جاذبه های گردشگری فومن، نگین سر سبز گیلان

یکی از زیباترین نقاط کشور شهر فومن می باشد. این شهر که به شهر مجسمه نیز معروف است در استان گیلان قرار دارد. شهر فومن، دارای بسیاری از شالیزارها، باغ ها، درختان چنار و منظره های طبیعی بکر دیگری می باشد که در جذب گردشگر از سراسر ایران بسیار موثر بوده است. همچنین این شهر یک سرزمین تاریخی با پیشینه ای 2500 تا 3000 ساله است که باستان شناسان آن را در گروه قدیمی ترین مناطق شمالی ایران نیز قرار داده اند.

از دیگر ویژگی های این شهر می توان به آب وهوای معتدل ، سوغات و صنایع دستی های زیبا، غذاهای خوشمزه و بومی و مهمترین آن جاذبه های گردشگری فراوانی که دارد، اشاره کرد. تمامی این جاذبه ها هم اکنون آن را به یکی از شهر های پر طرفدار کشور تبدیل کرده است. در اینجا شما را با برخی از جاذبه های گردشگری شهر فومن آشنا می کنیم.

فومن

قلعه رودخان

در 20 کیلومتری شهر فومن بنایی تاریخی قرار گرفته است که دارای قدمتی طولانی از دوران پادشاهی ساسانیان می باشد. این بنای تاریخی که قلعه رودخان نام گرفته است به سبب قرار گیری در کنار رود، به « دژ روگان » هم مشهور بوده که طی سال های اخیر به نام قلعه رودخان تغییر یافته است.

این عمارت شگفت انگیز نیز در سال های پیش با نام های دیگری از آن یاد می شد که از معروف ترین آن ها می توان از « قلعه هزار پله »، « دژ رودخان »، «قله رخون »، « دژ روگان »، « قلعه حسامی » را نام برد. ویژگی بارز این قلعه نفوذ ناپذیر بودن آن در گذشته بوده است.

این بنا دارای دو قسمت قدیمی می باشد، مانند قورخانه که سربازان برای انجام کارهای نظامی و استراحت به آن جا می رفتند و دو ارگ که برای سکونت حاکم و خانواده اش ساخته شده بود.

از دیگر اماکن این عمارت باشکوه و بزرگ، سردخانه، آب انبار، حوض، آب ریزگاه، حمام، برج دیده بانی، اتاق های مسکونی و برج و بارو می باشند.

قلعه رودخان

پارک فومن

محبوب ترین جاذبه های گردشگری در شهر فومن « پارک فومن » می باشد که دارای مجسمه های بسیاری از جمله مجسمه های چهار دختران، که مورد  استقبال گردشگران زیادی از سراسر ایران و جهان قرار گرفته است. این مجسمه ها به پاس قدردانی و بزرگداشت زن و بیانگر تلاش و زحمت زیاد آن ها می باشد که در زمان های قدیم به کار کشاورزی نیز مشغول بوده اند. از دیگر خصیصه های این پارک وجود دستگاه های بازی هیجان انگیزمی باشد که همواره به این مکان جذابیت و محبوبیت خاصی بخشیده است.

روستای فوشه

یکی از مناطق دیدنی و سرسبز در این شهرستان روستای فوشه می باشد. این روستا در 22 کیلومتری فومن واقع شده و در زمره معروف ترین جاذبه های استان گیلان قرار می گیرد؛ چرا که این روستای سرسبز دارای درختان گوناگونی مانند راش، توسکا، افرا می باشد که زیبایی آن را دوچندان کرده است.

روستای فوشه استان گیلان

بقعه سبز قبا

شهر فومن علاوه بر طبیعت و اماکن گردشگری دارای اماکن مذهبی هم می باشد. از این اماکن مذهبی می توان به آستان مقدس امامزاده سبز قبا نیز که در روستای شنبه بازار است اشاره کرد. بقعه سبز قبا هر ساله میزبان بسیاری از افراد می باشد که از گوشه و کنار این شهرستان برای زیارت به آن جا می آیند. در این بقعه نیز پیکر تعدادی از شهدای جنگ تحمیلی همچون شهید سید جواد موسوی قرار دارد که مهمترین علت برای بازدید گردشگران سراسر ایران شده است.

همچنین از زیبایی های آن می توان به وجود درخت کهنسال و تنومندی اشاره کرد که در ابتدا به درخت مزار یا درخت آقادار معروف بوده و به عنوان وسیله ای برای برآورده شدن حاجات به گونه ای که افراد پارچه های سبز رنگی را به آن گره می زدند استفاده می شده و امروزه هم همچنان افراد زیادی اینکار را انجام می دهند.

چشمه آب معدنی علی زاخونی و زمزمه

یکی از ارزشمند ترین جاذبه هایی که در این منطقه دیده میشود «چشمه ی علی زاخونی» می باشد، که آب این چشمه دارای خاصیت درمانی نیز می باشد. این چشمه بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های گوارشی را درمان می کند. از آن جایی که این چشمه در نزدیکی معدن آهن قرار دارد، آب آن بسیار تلخ است که مردم آن منطقه ابتدا آن را با شکر مخلوط می کنند و سپس استفاده می کنند.

چشمه آب معدنی علی زاخونی فومن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهترین هتل آپارتمان مشهد نزدیک حرم و ارزان کدام است؟

دوشنبه 29 آبان 1402
مشهد به دلیل موقعیت ویژه ای که در جذب گردشگر و زائرین دارد، سالیانه میزبان مسافران بسیار زیادی از سراسر […]
هتل آپارتمان های نزدیک حرم

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس