پارک نهج البلاغه تهران

برای کسب تجربیات هیجان‌انگیز یا به دست آوردن آرامش، بدون شک پارک نهج البلاغه تهران یک انتخاب عالی است. وجود امکانات تفریحی و رفاهی مانند بانجی جامپینگ، سینما 6 بعدی، سافاری و… می‌تواند شما را به اوج هیجان برساند و طبیعت بکر محیط نیز لحظات آرامش‌بخشی را برای شما رقم بزند. پل معلق این پارک می‌تواند منظره‌ای دل‌انگیز را برای شما به ارمغان بیاورد و آدرنالین خون شما را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد.

پارک نهج البلاغه تهران

پارک نهج البلاغه تهران کجاست؟

پارک نهج البلاغه در دره فرحزاد، بین بزرگراه‌های هاشمی رفسنجانی، همت و غرب بزرگراه یادگار امام قرار دارد. از این رو، اگر می‌خواهید با تاکسی و اتوبوس خطی به پارک نهج البلاغه برسید، باید مسیرهای زیر را که از ورودی های پارک نهج البلاغه به شمار می روند، نیز استفاده کنید.

  • از غرب پارک: بلوار اشرفی اصفهانی، پونک، بلوار همیلا
  • از غرب پارک: بلوار اشرفی اصفهانی شمال، خیابان استاد نظری، بعد از میدان استاد نظری
  • از شرق پارک: بزرگراه یادگار امام جنوب، بلوار ایوانک غربی

همچنین با استفاده از مترو نیز کافی است سوار خط 7 مترو تهران شوید و سپس در ایستگاه میدان صنعت پیاده شوید و با تاکسی خود را به پارک نهج البلاغه برسانید.

پارک نهج البلاغه تهران با مترو

از نزدیک ترین ایستگاه های مترو به پارک نهج البلاغه تهران، می توان به ایستگاه مترو صادقیه اشاره کرد که بایستی در هر قسمت که قرار دارید خود را به مترو خط 2 رسانده و در این ایستگاه نیز پیاده شوید. در این قسمت نیز بایستی ادامه مسیر تا پارک نهج البلاغه را با اتوبوس و یا تاکسی طی نمائید.

پارک نهج البلاغه تهران روی نقشه

معرفی پارک نهج البلاغه تهران

ابتدا در گذشته منطقه غرب تهران در دره فرحزاد قرار داشت که رودخانه‌ای کم‌آب از میان آن عبور می‌کرد. سپس در سال 1388 این منطقه به بوستان نهج البلاغه تغییر یافت که با داشتن امکانات متنوع، بسیاری از گردشگران را به خود جذب کرد. پارک نهج البلاغه دارای 4 فاز است که فاز اول این بوستان در پاییز سال 1388 افتتاح شد. در ناحیه فاز اول بزرگراه شهید همت تا بلوار همیلا قرار دارد که مساحت آن 35 هکتار است.

فاز دوم این مجموعه محدوده شمال بزرگراه حکیم تا بزرگراه شهید همت را شامل می‌شود که در سال 1392 به بهره‌داری رسید و 65 هکتار مساحت دارد. لازم به ذکر است که فازهای دیگر این بوستان از فرحزاد تا خیابان جلال آل احمد ادامه دارد که مساحت آن‌ها به 200 هکتار می‌رسد.

دیدنی های پارک نهج البلاغه تهران

از دیدنی‌های پارک نهج البلاغه تهران می‌توان به پل معلق آن اشاره کرد. این پل از نمادهای شهر تهران به‌شمار می‌رود که طول آن حدود 286 متر و عرض آن 2 متر است. همچنین ارتفاع این پل به 85 متر می‌رسد که به‌طور هم‌زمان تا 200 نفر می‌توانند روی این پل تردد کنند. یادمان شهدا نیز از جاهای دیدنی بوستان نهج البلاغه محسوب می‌شود که سال 1389 ساخته شد. در این مکان سه تن از شهدای عملیات والفجر4 که به شهادت رسیده‌ بودند، در این بوستان دفن شده‌اند؛ لذا در این مزار مراسم‌های مختلف فرهنگی، هنری و مذهبی برگزار می‌شود.

پل معلق نهج البلاغه تهران

امکانات تفریحی پارک نهج البلاغه تهران

در پارک نهج البلاغه امکانات و بازی های بسیاری ارائه شده است که شما می توانید از قیمت وسایل بازی پارک نهج البلاغه به صورت حضوری در هر قسمت نیز مطلع شوید. از امکانات تفریحی پارک نهج البلاغه تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ پارک نهج البلاغه تهران در پل معلق آن واقع شده است که می‌توانید به عنوان تفریح هیجان‌انگیز همراه با ایمنی کامل از آن استفاده نمایید. لازم به ذکر است که در کنار بانجی جامپینگ حتماً سوئینگ و راپل را نیز امتحان کنید.

سینما 6 بعدی و سینما گیم 7 بعدی

اگر از ارتفاع ترس دارید و جرات کافی برای بانجی جامپینگ را ندارید، می‌توانید از سینما 6 بعدی و سینما گیم 7 بعدی را امتحان کرده و شکل دیگری از هیجان را تجربه کنید. در سینما گیم 7 بعدی همراه با دوستانتان می‌توانید به صورت گروهی بازی‌های هیجان‌انگیز را امتحان نمایید.

سافاری وحشت پارک نهج البلاغه

سافاری وحشت این بوستان دارای مسیر 7 دقیقه‌ای است که باید به ‌صورت پیاده آن را طی کنید. این مسیر طوری ساخته شده است که هر لحظه باید منتظر یک نور غیرمنتظره، صدای عجیب و… باشید. ساعت کاری این مجموعه شنبه تا چهارشنبه از 6 عصر تا 1 بامداد بوده و پنجشنبه و جمعه نیز از ساعت 5 عصر تا 1 بامداد آماده ارائه خدمت به شما است.

سافاری وحشت پارک نهج البلاغه

زمین اسکیت

زمین اسکیت پارک نهج البلاغه تفریح عالی برای جوانان و نوجوانان محسوب می‌شود. زمین اسکیت این بوستان دارای کیفیت بسیار خوبی است که افراد می‌توانند به عنوان تمرین یا تفریح مهارت خود را بسنجند. ساعت کاری این مجموعه 7 روز هفته به صورت 24 ساعته است.

شهربازی بیلینو

شهربازی بیلینو مخصوص کودکان است که در آن انواع دستگاه‌های عمرانی مانند لودر، بیل مکانیکی، جرثقیل و ماشین‌های سنگین وجود دارد که کودکان می‌توانند از نزدیک با آن‌ها بازی کنند. علاوه‌بر این‌ها، دستگاه شبیه‌ساز رانندگی، تشک بادی، فوتبال دستی و کلی وسایل دیگر هیجان‌انگیر دیگر نیز وجود دارد. ساعت کاری شهربازی پارک نهج البلاغه تهران، شنبه تا چهارشنبه از ساعت 5 عصر تا 10 شب، پنجشنبه و جمعه نیز از ساعت 10 صبح تا 10 شب آماده ارائه خدمت به شما عزیزان است.

قایق پرش در آب

قایق پرش در آب تفریحی است که حدود 5 دقیقه طول می‌کشد. ابتدا شما سوار قایق می‌شوید که روی آب قرار نگرفته است و به جای آن در یک مسیر ریلی شبیه به سرسره قرار دارد. این قایق ابتدا شما را به سمت بالا می‌کشد و بعد با یک شتاب زیاد به داخل استخر هدایت می‌شوید.

قایق پرش در آب در پارک نهج البلاغه تهران

مسیر دوچرخه سواری پارک نهج البلاغه تهران

مسیر دوچرخه‌سواری بوستان نهج البلاغه حدود 9 کیلومتر است که علاوه‌بر افراد مبتدی، دوچرخه‌سواران حرفه‌ای نیز می‌توانند از این مسیر لذت ببرند. لازم به ذکر است که اگر دوچرخه ندارید یا حمل و نقل آن برایتان دشوار است، می‌توانید دوچرخه مناسبی را از جایگاه مخصوص کرایه کنید. کرایه دوچرخه به صورت ساعتی است که هزینه آن به مدل و اندازه دوچرخه بستگی دارد. ساعت کاری دوچرخه‌سواری هر روز از 5 عصر تا 12 شب است.

جاده سلامتی پارک نهج البلاغه تهران

جاده سلامتی این بوستان انتخاب بسیارخوبی برای پیاده‌روی محسوب می‌شود. این جاده دارای 8 تراست پیاده‌روی طولی و همچنین 3 تراست پیاده‌روی عرضی است. گفتنی است که در طول مسیر نیمکت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید استراحت کنید.

تونل نوری

تونل نوری بوستان نهج البلاغه از تفریحات جدید این پارک به‌ شمار می‌رود که سال 1400 افتتاح شد. این تونل نوری حدود 260 متر است و از بزرگ‌ترین تونل نوری کشور محسوب می‌شود. این تونل در شب بسیار رویایی بوده و عکاسان می‌توانند شات‌های بسیار جذابی از خود و یا دوستانشان بگیرند. ساعت کاری این تونل از 9 صبح تا 9 شب است.

تونل نوری پارک نهج البلاغه تهران

امکانات رفاهی پارک نهج البلاغه تهران

اگر با ماشین شخصی به پارک نهج البلاغه تهران می‌روید، نگران جای پارک خودروی خود نباشید؛ چراکه پارکینگ اختصاصی و بزرگی دارد که برای هر فاز آن طراحی شده است. برای افرادی که قصد دارند به منظور برگزاری پیک‌نیک خانوادگی یا دوستانه به این پارک بروند، بیش از 80 آلاچیق طراحی شده و حدود 40 سرویس بهداشتی نیز تدارک دیده شده است. اگر قصد میل کردن غذا یا نوشیدن انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم را داشته باشید، می‌توانید از کافه و رستوران پارک نیز استفاده کنید. آمفی تاتر روباز و نمازخانه و مسجد نیز از دیگر امکانات رفاهی پارک بزرگ نهج البلاغه تهران هستند.

کافه و رستوران های پارک نهج البلاغه تهران

از کافه و رستوران‌های پارک نهج البلاغه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رستوران بنیتا فود
  • رستوران ایتالیایی مارینو
  • کافه رستوران آنام
  • رستوران سایما
  • کافه رستوران چیلای
  • رستوران ایتالیایی پونته

هتل های نزدیک به پارک نهج البلاغه تهران

گردشگرانی که به تهران سفر کرده‌اند و می‌خواهند دسترسی راحت‌تری به این بوستان داشته باشند، می‌توانند در هتل‌ های غرب تهران که در نزدیکی آن قرار دارند، اقامت خوبی را سپری کنند. برخی از هتل‌های نزدیک پارک نهج البلاغه تهران عبارتند از:

نام هتلفاصله هتل تا پارک نهج البلاغهآدرس هتل
هتل هما تهران9.4 کیلومتر (19 دقیقه با خودرو)میدان ونک، خیابان ولیعصر، خیابان شهید خدامی، شماره 51
هتل اسکان الوند تهران11 کیلومتر (15 دقیقه با خودرو)میدان آرژانتین، خیابان الوند، کوچه اسفراین، نبش اهورا مزدا
هتل آپارتمان تاوریژ تهران8.7 کیلومتر (19 دقیقه با خودرو)خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز جنوبی، خیابان برزیل غربی، شماره 154
هتل آپارتمان پردیس تهران11.9 کیلومتر (23 دقیقه با خودرو)میدان ونک، خیابان گاندی، کوچه 14، پلاک 7
امکانات رفاهی پارک نهج البلاغه تهران

سوالات متداول

پارک نهج البلاغه کجاست؟

پارک نهج البلاغه در منطقه 2 تهران قرار دارد که بین بزرگراه‌های آیت‌الله رفسنجانی و همت، در غرب بزرگراه یادگار امام است.

پارک نهج البلاغه دارای چه جاذبه های دیدنی است؟

از جاذبه‌های دیدنی این پارک می‌توان به پل معلق، یادمان شهدا و سرزمین شگفت‌انگیز اشاره کرد.

پارک نهج البلاغه چه امکانات تفریحی دارد؟

از امکانات تفریحی این پارک می‌توان به بانجی جامپینگ، سینما 6 بعدی، قایق پرش در آب، دوچرخه‌سواری، شهربازی، تونل نوری و… اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مرکز خرید لیدوما تهران

سه‌شنبه 1 اسفند 1402
در شهرک غرب تهران، یک مجتمع تجاری بسیار لوکس به ‌‌نام لیدوما در کنار مرکز خرید میلاد نور قرار دارد. […]
مرکز خرید لیدوما تهران

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس