آکواریوم کیش؛ عبور از دل حیوانات دریایی

کیش، یکی از جزایر زیبای خلیج فارس و مناسب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران است. این جزیره، در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفته و دارای انواع جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و مراکز خرید است. یکی از این جاهای دیدنی کیش، آکواریوم کیش است؛ که می‌تواند چشم عاشقان دریا و جانوران دریایی را بنوازد. اگر شما نیز تمایل دارید که جانوران دریایی را از نزدیک ببینید؛ بازدید از آکواریوم کیش، در سفر به کیش را از دست ندهید. در ادامه به معرفی آکواریوم و شیوه دریافت بلیط آن می‌پردازیم.

هتل کیش

معرفی آکواریوم کیش

آکواریوم کیش، یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین آکواریوم‌ها در ایران است و سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. در آکواریوم کیش، می‌توانید آبزیان خلیج فارس را در مدل‌ها و اندازه‌های متفاوت مشاهده کنید. این مشاهدات می‌توانند یک تجربه خارق‌العاده و بینظیر برای شما و عزیزانتان باشد.

بازید از این جاذبه گردشگری، برای افرادی که امکان یا علاقه‌ای به غواصی ندارند؛ بسیار مفید خواهد بود. زیرا بدون برخورد حتی یک قطره آب به بدنتان، به درون دریا سفر خواهید کرد. اغلب مخاطبان آکواریوم، دانشجویان، دانش‌آموزان و پژوهشگران هستند؛ با این وجود برای عموم مردم نیز می‌تواند تجربه‌ای زیبا باشد.

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش کجاست؟

فرقی نمی‌کند که الان در چه نقظه‌ای از جزیره کیش قرار دارید؛ هرجایی که باشید، با استفاده از تاکسی، مینی‌بوس، خودروی شخصی و حتی دوچرخه می‌توانید خود را به آکواریوم کیش برسانید. این جاذبه گردشگری، در جنوب شرقی جزیره و نزدیک به مرکز آن قرار گرفته است. کافی است به سمت بلوار مرجان و در نهایت ساختمان کانون هنر حرکت کنید.

با توجه به اینکه آکواریوم کیش در نزدیکی پارک دلفین‌ها قرار گرفته، ممکن است خیلی از افراد آن را جزو این پارک بدانند؛ اما هر یک از آن‌ها ماهیتی مستقل داشته و بعد از بازدید از هر کدام، می‌توانید  به دیگری سر بزنید.


View Larger Map

آدرس: جزیره کیش، خیابان فردوسی، جنب پارک آهوان، ساختمان کانون هنر، آکواریوم بزرگ کیش

چه ساعتی می‌توانیم از آکواریوم کیش دیدن کنیم؟

دیگر برای تنظیم برنامه‌های گردش  و تفریح خود نگران نباشید؛ زیرا در تمام روزهای هفته غیر از جمعه و از ساعت 8:00 الی 20:00می‌توانید  به آکواریوم کیش سر بزنید. دیدن قسمت‌های مختلف آکواریوم، حداقل 2 ساعت زمان احتیاج دارد، پس بهتر است حداقل دو ساعت و حداکثر 3 ساعت زمان را به دیدن آن اختصاص دهید.

قسمت‌های مختلف آکواریوم کیش

آکواریوم کیش، انواع آبزیان در رنگ‌ها، ابعاد و مدل‌های مختلف را درخود جای می‌دهد. تنوع و تعداد این ماهی‌ها به‌اندازه‌ای است که ممکن است نام خیلی از آن‌ها را ندانید، یا نتوانید به‌خاطر بسپرید. پس خود را برای یک سفر هیجان انگیز به زیر دریا آماده کنید. این جاذبه دیدنی در سه قسمت طراحی شده که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

آکواریوم کیش

بخش اول آکواریوم

 این بخش از آکواریوم ظرفیتی حدود 50 هزار لیتر آب دارد. آبزیان قرار گرفته در آن موجودات آبی عظیم الجثه مانند کوسه و ماهی‌های بزرگ هستند. جانوران موجود در این آکواریوم موجوداتی هستند که در آب‌های شور زندگی می‌کنند.

بخش دوم آکواریوم

آکواریوم دوم، ظرفیتی حدود 20 هزار لیتر آب دارد. در این بخش، از آبزیان آب شیرین نگهداری می‌شود. شما می‌توانید در آن انواع کوسه‌ها و آبزیان بزرگ را ببینید.

بخش دوم اکواریوم

بخش سوم

 علاوه بر دو بخش آکواریوم آب شیرین و آب شور، بخش دیگری  نیز وجود دارد که برای آبزیان تاکسیدرمی درنظر گرفته شده است. شما می‌توانید در این آکواریوم انواع کروکودیل، مار، عقرب و… را مشاهده کنید. از جمله موارد عجیب و دیدنی این آکواریوم می‌توان به لاکپشت عظیم دومتری اشاره کرد.   

لاکپشت آکواریوم کیش

خرید بلیط آکواریوم کیش

اگر می‌پرسید که چگونه می‌توان بلیط آکواریوم کیش را خرید؛ لازم است بدانید در هر جایی که باشید، می‌توانید بلیط را به‌صورت آنلاین رزرو کنید. قیمت بلیط آکواریوم در سال 1398 برای هر نفر 35 تومان بوده است. این قیمت هرساله با تغییراتی مواجه است. پس پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیش‌تر با شماره  ۰۷۶۴۴۲۴۶۳ که راه ارتباطی با آکواریوم کیش است تماس حاصل نمایید.

نظرات مسافران درباره آکواریوم کیش

بررسی نظر گردشگرانی که از این جاذبه گردشگری دیدن کرده‌اند، می‌تواند به شما در انتخاب بهترین مکان کمک کند. اما لازم است بدانید که این مجموعه در ابتدای لیست مسافران کیش قرار گرفته و محبوبیت زیادی دارد. در این آکواریوم جانواران با تنوع بالایی وجود دارند و حتی می‌توانید خیلی از گونه‌های کمیاب را در آن مشاهده کنید.

همچنین خیلی از افراد به بررسی تاکسیدرمی و موجودات قدیمی علاقه دارند؛ که آکواریوم کیش با اختصاص بخشی به این کار تحت عنوان دیرینه شناسی، نیاز این عزیزان را برطرف می‌کند.

رزرو تور

این آکواریوم بزرگ‌ترین و مجهزترین آکواریوم موجود در کشور است. پس طبیعی است که انتخاب خیلی از افرادی باشد که دوستدار جانداران دریایی هستند. آن‌ها می‌توانند در این مکان انواع جانوران دریایی و ماهی‌های ریز تا غول پیکر را مشاهده کنند.

آکواریوم کیش هم برای افرادی که امکان غواصی ندارند نیز مناسب است و امکان بازدید آن‌ها بدون خیس شدن را فراهم می‌کند و هم به کسانی که می‌خواهند ماهی‌ها را از فاصله نزدیک‌تری مشاهده کنند اجازه این کار داده می‌شود. خیلی از گردشگران دیگر هم معتقدند که این مکان نسبت به سایر جاذبه‌های گردشگری کیش مقرون به‌صرفه است و به همین علت آن را انتخاب کرده‌اند.

کشتی‌ های اکواریومی کیش

تفریحات آبی کیش، تنها به آکواریوم کیش خلاصه نمی‌شود و شما می‌توانید آن را در شکل‌های متفاوتی تجربه کنید. یکی از این جاذبه‌هایی که طرفداران زیادی نیز دارد؛ کشتی آکواریومی کیش است. این مکان را از نظر محبوبیت؛ می‌توان مشابه کشتی یونانی دانست. کافی است سوار کشتی شوید، تا سفری مهیج تا عمق 5.2 کیلومتری عمق دریا را تجربه کنید.

کف این کشتی به‌گونه‌ای طراحی شده، که شما به‌راحتی می‌توانید جانداران دریایی از جمله ماهی‌ها، ستاره‌های دریایی، گیاهان دریایی و لاک پشت‌ها را مشاهده کنید. کف و دور این کشتی‌ها شیشه‌ای‌ است و به همین علت آن‌ها را کشتی دور شیشه‌ای نیز می‌نامند. در تمام مدتی که کشتی درحال حرکت است؛ اجزای موسیقی زنده در کنار دریا می‌تواند شما را به‌وجد آورد.

کشتی آکواریومی کیش

 تفاوت آکواریوم کیش با کشتی آکواریومی در چیست؟

آکواریوم کیش و کشتی آکواریومی کیش، هردو از جاذبه‌های پرطرفدار در جزیره کیش هستند. با این تفاوت که آکواریوم کیش، یک ساختمان بزرگ است و شکلی خاص طراحی شده، تا بتوانند طیف وسیعی از جانداران دریایی را در آن‌ نگهداری کنند. در حقیقت آکواریوم یک فضای بسیار بزرگ و با ظرفیت بالا، اما مصنوعی است؛ درحالی‌که کشتی‌های آکواریومی شما را به محل زندگی اصلی این جانداران می‌برد.

شما با حضور در کشتی‌های آکواریومی، امکان مشاهده پوشش‌های دریایی و مرجان‌ها را نیز خواهید داشت.دومین تفاوت در قیمت آن دو است. شما برای بازدید از کشتی آکواریومی کیش باید هزینه بیش‌تری بپردازید.

جاهای دیدنی نزدیک آکواریوم کیش

حتما برای شما هم پیش آمده که پس از سفر به جزیره کیش؛ هیجان زده شوید و بگویید می‌خواهم به همه مکان‌های گردشگری آن بروم و از همه جا دیدن کنم. خبر بدی که برای شما دارم، این است که جاذبه‌های کیش به قدری زیاد هستند؛ که در طول یک سفر چند روزه امکان بازدید از همه آن‌ها را ندارید.

اما یک خبر خوب هم دارم و آن این است؛ که شما با حضور در آکواریوم کیش، به چندین جاذبه گردشگری مهم دیگر جزیره دسترسی خواهید داشت، و به‌راحتی می‌توانید از آن‌ها بازدید کرده و در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید. پس برای آشنایی بیش‌تر با جاهای دیدنی کیش نزدیک آکواریوم کیش، با ما همراه باشید.

پارک دلفین‌های کیش

 پارک دفین‌ها، در خیابان جهان کیش و جنب پارک نیلوفر قرار دارد. شما با مینی‌بوس، دوچرخه، خودروی شخصی و تاکسی می‌توانید به این مجموعه  بروید. این مجموعه  زیبا، در سال 1384 و در مساحتی بالغ بر 100 هکتار، فعالیت خود را آغاز کرد.

شما در این پارک، شاهد گراز دریایی، گربه دریایی، پنگوئن، دلفین و شیر دریایی خواهید بود. پس اگر به دیدن این حیوانات از نزدیک علاقه دارید و می‌خواهید شاهد نمایش آن‌ها توسط مربیان حرفه‌ای باشید؛ این فرصت را از دست ندهید و و پس از گشت‌و‌گذار در آکواریوم کیش، زمان باقی‌ مانده خود را به دیدن این حیوانات بانمک اختصاص دهید.

پارک دلفین کیش

 باغ پرندگان کیش

تصور کنید که میان درختان سرسبز قدم می‌زنید و صدای پرندگان مختلف و رنگارنگ شما را محسور خود می‌کند. این یک تجربه فراموش نشدنی برای شما عزیزان خواهد بود. شما در باغ پرندگان می‌توانید چنین حسی را تجربه کنید؛ زیرا در این باغ انواع پردندگان از نقاط مختلف جهان جمع‌ آوری شده و تجربه‌ای بی‌نظیر را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

باغ پرندگان بخشی از مجموعه دلفین‌ها است؛ که حدود 3 هکتار از مساحت آن را به‌خود اختصاص داده است. شما در این باغ حدود 57 گونه پرنده را خواهید دید؛ که ممکن است در قفس نگهداری شده یا در باغ به‌صورت آزادانه رها شده باشند. انواع طوطی، مرغ سقا، کاکاتو آمبرلا، درنای تاج دار، طاووسک، شترمرغ و … تنها نمونه‌ای از پرندگانی هستند، که می‌توانید در این باغ مشاهده کنید. پس از مشاهده ماهی‌های متنوع در آکواریوم کیش، مشاهده باغ پرندگان نیز می‌تواند تجربه خوبی باشد.

باغ پرندگان کیش

پارک آبی اوشن کیش

 پارک آبی اوشن درسال 1395، در مساحتی حدود 5/5 هکتار به بهره‌برداری رسید. این پارک توسط شرکت کانادایی «WhiteWater West» ساخته شد. پارک آبی اوشن، مجهزترین و بزرگ‌ترین پارک آبی روباز ایران است؛ که خانم‌ها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. این پارک در منطقه پرواز ممنوع قرار گرفته و هیچ سازه بلندی اطراف آن نخواهید دید.

پارک آبی اوشن، تحت نظارت یکی از معماران شرکت دیزنی طراحی شده. درباره نقشه ساخت آن نیز می‌توان گفت که بر اساس داستان راز قلعه خورشید ساخته شده است. از جمله امکانات این پارک می‌توان به استخر آبتین، استخر آبان، جکوزی رابو، جکوزی دینگو، مچ بند شارژی، اتاق فرار و … اشاره کرد. پس اگر از آکواریوم کیش دیدن کرده‌اید و هنوز هم انرژی کافی برای گذراندن یک روی آبی مهیج را دارید؛ پارک آبی اوشن را در میان برنامه‌های خود بگنجانید.

پارک آبی اوشن

سایر جاهای دیدنی نزدیک آکواریوم کیش

بازارهای نزدیک آکواریوم کیش

شما می‌توانید در بازارهای جزیره کیش، اجناس مرغوب، با کیفیت و با قیمت مناسب را بیابید. برخی از این بازارها به اندازه‌ای لوکس و زیبا هستند؛ که به‌تنهایی می‌توانند یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر باشند. برخی دیگر نیز  به دلیل امکاناتی مانند رستوران، کافی‌شاپ و موارد اینچنینی انتخاب می‌شوند. اگر شما هم عاشق خرید و یا گشت وگذار در بازار هستید؛ پس حالا که از آکواریوم کیش دیدن کرده‌اید؛ این فرصت را از دست ندهید و سری به مراکز خرید اطراف آن بزنید. در ادامه مهم‌ترین مراکز خرید اطراف آکواریوم را بررسی می‌کنیم.

مرکز خرید مرجان کیش

یکی از بازارهای پرطرفدار جزیره کیش، بازار مرجان است؛ که در سال 1370 و در قسمت شرقی جزیره ساخته شد. مرجان یک بازار لوکس است، که در زمینی بالغ بر 200 هزار مترمربع و در یک طبقه ساخته شده است. طراحی زیبا و مدرن مجموعه، آکواریوم و آب‌نماهایی که درون بازار قرار گرفته و نورپردازی آن، منظره چشم‌نوازی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از بازار مرجان می‌توان به امکانات فوق‌العاده آن اشاره کرد. این امکانات شامل سوئیت، انواع بانک‌ها، رستوران، کافی‌شاپ و غرفه‌های فروش لوازم خانگی، کیف و کفش، پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی و… است. این مرکز خرید در کنار آکواریوم کیش قرار گرفته و تا آن فاصله چندانی ندارد. پس بهتر است پس از حضور در آکواریوم، بازدید از مرکز خرید مرجان را از دست  ندهید.

بازار مرجان کیش

مرکز خرید سارینا کیش

مرکز خرید سارینا کیش، در زمینی به وسعت 5500 متر مربع و در 10 طبقه ساخته شده است. از آکواریوم کیش تا این بازار فاصله چندان نیست و به‌راحتی می‌توانید از هر دوی آن‌ها دیدن کنید. این مجتمع با دارا بودن  218 مغازه، می‌تواند نیاز شما عزیزان در خرید محصولات دلخواه شما در هر زمینه ای را پاسخ دهد.

اگر با خودروی شخصی به بازار آمده‌اید، می‌توانید ماشینتان را در پارکینگ بازار قرار داده و با خیال راحت به خرید بپردازید. شما می‌توانید در این 10 طبقه، کیف و کفش، پوشاک زنانه، مردانه، بچگانه، هایپر مارکت، انواع لوازم برقی و … را بیابید. سینما 4 بعدی، لابی، پارکینگ، رستوران، کافی شاپ، اینترنت و تاکسی‌هایی که منتظر خروج شما از بازار و رساندن شما به اقامتگاهتان هستند؛ تنها نمونه‌ای از امکانات این بازار بزرگ است.  

مرکز خرید سارینا کیش

مرکز خرید زیتون کیش

مرکز خرید زیتون نیز در بلوار ساحل و در نزدیکی آکواریوم کیش قرار گرفته است. این بازار که در سال 1376 ساخته شده، مساحتی حدود 5200 متر مربع دارد و با داشتن غرفه‌های متنوع، نیاز گردشگران به سلیقه‌ها و علایق متفاوت را پاسخ می‌دهد. شما می‌توانید انواع پوشاک بچگانه، مردانه، زنانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، اکسسوری و اسباب بازی برای کودکان را در این بازار  بیابید و خریداری کنید.

تنوع بالای محصولات، قیمت مناسب، امکانات متعدد بازار، طراحی منحصر به‌فرد و زیبای بازار، همگی از مواردی است که گردشگران در سفر خود به کیش، مرکز خرید زیتون را در میان اولویت‌های خود قرار می‌دهند. این بازار هر روزه از ساعت 9:00 صبح الی 13:00بعد از ظهر و 17:00 بعد از ظهر الی 23:00 شب، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

بازار زیتون کیش

مرکز خرید پانیذ

مرکز خرید پانیذ، یک مرکز خرید قدیمی اما مجهز است که امکانات مناسبی برای مسافران و گردشگران ارائه می‌دهد. این بازار در بخش شرقی جزیره و در بخش متراکم گردشگری واقع شده است. مرکز خرید پانیذ در نزدیکی باغ پرندگان، مجموعه دلفین‌ها و آکواریوم کیش قرار گرفته که‌راحتی می‌توانید از هر سه دیدن کرده و بازدید از بازار را نیز در لیست خود جای دهید. غرفه‌های این بازار به فروش اجناسی مانند موبایل و لپ‌تاپ، زیورآلات، لوازم ورزشی، ساعت، عینک، دستبند، لوازم الکتریکی، کیف، کفش، پوشاک و… اختصاص داده شده است. از بابت قیمت‌ها نیز نگران نباشید؛ زیرا بازار پانیذ به فروش اجناس با کیفیت با قیمت مناسب معروف است.

بازار پانیذ کیش

هتل های نزدیک آکواریوم کیش

منطقه‌ای که آکواریوم کیش در آن قرار دارد؛ جزو مناطق پرتراکم گردشگری جزیره کیش است. به همین دلیل خیلی از مسافران دوست دارند، در همان حوالی اقامت کنند. به دلیل این موقعیت مکانی مناسب، هتل‌های زیادی نیز در این منطقه ساخته شده است. از هتل های کیش 5 ستاره تا 2 ستاره و انواع سوئیت‌ها را می‌توان در این منطقه یافت کرد. در ادامه هتل های نزدیک آکواریوم کیش را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم؛ اما پیشنهاد ما این است؛ که هر یک از آن‌ها را بشناسید و با بررسی مواردی همچون قیمت، امکانات، نظر کاربران و موقعیت مکانی، هتل مناسب خود را انتخاب کنید. تعدادی از این هتل‌ها شامل:

بازدید از آکواریوم کیش را از دست ندهید!

جزیره کیش امکان بهره‌مندی از انواع تفریحات آبی را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ اما اگر فقط می‎‌خواهید جانوارن دریایی را مشاهده کنید و علاقه‌ای به خیس شدن  و غواصی ندارید، می‌توانید کشتی آکواریومی یا آکواریوم کیش را تجربه کنید.

اگر هر یک از شما عزیران تجربه حضور در این مکان تفریحی گردشگری را داشته‌اید؛ می‌توانید آن را در قسمت کامنت با دیگران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صفر تا صد زندگی در کیش را بشناسید!

یکشنبه 12 شهریور 1402
آیا با چگونگی زندگی در کیش آشنایی دارید؟ آیا اقلیم این جزیره را می‌شناسید و می‌دانید که آب و هوای […]
زندگی در کیش؛, صفر تا صد هرآنچیزی که باید بدانید!

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس