بهترین زمان سفر به کاشان

شهر کاشان در بین دشت زیبای کویر و دامنه کوه کرکس قرار گرفته، و در بیشتر باغات پوشیده شده از گل‌های محمدی و رز می باشد که زیبایی خاصی به شهر بخشیده است. بهترین زمان برای سفر به کاشان در اوایل اردیبهشت و اواسط خرداد نیز می باشد، در این زمان به واسطه گردش و بازدید از بناهای تاریخی می توانید از جشنواره جذاب گلابگیری این شهر نیز دیدن نمایید. همچنین لازم به ذکر است که در نظر داشته باشید همه ساله تعداد بسیار زیادی گردشگر داخلی و خارجی برای بازدید و گردش به کاشان می آیند پس بهتر است رزرو آنلاین هتل مورد نظر را قبل از سفر خود انجام دهید.

بهترین زمان سفر از نظر آب و هوا به کاشان

برای سفر به شهر دوست داشتنی کاشان اولین چیزی که باید از آن اطلاع پیدا کنید، آب و هواست تا در بهترین فصل سفر به کاشان راهی آنجا شوید. کاشان به طور کلی آب و هوای گرم و زمستان های نسبتا سردی دارد. مانند تمام شهرهای گرم و خشک، بهترین زمان سفر به کاشان پاییز و اوایل فصل بهار یعنی تا اردیبهشت ماه است. اگر تحمل گرما را ندارید، پاییز زمان بهتری برای سفر به این شهر تاریخی خواهد بود؛ اما اگر می خواهید مراسم گلاب گیری را از نزدیک ببینید بهترین زمان سفر شما اردیبهشت ماه است.

شلوغ‌ ترین و خلوت‌ ترین زمان سفر به کاشان

سفر به کاشان در نوروز، به سبب آب و هوای معتدل و برگزاری مراسمات متعدد بهترین زمان سفر به کاشان و همچنین شلوغ ترین زمان می باشد. خلوت ترین زمان سفر به کاشان تابستان و زمستان می باشد، اما لازم به ذکر است که تابستان کاشان بسیار آزار دهنده است و امکان گرمازدگی را به همراه دارد و همچنین سرمای فصل زمستان این شهر هم به اندازه گرمای تابستان آزار دهنده است.

بهترین زمان سفر از نظر رویدادها به کاشان

جشنواره گلاب گیری

یکی از جذاب ترین و مشهور ترین رویداد های شهر زیبای کاشان جشنواره گلاب گیری نیز می باشد. این مراسم هر ساله از 15 تا 25 اردیبهشت ماه در شهرهای اطراف کاشان چون قمصر کاشان، نیاسر کاشان، برزک کاشان و آبیانه کاشان برگزار می گردد. اما به سبب تفاوت آب و هوایی در هر منطقه، در برخی از مناطق زودتر و در برخی از مناطق دیرتر از موعد نیز شروع می گردد. از جمله هیجان انگیز ترین برنامه های مراسم گلاب گیری کاشان می توان به مراسم عطر افشانی امام زاده سلطان علی ابن محمد، راه اندازی شتران حامل گل های محمدی همراه با صدای دلنشین ساز و دهل، تجلیل از گلابگیران و گل کاران نمونه و… نیز اشاره کرد.

مراسم قالی‌شویی در مشهد اردهال

مراسم قالی شویی در مشهد اردهال، یکی دیگر از رویدادهای شهر های اطراف کاشان است، که در دومنی جمعه مهر ماه با عزاداری مردم فین، کاشان و روستای خاوه اردهال در امامزاده سلطان علی ابن محمد برگزار می شود. در این مراسم تعداد زیادی از مردم با چوب دستی به امام زاده رفته و پس از تحویل گرفتن قالی که با گلاب مطهر گردیده است به چشمه نزدیک امام زاده رفته و پس از شستشوی قالی آن را به امام زاده باز می گردانند. همچنین لازم به ذکر است که مشهد اردهال در 42 کیلومتری غرب کاشان واقع شده که 34 دقیقه رسیدن به آن به طول می انجامد.

نخل‌برداری

یکی از مراسمات ویژه ماه محرم در عاشورا می باشد، که در شهر های اطراف کاشان برگزار می گردد. که در آن یک سازه چوبی که نماد تابوت سیدالشهدا است و به آن نخل می گویند، با استفاده از پارچه های سبز و سیاه نیز آراسته شده استو این تابوت بر دوش مردم در شهر های مختلف حمل می گردد.

مراسم نخل برداری

 سفر ارزان به کاشان

اکثر مردم در فصل بهار و پاییز راهی این شهر می شوند، به همین علت قیمت ها نیز افزایش می یابد. اگر قصد سفر به کاشان با هزینه کم را دارید فصل تابستان و زمستان مناسب می باشد. اما اگر قصد سفر به کاشان در بهار و پاییز را دارید از قبل اقدام به رزرو هتل خود و برنامه ریزی برای سفر مطابق با بوجه خود نیز ا

راه های سفر به کاشان

اگر قصد سفر به کاشان را دارید می توانید از طریق اتوبوس، قطار، هواپیما و خودروی شخصی به این شهر سفر کنید، که بدین شرح است:

سفر به کاشان با قطار

اگر قصد سفر به کاشان با قطار را دارید لازم است بدانید که فاصله تهران تا کاشان با قطار 2 ساعت و نیم طول می کشد. همچنین در اکثر شهر هایی که ایستگاه راه آهن دارند می توانید سفر کنید و لازم به ذکر است که ایستگاه راه آهن در 10 کیلومتری کاشان نیز قرار گرفته است.

سفر به کاشان با اتوبوس

برای یک برنامه ریزی کم هزینه به کاشان می توانید با اتوبوس سفر کنید، همچنین ترمینال اتوبوس در فاصله 5 کیلومتری مرکز شهر نیز قرار رگفته است.

سفر به کاشان با خودروی شخصی

جهت سفر به کاشان با خودروی شخصی از اتوبان قم با حدودا 3 ساعت رانندگی به کاشان می رسید، همچنین لازم به ذکر است که از تهران تا کاشان 240 کیلومتر نیز فاصله است.

سفر به کاشان با هواپیما

فرودگاه کاشان مدت زمان زیادی است که افتتاح شده است اما هنوز پرواز های زیادی از شهر های مختلف ندارد.

رفت و آمد در کاشان

برای رفت و آمد در شهر کاشان سه گزینه وجود دارد که بر حسب نیاز می توان انتخاب کرد:

  1. استفاده از اتوبوس که در دسترس و راحت است.
  2. استفاده از تاکسی های سطح شهر برای جا به جایی بهتر اگر خریدی انجام دادید.
  3. استفاده از تاکسی های اینترنتی در کاشان به راحتی با استفاده از تلفن موبایل سفری امن داشته باشید.

هزینه هتل های کاشان

شهر کاشان اقامتگاه ها و هتل های بسیاری دارد، که در این بین قیمت رزرو هتل ها بسته به عوامل متعددی چون بازه زمانی، رویداد گلابگیری، تعداد نفرات و… نیز تغییر می کند. قیمت رزرو هتل ها و اقامتگاه های کاشان در اردیبهشت ماه سال 1403 تقریبا از مبلغ 700.000 هزار تومان نیز شروع شده است، که می توانید بسته به شرایط و بودجه خود اقدام به رزرو هتل های کاشان نمایید.

برخی از این هتل ها و اقامتگاه ها عبارت اند از:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خانه عباسیان کاشان؛ شاهکاری پر نقش و نگار از معماری ایرانی

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
خانه عباسیان کاشان، به‌عنوان یکی از خانه های تاریخی کاشان و شاهکار معماری ایران، یادگاری از دوران قاجاریه بوده و […]
بازدید از خانه عباسیان کاشان

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس