عمارت مسعودیه تهران

عمارت مسعودیه تهران یک مکان تاریخی گردشگری است که در پایتخت کشور قرار گرفته و از گردشگران زیادی در طول سال میزبانی می‌کند. برای دیدن معماری اروپایی این عمارت می‌توانید از مترو یا اتوبوس کمک بگیرید و نبوغ معماری را در بخش‌های مختلف آن نظیر عمارت دیوان خانه، سفره خانه، مشیر الدوله، سر در کالسکه رو، سر در پیاده‌رو و … مشاهده کنید.

این عمارت متعلق به دوره قاجار است و در طول حیات خود کاربردهای فراوانی داشته و به دستور مسعود میرزا ساخته شده است که از این رو نام آن را مسعودیه گذاشته‌اند. ما در این مطلب از های هتل می‌خواهیم با شما گشتی در این عمارت زیبا بزنیم.

عمارت مسعودیه تهران

عمارت مسعودیه تهران کجاست

این عمارت در بافت مرکزی شهر تهران و در ضلع جنوب غربی خیابان اکباتان قرار گرفته است.

مسیرهای دسترسی به عمارت مسعودیه تهران

  • مترو: در این‌جا می‌خواهیم مسیرهای دسترسی به عمارت مسعودیه با مترو را بررسی و تحلیل کنیم. ابتدا می‌بایست از طریق خط دو مترو، به سمت ایستگاه ملت بروید. پس از آن به سمت خیابان اکباتان بروید. ورودی این عمارت در خیابان اکباتان قرار دارد.
  • راه دوم دسترسی به عمارت مسعودیه این است که از طریق ایستگاه مترو بهارستان به سوی ضلع جنوب غربی بهارستان رفته و در خیابان اکباتان وارد ورودی عمارت مسعودیه شوید‌. اما توجه داشته باشید که راه دوم کمی طولانی‌تر از راه اول است‌.
  • اتوبوس: همچنین اگر می‌خواهید از طریق اتوبوس به این عمارت بروید، باید از خط میدان بهارستان- میدان جمهوری رفت و آمد کنید.
عمارت مسعودیه تهران کجاست

اطلاعات بازدید از عمارت مسعودیه تهران

لازم به ذکر است برای بازدید از این عمارت زمان مشخصی وجود ندارد شما می‌توانید هر فصلی از سال به پایتخت سفر کرده و از عمارت مسعودیه دیدن کنید. چنانچه قصد بازدید از این عمارت را دارید، در ادامه اطلاعاتی جهت راهنمایی شما برای بازدید از این عمارت در اختیار شما خواهیم گذاشت:

ساعت بازدید عمارت مسعودیه تهران

از این مکان همه روزه به جز روزهای سوگواری، از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ عصر است.

 قیمت بلیط عمارت مسعودیه

هزینه بلیط این مجموعه در سال۱۴۰۳ برای افراد ایرانی 40 هزار تومان و اتباع خارجی 50 هزار تومان است.

شماره تماس عمارت مسعودیه

چنانچه سوالی در رابطه با بازدی از این مکتن تاریخی داشتید، برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ثابت 02133992012 تماس حاصل فرمایید.

تاریخچه عمارت مسعودیه تهران

در دوران قاجار در سال 1295 قمری، فرزند ناصرالدین شاه به نام مسعود میرزا دستور داد تا عمارت مسعودیه را احداث کنند. پیش‌تر ذکر شد که این عمارت در محله قدیمی و اصیل تهران یعنی میدان بهارستان قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که زمین اولیه عمارت مسعودیه حدود 3 هکتار وسعت داشت اما امروزه از این مقدار تنها 1.5 هکتار باقی مانده است.  اگر قصد مسافرت به شهر تهران را داشتید، حتما از این عمارت دیدن کنید؛ بازدید از این عمارت با نقش و نگارهای کاشی کاری، گچ کاری، معرق و منبتی همراه است که تجربه شیرینی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

تاریخچه عمارت مسعودیه تهران

قسمت‌ های مختلف عمارت مسعودیه تهران

اگر چند عکس از این عمارت را در اینترنت سرچ کرده و نگاه کنید، متوجه این موضوع خواهید شد که این عمارت حتما ارزش دیدن را دارد. لازم به ذکر است که عمارت مسعودیه دارای چندین بخش مختلف است که در اینجا قصد داریم به معرفی این بخش‌ها بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

  • عمارت سفره‌ خانه
  • عمارت دیوان خانه
  • حیات مشیری
  • حیات سید جوادی
  • عمارت سید جوادی
  • حیات خلوت
  • عمارت مشیر الدوله
  • عمارت سر در پیاده رو
  • عمارت حیات خلوت
  • عمارت سردر کالسکه‌رو
  • باغ دیوان‌خانه
قسمت‌ های مختلف عمارت مسعودیه تهران

کافه عمارت مسعودیه تهران

اگر شما نیز جزء افرادی هستید که علاقه بسیاری به کافه گردی دارید، ما به شما کافه مسعودیه را معرفی می‌کنیم. این کافه در خیابان قدیمی تهران یعنی خیابان اکباتان و میدان بهارستان قرار گرفته است. از آنجایی که این کافه در عمارت قدیمی و با اصالت مسعودیه واقع شده است، به همین دلیل به محض رفتن به این کافه، تصور می‌کنید در خانه‌های قاجاری هستید.

 معماری این کافه کاملا قدیمی و بی نظیر است. قیمت مناسب و سرویس دهی عالی این کافه، سبب محبوبیت آن در میان افراد مختلف شده است. خوردن صبحانه و یا نوشیدنی خنک در این کافه، یکی از بهترین گزینه‌ها است که حتما باید امتحان کنید. از این رو اگر تصمیم مسافرت به شهر تهران را داشتید، حتما از این عمارت و کافه بی‌نظیر آن دیدن کنید.

کافه عمارت مسعودیه تهران

مکان‌ های دیدنی نزدیک عمارت مسعودیه تهران

اگر قصد مسافرت به شهر تهران و بازدید از عمارت مسعودیه را دارید، ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که از چندین مکان های دیدنی تهران در اطراف این عمارت نیز دیدن کرده و نهایت لذت را ببرید. اگر می‌خواهید بگویید که با مکان‌های اطراف این عمارت آشنا نیستید، اصلا نگران نباشید. ما این‌جا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم.

کاخ گلستان

همان‌طور که می‌دانید، کاخ‌های تاریخی- قدیمی بسیاری در پایتخت وجود دارد؛ اما برخی از آن‌ها در لیست مهم‌ترین کاخ و عمارت‌ها قرار می‌گیرند. کاخ گلستان تهران نیز یکی از این موارد است. با اینکه در برخی جاهای این کاخ معماری اروپایی به کار رفته است، اما به صورت کلی معماری ایرانی، اصول ساخت کاخ گلستان است.

  • آدرس: ایران، استان تهران، خیابان پانزده خرداد، ضلع شمالی میدان ارگ، کاخ گلستان
  • قیمت بلیط: برای گردشگران ایرانی 46 هزار تومان و برای گردشگران خارجی 650 هزار تومان است.
  • فاصله تا عمارت مسعودیه: 2.9 کیلومتر(12 دقیقه)

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران، کاخی است که در قسمت شمالی تهران قرار دارد. فتحعلی شاه قاجار دستور ساخت و احداث این کاخ را داده است و وسعت آن حدود 11 هکتار است. به دلیل نیزاری که این کاخ بر روی آن ساخته شده است، نام آن را کاخ نیاوران گذاشته‌اند. لازم به ذکر است که کاخ‌های کوچک بسیاری در این عمارت وجود داشت که در دوره پهلوی به دستور برخی پادشاهان تخریب و کاخ‌های دیگری جایگزین آن شدند.

  • آدرس: تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران
  • قیمت بلیط : اگر بخواهید تنها از کاخ اختصاصی نیاوران بازدید کنید، قیمت بلیط معادل 30 هزار تومان است. اما در صورتی که بخواهید از تمامی امکانات( موزه‌ها و کاخ‌ها) بازدید داشته باشید، قیمت بلیط 120 هزار تومان است.
  • فاصله تا عمارت مسعودیه: 20 کیلومتر(36 دقیقه)

شمس العماره

این مکان بخشی از کاخ گلستان محسوب می‌شود که به نام کاخ خورشید نیز شناخته می‌شود. این بنا به دستور ناصرالدین شاه جهت نظارت کامل بر شهر، احداث شد. این کاخ در سال 1244 شروع شد و پس از دوسال ساخت آن به اتمام رسید.

  • آدرس: ایران، استان تهران، تهران، خیابان ۱۵ خرداد، ضلع شمالی میدان ۱۵ خرداد (میدان ارگ)،‌ کاخ گلستان
  • قیمت بلیط: قیمت بلیط برای گردشگران ایرانی معادل 46 هزار تومان و برای گردشگران خارجی 150 هزار تومان است.
  • فاصله تا عمارت مسعودیه: 2.6 کیلومتر(14 دقیقه)

موزه کاظمی

این خانه قدیمی، متعلق به یک سیاح و معمار فرانسوی به نام آندره گدار است که روزهایی را در ایران سپری کرده است. این بنا که یکی از معروف‌ترین مکان‌های تاریخی تهران است، معماری کاملا اروپایی و مدرن دارد. با بازدید از این بنا ممکن است شما را به یاد دوران پهلوی بیندازد. بخشی از ستون های این بنا نیز شبیه به تخت جمشید است.

  • آدرس: خیابان 15 خرداد، در محله‌ی قدیمی امامزاده یحیی (ع)، کوچه ابوالقاسم شیرازی
  • فاصله تا عمارت مسعودیه : 2.4 کیلومتر( 10 دقیقه)
مکان‌ های دیدنی نزدیک عمارت مسعودیه تهران

هتل‌ های نزدیک عمارت مسعودیه تهران

در صورتی که تصمیم دارید به پایتخت سفر کوتاهی داشته باشید، می‌توانید از عمارت مسعودیه و مکان‌های اطراف آن دیدن کنید. در بالا به ذکر برخی مکان‌های نزدیک به این عمارت پرداختیم. اینک می‌خواهیم به معرفی هتل‌هایی که در نزدیکی این عمارت هستند، بپردازیم. از این رو اگر قصد اقامت در هتل های تهران را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

هتل خیام تهران

آدرس:  تهران-میدان بهارستان -چهارراه سرچشمه -خیابان امیرکبیر -کوچه نویدی

شروع قیمت از: 750,000 تومان

 فاصله تا عمارت مسعودیه: 1.36 کیلومتر( 4 دقیقه)

هتل مهر تهران

  • آدرس: تهران-میدان بهارستان – چهارراه سرچشمه-خیابان امیرکبیر-کوچه سراج الملک-پشت مسجد سراج
  • شروع قیمت از : 630,000 تومان
  • فاصله تا عمارت مسعودیه: 1.47 کیلومتر(4 دقیقه)

هتل مهر آذین تهران

  • آدرس: تهران-میدان امام خمینی-خیابان امیرکبیر – ابتدای سعدی جنوبی-بلوک 1 شرقی
  • شروع قیمت از: 800,000 تومان
  • فاصله تا عمارت مسعودیه: 1.72 کیلومتر(5 دقیقه)

هتل ارس تهران

  • آدرس: تهران-خیابان سعدی جنوبی-بلوک 9 شرقی-طبقه سوم
  • شروع قیمت از : 1,150,000 تومان
  • فاصله تا عمارت مسعودیه: 1.98 کیلومتر(6 دقیقه)

هتل آرمان تهران

  • آدرس: تهران-میدان امام خمینی(توپ خانه) -خیابان سعدی جنوبی – خیابان اکباتان -کوچه بانک صادرات -پلاک309
  • شروع قیمت از: 1,400,000 تومان
  • فاصله تا عمارت مسعودیه: 2.04 کیلومتر( 7 دقیقه)
هتل‌ های نزدیک عمارت مسعودیه تهران

رزرو هتل از های هتل

اگر تصمیم دارید به شهر تهران مسافرت کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از عمارت زیبای مسعودیه دیدن کنید. این عمارت بافت تاریخی دارد و خاطرات گذشته را برای شما تداعی می‌کند. نکته قابل توجه پیش از سفر، این است که باید به دنبال رزرو یک اقامتگاه مناسب برای خود باشید.

برای این کار نیز ما برای شما راه حل داریم. سایت های هتل مخصوص رزرو اقامتگاه مورد نظر شما است. شما می‌توانید از طریق این سایت به رزرو تور مسافرتی، هتل، بیمه مسافرتی و… دسترسی داشته باشید. از این رو اگر می‌خواهید یک هتل برای سفرهای خود رزرو کنید، حتما به های هتل سر بزنید.

سوالات متداول

رفتن به عمارت مسعودیه تهران با مترو امکان پذیر است؟

برای رفتن به ورودی اصلی این مجموعه واقع در خیابان اکباتان لازم ایت ابتدا از طریق خط دو مترو، به سمت ایستگاه ملت بروید. پس از آن به سمت خیابان اکباتان حرکت کنید.

آدرس عمارت مسعودیه تهران کجاست؟

این عمارت در بافت مرکزی پایتخت و در ضلع جنوب غربی، خیابان اکباتان قرار گرفته است.

پرطرفدارترین جاهای دیدنی نزدیک به عمارت مسعودیه کدامند؟

کاخ گلسان- گاخ نیاوران- شمس العماره- موره کاظمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تنگه بستانک شیراز ، بهشت گمشده مرودشت

چهارشنبه 18 مهر 1403
منطقه تنگه بستانک شیراز یا همان بهشت گمشده یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری و طبیعی اطراف شیراز است که در […]
تنگه بستانک

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس