره آن و در قسمت شمال شرقی تهران قرار دارد که ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح زمین داشته و آب آن از کوه‌های البرز سرچشمه گرفته است. برای رسیدن به آبشار این منطقه، می‌توانید از دو مسیر حرکت کنید.

 مسیر اول از جاده دربند و مسیر دوم از بزرگراه ارتش خیابان تاجیک به خیابان گلابدره است. ارتفاع این آبشار ۱۵ متر بوده و در تمام روزهای سال آب کافی دارد؛ مخصوصاً در فصل بهار و اوایل تابستان بسیار پر آب می‌شود و می‌توانید از زیبایی بیشتر آن لذت ببرید.

آبشار گلابدره تهران

رستوران گلابدره تهران

رستوران گلابدره که به عنوان رستوران معلق و آرامش در آسمان هم شناخته شده است، یک تجربه منحصر به فرد از سرو غذا در یک ارتفاع ۳۵ متری از سطح زمین را برای شما فراهم می‌کند. این رستوران در منطقه گلابدره و با ظرفیت ۲۰ نفری آماده پذیرایی از شما است. منوی این رستوران بسیار متنوع بوده و انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین نوشیدنی‌های متنوع، انواع چای، آبمیوه، قهوه، شربت و … را سرو می‌کنند. توجه داشته باشید که قیمت غذا و نوشیدنی‌ها در این رستوران ممکن است کمی بالا باشد؛ اما با توجه به تجربه جذابی که در حین سرو غذا برای شما فراهم می‌کند، بسیار به یاد ماندنی خواهد بود.

قهوه خانه گلابدره تهران

علاوه بر رستوران در نزدیکی این منطقه چندین قهوه خانه نیز وجود دارد. چند مورد از قهوه خانه هایی که در نزدیکی منطقه گلابدره واقع شده اند عبارتند از:

  • قهوه خانه سید جواد
  • قهوه خانه حاج علی
  • قهوه خانه میری
  • چایخانه سعادت
قهوه خانه گلابدره تهران

آب و هوای گلابدره تهران

آب و هوای گلابدره تهران در کل خنک و کوهستانی است. فصل‌های بهار و تابستان آب و هوای این منطقه معتدل و دلنشین بوده و فصل پاییز و زمستان هوا سرد شده و شاهد برف خواهید بود. در فصل بهار میانگین دما ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

در فصل تابستان شاهد دمای ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد هستید و همچنین در فصل پاییز دمای هوا به ۱۰ تا ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. با کاهش دما در فصل زمستان، دمای این منطقه به صفر تا ۱۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 میزان بارندگی در گلابدره تهران در فصل پاییز و زمستان افزایش پیدا می‌کند و در طول سال میانگین بارندگی این منطقه به ۴۰۰ میلی لیتر می‌رسد. میزان رطوبت هوا در این منطقه متوسط بوده و تقریباً ۶۰ درصد است.

دیدنی‌ های اطراف گلابدره تهران

در نزدیکی گلابدره تهران جاهای دیدنی بسیار زیادی وجود دارد که بعد از تفریح در این منطقه خوش آب و هوا می‌توانید از مناطق اطراف هم دیدن کنید‌. برخی از مهمترین مناطق گردشگری در اطراف منطقه گلابدره، عبارت است از:

گورستان ظهیرالدوله تهران

 یکی از نقاط توریستی در نزدیکی گلابدره است که مربوط به دوره قاجار بوده و آرامگاه ظهیرالدوله در آنجا قرار دارد که آن را به یک جاذبه توریستی تبدیل کرده است. برخی از افراد می‌گویند که این آرامگاه شبیه پرلاشز فرانسه است. تمامی سنگ قبرها به حالت حرفه‌ای و زیبایی طراحی شده‌اند و بزرگان ایرانی را در این منطقه دفن کرده‌اند.

  • فاصله تا گلابدره تهران: 1.3 کیلومتر (4دقیقه با خودرو)
  • آدرس: میدان توپخانه، خیابان سپه نرسیده به حسن‌آباد
گورستان ظهیرالدوله تهران

باغ ملک تهران

 یکی دیگر از مناطق ییلاقی در شمال تهران باغ ملک است که جزو مناطق قدیمی محدوده شمیرانات بوده و امروزه جزو پارک‌های عمومی تهران محسوب می‌شود. باغ ملک با باغ موزه ملک تهران که در خیابان ۳۰ تیر قرار دارد، فرق دارد.

پوشش باغ ملک شامل درختان اقاقیا، افرا، نارون، گردو و چنار است که یک منظره بسیار زیبا و جذابی را ایجاد کرده‌اند. در روزهای تعطیل این منطقه پر از کوهنوردانی می‌شوند که از رستوران و کافه‌های این مسیر هم استفاده می‌کنند.

  • فاصله تا گلابدره تهران: 1.6 کیلومتر (5 دقیقه با خودرو)
  • آدرس: محله دربند تهران و در خ غلام جعفری،خ دربند،خ گلابدره
باغ ملک تهران

امامزاده قاسم تهران

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی نزدیک گلابدره تهران است که در روستای دژ علیا قرار دارد. قدمت این محله به هزار سال پیش باز می‌گردد و با وجود قرارگیری امامزاده قاسم در دامنه کوه، یک منظره بسیار زیبا و دیدنی ایجاد شده است. امامزاده قاسم در قسمت غربی رودخانه گلابدره واقع شده است که تنها ۱۷ کیلومتر با مرکز تهران فاصله دارد.

  • فاصله تا گلابدره تهران: 536 متر ( 2 دقیقه با خودرو)
  • آدرس: شمال میدان تجریش و غرب رودخانه گلابدره

مرکز خرید تندیس تهران

یکی از معروف‌ترین پاساژهای تهران مرکز خرید تندیس است که در میدان تجریش واقع شده است. این پاساژ به گلابدره تهران بسیار نزدیک است و می‌تواند منطقه‌ای مناسب برای تفریح و خرید برای شما عزیزان باشد.

  • فاصله تا گلابدره تهران: 3 کیلومتر ( 10 دقیقه با خودرو)
  • آدرس: ضلع شمالی میدان تجریش، خیابان غلام جعفری
مرکز خرید تندیس تهران

کاخ سعدآباد تهران

 مجموعه کاخ سعدآباد دارای ۱۸ کاخ گوناگون، انواع گلخانه، باغ سرسبز، محیط جذاب و پارک جنگلی است. شما با مراجعه به این مجموعه می‌توانید از یک فضای تاریخی و چندین موزه تاریخی دیدن کنید.

  • فاصله تا گلابدره تهران: 4.8 کیلومتر ( 25 دقیقه با خودرو)
  • آدرس: خیابان ولی‌عصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری، مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد
کاخ سعدآباد تهران

هتل های نزدیک گلابدره تهران

در نزدیکی گلابدره تهران انواع هتل‌های مختلف و اقامتگاه‌های زیادی وجود دارند که آماده خدمات رسانی به شما مهمانان عزیزی هستند که منطقه گلابدره را برای گردش انتخاب کرده‌اید. انواع هتل‌های نزدیک این منطقه، عبارت است از:

هتل پارسیان آزادی تهران

 یکی از هتل‌ های ۵ ستاره تهران است که دارای امکانات رفاهی کامل و خدمات تفریحی همچون استخر، سونا و جکوزی است. در این هتل رستوران و کافه برای پذیرایی از شما مهمانان عزیز در نظر گرفته شده است. پس با اقامت در این هتل و در نزدیکی گلابدره، بدون دغدغه و نگرانی می‌توانید چندین روز را با امکانات رفاهی کامل سپری کنید.

  • آدرس هتل:بزرگراه شهید چمران، تقاطع بزرگراه یادگار امام (ره)
  • قیمت: شروع قیمت این هتل از ۶.۲۰۰.۰۰۰ است.
  • فاصله هتل تا گلابدره: ۱۳ کیلومتر
هتل پارسیان آزادی تهران

هتل اسپیناس پالاس

این هتل ۵ ستاره فضای بسیار زیبایی دارد و با معماری هیجان انگیز و مدرنی که دارد، جزو کاخ‌های زیبا در پایتخت محسوب می‌شود. در این هتل اتاق خواب‌های بسیار راحت، لابی مجهز . فضای عمومی برای پذیرایی از شما مهمانان آماده کرده‌اند. علاوه بر فضای منحصر به فرد و مجهز آن، خدمات و امکانات کامل در حد یک هتل ۵ ستاره را در اختیار شما قرار می‌دهند.

  • آدرس هتل:سعادت آباد، انتهای بزرگراه یادگار امام، میدان بهرود، خیابان عابدی، کوچه ۳۳
  • قیمت: شروع قیمت این هتل از ۸.۸۳۵.۰۰۰ است.
  • فاصله هتل تا گلابدره: ۱۳ کیلومتر
هتل اسپیناس پالاس

هتل استقلال تهران

بزرگترین هتل ۵ ستاره ایران در شمال تهران است که فعالیت خود را از سال ۱۳۴۱ آغاز کرده است. این هتل در بهترین منطقه تهران قرار دارد؛ به همین دلیل دسترسی مناسبی به خیابان‌های مهم تهران پیدا کرده است. اتاق‌های مجهز، خدمات رفاهی کامل و رستوران در این هتل برای شما آماده شده است. علاوه بر این شما می‌توانید هنگام اقامت خود در این هتل از سالن ورزشی، استخر و تفریحات دیگر هم استفاده کنید.

  • آدرس هتل: تقاطع بزرگراه شهيد چمران و خیابان ولیعصر، چهارراه پارک وی
  • قیمت: شروع قیمت این هتل از ۴.۹۴۰.۰۰۰ است.
  • فاصله هتل تا گلابدره:۱۲ کیلومتر
هتل استقلال تهران

رزرو هتل از های هتل

در صورتی که قصد رزرو هتل در شهر پر جنب و جوش و شلوغی همچون تهران را دارید، بهتر است که با یک مجموعه معتبر برای رزرو هتل در ارتباط باشید. در این صورت می‌توانید بهترین هتل های تهران را در موقعیت مکانی مناسب رزرو کرده و بدون دغدغه و نگرانی اقامت راحت را با امکانات کامل تجربه کنید.

در این زمینه توصیه می‌شود که با مجموعه اختصاصی های هتل در ارتباط باشید. مجموعه های هتل به صورت حرفه‌ای در حوزه رزرو هتل، تهیه بلیط و طراحی تورهای داخلی و خارجی فعالیت می‌کند و می‌تواند با توجه به شرایط و درخواست شما بهترین هتل را در نزدیکی گلابدره تهران برای شماره رزرو کند.

سوالات متداول

امکانات رفاهی سرگرم کننده گلابدره تهران کدامند؟

پیست دوچرخه سواری، سورتمه سواری، سینمای پرواز، سافاری وحشت و ماشین کوبنده برقی مجموعه امکانات تفریحی رفاهی گلابدره تهران را شامل می‌شوند که بسیار سرگرم کننده و جذاب هستند.

بهترین هتل های نزدیک گلابدره تهران کدامند؟

نزدیک ترین هتل های گلابدره تهران که میتوانند لذت سفرتان را بیش از پیش کنند شامل مواردی نظیر هتل اسپیناس پالاس تهران، هتل استقلال آزادی تهران و هتل پارسیان ازادی تهران می‌شوند.

چه زمانی از گلابدره تهران بازدید کنیم تا نهایت لذت را ببریم؟

گلابدره تهران به قدری وسیع و سرگرم کننده است که در تمامی فصول سال دیدنی و جذاب است، اما در فصل بهار و تابستان به علت داشتن طبیعت بکر و فضای سرسبز، بیشتر توصیه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هتل ‌های نزدیک سعادت آباد

یکشنبه 22 مهر 1403
 محله سعادت آباد واقع در منطقه ۲ تهران یکی از مطرح‌ترین محله‌های تهران به شمار می‌رود. به جهت سطح بالای […]
هتل ‌های نزدیک سعادت آباد

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس