جمعه بازار پارکینگ پروانه تهران

یکی از تفریحات مفرح در روز جمعه را می‌توانید با گذراندن وقت خود در جمعه بازار پارکینگ پروانه تهران تجربه کنید. شاید در نگاه اول بسیاری از خوانندگان این بازار را مثل همه بازارهای هفتگی که در جاهای مختلف شهر برگزار می‌شود تصور کنند، اما باید بگوییم با رفتن به این مرکز خرید شاهد اجناس متنوعی در این مجموعه خواهید بود که شاید به ذهنتان هم نمی‌رسید.

بیشتر مراجعه‌کننده به این بازار را افراد علاقه‌مند به اشیای قدیمی تشکیل می‌دهند. درست حدس زدید در صدر اجناس فروش جمعه بازار پروانه اشیای قدیمی از آلبوم‌های قدیمی تمبر گرفته تا صفحه‌های قدیمی گرامافون و ظروف برنجی و… قرار می‌گیرد. در ادامه شما با این بازار به‌ خصوص بیشتر آشنا خواهید شد که در روزهای جمعه همیشه مملو از جمعیت است.

جمعه ‌بازار پارکینگ پروانه تهران

جمعه بازار پارکینگ پروانه تهران کجاست؟

همان‌طور که گفته شد به دلیل عدم ایمنی ساختمان محل برگزاری جمعه بازار در چهارراه استانبول، این بازار که یکی از جذاب ترین بازار های تهران است، به محلی دیگر انتقال یافت، هر چند که این نقل‌ و انتقال یک سال به طول انجامید. علاقه‌مندان و طرفداران قدیمی این جمعه بازار می‌توانند برای بازدید از این مرکز خرید به آدرس جدید جمعه بازار پارکینگ پروانه تهران به نشانی زیر مراجعه نمایند:

آدرس جدید جمعه بازار پارکینگ پروانه

اتوبان همت شرق به غرب، بعد از خروجی اتوبان حقانی غرب به شرق، بعد از اتوبان مدرس، بلوار کتابخانه ملی، مجموعه باغ هنر

مسیر دسترسی به جمعه بازار پروانه

علاقه‌مندان بازدید از این جمعه بازار در پایتخت می‌توانند با یکی از این روش‌ها خود را به این بازار متنوع برسانند:

  • دسترسی به جمعه بازار پروانه با تاکسی و اتوبوس

شما می‌توانید از هر نقطه از شهر تهران با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، خود را به میدان ونک برسانید. از این میدان هم با تاکسی‌های خطی و هم اتوبوس‌های میدان ونک به سمت رسالت و اتوبوس‌های بی‌آرتی شمال به جنوب، خود را به این مرکز خرید در باغ هنر برسانید.

  • دسترسی به جمعه بازار پارکینگ پروانه تهران با خودروی شخصی

در هر کجای پایتخت که ساکن هستید، می‌توانید با خودروی شخصی خود را به اتوبان همت شرق به غرب رسانده و بعد از خروجی اتوبان حقانی غرب به شرق و ورود به اتوبان مدرس، وارد بلوار کتابخانه ملی و باغ کتاب شوید. پارکینگ باغ کتاب بهترین محل برای پارک خودروی شما خواهد بود تا با خیال آسوده چند ساعت از روز جمعه را در بازار پروانه وقت بگذرانید.

  • دسترسی به جمعه بازار پروانه با مترو

در کنار دو مسیر دسترسی که در بخش قبل با آن پرداخته شد، امکان دسترسی به جمعه بازار پارکینگ پروانه تهران از طریق مترو نیز فراهم است. برای این منظور می‌توانید از نقاط مختلف پایتخت با استفاده از تابلوهای راهنمای مسیر خود به خط ۱ مترو تهران رسانده و در ایستگاه مترو حقانی که ورودی باغ کتاب و موزه دفاع مقدس است پیاده شوید.

در ادامه می‌توانید در همان ابتدا تاکسی‌های خطی این مسیر را سوار شده و خود را به جلوی باغ هنر برسانید. هرچند که باتوجه‌به نزدیکی این بازار به پل طبیعت و بوستان‌های اطراف مثل پارک آب‌وآتش، بسیار افراد این مسیر را به‌صورت پیاده تا جمعه بازار طی می‌کنند.

جمعه بازار پارکینگ پروانه تهران کجاست؟

ساعت کاری جمعه بازار پروانه تهران

این بازار در روزهای جمعه سال از ساعت ۸  صبح تا ۴ بعدازظهر دایر است. علاقه‌مندان به بازدید از این جمعه بازار و یا فروشندگانی که مایل به ارائه محصولات خود هستند، می‌توانند از ساعات ابتدایی صبح جمعه در این مرکز حضور پیدا کنند.

معرفی جمعه بازار پارکینگ پروانه تهران

در کنار بازدید از پاساژها و مراکز لوکس با اجناس مختلف و برندها، شاید بد نباشد به مکان‌های جدیدی مثل جمعه بازارها هم سری بزنید. یکی از بازارهای روز که در جمعه‌ها مشغول به فعالیت است، جمعه بازار پارکینگ پروانه تهران است. این مرکز خرید که از سال ۱۳۸۰ در میدان جمهوری و چهارراه استانبول درست در روبروی ساختمان پلاسکو فعالیت خود را آغاز کرد، دارای چندین طبقه بود که هر طبقه از آن به خرید اجناس خاصی اختصاص داشت.

 انواع اجناس عتیقه، صنایع‌دستی، محصولات متنوع پوشاک و… جزو اجناس قابل‌فروش  در این مرکز خرید بودند.  این جمعه بازار به دلیل عدم ایمنی لازم ساختمان و اتمام قرارداد، چند سالی است که به مکان دیگری انتقال‌یافته؛ اما همان تنوع در اجناس را می‌توانید در محل جدید این بازار در باغ هنر تهران پیدا کنید.

جمعه بازار پروانه هر جمعه با بیش از ۱۳۰۰ فروشنده فعالیت خود را در محل جدید این بازار آغاز می‌کند. فروشندگان در این بازار ثابت نیستند و همه می‌توانند در این بازارروز غرفه داشته باشند. این مکان برای هنرمندان جوان که در ابتدای راه هستند و قصد دارند کارهای هنری و دست‌ساز خود را به فروش برسانند، مکان بسیار مناسبی خواهد بود.

معرفی جمعه ‌بازار پارکینگ پروانه تهران

در جمعه بازار پارکینگ پروانه چه چیز هایی موجود است؟

مکان جدید جمعه بازار پروانه دارای دوطبقه است که غرفه‌ها در آن بر اساس موضوع خاصی چیده نشده‌اند. به‌عکس پارکینگ پروانه که در هر طبقه به‌خصوص در دوطبقه اول، شاهد برنامه‌ریزی و نظم خاص در فروش اجناس بودیم. همین امر باعث می‌شود که برای خرید در این جمعه بازار و پیداکردن محصولات موردنظر، مجبور به گشت‌وگذار در جای‌جای این پاساژ باشید. درعین‌حال در مکان فعلی جمعه بازار پارکینگ پروانه تهران می‌توانید شاهد محصولات زیر باشید:

  • انواع اجناس قدیمی و عتیقه‌جات مثل ظروف مسی، سماور، دوربین آلبوم، تمبر، ساعت، گرامافون و…
  • صنایع‌دستی مختلف مثل فرش‌های دستباف، گلیم، روتختی، میناکاری، زیورآلات، کیف، شمع، لوازم تزیینی و…
  • پوشاک مختلف به‌ویژه محصولات سنتی مثل روسری‌ها و لباس‌های رنگارنگ ترکمن، شال و روسری تولیدکنندگان داخلی، روسری و پوشاک افغان و بلوچی و سایر پوشاک امروزی

امکانات جمعه بازار پارکینگ پروانه

باتوجه‌به قرارگیری این بازارروز در نزدیکی باغ کتاب، امکان استفاده از کافی‌شاپ، چند رستوران، نیمکت و امکانات دیگر در اطراف این مجموعه وجود دارد. ضمن اینکه در خود بازارروز نیز سرویس بهداشتی، رستوران، نمازخانه، اورژانس، انتظامات و جای پارک که در پارکینگ مجموعه باغ کتاب، برای بازدیدکنندگان فراهم است.

امکانات جمعه بازار پارکینگ پروانه

اجاره غرفه در جمعه بازار پروانه

شاید این سؤال برای هنرمندانی که قصد ارائه محصولات خود را در جمعه بازار دارند، پیش‌آمده باشد که آیا امکان رزرو غرفه در این مجموعه وجود دارد و هزینه اجاره در این مرکز خرید روز تهران چقدر است؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم، در حال حاضر می‌توانید با استفاده از سامانه غرفه اقدام به رزرو غرفه در این جمعه بازار نمایید. همچنین در مهرماه 1403، هزینه هر میز در این مجموعه ۲۰۰ هزار تومان عنوان شده که توسط ناظرین از اجاره‌کنندگان  در محل غرفه دریافت می‌شود.

علت تعطیلی جمعه بازار پارکینگ پروانه تهران و شروع مجدد فعالیت

به دلیل عدم ایمنی لازم در سازه و مقاومت در برابر حریق، در کنار اتمام قرارداد حقوقی سه‌ساله این مجموعه به طور موقت تعطیل شد؛ البته یکی از دلایل مهم دیگر تعطیلی این مکان به دلیل مقابله با بیماری کرونا در آن سال بود. همین امر باعث شد در اسفند سال ۱۳۹۸ و باوجود ۲۰ سال فعالیت، این جمعه بازار تعطیل شود.

 بعد از یک سال از توقف فعالیت این جمعه بازار، تفاهم‌نامه مابین شرکت نوسازی عباس‌آباد، وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر امضا شد تا این بازارروز بتواند در محل باغ هنر فعالیت خود را دوباره از سر گیرد. باتوجه‌به شرایط حاد کرونا در آن سال‌ها و تغییرات زمانی در بازگشایی، دوباره جمعه بازار پارکینگ پروانه تهران در ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۹۹ شروع به فعالیت دوباره نمود.

علت تعطیلی جمعه بازار پارکینگ پروانه و شروع مجدد فعالیت

هتل‌های نزدیک به جمعه بازار پارکینگ پروانه تهران

در سفر به تهران لازم است یک اقامتگاه مناسب انتخاب کرد. با توجه به اینکه ترافیک تهران می‌تواند تجربه تلخی برای مسافرین باشد، توصیه می‌کنیم که هتلی نزدیک به مقاصدی که دارید انتخاب کنید. در نزدیکی جمعه بازار پارکینگ پروانه هتل‌های 5 ستاره و 3 ستاره زیادی وجود دارد که برخی از بهترین هتل های تهران در نزدیکی این جمعه بازار عبارتند از:

  • هتل پنج‌ستاره ویستریا تهران : تجریش، چهارراه قدس، خیابان دربند، نبش خیابان احمدی زمانی، پلاک ۱( فاصله تا جمعه بازار : 9.3 کیلومتر )
  • هتل پنج‌ستاره پارسیان استقلال : تهران، تقاطع بزرگراه شهيد چمران و خیابان ولی عصر، چهارراه پارک وی (فاصله تا جمعه بازار : 10.2 کیلومتر )
  • هتل سه ستاره جهان تهران : تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به تقاطع طالقانی، کوچه رحیم زاده، پلاک ۱۷ (فاصله تا جمعه بازار : 9.8 کیلومتر )
  • هتل‌آپارتمان دو ستاره سپهر تهران : تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید فیاضی، چهارراه حسابی، کوچه سالور، پلاک ۱۱ (فاصله تا جمعه بازار : 8.7 کیلومتر )

جاهای دیدنی نزدیک به جمعه بازار پارکینگ پروانه تهران

پس ازینکه گشتی در جمعه بازار پروانه زدید، می‌توانید لحظاتی را با خانواده برای تفریح یا خوردن یک وعده غذایی به جاهای دیدنی تهران در نزیکی آن بروید. پارک‌هایی که در نزدیکی این مکان واقع شده‌اند، امکانات مناسبی دارند و می‌توان برای ثبت عکس‌های یادگاری سری به آنها زد. موارد زیر را ما به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • باغ کتاب تهران : میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی (فاصله تا جمعه بازار: ۶۰۰ متر)
  • پارک بهشت مادران : بزرگراه همت یا حقانی شمالی، خیابان جلفا، خیابان کاویان غربی، بوستان بهشت مادران (فاصله تا جمعه بازار: 5 کیلومتر)
  • پل طبیعت : تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک (فاصله تا جمعه بازار: 6.7 کیلومتر)
  • پارک آب‌وآتش تهران : خیابان آفریقا (جنوبی)، نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین (فاصله تا جمعه بازار: 6.5 کیلومتر)
  • آسمان‌نمای گنبد مینا : خیابان شهیدی، محله گاندی تهران (فاصله تا جمعه بازار: 5.8 کیلومتر)
هتل ‌ها و جاذبه ‌های تفریحی نزدیک به جمعه بازار پروانه

رزرو هتل از های هتل

یکی از مهم‌ترین برنامه‌ریزی‌ها سفر رزرو محل اقامت در شهر مقصد است. میهمانانی که قصد سفر به نقاط مختلف کشور را دارند، می‌توانند به سایت های هتل مراجعه نمایند. ما در این مجموعه به‌عنوان یک سامانه جامع رزرواسیون هتل در ایران، امکان رزرو آنلاین هتل در نقاط مختلف کشور را فراهم کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر با مراجعه به سایت و انتخاب شهر موردنظر به لیست کاملی از هتل‌ها، جاذبه‌های تفریحی و گردشگری موردنظر خود می‌توانید دست پیدا کنید.

سوالات متداول

جمعه بازار پارکینگ پروانه کجاست؟

اتوبان همت شرق به غرب، بعد از خروجی اتوبان حقانی غرب به شرق، بعد از اتوبان مدرس، بلوار کتابخانه ملی، مجموعه باغ هنر

در جمعه بازار پارکینگ پروانه چه اجناسی موجود است؟

انواع اجناس قدیمی و عتیقه‌جات مثل ظروف مسی، سماور، دوربین آلبوم، تمبر، ساعت، گرامافون و…
صنایع‌دستی مختلف مثل فرش‌های دستباف، گلیم، روتختی، میناکاری، زیورآلات، کیف، شمع، لوازم تزیینی و…
پوشاک مختلف به‌ویژه محصولات سنتی مثل روسری‌ها و لباس‌های رنگارنگ ترکمن، شال و روسری تولیدکنندگان داخلی، روسری و پوشاک افغان و بلوچی و سایر پوشاک امروزی

3.    هتل‌ها و جاذبه‌های تفریحی نزدیک به جمعه بازار پروانه کدام است؟

هتل‌آپارتمان تک‌ستاره  ونک تهران
هتل‌آپارتمان دو ستاره سپهر تهران
هتل پنج‌ستاره ویستریا تهران
هتل سه ستاره جهان  تهران
هتل پنج‌ستاره پارسیان استقلال
باغ کتاب تهران
پارک بهشت مادران
پل طبیعت
پارک آب‌وآتش
آسمان‌نمای گنبد مینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مرکز خرید پالادیوم تهران: تلفیقی از خرید لوکس و تفریح در قلب پایتخت

یکشنبه 29 مهر 1403
مرکز خرید پالادیوم تهران یکی از لوکس ترین مراکز خرید تهران است که در شمال تهران قرار دارد. این مرکز […]
مرکز خرید پالادیوم تهران

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس