فاصله تهران تا کاشان چقدر است؟

اگر قصد سفر از تهران به شهر کاشان را داشته باشید، بدون شک فاصله تهران تا کاشان و عوامل مهمی که در کم و زیاد شدن این فاصله تاثیر دارند، می‌توانند شما را برای برآورد هزینه و زمان کمک کنند. می‌توانید این مسیر را با خودرو در طول 3 الی 4 ساعت، با اتوبوس در طول 3 ساعت 30 دقیقه و با قطار در طول 4 ساعت طی نمایید. شرایط جاده‌ها، وجود ترافیک شهری و شلوغی شهرهای بین مسیر تهران تا کاشان و… در سریع‌تر رسیدن یا دیرتر رسیدن به مقصد نقش مهمی ایفا می‌کند. از توابع زیبای کاشان و مقاصد گردشگری این شهر می‌توان به برزک، ابیانه، بادرود، باغ فین، نیاسر، راوند و قمصر اشاره کرد که برای دست‌یابی به این روستاها و اقامت در کاشان باید مسیر بیشتری را طی کنید.

فاصله تهران تا کاشان چقدر است؟

فاصله تهران تا کاشان برابر با 248 کیلومتر بوده که می‌تواند باتوجه به مسیر و شرایط راه‌ها تغییر کند. همچنین نوع وسیله نقلیه برای سفر از تهران به کاشان می‌تواند در فاصله این دو شهر تاثیرگذار باشد. به‌طور کلی می‌توان گفت که فاصله تهران با کاشان از نظر زمانی برابر با 3 ساعت خواهد بود. شرایط ترافیکی و سفر با خودرو شخصی می‌تواند این فاصله را به 4 الی 5 ساعت تغییر دهد.

فاصله تهران تا کاشان با استفاده از وسایل نقلیه مختلف

جهت سفر به کاشان از تهران نیز می توانید از طریق اتوبوس، خودرو و قطار نیز این مسیر را طی کنید. فاصله تهران تا کاشان با وسایل نقلیه های مختلف نیز بدین شرح است:

فاصله تهران تا کاشان با اتوبوس

فاصله این دو شهر برابر با 248 کیلومتر است که با اتوبوس می‌توانید این‌ مسیر را در طی 3 ساعت طی کنید. البته توقف در مسیرهای مختلف می‌تواند این زمان را به 3 ساعت و 30 دقیقه افزایش دهد.

فاصله تهران تا کاشان با خودرو

در واقع با خودرو شخصی خود می‌توانید در بین‌ مسیر به استراحت و گشت‌وگذار‌ بپردازید و از سایر شهرهای میان تهران و کاشان چون قم نیز دیدن کنید. اگر با خودرو مسیر بین این دو شهر را به‌صورت ممتد ادامه دهید، پس از 3 الی 4 ساعت می‌توانید به کاشان برسید؛ اما در صورتی ‌که با شلوغی‌های شهری و ترافیک مواجه شوید، ممکن است 1 الی 2 ساعت دیرتر به مقصد برسید. شما با استفاده از مسیرهای اتوبان تهران به قم و سپس اتوبان قم به کاشان می‌توانید مسیر را بسیار سریع‌تر طی کنید.

فاصله تهران تا کاشان با قطار

مسیر قطار شهر تهران به کاشان از نظر تعداد ایستگاه‌ها شامل سه ایستگاه اصلی بوده که ایستگاه اول آن در تهران واقع شده است و مسافرین‌ می‌توانند در ایستگاه اول سوار قطار شده و به کاشان سفر کنند. البته در بین راه، قطار در ایستگاه محمدیه برای مدتی کوتاه توقفی خواهد داشت. در حالت کلی باتوجه‌به توقف‌های قطار در بین مسیر می‌توان‌ گفت که شما با قطار می‌توانید فاصله تهران تا کاشان را در 4 ساعت طی کنید.

مسیر منتهی به شهر کاشان با خودرو

فاصله تهران تا برزک کاشان

برزک از شهرهای بسیار زیبای کاشان است که به دلیل داشتن مناظر طبیعی بی‌شمار و آب‌وهوای دلپذیر بسیار موردتوجه مسافرین قرار گرفته است. فاصله تهران تا برزک کاشان حدود 282 کیلومتر است. شما با استفاده از خودرو شخصی خود می‌توانید در طول 3 ساعت و 15 دقیقه خود را از شهر تهران به برزک برسانید. در برزک می‌توانید مدتی را به گشت‌وگذار در دره‌ها و طبیعت زیبای آن بپردازید. بدون تردید کوهستان‌ها، جنگل‌ها و طبیعت بکر برزک مکان مناسبی برای عکاسی و استراحت، پیاده‌روی و کوه‌نوردی خواهد بود.

فاصله تهران تا ابیانه کاشان

ابیانه از نمونه پنج روستای معروف ایران است که اکنون توانسته عنوان بهترین جاذبه گردشگری ایران را برای خود کسب کند. کلمه ابیانه (ویونا) به معنای بید و ویانه است. البته معنی بید و ویانه نیز به معنای بیدستان است. این روستا از نظر ظاهری همانند نقاشی دست خداوند است که در ارتفاع 2222 متر از سطح دریا قرار دارد. برای رسیدن به ابیانه کاشان باید مسیر 298 کیلومتری معادل 3 ساعت راه را از تهران طی کنید. در این روستا جاهای دیدنی بسیاری چون موزه مردم‌شناسی، مسجد پرزله، آتشکده هارپاک و خانه‌های تاریخی قرار دارند. در این روستا می‌توانید سوغاتی‌هایی چون برگه خشک سیب و زردآلو یا صنایع‌دستی چوبی را برای عزیزان خود تهیه کنید.

فاصله تهران تا بادرود کاشان

بادرود از شهرهای تاریخی کاشان است که مسافرین آن را با عنوان امامزاده کاشان می‌شناسند. بادرود در شهرستان نطنز واقع شده که این شهرستان در بین مسیر تهران تا کاشان قرار دارد. فاصله تهران تا کاشان و این شهرستان برابر با 311 کیلومتر است. پس از رسیدن به شهر کاشان می‌بایست حدود 60 کیلومتر مسیر را طی کنید تا بتوانید به شهر بادرود برسید.

فاصله تهران تا نیاسر کاشان

نیاسر از دیگر مقاصد گردشگری کاشان است که در 24 کیلومتری این شهر و در شمال غرب آن قرار دارد. فاصله تهران تا نیاسر کاشان حدود 230 کیلومتر (2 ساعت و 55 دقیقه) است. نیاسر از ییلاق‌های کهنسالی است که پادشاهان ساسانی به دلیل خوب بودن این راه برای فرار از جنگ توجه ویژه‌ای به آن داشتند. در نیاسر کاشان، آبشار مشهوری نیز قرار دارد که شما با طی مسیر 264 کیلومتری می‌توانید به بازدید از این آبشار بپردازید.

فاصله تهران تا راوند کاشان

راوند از شهرهای پرجمعیت کاشان است که هم‌اکنون حدود 30 هزار نفر جمعیت دارد. برای رسیدن به این شهر تاریخی و طی کردن فاصله تهران تا کاشان بهتر است از مسیر اتوبان قم به کاشان استفاده کنید، با خودرو خود را در طی 3 ساعت و 20 دقیقه به راوند برسانید. شما می‌توانید در راوند به بازدید از مقاصد تاریخی چون خانه تاریخی عمارت، خانه تاریخی منصوری‌ها و دژ قلعه تاریخی مورچان بپردازید.

فاصله تهران تا قمصر کاشان

قمصر از توابع شهرستان کاشان است که در فصل بهار و تابستان به یکی از مقاصد گردشگری محبوب و دیدنی تبدیل می‌شود. فاصله تهران تا قمصر کاشان برابر با 282 کیلومتر است که مسافران با استفاده از خودرو یا اتوبوس می‌توانند این مسیر را در طول 3 ساعت طی نمایند. در این شهر می‌توانید آثار تاریخی بسیاری که از دوران سلجوقیان به جای مانده است را مشاهده کنید. از جاهای دیدنی این روستا می‌توان به موزه گلاب و باغ پرندگان اشاره کرد. برای اقامت در قمصر کاشان می‌توانید به اقامتگاه‌های بوم‌گردی این روستا چون سرای خاتون و کاروانسرای عباسی مراجعه کنید و با پرداخت هزینه مناسبی چندروزی را در این روستا به گشت‌وگذار بپردازید.

اقامت در کاشان

بهترین هتل های شهر کاشان برای اقامت

برخی از بهترین هتل های کاشان عبارت اند از:

نام هتلامتیاز هتلآدرس هتل
عمارت شاه نشین کاشان*****کاشان، خیابان فاضل نراقی، کوچه قاسم‌ بیک
هتل سرای عامری‌ها کاشان*****کاشان، خیابان علوی، خیابان باستان هفتم
اقامتگاه سنتی خانه مرشدی کاشان*****کاشان، میدان کمال‌الملک، خیابان ملا حبیباله شریف در کوچه بوستانی
بوتیک هتل سرای صباغیان کاشان****کاشان، خیابان باباافضل، انتهای کوچه واحدپور 47 تالار نورجهان
هتل نگارستان کاشان***کاشان، خیابان‌ امیرکبیر، نرسیده به باغ فین کاشان

سوالات متداول

سریع ترین روش رسیدن به کاشان از تهران کدام است؟

سریع‌ترین روش رسیدن به کاشان از شهر تهران را می‌توان خودروی شخصی و سپس اتوبوس دانست.

بهترین راه رسیدن به کاشان از تهران چیست؟

از آنجایی که مسیر تهران به کاشان زیبایی‌های بسیاری را به نمایش می‌گذارد، می‌توانید با مسافرت دست جمعه با اتوبوس یا خودروی شخصی این مسیر را طی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راهنمای سفر به قمصر کاشان

پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
قمصر کاشان، شهر گل و گلاب، یکی از جاهای دیدنی کاشان بوده که همه‌ساله افراد از سراسر کشور به‌منظور شرکت […]
قمصر کاشان

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس