هیومن پارک تهران (پارک اعضای بدن تهران)

هیومن پارک تهران (پارک اعضای بدن تهران) یکی از بزرگترین پارک‌های موضوعی خاورمیانه است که در پایتخت کشور ما قرار دارد و نوجوانان و کودکان را با اعضای مختلف بدن انسان آشنا می‌کند. در این مکان دیدنی که یکی از بهترین پارک های تهران برای کودکان محسوب می شود ، مجموعه ای از اندام های مختلف بدن به صورت ماکت های بزرگ طراحی و تعبیه شده اند و لحظات خاصی برای کودکان و دانش آموزان کنجکاو رقم میزند. اگر شما نیز مشتاقید اطلاعات بیشتری در مورد هیومن پارک تهران بدست آوردید، تا اخر این مطلب همراه ما باشید.

هیومن پارک تهران (پارک اعضای بدن تهران)

معرفی هیومن پارک تهران (پارک اعضای بدن تهران)

هیومن پارک تهران (پارک اعضای بدن تهران) از معروف ترین پارک های تهران است که در سال ۹۱ در قسمت‌های مختلفی برای نوجوانان و کودکان احداث شد تا آن‌ها بتوانند مسائل علمی را به خوبی یاد بگیرند. زمانی که شما وارد این پارک می‌شوید، در ابتدا یک فیلم جذاب را مشاهده می‌کنید که دوران جنینی و تولد انسان‌ها و جهان را نمایش می‌دهد. علاوه بر این مورد، این فیلم در مورد گشت و گذار در پارک هیومن نیز توضیحات کاملی را ارائه می‌دهد.

در هیومن پارک تهران مولاژهایی (ماکت برای نمایش بدن انسان) را مشاهده می‌کنید که نشان دهنده اندام‌های بیرونی و درونی بدن انسان هستند. در این پارک، کارشناسان با تحصیلات بالا در زمینه فیزیولوژی و زیست‌شناسی وجود دارند که بازدیدکنندگان را به بهترین شکل ممکن راهنمایی می‌کنند تا آن‌ها بتوانند با قسمت‌های مختلف بدن انسان‌ها آشنا شوند.

در این پارک معروف از تکنولوژی‌های جدید هولوگرام‌های چند بعدی و ویدئو مپینگ استفاده شده است تا مراجعه کنندگان بتوانند درک عمیقی از انداهای بدن انسان و کارکردهای آن داشته باشند و این مسئله بهتر و خاص‌تر برای آن‌ها تفهیم شود.

آشنایی با اندام‌ های بدن انسان در بازدید از هیومن پارک تهران

در هیومن پارک تهران ماکت‌هایی از اندام‌های مختلف بدن انسان در اندازه‌های بزرگ وجود دارند که آن‌ها را مولاژ می‌گویند. اولین اندامی که در این پارک مشاهده خواهید کرد، گوش و سیستم شنوایی انسان است. پس از این اندام، با چشم، دندان، دهان، قفسه سینه و نای روبرو خواهید شد. کبد، رگ‌ها خونی، کلیه، معده و قلب از جمله دیگر اندام‌هایی هستند که در مسیرهای بازدید شما قرار دارند. روده‌ها نیز آخرین عضوی هستند که شما در بخش ماکت‌ها می‌بینید.

ماکت‌های بدن انسان در هیومن پارک (پارک اعضای بدن تهران) شما را به سفری هیجان‌انگیز و جذاب با شگفتی‌های فراوان می‌برند. به عنوان مثال با ورود به اندام بینی انسان می‌توانید به مویرگ‌های داخلی بینی دست بزنید که پس از آن فرایند عطسه رخ می‌دهد و شما می‌توانید آن را مشاهده کنید.

با بازدید از ماکت اندام قلب نیز می‌توانید عملکرد این اندام را به طور شگفت‌انگیزی مشاهده کنید. اگرچه امکان لمس اندام قلب در این بخش امکان‌پذیر نیست، اما شما می‌توانید جریان خون در این اندام را به خوبی مشاهده کنید و علاوه بر آن نیز، صدای تپش قلب را گوش دهید. هرگاه احساس کردید در قسمت ماکت اندام به راهنمایی احتیاج دارید، می‌توانید خیلی راحت از کارشناسان این بخش کمک بگیرید.

هیومن پارک مناسب چه سنی است؟

در پاسخ به این سوال که هیومن پارک مناسب چه سنی است؟ نیز باید بیان کنیم که این پارک علاوه بر کودکان، برای بزرگسالان نیز می‌تواند یک مکان دیدنی جالب و سرگرم کننده باشد و لازم به ذکر است که محتواهای آموزشی که در این مکان ارائه می شود برای سنین 8 تا 14 سال مناسب است.

هیومن پارک تهران کجاست؟

هیومن پارک در آجودانیه تهران و در محدوده شهرداری منطقه ۱ واقع شده است. پس از منطقه آجودانیه تهران در انتهای خیابان موزه می‌توانید هیومن پارک را مشاهده کنید.

آدرس دقیق هیومن پارک تهران (پارک اعضای بدن تهران) : میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه، موزه حیات وحش دارآباد

مسیر دسترسی به هیومن پارک با انواع وسایل نقلیه

خوشبختانه هیومن پارک تهران در یکی از بهترین نقاط پایتخت قرار دارد و همین موضوع موجب شده است تا مسافران بتوانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند. اگر می‌خواهید که با استفاده از مترو به این پارک بروید، باید در ابتدا سوار خط ۲ مترو شده و در نهایت در ایستگاه نوبنیاد پیاده شوید. تاکسی‌های خطی آجودانیه در این ایستگاه وجود دارند که شما را تا این پارک می‌رسانند.

علاوه بر این مورد، ایستگاه تجریش در خط ۱ مترو یکی از مسیرهایی است که شما را به هیومن پارک تهران می‌رساند. پس از پیاده شدن در این ایستگاه باید تاکسی‌های خطی تجریش به نیاوران را پیدا کنید و سوار آن‌ها شوید تا شما را به خیابان دارآباد که در نزدیکی هیومن پارک قرار دارد، ببرند.

برای رفتن به هیومن پارک (پارک اعضای بدن تهران) با اتوبوس باید سوار اتوبوس‌های بی‌آرتی راه آهن- تجریش و یا اتوبوس‌های خط میدان رسالت شوید. اما پس از سوار شدن اتوبوس‌های بی‌آرتی راه آهن-تجریش و پس از رسیدن به ایستگاه میدان تجریش پیاده شده و در نهایت با اتوبوس‌های خط تجریش یا تاکسی‌های تجریش، نیاوران- دارآباد به هیومن پارک بروید.

اما اگر می‌خواهید که با ماشین شخصی به این پارک بروید، باید ابتدا به سوی میدان نیاوران حرکت کنید و پس از آن به سمت خیابان دارآباد بروید. پس از پیمودن این مسیر، باید به خیابان موزه حیات وحش برسید تا بتوانید به این پارک بروید.

هیومن پارک تهران کجاست؟

اطلاعات بازدید از هیومن پارک تهران (پارک اعضای بدن تهران)

پارک اعضای بدن، قوانین و مقررات خاصی را برای بازدید در نظر گرفته است که باید پیش از سفر با این شرایط آشنا شوید. شرایط و قوانین و مقررات خاص بازدید از این پارک به صورت زیر است:

  • امکان تهیه بلیط هیومن پارک تهران (پارک اعضای بدن تهران) هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین امکان‌پذیر است.
  • برای بازدید از بخش‌های مختلف پارک اعضای بدن حدود ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت زمان کافی است.
  • بازدیدکنندگان به هیچ عنوان اجازه عکاسی و فیلم‌برداری در هیومن پارک (پارک اعضای بدن تهران) را ندارند.
  • کودکان بالای ۳ سال، برای بازدید از پارک باید به خرید بلیط بپردازند.
  • قیمت بلیط هیومن پارک تهران در روزهای چهارشنبه، در مقایسه با روزهای دیگر کمتر است.
  • ساعت کاری پارک اعضای بدن در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ عصر و هم‌چنین در روزهای تعطیل و پنج‌شنبه، جمعه و از ۱۰ صبح تا ۸ شب در نظر گرفته شده است.

قیمت بلیط هیومن پارک تهران

  • قیمت بلیط این مجموعه برای عموم، 165.000 تومان است که با داشتن کد تخفیف میتوانید هر بلیط را به قیمت 148.500 تهیه کنید.
  • بلیط هیومن پارک تهران برای کودکان سه سال به پایین رایگان است.

امکانات رفاهی هیومن پارک

هیومن پارک تهران (پارک اعضای بدن تهران) امکانات رفاهی مختلفی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد تا آن‌ها بتوانند با آرامش و خیال راحت، به گشت و گذار در این پارک بپردازند. برخی از امکانات رفاهی این پارک را در زیر می‌توانید مشاهده کنید:

  • بخش عکاسی
  • فودکورت، رستوران و کافی شاپ
  • پارکینگ
امکانات رفاهی هیومن پارک

هتل های نزدیک هیومن پارک (پارک اعضای بدن تهران)

چنانچه قصد سفر به تهران را دارید و قصد دارید در شمال شهر تهران اقامت داشته باشید، بازدید از هیومن پارک تهران را برای کودکان خود در نظر بگیرید. در این راستا قصد داریم در ادامه بهترین هتل های تهران را که در نزدیکی هیومن پارک تهران قرار دارند را به شما معرفی کنیم. بهترین هتل هایی که در نزدیکی این پارک آموزشی واقع شده اند عبارتند از:

هتل پنج ستاره ویستریا

یکی از مناسب‌ترین هتل‌ها برای اقامت که در نزدیکی هیومن پارک قرار دارد، هتل ویستریا است. این هتل، یکی از مجموعه‌های تازه ساخت است که توسط مهندسان ایرانی و کانادایی طراحی شده است. هتل ویستریا به دلیل داشتن معماری خاص و چشم نواز، ویو مناسب و اتاق‌های منظم و تمیز تبدیل به یکی از لوکس‌ترین و در عین حال به‌صرفه‌ترین هتل‌های شمال تهران شده است.

  • آدرس: تهران، تجریش، چهارراه قدس، خیابان دربند، نبش خیابان احمدی زمانی
  • شروع قیمت:۵.۰۶۰.۰۰
  • فاصله تا هیومن پارک تهران: ۱۲.۱ کیلومتر

هتل پنج ستاره پارسیان آزادی

هتل پارسیان آزادی نیز، از جمله مجلل‌ترین و مدرن‌ترین هتل‌های تهران بزرگ است که با نام هایت نیز شناخته می‌شود. مدیران این مجموعه در سال‌های اخیر، نسبت به نوسازی و تغییر دکوراسیون این مجموعه اقدام نموده‌اند که همین امر، موجب محبوبیت بیش از پیش هتل پارسیان آزادی شده است. از جمله امکانات بارز این هتل می‌توان به داشتن سالن‌های گردهمایی و همایشی مجهز‌، کلوپ ورزشی، گیفت شاپ و فست فود‌های باکیفیت اشاره نمود.

  • آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، تقاطع یادگار امام
  • شروع قیمت: ۶.۲۰۰.۰۰۰
  • فاصله تا هیومن پارک تهران: ۱۲.۶ کیلومتر

هتل چهار ستاره الماس زعفرانیه

یکی دیگر از هتل‌های نزدیک به هیومن پارک تهران، هتل الماس زعفرانیه است که با اقامت در این مجموعه، دسترسی آسانی به قسمت‌هایی نظیر پل طبیعت، کاخ سعدآباد، باغ پرندگان و برج میلاد خواهید داشت. از امکانات این مجموعه تازه ساخت می‌توان به مواردی مانند استخر سرپوشیده، سونا، سالن فیتنس، اسکواش، پارکینگ اختصاصی، سالن اجتماعات و کنفرانس اشاره نمود.

  • آدرس: خیابان فیروزکوه شرقی، خیابان روشن یکم، دهکده نشاط ولیعصر
  • شروع قیمت: ۱.۹۰۲.۰۰۰
  • فاصله تا هیومن پارک تهران: ۱۳ کیلومتر

هتل چهار ستاره آرامیس

هتل آرامیس برخلاف موارد قبلی، یکی از هتل‌های قدیمی و با اصالت تهران است. البته ناگفته نماند که مدیران این مجموعه، در سال ۱۳۹۶ نسبت به نوسازی و تغییر دیزاین آن اقدام نموده‌اند. از ویژگی‌های هتل آرامیس می‌توان به نزدیک بودن آن به مراکز اداری، تجاری، تفریحی و موزه‌ها اشاره کرد.

  • آدرس: خیابان ولیعصر، حد فاصله سینما آفریقا و استقلال، نبش کوچه دانش کیان
  • شروع قیمت: ۲.۲۷۰.۰۰۰
  • فاصله تا هیومن پارک: ۷.۳ کیلومتر

دیدنی ‌های جذاب نزدیک به پارک اعضای بدن تهران

در نزدیکی هیومن پارک تهران ، مکان های دیدنی متنوعی قرار گرفته‌اند که پس از گشت و گذار در این پارک آموزشی می توانید از این جاهای دیدنی جذاب که در نزدیکی هیومن پارک واقع شده اند، بازدید کنید. در این بخش به بررسی برخی از بهترین جاهای دیدنی تهران که در مانند هیومن پارک (پارک اعضای بدن) برای کودکان و نوجوانان از جذابیت خاصی برخوردار هستند، می پردازیم:

دکترلند

یک مکان جذاب به نام پارک اعضای بدن در نزدیکی هیومن پارک (پارک اعضای بدن تهران) قرار گرفته است که محیط آن شبیه به بیمارستان است و در آن کودکان و نوجوانان می‌توانند با وسایل و خدمات پزشکی مختلف آشنا شوند.

بازدید از این بخش برای کودکانی که به شغل پزشکی علاقه‌مند هستند، می‌تواند بسیار جذاب باشد. ساعت کاری هیومن پارک (بخش دکترلند) از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب در نظر گرفته شده است، اما در روزهای تعطیل و جمعه‌ها می‌توانید از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب به آن مراجعه کنید.

آدرس: میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه

فاصله دکترلند تا هیومن پارک : 12 کیلومتر

رصدخانه دارآباد

اگر می‌خواهید که وسیع‌ترین رصدخانه خورشیدی در تهران را مشاهده کنید، می‌توانید به رصدخانه دارآباد در هیومن پارک (پارک اعضای بدن تهران) بروید. این رصدخانه بزرگ در محدوده حیات وحش دارآباد واقع شده است و نمای آجری دارد و به شکل کروی ساخته شده است.

در این رصدخانه دو تلسکوپ مدرن و بزرگ وجود دارند که شما با وجود این دو تلسکوپ می‌توانید تجربه‌های جالبی از رصد ماه و خورشید و سیاره‌ها داشته باشید. علاوه بر این مورد، شما می‌توانید در این رصدخانه، تنها موزه شهاب سنگ ایران را نیز مشاهده کنید.

آدرس: فارس-داراب- خیابان پیروزی- بالاتر از اداره اوقاف

فاصله رصد خانه دارآباد تا هیومن پارک : 11 کیلومتر

رویا پارک؛ اولین پارک جادویی ایران

رویا پارک یک مکان دیدنی و عجیب و غریب در حیات وحش دارآباد است که با بازدید از آن، تمامی حواس شما درگیر می‌شود. این پارک نام‌های مختلفی از جمله اولین پارک جادویی و اولین موزه خطای دید ایران را به خود اختصاص داده است. این پارک در محیط علمی، تفریحی و سه بعدی خود، افراد را با قسمت‌های پرسپکتیو، بی‌نهایت، ترفند و تاریک و جاذبه سرگرم می‌کند.

در این پارک شما می‌توانید ماجراهایی شگفت‌انگیز مانند تماشای آرش کمانگیر، سوار شدن روی قالیچه پرنده و همچنین حضور در اتاق وارونه را تجربه کنید. ساعت کاری این پارک، شنبه تا چهارشنبه و از ۱۱ صبح تا ۸ شب در نظر گرفته شده است. البته این پارک در روزهای پنج شنبه و جمعه و دیگر روزهای تعطیل، از ۱۰ صبح تا ۹ شب فعالیت می‌کند.

آدرس: تهران، خیابان نیاوران، انتهای خیابان موزه، ضلع جنوبی مجموعه ساختمان آجری کروی

فاصله رویاپارک تا هیومن پارک : 12 کیلومتر

دیدنی ‌های جذاب نزدیک به پارک اعضای بدن تهران

جمع‌ بندی

بازدید از هیومن پارک تهران (پارک اعضای بدن تهران)، برای کودکان و نوجوانان قطعا یک تجربه شگفت‌انگیز و جذاب خواهد بود؛ چراکه آن‌ها می‌توانند در این مکان با اندام‌های بدن انسان به شکلی کاملا متفاوت آشنا شوند. مراجعه کنندگان در این پارک، سفری جذاب به اندام‌های بیرونی و درونی بدن انسان را تجربه خواهند کرد و همچنین می‌توانند از راهنمایی‌های کارشناسان برای فهم بهتر بدن انسان کمک بگیرند.

چنانچه قصد سفر به شهر تهران را دارید می توانید با اقامت در هتل های شمال تهران که فاصله کمی با پارک اعضای بدن تهران دارند، از این جای دیدنی، بازدید کنید. وبسایت های هتل امکانی را برای شما فراهم آورده است که پس از مقایسه هتل های تهران، هتل مورد نظر خود را را با تضمین پایین ترین قیمت، رزرو نمایید.

سوالات متداول


هیومن پارک تهران مناسب چه سنی است؟

این پارک برای افراد 8 الی 14 سال مناسب میباشد.

آیا عکس برداری از هیومن پارک مجاز است؟

طبق قوانین این مجموعه، بازدید کنندگان حق هیچگونه عکس برداری را ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رستوران های هتل استقلال تهران

پنج‌شنبه 12 مهر 1403
شما می توانید صرف یک وعده‌ غذا در محیطی با دیزاینی شیک و تنوع در منوی غذا، با ویویی زیبا […]
رستوران هتل استقلال تهران

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس