رستوران های کاشان، خوشمزه گردی تاریخی

در سفرتان به کاشان پس از گشت‌وگذار در مراکز خرید و جاهای دیدنی کاشان، نوبت به صرف غذا در رستوران های کاشان می‌رسد. در بیشتر رستوران‌های کاشان، شما می‌توانید مدل‌های متنوع غذاهای سنتی و سایر غذاهای روز را امتحان کنید. بسیاری از مکان‌های تاریخی کاشان با گذر زمان و پس از بازسازی، به رستوران تغییر کاربری داده‌اند. بهترین رستوران های کاشان که بسیاری از آن‌ها شناخته‌شده هستند، شامل رستوران سرای عامری‌ها، رستوران خانه منوچهری، رستوران خانه مرشدی، رستوران سنتی عباسی و… می‌شوند. شما در این رستوران‌ها می‌توانید لذیذترین و باکیفیت‌ترین غذاها را با چشم‌اندازی زیبا از فضا اطراف میل نمایید. همچنین لازم به ذکر است که برخی از رستوران های این شهر در بهترین اقامتگاه های سنتی بنا شده که با رزرو هتل می توانید از آن ها بهرمند شوید.

رستوران های کاشان

لیست بهترین رستوران های کاشان

افراد هنگام ورود به هر شهری همچون کاشان، نخست از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن دیدن می‌کنند؛ اما زمانی که گشت‌وگذار به پایان رسید، ضرورت رفتن به بهترین رستوران‌های کاشان احساس می‌شود. هریک از این رستوران‌ها فضایی دلنواز و رویایی داشته و بسیاری از آن‌ها در لیست مکان‌های تاریخی و سنتی قرار می‌گیرند. از بعضی از این رستوران‌ها می‌توان در کنار صرف غذا، تحت عنوان یک جاذبه تاریخی دیدن کرد. رستوران‌ها و کافه رستوران های کاشان به صورت کلی در سه گروه تاریخی و سنتی، مدرن و همچون باغ جای می‌گیرد. در لیست رستوران کاشان می‌توانید این موارد را مشاهده کنید، که برخی از این رستوران ها در بهترین هتل های کاشان نیز واقع شده است، که عبارت اند از:

نام رستورانآدرسساعت فعالیت
رستوران بین‌المللی خانه غذا کاشانکاشان، خیابان آیت‌الله کاشانی، روبروی مسجد امیرالمؤمنین، رستوران خانه غذا کاشان12 ظهر الی 2 بامداد
رستوران عمارت فخریه کاشانکاشان بلوار امام رضا بعد از جایگاه سوخت امیرکبیر 1 – کوی عمارت فخریههمه‌روزه از ساعت ۱۱:۳۰ الی ۲۴
رستوران باغ بهشتپشت باغ فین (باغ شاه)همه‌روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۴
رستوران ملل کاشانکاشان خیابان امیرالمؤمنین ذوالفقار ۱۴هر روز از ساعت ۱۲ الی ۲۳
مزرعه رستوران آترینا کاشانکاشان کیلومتر یک جاده قمصرهر روز از ۷:۳۰ تا ۲۳:۳۰
رستوران سنتی مظفریخیابان علوی روبروی خانه تاریخی طباطباییهمه روز از ساعت ۱۱ الی ۲۳
سفره‌خانه و رستوران سنتی خانه عباسیانکاشان خیابان علوی خانه تاریخی عباسیانهر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۴

رستوران سرای عامری های کاشان

سرای عامری ها از جمله خانه‌ های تاریخی کاشان با قدمت بالا محسوب می‌شود که در سال ۱۳۹۰ تحت بازسازی قرار گرفت. رستوران سرای عامری‌ها در بزرگ‌ترین اقامتگاه سنتی عامری های کاشان بنا شده، و این خانه تعداد ۳۸ اتاق داشته که سقف آن گچ‌بری شده و پنجره‌های رنگی و آینه‌کاری دیده می‌شود. مجموعه رستوران سرای عامری‌ها مجهز به چهار فضای پذیرایی جداگانه بوده و زمانی که به این رستوران راه پیدا می‌کنید، می‌توانید قسمت‌های مختلف آن را مشاهده کنید.

از جمله قسمت‌های مختلف این رستوران می‌توان به تالار آیینه، صبحانه خوری، کافه آوگون، حوض‌خانه و فروشگاه اشاره کرد. غذاهای این رستوران از کیفیت بالایی برخوردار بوده و از گران ترین رستوران های کاشان راست. این رستوران در خیابان علوی قرار دارد.

رستوران سنتی عباسی کاشان

از جمله ویژگی‌های بهترین رستوران کاشان همچون رستوران سنتی عباسی می‌توان به کیفیت بالای غذا، محیط بسیار زیبا، غذاهای لذیذ، قیمت مناسب و موقعیت مکانی خوب اشاره کرد. این رستوران، مخاطبین زیادی داشته و در بافت قدیمی و تاریخی کاشان قرار گرفته است. فاصله اندکی میان رستوران سنتی عباسی و خانه طباطبایی‌ های کاشان و همچنین خانه بروجردی‌ های کاشان وجود داشته و خانه عباسیان به‌عنوان یک اثر تاریخی شناخته می‌شود که بعد از اینکه بازسازی شد، به رستوران سنتی تغییر کاربری داد.

این خانه به دوران قاجاریه تعلق داشته و از قسمت‌های مختلفی همچون رستوران، شاه‌نشین، شربت سرا و کافه تشکیل شده است. در این رستوران سنتی، موسیقی به صورت زنده اجرا می‌شود و تخت‌ها در حیاط و در فضای باز چیده شده‌اند؛ ازاین‌رو، این مکان فضای جذاب و آرامش‌بخشی دارد.

رستوران سنتی عباسی کاشان

رستوران خانه منوچهری کاشان

خانه منوچهری همچون رستوران‌های کاشان مال در لیست رستوران های برتر کاشان جای می‌گیرد. این رستوران قدمتی چهارصد ساله داشته و بعد از اینکه تحت مرمت و بازسازی قرار گرفت، شاهد تبدیل آن به رستوران تاریخی بودیم. غذاهای سنتی کاشان موجب شهرت رستوران خانه منوچهری شده است. در این رستوران، جوی خوب و صمیمی حاکم بوده و در تهیه غذاهای این رستوران، بهترین و تازه‌ترین مواد اولیه به کار برده می‌شود.

در صورتی که مایل هستید تجربه تست غذاهای محلی کاشان را داشته باشید، باید به سراغ تست غذاهای رستوران خانه منوچهری بروید. رستوران خانه منوچهری دارای دو بخش شماره یک و دو بوده و شماره یک آن ویژه مهمان‌های اقامتی بوده و شماره دو آن به عموم مردم اختصاص دارد. همچنین لازم به ذکر است که این رستوران در هتل سنتی خانه منوچهری کاشان واقع شده است.

رستوران خانه مرشدی کاشان

رستوران خانه مرشدی از جمله شناخته‌شده‌ترین رستوران های کاشان که در اقامتگاه سنتی خانه مرشدی کاشان بنا شده است، و راه‌اندازی رستوران مرشدی نیز همچون بیشتر رستوران‌های سنتی کاشان در یک خانه تاریخی صورت‌گرفته است. خانه مرشدی در اصل به خانواده مرشدی اختصاص دارد و همچون سایر خانه‌های قدیمی کاشان، زیبا به نظر می‌رسد. قدمت این رستوران خوب کاشان به بالای ۲۵۰ سال می‌رسد و بعد از اینکه بازسازی انجام گرفت، شاهد ایجاد یک رستوران خوب بودیم.

اتاق‌های این رستوران، چشم‌اندازی به حیاط داشته و در این رستوران، امکان لذت‌بردن از غذا هم‌زمان با مشاهده حیاط و خانه‌هایی به سبک تاریخی وجود دارد. از جمله غذاهای منحصربه‌فرد رزرو شده در این رستوران می‌توان به زرشک‌پلو با مرغ، فسنجان و غذاهای کبابی اشاره کرد. این رستوران در اصل در خیابان کمال‌الملک و کوچه بوستانی واقع شده است.

رستوران عمارت فخریه کاشان

عمارت فخریه در لیست برترین رستوران های کاشان جای داشته و از لحاظ ظاهری، میان آن با دیگر رستوران‌ها تفاوت‌هایی دیده می‌شود. در این رستوران، مدرنیته و سنتی با یکدیگر ترکیب شده و شما به هنگام واردشدن به این رستوران، احساس متفاوت، راحت و خوبی خواهید داشت. این رستوران دارای طراحی منحصربه‌فردی بوده و در ساخت آن، از رنگ‌های گرم استفاده شده است. همچنین در این رستوران، سقف گنبدی و میز و صندلی با چینش متفاوت دیده می‌شود.

رستوران عمارت فخریه دارای منوی غذایی متنوعی بوده و شما به هنگام رزرو، انواع مختلفی از غذا را پیشروی خود دارید. در منوی این رستوران، شما می‌توانید مدل‌های متنوع غذا همچون غذاهای ایرانی، غذاهای محلی کاشان و غذاهای فرنگی را مشاهده و رزرو نمایید. محل قرارگیری این رستوران، بلوار امام رضا و کوی فخریه است.

رستوران باغ بهشت کاشان

از جمله زیباترین و فوق‌العاده‌ترین رستوران‌های کاشان می‌توان به باغ بهشت اشاره کرد. در این رستوران، محیطی سبز و همچون باغ دیده می‌شود که از آن تحت عنوان بهشت یاد می‌شود. فضای سرسبز رستوران باغ بهشت باعث شده که در فصول گرم سال نیز شاهد آب‌وهوای خنک و خوشایند در این رستوران باشیم. البته این رستوران دارای دو محیط بسته و باز بوده و مشتریان می‌توانند طبق شرایط خود هر یک را انتخاب کنند.

در این رستوران زیبا انواع غذاهای پرطرف‌دار مانند مدل‌های مختلف برنج و کباب سرو می‌شود. شما می‌توانید دو وعده ناهار و شام خود را در رستوران باغ بهشت میل کنید. این رستوران در دو شیفت صبح و بعدازظهر آماده خدمت‌رسانی به مشتریان عزیز است. محل قرارگیری رستوران باغ بهشت، در محدوده باغ فین کاشان است.

رستوران باغ بهشت کاشان

رستوران سنتی مظفری کاشان

در شهر زیبای کاشان، رستورانی تحت عنوان رستوران سنتی مظفری وجود داشته که همواره با مسافرانی پر می‌شود که صفی طولانی را پشت در رستوران تشکیل داده‌اند. این رستوران دارای یک محیط دلباز، زیبا و قدیمی بوده و انرژی مثبت تمام فضا را پرکرده است. علاقه‌مندان رستوران سنتی مظفری معتقد هستند که غذاهای این رستوران طعم و مزه فوق‌العاده‌ای دارد.

از جمله بهترین غذاهای این رستوران می‌توان به شفته سماق، اکبر جوجه، چلوکباب و انواع خورشت اشاره کرد. در این فضا، پرسنل برخورد خوب و مناسبی داشته و غذاهای سرو شده در عین کیفیت بالا از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند. محل قرارگیری رستوران سنتی مظفری در بافت قدیمی کاشان و نزدیک به جاذبه‌های شگفت‌انگیز و تاریخی این شهر است.

رستوران خاتون کاشان

رستوران خاتون کاشان به نظر یک رستوران عادی همانند دیگر رستوران‌های موجود در ایران می‌آید. در رستوران خاتون خبری از محیط سنتی و خانه تاریخی نبوده؛ چرا که این رستوران، تمرکز خود را روی ارائه غذاهای باکیفیت و لذیذ قرار داده است. در این رستوران، محیطی مناسب سربسته تمیز و شیک دیده می‌شود که امکانات رفاهی و آسایشی ویژه‌ای همچون سرویس بهداشتی و دیگر وسایل سرمایش و گرمایشی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

از جمله برترین امتیازات رستوران خاتون می‌توان به ارائه غذاهای فوق‌العاده دریایی، کبابی و خورشتی اشاره کرد. منوی رستوران خاتون بسیار متنوع بوده و سلیقه اشخاص در خانواده‌های پرجمعیت و ذائقه‌های مختلف را پوشش می‌دهد.

رستوران آترینا کاشان

یکی از متفاوت‌ترین رستوران های کاشان رستوران آترینا نام دارد. این رستوران در اصل درون یک مجموعه یا مجتمع گردشگری واقع شده است. سقف این رستوران به شکل مسقف و باز بوده و می‌تواند از ۱۵۰ نفر به شکل هم‌زمان پذیرایی کند. محل قرارگیری این رستوران، مزرعه یا مجتمع آترینا بوده و طراحی آن، به شکل قدیمی یا سنتی صورت‌گرفته است. زیبایی‌های رستوران آترینا شامل آلاچیق‌های زیبا، حوض‌هایی به رنگ آبی، گلدان‌های گل‌وگیاه و… می‌شود.

در این رستوران شاهد ارائه غذاهای متنوعی همچون غذاهای ایرانی مثل پلوخورش، پلو کباب و…، غذاهای فست‌فودی مثل پیتزا، پاستا، برگرها و… به همراه غذاهای سنتی این شهر هستیم.  این رستوران مکان مناسبی به نظر می‌رسد و شما در کنار صرف یک غذای باکیفیت و خوش‌طعم، می‌توانید خاطرات متفاوتی را رقم بزنید.

رستوران ملل کاشان

اگر به دنبال یک رستوران جذاب و معروف می‌گردید، رستوران ملل همان جایی است که می‌خواهید. در این رستوران، دکوراسیونی سنگین از رنگ‌های سفید و آبی دیده می‌شود. به هنگام ورود به این رستوران، با فضایی شیک و باشکوه مواجه خواهید شد که در همان نخستین مواجهه، شما را به وجد خواهد آورد. فضای این رستوران در کنار منوی گسترده و کیفیت خوب غذای رستوران، باعث شده که مسافران زیادی به این رستوران سر بزنند. همچنین مهمانی‌ها و ضیافت‌ها را در تمامی روزها می‌توانید در رستوران ملل برگزار کنید.

توصیه می‌شود در صورتی که تعداد شما از ۱۰ نفر بالاتر می‌رود پیش از اینکه به رستوران ورود پیدا کنید، جهت رزرو با مجموعه تماس حاصل فرمایید. رستوران ملل کاشان در لیست جاذبه‌های تاریخی و مهم این شهر جای داشته و فاصله اندکی با تپه‌های باستانی سیلک دارد.

رستوران ملل کاشان

سؤالات متداول

رستوران‌های سنتی و تاریخی کاشان کدام‌اند؟

رستوران خانه مرشدی، رستوران تالار آینه سرای عامری‌ها، رستوران خانه منوچهری‌ها و… از جمله بهترین رستوران‌های سنتی کاشان به شمار می‌روند.

شفته سماق کاشان در چه رستورانی سرو می‌شود؟

درصورتی‌که سری به رستوران سنتی مظفری بزنید، می‌توانید شفته سماق کاشان را امتحان کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بررسی کامل امکانات هتل شکوه شارستان مشهد

یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
هتل شکوه شارستان‌ به عنوان یکی از هتل های نزدیک حرم مشهد، که در سال 1402 به بهره‌برداری رسید. این […]
هتل شکوه شارستان مشهد

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس