کاشان کجا اقامت کنیم؟

در سفرتان به شهر تاریخی کاشان، حتماً با این پرسش مواجه خواهید شد که در کاشان کجا اقامت کنیم؟ باتوجه‌به تاریخی بودن شهر کاشان و قدمت بالای آن، هتل‌های سنتی زیادی در آن وجود داشته که پس از بازسازی، به مدرن‌ترین اقامتگاه‌ های سنتی کاشان تبدیل شده‌اند. مناسب‌ترین و بهترین هتل های کاشان که می‌توانید در آن‌ها سکونت یابید، شامل هتل سنتی منوچهری، خانه عامری‌ها کاشان، خانه مرشدی، اقامتگاه سنتی صادقی و… می‌شود. هریک از این اقامتگاه‌ها از خصوصیات و امکانات متفاوتی برخوردار بوده و می‌توانید پس از رزرو آنلاین هتل، از ساعت دو ظهر تا ساعت دوازده ظهر روز معین شده، در آن اقامت داشته باشید.

کاشان کجا اقامت کنیم؟

بهترین اقامتگاه های کاشان

شهر کاشان تمدنی ۷۵۰۰ساله داشته و در این شهر، نخستین سکونتگاه‌های انسان روی زمین به چشم می‌خورد. در این شهر، علاوه بر هتل‌های لوکس، اقامتگاه‌های تاریخی نیز وجود داشته که شما با اقامت یافتن در آن‌ها به‌ نوعی می‌توانید با آثار تاریخی این شهر نیز آشنا شوید.

نام اقامتگاهآدرس
هتل سنتی منوچهری کاشانکاشان، خیابان محتشم کاشانی، کوچه شهید ثابت، عمارت هفت
اقامتگاه سنتی خانه عامری‌ها کاشانکاشان، خیابان علوی، خیابان باستان هفتم، هتل سرای عامری‌ها کاشان
خانه مرشدی کاشانکاشان، میدان کمال‌الملک، خیابان دروازه اصفهان، کوچه بوستانی، خانه مرشدی
اقامتگاه سنتی صادقی کاشانکاشان، خیابان فاضل نراقی، ابتدای خیابان علوی، کوی شهید هاشمیان
هتل سنتی نگین کاشانکاشان، خیابان محتشم کاشانی، کوچه شهیدان ثابت، خانه سنتی نگین
اقامتگاه سنتی مهینستان راهب کاشانکاشان خیابان فاضل نراقی، کوچه فرهنگ ۳۱
اقامتگاه خانه ایرانی کاشانکاشان، میدان کمال‌الملک، خیابان فاضل نراقی، خیابان علوی، کوچه باستان پنجم (کوشک صفی)، کاشی ۸، اقامتگاه خانه ایرانی کاشان
خانه تاریخی احسان کاشاناستان اصفهان، کاشان، میدان کمال‌الملک، ابتدای خیابان فاضل نراقی، کوچه روبه‌روی مسجد آقابزرگ
اقامتگاه بوم گردی خانه مانجون کاشاناستان اصفهان، شهر کاشان، روستای مرق

هتل سنتی منوچهری کاشان

در بافت تاریخی شهر، یک اقامتگاه سنتی با قدمت بالای چهارصد سال دیده می‌شود که با سکونت یافتن در آن، به‌ خوبی می‌توانید به بازار قدیمی دسترسی پیدا کنید. در سال ۱۳۹۰، هتل سنتی منوچهری کاشان تحت بازسازی قرار گرفت و از آن زمان به بعد، این اقامتگاه در کاشان فعالیت خود را به‌عنوان یک هتل آغاز کرد. در طی این بازسازی، شاهد حفظ عناصر تاریخی سنتی این خانه بودیم و به همراه آن، نیازهای یک‌ خانه مدرن نیز تأمین گردید. این خانه قدیمی دارای آب‌انبار ویژه خود بوده و آب‌انبار امروزی به فیلم‌خانه‌هایی با تجهیزات کامل تغییر کاربری داده است و در آن، همایش‌های مختلف برگزار می‌گردد.

این اقامتگاه دارای دوطبقه بوده و تعداد اتاق‌های آن به ۹ عدد می‌رسد. شما می‌توانید هتل خود را از ساعت دو بعدازظهر تحویل بگیرید و در ساعت دوازده ظهر نیز ملزم به تخلیه اتاق در روز مشخص‌شده هستید. از جمله امکانات ویژه هتل سنتی منوچهری می‌توان به رستوران با گنجایش 30 شخص، پارکینگ رایگان با ظرفیت پانزده نفر، اینترنت محدود رایگان و توالت‌فرنگی اشاره کرد. در صورت تمایل برای اقامت در این هتل، به آدرس زیر مراجعه فرمایید.

آدرس: کاشان، خیابان محتشم کاشانی، کوچه شهید ثابت، عمارت هفت

اقامتگاه سنتی خانه عامری ها کاشان

خانه عامری‌ها علاوه بر اینکه یک اقامتگاه عالی به شمار می‌رود، یک نوع جاذبه تاریخی نیز است. این بنا دارای دوطبقه بوده و هشت اتاق در آن گنجانده شده است. خانه سنتی عامری ها کاشان یادگاری از  دوران زندیه بوده و تعدادی خانه مجزا و مرتبط با یکدیگر را داشته و مساحت آن به نه هزار مترمربع می‌رسد. این مساحت، قسمت‌های مختلفی همچون فضای اندرونی، بیرونی به همراه دیگر فضای متفاوت را در برمی‌گیرد. خانه عامری‌ها دارای طویل‌ترین بادگیرها در بین بادگیرهای کاشان بوده است.

 از سال ۱۳۹۳ تاکنون، امکان استفاده از آن به‌عنوان اقامتگاهی ویژه گردشگران فراهم شد. این خانه دارای دو حمام مجزا ویژه زنان و مردان بوده و تالار آینه موجب شده که خانه عامریان به رستوران تغییر وضعیت دهد. شما در صورت تمایل، می‌توانید وعده‌های غذایی خود را در همان مکان صرف نمایید. در حیاط بیرونی این اقامتگاه، امکان دسترسی به مدل‌های مختلف غرفه‌های فروش اجناس محلی و بانک وجود دارد.

در ساعت دو بعدازظهر، اتاق به شما تحویل داده می‌شود و تا ساعت دوازده ظهر، تخلیه باید صورت گیرد. از جمله امکانات اقامتگاه سنتی خانه عامری‌های کاشان می‌توان به رستوران با گنجایش 90 نفر، پارکینگ با ظرفیت ۹۰ اتومبیل، اینترنت نامحدود رایگان و… اشاره کرد.

آدرس: کاشان، خیابان علوی، خیابان باستان هفتم، هتل سرای عامری‌ها کاشان

اقامتگاه سنتی خانه عامری‌ها کاشان

اقامتگاه سنتی خانه مرشدی کاشان

اقامتگاه سنتی خانه مرشدی کاشان به ۲۵۰ سال پیش تعلق دارد و در سال ۱۳۹۴، مرمت و بازسازی آن پایان یافت و پس از آن، تحت عنوان هتلی سنتی از مهمانان خودپذیرایی کرد. این اقامتگاه دارای دوطبقه بوده و تعداد اتاق‌های آن به ۹ عدد می‌رسد. پس از بازسازی و مرمت، شباهت بسیاری میان اتاق‌های این هتل با مکان زندگی ثروتمندان دیده می‌شود و شما تزیینات را در هر بخش از این خانه مشاهده خواهید کرد. در این هتل، مدل‌های مختلف شربت و دم‌نوش سرو می‌شود. شما در این اقامتگاه می‌توانید از امکاناتی همچون رستوران، پارکینگ، اینترنت نامحدود رایگان و… بهره‌مند شوید.

در تمامی روزها در خانه مرشدی شاهد برگزاری تورهای ویژه‌ای جهت بازدید از جاذبه‌های شهر کاشان و اطراف آن هستیم. خصوصیات ممتاز خانه مرشدی شامل حوض‌خانه با متراژ ۱۵۰ متر، سوئیت دونفره اختصاصی و اتاق ۵ نفره مجهز به خزینه سنتی می‌شود. این خانه در مرکز شهر واقع شده است و شما با اقامت در آن، می‌توانید به دیگر خانه‌های تاریخی و دیدنی‌های شهر کاشان دسترسی پیدا کنید.

آدرس: کاشان، میدان کمال‌الملک، خیابان دروازه اصفهان، کوچه بوستانی، خانه مرشدی

هتل سنتی نگین کاشان

شاید اقامت در یک اقامتگاه سنتی با قدمت ۲۵۰ سال برای شما جالب باشد. هتل سنتی نگین، بهترین هتل برای اقامت در کاشان محسوب می‌شود. مدیریت این خانه به‌واسطه یک خانواده خیر صورت می‌گیرد و درآمد به‌دست‌آمده از آن، به حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست اختصاص دارد. درآمد حاصل از هتل سنتی نگین کاشان، زیرمجموعه مؤسسه خیریه نگین خیرین این شهر قرار می‌گیرد. این مجموعه خود، تعدادی خانه قدیمی را در برمی‌گیرد و در فاصله‌ای نزدیک نسبت به بازار شهر قرار گرفته است.

برای اینکه گرمای شدید و سرمای شدید محدوده بیابانی افراد را آزار ندهد، شاهد ایجاد یک حیاط سرپوشیده و معماری منحصربه‌فرد هستیم. این هتل در دوطبقه ساخته شده و دارای تعدادی حیاط قدیمی بوده و امکان اقامت بالای صد نفر مهمان در این هتل وجود دارد. به‌نوعی می‌توان هتل سنتی نگین را بزرگ‌ترین هتل سنتی این شهر دانست. امکانات ویژه این هتل شامل لاندری، کولرگازی، شوفاژ، یخچال، مبلمان، تلویزیون LED و WIFI می‌شود.

همچنین این هتل دارای رستورانی با ظرفیت پنجاه نفر بوده؛ اما دارای پارکینگ نیست. شما می‌توانید از اینترنت نامحدود رایگان این هتل نیز بهره‌مند شوید.

آدرس: کاشان، خیابان محتشم کاشانی، کوچه شهیدان ثابت، خانه سنتی نگین

اقامتگاه سنتی مهینستان راهب کاشان

در اواسط دوران سلطنت قاجاریان، بنایی تاریخی تحت عنوان مهینستان راهب ساخته شد. این بنا، از جمله قدیمی‌ترین اقامتگاه‌های سنتی کاشان به شمار می‌رود. در سال ۱۳۹۲ شاهد مرمت و بازسازی این اقامتگاه بودیم و به گفته سازمان میراث‌فرهنگی، اقامتگاه سنتی مهینستان راهب کاشان به‌عنوان مدرن‌ترین اقامتگاه تاریخی شناخته شد. این اقامتگاه در دوطبقه ساخته شده و تنها دارای هشت اتاق است. تعمیرات آن، تحت نظارت علی‌اکبر حلی صورت گرفت. در این اقامتگاه، شما می‌توانید زیبایی بنا از گذشته‌های دور را هم‌زمان با امکانات لوکس امروزی مشاهده کنید.

در این هتل، جدای از مسئله زیبایی، شاهد برگزاری گشت‌های شهری به‌صورت رایگان هستیم و این هتل در بافت تاریخی شهر قرار گرفته است و شما به‌راحتی می‌توانید به دیگر خانه‌های قدیمی کاشان دسترسی پیدا کنید. امکانات مجموعه شامل فروشگاه صنایع‌دستی، صبحانه در اتاق، صندوق امانات، خشک‌شویی و خدمات تبادل ارز و… می‌شود. همچنین اقامتگاه سنتی مهینستان راهب دارای یک رستوران بوده؛ اما پارکینگ ندارد و شما می‌توانید به‌صورت نامحدود از خدمات رایگان اینترنتی بهره‌مند شوید. در طول سفرتان به کاشان، اقامت در ابیانه کاشان و اقامت در قمصر کاشان را نیز فراموش نکنید. 

آدرس: کاشان خیابان فاضل نراقی، کوچه فرهنگ ۳۱

اقامتگاه سنتی صادقی کاشان

از جمله زیباترین اقامتگاه‌های سنتی کاشان، می‌توان به اقامتگاه سنتی صادقی کاشان اشاره کرد. این اقامتگاه در خیابان علوی و در نزدیکی دیگر بناهای تاریخی کاشان واقع شده است. این هتل در دوطبقه ساخته شده و تعداد اتاق‌های آن به ۴۱ عدد می‌رسد. از جمله امکانات آن می‌توان به رستوران با گنجایش ۱۵۰ شخص، پارکینگ، اینترنت نامحدود رایگان و… اشاره کرد.

 آقای صادقی در سال ۱۳۷۰ اقدام به خرید این خانه کرد و بازسازی و مرمت آن، هشت سال به طول انجامید. در نهایت، این اثر تاریخی به یک هتل سنتی تغییر یافت. این اقامتگاه سنتی دارای یک‌سری پله بوده و امکان دارد اشخاص با محدودیت‌های حرکتی یا کودکان در مواجهه با آن، اذیت شوند. برای اینکه فضای سنتی این اقامتگاه حفظ شود، دوتا از اتاق‌ها دارای سرویس بهداشتی و حمامی درون اتاق نیستند و می‌بایست از سرویس‌های مشترک کمک بگیرند.

آدرس: کاشان، خیابان فاضل نراقی، ابتدای خیابان علوی، کوی شهید هاشمیان

اقامتگاه سنتی صادقی کاشان

اقامتگاه خانه ایرانی کاشان

از جمله اقامتگاه‌های سنتی کاشان می‌توان به خانه ایرانی اشاره کرد که به ۲۵۰ سال گذشته تعلق دارد و در محله کوشک صفی قرار گرفته است. وسعت این خانه تقریبا هزار مترمربع بوده و قسمتی از اندرونی آن، در گذر زمان نابود شده است. هم‌اکنون، اقامتگاه خانه ایرانی کاشان، یک هتل سه ستاره محسوب می‌شود که پنج اتاق متفاوت دارد و این اتاق‌ها با اسامی بالاخانه، پرده‌سرا، نهان‌خانه، خانه سرا و خلوت‌سرا شناخته می‌شود؛ البته به‌صورت کلی، اقامتگاه خانه ایرانی کاشان دارای ۲۵ اتاق است و گنجایش رستوران آن، به ۶۰ نفر می‌رسد. در این اقامتگاه پارکینگ وجود نداشته و شما می‌توانید به‌صورت نامحدود از اینترنت رایگان استفاده نمایید.

در اتاق آینه این اقامتگاه، امکان ثبت عکس‌های هنری و زیبا وجود داشته و شما می‌توانید اوقاتی را صرف استراحت در تالار پذیرایی، سفره‌خانه، شربت خانه و حوض‌خانه این اقامتگاه نمایید. این اقامتگاه، معماری جذاب و متفاوتی داشته و مواردی همچون اتاق‌های سه‌دری و پنج‌دری، تالار آینه، شیشه‌های رنگی، آینه‌کاری، گچ‌بری و نقاشی را در برمی‌گیرد. پیش از اینکه اتاق خود را رزرو نمایید، فراموش نکنید که برعکس بیشتر هتل‌ها، شما نمی‌توانید شخص اضافه حتی کودکان را به اتاق خود اضافه نمایید. در زمان رزرو، اعلام تعداد نفرات اتاق یک ضرورت محسوب می‌شود.

آدرس: کاشان، میدان کمال‌الملک، خیابان فاضل نراقی، خیابان علوی، کوچه باستان پنجم (کوشک صفی)، کاشی ۸، اقامتگاه خانه ایرانی کاشان

خانه تاریخی احسان کاشان

خانه تاریخی احسان به‌عنوان نخستین خانه قدیمی شناخته می‌شود که به اقامتگاه سنتی کاشان تغییریافته است و در لیست آثار ملی کشور جای گرفته است. صاحب این ملک، حاج میرزا آقا احسان نام داشته و این‌گونه، نام این خانه تاریخی برجای‌مانده است. در سال ۱۳۸۰، شخصی به نام مهندس محمد مروج حسینی اقدام به خرید خانه تاریخی احسان کرد و پروسه بازسازی و تغییر کاربری آن شروع شد. این خانه تاریخی تنها یک‌طبقه داشته و تعداد اتاق‌های آن، به چهارتا می‌رسد.

شما با هماهنگی قبلی می‌توانید از امکانات رستوران بهره‌مند شوید؛ اما این خانه تاریخی پارکینگ و اینترنت رایگان ندارد. در این مجموعه می‌توانید از امکانات بسیاری همچون گالری، تالار فیلم، تئاتر، اجتماعات، کتابخانه، کارگاه سفالگری، کرایه دوچرخه، غذاهای محلی یا گیاهی و تورهای گردشگری بهره‌مند شوید. زمانی که خانه تاریخی احسان فعالیت خود را آغاز کرد، تغییر و تحولی در گردشگری منطقه ایجاد شد. در موزه این بنا، شما می‌توانید آثار منوچهر شیبانی را مشاهده کنید.

وی از جمله اشخاص مهم هنری معاصر ایران به‌حساب می‌آید که در رشته‌های متفاوتی همچون شعر، نثر، درام، مقاله، فیلم و نقاشی فعالیت داشت. شما با اقامت یافتن در خانه تاریخی احسان، می‌توانید به مراکز تاریخی همچون خانه باستانی اشرافی، کوشک صفی، خانه باستانی منوچهر و تیمچه امین‌الدوله دسترسی پیدا کنید. اقامت در خانه‌های تاریخی کاشان بی‌شک تجربیات متفاوتی برای شما به همراه خواهد داشت.

آدرس:کاشان، میدان کمال‌الملک، ابتدای خیابان فاضل نراقی، کوچه روبه‌روی مسجد آقابزرگ

اقامتگاه بوم گردی خانه ماجون

اقامتگاه بوم گردی خانه ماجون کاشان

برای اقامت در بهترین اقامتگاه بوم گردی کاشان همچون خانه ماجون می‌توانید به آدرس روستای مرق شهر کاشان مراجعه کنید. این روستا در میان رشته‌کوه‌های کرکس قرار گرفته و از جمله بخش‌های کوهستانی کاشان به شمار می‌رود. در محدوده این اقامتگاه، امکان استفاده از آب‌وهوای معتدل، رودخانه‌ها، چشمه‌ها، باغ‌های میوه و مکان‌های تاریخی وجود دارد. این اقامتگاه سنتی تنها به  سیستم سرمایشی پنکه تجهیز شده و گزینه مناسبی برای روزهای بسیار گرم محسوب نمی‌شود.

آدرس:  استان اصفهان، شهر کاشان، روستای مرق

سؤالات متداول

پیش از رزرو هتل در کاشان باید به چه مواردی دقت کنیم؟

پس از اینکه متوجه شدید کاشان کجا اقامت کنید، از جمله نکات مهم رزرو محل اقامت در کاشان می‌‌توان به تاریخ سفر، بودجه، تعداد مسافران، امکانات اقامتگاه و موقعیت مکانی اشاره کرد.

اقامتگاه‌های برتر بوم گردی کاشان کدام هستند؟

از جمله برترین اقامتگاه‌های بوم گردی این شهر می‌‌توان به اقامتگاه سنتی مهینستان راهب، اقامتگاه سنتی ترنج، سرای امیر، کوشک فردوس، اقامتگاه سنتی شاسوسا، خانه پارسی، شاه تقی و… اشاره کرد.

بهترین هتل کاشان کدام است؟

اقامتگاه سنتی خانه عامری‌ها کاشان در نگاه مسافران به‌عنوان برترین هتل این شهر شناخته می‌شود و برای اقامت در آن، باید به آدرس خیابان علوی، خیابان باستان هفتم، هتل سرای عامری‌ها کاشان مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رستوران های کاشان، خوشمزه گردی تاریخی

یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
در سفرتان به کاشان پس از گشت‌وگذار در مراکز خرید و جاهای دیدنی کاشان، نوبت به صرف غذا در رستوران […]
بهترین رستوران های کاشان

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس