بهترین اقامتگاه های سنتی کاشان

اقامتگاه های سنتی کاشان می‌توانند بهترین مکان برای اقامت در این شهر اصیل و زیبا باشند. با بازسازی و مرمت خانه‌های تاریخی، اقامتگاه‌های سنتی افتتاح می‌شوند که می‌توانند حس خوبی را به گردشگران القا کرده و اصالت و تاریخ غنی کاشان را به آن‌ها نشان دهند. شهر کاشان به دلیل داشتن بافت تاریخی و مقاصد گردشگری و تاریخی بسیار، دارای اقامتگاه‌های سنتی بسیاری است که قدمت بالایی دارند. همچنین بسیاری از اقامتگاه‌های سنتی این شهر دارای امکاناتی چون پارکینگ، رستوران و کافی‌شاپ هستند و محوطه سبزی برای استراحت و عکاسی دارند، گردشگران از طریق سایت رزرو هتل می توانند رزرو این گونه از اقامتگاه ها را نیز انجام دهند.

اقامتگاه های سنتی کاشان

لیست اقامتگاه های سنتی کاشان

  • اقامتگاه سنتی خانه عامری ها کاشان: کاشان، خیابان علوی، خیابان باستان هفتم، هتل سرای عامری‌ها کاشان
  • اقامتگاه مرشدی کاشان: کاشان، میدان‌ کمال‌الملک، خیابان ملا حبیب اله شریف، کوچه بوستانی
  • اقامتگاه سنتی صادقی کاشان: کاشان، خیابان فاضل نراقی، ابتدای خیابان علوی، کوی شهید هاشمیان
  • هتل سنتی نگین کاشان: کاشان، خیابان‌ محتشم، کوچه زیارتگاه محتشم، خانه تاریخی نگین
  • اقامتگاه سنتی مهینستان راهب کاشان: کاشان، خیابان فاضل نراقی، کوچه فرهنگ 31
  • اقامتگاه خانه ایرانی کاشان: کاشان، میدان کمال‌الملک، خیابان فاضل نراقی، خیابان علوی، کوچه باستان پنجم کوشک صفی، کاشی 8
  • اقامتگاه خانه ماجون کاشان: کاشان، روستای مرق
  • اقامتگاه خانه تاریخی احسان کاشان: کاشان، میدان‌ کمال‌الملک، ابتدای خیابان فاضل نراقی، کوچه روبه مسجد آقابزرگ
  • هتل سنتی منوچهری کاشان: کاشان، خیابان محتشم کاشانی، کوچه شهید ثابت، عمارت هفت

اقامتگاه سنتی خانه عامری ها کاشان

در سال 1378 خانه تاریخی عامری‌ها که بسیار ارزشمند بود، بازسازی شد و در زمره بهترین هتل های کاشان برای اقامت مسافرین قرار گرفت. اقامتگاه سنتی خانه عامری ها کاشان در سال 1393 با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی افتتاح شد. اکنون این اقامتگاه سنتی 5 ستاره دارای 38 اتاق است که از امکانات آن می‌توان به رستوران، کافی‌شاپ، پارکینگ و گالری و…. اشاره کرد. 

صبحانه‌خوری مظفری از رستوران‌های ایرانی اقامتگاه عامری‌ها بوده که در حیاط اندرونی خورشید خاتون هتل قرار دارد. رستوران دیگر آن در تالار آیینه قرار گرفته است و کافه هتل در بلندترین بادگیر کاشان ساخته شده است. این اقامتگاه دارای بلندترین بادگیر در کاشان بوده و درون فضای بیرونی آن چندین غرفه برای تهیه محصولات محلی این شهر وجود دارد.

  • آدرس هتل: کاشان، خیابان علوی، خیابان باستان هفتم، هتل سرای عامری‌ها کاشان
  • شماره تماس: 03155240220

اقامتگاه مرشدی کاشان

هتل سنتی خانه مرشدی کاشان در سال 1395 افتتاح شده که قدمت خانه تاریخی آن به 200 سال قبل بازمی‌گردد. این هتل سنتی در خیابان دروازه اصفهان قرار دارد و همچنین دارای امکانات و خدمات مناسبی همچون اتاق های تمیز، اینترنت رایگان، رستوران، پارکینگ و… می باشد. اقامتگاه سنتی خانه مرشدی کاشان در موقعیت مکانی بافت تاریخی کاشان قرار گرفته و از این‌ رو به بسیاری از مقاصد دیدنی و تاریخی این شهر چون بازار کاشان نزدیک است.

هتل مرشدی کاشان دارای دو طبقه و یک زیرزمین بوده که سوئیت‌های آن از ظرفیت‌های مختلف 2 الی 5 نفره با حمام ویژه برخوردار هستند. همچنین در فضای بیرونی آن یک حوض‌خانه 150 متری بنا شده است. ناگفته نماند که این هتل به صورت هفتگی تورهایی برای گشت‌وگذار در حومه کاشان برگزار می‌کند.

  • آدرس هتل: کاشان، میدان‌ کمال‌الملک، خیابان ملا حبیب اله شریف، کوچه بوستانی
  • شماره تماس: 03155222600

هتل سنتی منوچهری کاشان

اقامتگاه سنتی منوچهری از بهترین اقامتگاه‌ های سنتی کاشان است که در بافت تاریخی این شهر قرار دارد. هتل سنتی منوچهری کاشان دارای 2 مجموعه مجزا بوده که فاز اول آن دارای خانه تاریخی با معماری مربوط به دوران قاجار است. در این فاز، 5 اتاق دبل، 2 اتاق سه‌نفره، 1 اتاق چهارنفره و 1 اتاق شش‌تخته وجود دارد. در فاز دوم هتل، خانه تاریخی با قدمت مربوط به دوران پهلوی وجود دارد و این مجموعه در کل دارای 10 اتاق مختلف است. این هتل سنتی بیش از 400 سال قدمت دارد که فاز اول آن در سال 1389 و فاز دوم آن در سال 1396 به بازسازی و مرمت رسید.

در واقع می‌توان گفت که این هتل سنتی ترکیبی از المان‌های هتل‌های مدرن و سنتی است و امکاناتی چون رستوران، پارکینگ، کافی‌شاپ، اینترنت و… را برای مسافران ارائه می‌دهد. در خانه سنتی منوچهری کاشان می‌توانید به بازدید از کارگاه‌های بافندگی آن و نمایشگاه صنایع‌دستی و وسایل تزئینی بپردازید.

  • آدرس هتل: کاشان، خیابان محتشم کاشانی، کوچه شهید ثابت، عمارت هفت
  • شماره تماس: 03155242617
نمایی از هتل سنتی منوچهری کاشان

اقامتگاه سنتی صادقی کاشان

اقامتگاه سنتی صادقی کاشان در بافت قدیمی این شهر بنا گردیده است که خانه تاریخی آن قدمت ۳۰۰ساله دارد. این اقامتگاه سنتی دارای یک حیاط بیرونی و حیاط اندرونی است و سایر بخش‌های آن شامل پنج‌دری، بادگیر، سه‌ ردیف هشتی، سرداب، شاه‌نشین و مهتابی می‌شود. وسعت این اقامتگاه برابر با 450 مترمربع بوده که ظرفیت آن برای اقامت مسافرین برابر با 36 گردشگر است.

ناگفته نماند که دو باب از اتاق‌های اقامتگاه سنتی صادقی کاشان به دلیل حفظ بافت تاریخی اتاق های آن فاقد حمام و سرویس بهداشتی هستند. از امکانات این اقامتگاه بوم گردی کاشان می‌توان به پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، پارکینگ، اینترنت وایرلس و رستورانی برای سرو غذاهای محلی و… اشاره کرد. در این اقامتگاه فاصله کوتاهی با جاذبه‌‌هایی چون مسجد آقابزرگ، بازار صفویه، حمام فین، باغ فین، مسجد جامع ابیانه و قلعه ابیانه خواهید داشت.

  • آدرس هتل: کاشان، خیابان فاضل نراقی، ابتدای خیابان علوی، کوی شهید هاشمیان
  • شماره تماس: 03155224637

هتل سنتی نگین کاشان

هتل سنتی نگین کاشان از مشهور ترین اقامتگاه های سنتی کاشان با امکانات عالی در بافت تاریخی این شهر است که در سال 1392 به مرمت‌سازی و بهره‌برداری رسید. خانه تاریخی این هتل 250 سال قدمت دارد که از معماری شاهکاری برای رهایی از گرمای شدید برخوردار است. این هتل دارای فضایی با اتاق‌های کاملاً سنتی و اصیل است که ساختمان آن در دوطبقه ساخته شده‌اند. تعدادی از اتاق‌های آن در طبقه بالا قرار دارند که برای رسیدن به آن‌ها باید 10 پله را بالا بروید. بیش از 100 مهمان می‌توانند در اقامتگاه نگین کاشان اقامت‌ کنند. از امکانات اتاق‌های هتل می‌توان به تلویزیون، مبلمان، شوفاژ، تلفن، کولر، لاندری و یخچال و… اشاره کرد.

  • آدرس هتل: کاشان، خیابان‌ محتشم، کوچه زیارتگاه محتشم، خانه تاریخی نگین
  • شماره تماس: 03155235525

اقامتگاه خانه ایرانی کاشان

اقامتگاه خانه ایرانی‌ کاشان وسعتی برابر با 1000 متر دارد که خانه تاریخی آن در 250 سال پیش در محله کوشک صفی بنا گردید. این بوتیک هتل کاشان پس از 7 سال مرمت و بازسازی به بهترین هتل سنتی کاشان تبدیل شد. هتل سنتی سه ستاره دارای 5 اتاق مختلف با امکانات خوب برای اقامت گردشگران است که این اتاق‌ها با نام‌های زیبای پرده‌سرا، نهان خانه، خانه‌سرا، بالا خانه و خلوت‌سرا شناخته شده‌اند. تالار پذیرایی، شربت‌خانه و سفره‌خانه مکان‌های مناسبی برای استراحت گردشگران در این اقامتگاه هستند.

  • آدرس هتل: کاشان، میدان کمال‌الملک، خیابان فاضل نراقی، خیابان علوی، کوچه باستان پنجم کوشک صفی، کاشی 8
  • شماره تماس: 03155240963
اقامتگاه خانه ایرانی کاشان

اقامتگاه سنتی مهینستان راهب کاشان

اقامتگاه سنتی مهینستان راهب کاشان در محله درب باغ بنا شده است که قدمت خانه تاریخی آن به دوران قاجار یعنی 200 سال پیش برمی‌گردد. ساختمان این هتل در دوطبقه ساخته شده که در کل دارای 12 اتاق با 3 حیاط اندرونی است. در سال 1393 این اقامتگاه بازسازی شد و درب آن بر روی گردشگران برای اقامت آن‌ها باز شد. اقامتگاه سنتی مهینستان کاشان به دلیل ارائه امکانات خوب در زمره بهترین اقامتگاه های سنتی کاشان قرار گرفته است.

از امکانات خوب اقامتگاه مهینستان کاشان می‌توان به چندین رستوران و کافی‌شاپ برای صرف غذاهای محلی و فروشگاه‌های صنایع‌دستی، خشک‌شویی و پارکینگ روباز اشاره کرد. از جمله مقاصد گردشگری در نزدیکی اقامتگاه می‌توان به مسجد آقابزرگ و بازار سنتی شهر اشاره کرد.

  • آدرس هتل: کاشان، خیابان فاضل نراقی، کوچه فرهنگ 31
  • شماره تماس: 03155452417

اقامتگاه خانه ماجون کاشان

اقامتگاه ماجون کاشان در روستای مرق قرار دارد که این روستا در بخش برزک شهرستان کاشان قرار گرفته است. روستای مرق به دلیل کوهستانی بودن منطقه آن دارای آب‌وهوایی بسیار خوب است. این هتل سنتی دارای 4 سوئیت بوده که سوئیت‌های آن‌ مجهز به حمام، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی هستند. همچنین تمامی اتاق‌های این اقامتگاه دارای سرویس کف‌خواب هستند که جمعاً برای 10 نفر امکان ارائه سرویس کف‌ خواب وجود دارد. همچنین اتاق‌های اقامتگاه خانه ماجون کاشان به سیستم گرمایشی و سرمایشی مجهز هستند. ظرفیت اقامتگاه ماجون برابر با 15 نفر بوده و از امکانات خوبی چون راهنمای تور، باربیکیو و آشپزخانه عمومی برخوردار است.

  • آدرس هتل: کاشان، روستای مرق
  • شماره تماس: 03155676344

اقامتگاه خانه تاریخی احسان کاشان

خانه تاریخی احسان از محبوب‌ترین اقامتگاه های کاشان است که در سال 1380 به دست مهندس محمد مروج حسینی خریداری گشته و مرمت و افتتاح شد. از امکانات منحصربه‌فرد اقامتگاه سنتی خانه تاریخی احسان کاشان می‌توان به کتابخانه، گالری، تالار فیلم، کارگاه سفالگری، تهیه غذاهای محلی و گیاهی و کرایه دوچرخه اشاره کرد. خانه این هتل در دوطبقه ساخته شده است و در کل دارای 10 اتاق و سوئیت مختلف است. در این هتل سنتی دسترسی آسانی به مقاصد تاریخی این شهر چون کوشک صفی، خانه تاریخی اشرافی، تیمچه امین‌الدوله و خانه تاریخی منوچهری خواهید داشت.

  • آدرس هتل: کاشان، میدان‌ کمال‌الملک، ابتدای خیابان فاضل نراقی، کوچه روبه مسجد آقابزرگ
  • شماره تماس: 03155446833
فضای سبز اقامتگاه بومگردی احسان کاشان

سؤالات متداول

بهترین اقامتگاه های سنتی شهر کاشان کدام هستند؟

از بهترین اقامتگاه‌های کاشان‌ می‌توان به اقامتگاه‌ خانه عامری‌های کاشان‌ و اقامتگاه مرشدی کاشان‌ اشاره کرد.

کدام یک از اقامتگاه های کاشان در بافت تاریخی این شهر و نزدیک به مقاصد تاریخی آن قرار گرفته اند؟

اقامتگاه‌های مرشدی کاشان، صادقی کاشان، هتل سنتی نگین و اقامتگاه خانه ایرانی‌ کاشان در بافت تاریخی شهر قرار گرفته‌اند؛ ازاین‌رو به مقاصد گردشگری و تاریخی کاشان چون‌ مسجد آقابزرگ، بازارهای سنتی شهر و حمام و باغ فین بسیار نزدیک هستند.

کدام یک از اقامتگاه های سنتی کاشان امکانات و خدمات بهتری را به مسافران ارائه می دهند؟

تمامی اقامتگاه‌های سنتی کاشان دارای امکاناتی چون رستوران، پارکینگ و کافی‌شاپ هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خانه های تاریخی کاشان را با ما بشناسید.

شنبه 8 اردیبهشت 1403
در شهر کاشان، به‌عنوان شهری با قدمت بالای هفت هزار سال، خانه‌های تاریخی بسیاری به چشم می‌خورد که هر یک […]
خانه های تاریخی کاشان

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس