بررسی کامل فاصله تهران تا شیراز

شیراز یکی از زیباترین کلان شهرهای پرجمعیت کشور است که در جنوب غربی ایران و در منطقه کوهستانی زاگرس قرار دارد. برای سفر به شیراز از تهران می‌توان مسیرهای متعددی را انتخاب کرد که البته بیشتر افراد با در نظر قرار دادن فاصله تهران تا شیراز، یک مسیر با دسترسی راحت و مسافت کوتاه‌تر را در نظر می‌گیرند.

فاصله تهران تا شیراز حدود 900 کیلومتر است و از روش‌های مختلفی مثل هواپیما، قطار، اتوبوس و ماشین شخصی می‌توان این مسیر را پیمود و به شیراز رسید. برای رفتن با ماشین می‌توان از مسیرهایی نظیر اتوبان جدید، جاده قم به آباده، قم به یاسوج و ساوه به آباده استفاده کرد.

اکنون اگر شما ساکنین تهران قصد دارید تا به پایتخت تاریخی و باستانی کشور سفر کنید، ابتدا باید اطلاعاتی در رابطه با فاصله تهران تا شیراز از طریق روش‌های مختلف به دست بیاورید که در ادامه اطلاعات مفیدی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

فاصله تهران تا شیراز

فاصله مسافتی تهران تا شیراز

اگر قصد سفر به شیراز دارید، بد نیست بدانید فاصله تهران تا شیراز بین ۹۱۷ تا ۹۲۷ کیلومتر است. شما عزیزان می‌توانید از طریق روش‌های مختلف زمینی حدود ۹ الی ۱۰ ساعت این مسیر را طی کنید. قطعاً این فاصله و مدت زمان مسیر به عوامل متعددی همچون شرایط آب و هوایی و ترافیک بستگی دارد.

روش‌ های سفر از تهران به شیراز

فاصله تهران تا شیراز از طریق روش‌های مختلف متفاوت است و البته در هر روش عوامل متعددی می‌تواند روی مدت زمان این مسیر تاثیر بگذارد. قطعاً برای انتخاب روش سفر تمامی عزیزان، فاصله تهران با شیراز از طریق روش انتخابی و همچنین راحتی رفت و آمد را در نظر می‌گیرند.

فاصله تهران تا شیراز با هواپیما

یکی از راحت‌ترین روش‌های سفر قطعاً روش هوایی و مسافرت با هواپیما است. اگر به دنبال کوتاه‌ترین مسیر از تهران تا شیراز هستید، می‌توانید روش هوایی را انتخاب کنید که مدت زمان سفر شما تقریباً یک ساعت و نیم خواهد بود. فاصله هوایی تهران تا شهر شیراز ۶۸۲ کیلومتر است و پس از فرود در فرودگاه شهید دستغیب، ۲۵ دقیقه تا مرکز شهر فاصله پیش رو دارید. مبدا پرواز با هواپیما در تهران از فرودگاه امام خمینی است.

فاصله تهران تا شیراز با هواپیما

فاصله تهران تا شیراز با قطار

بسیاری از افراد به دلیل راحتی سفر با قطار، برای سفر به شهر شیراز روش ریلی را انتخاب می‌کنند. اگر راحتی سفر برای شما عزیزان مهم است، پس با قطار به شیراز بروید؛ اما مدت زمان حرکت قطار از تهران تا شیراز تقریباً ۱۵ ساعت خواهد بود.

 فاصله تهران تا شیراز با قطار تقریباً ۹۱۷ تا ۹۲۴ کیلومتر و حدود ۱۵ ساعت است. معمولاً قطار از شهرهای محمدیه، کاشان، بادرود، اسپیدان، چاریسه، سیستان، فیروز، اصفهان، شهرضا، آباده، اقلید، صفاشهر، سعادت شهر، مرودشت و شیراز عبور می‌کند. مسافرین در ایستگاه راه آهن شیراز که در قسمت ورودی شهرک صدرا و نزدیک به پلیس راه سپیدان قرار دارد، پیاده می‌شوند.

فاصله تهران تا شیراز با قطار

فاصله تهران تا شیراز با ماشین

برای بسیاری از افراد سفر با ماشین شخصی لذت بخش‌تر از وسایل نقلیه عمومی است؛ چرا که می‌توانند در مسیرهای مختلف تردد داشته باشند. فاصله تهران تا شیراز ۹۳۰ کیلومتر بوده و این فاصله را با وسیله نقلیه می‌توان ۱۰ ساعته طی کرد. مدت زمان فاصله تهران با شیراز به نحوه رانندگی، ترافیک، شرایط آب و هوایی و میزان تردد رانندگان بستگی دارد.

 فاصله تهران تا شیراز با اتوبوس چند ساعت است؟

اگرچه در گذشته سفر با اتوبوس بسیار دشوار بود؛اما امروزه با استفاده از اتوبوس‌های vip جدید، مسافران در مسیرهای طولانی احساس راحتی خواهند داشت. معمولاً فاصله تهران تا شیراز با اتوبوس از طریق پایانه‌های بیهقی جنوب و غرب تهران صورت می‌گیرد که این پایانه‌ها در تمام ساعات شبانه روز در این مسیر حرکت دارند. اگر شما کاربران عزیز می‌خواهید با اتوبوس به شیراز سفر کنید، از تهران تا شیراز حدوداً ۱۲ ساعت زمان طی می‌شود.

 فاصله تهران تا شیراز با اتوبوس

مسیر های حرکت از تهران به شیراز (اتوبان جدید)

بسیاری از مسافرانی که قصد سفر از تهران به شیراز دارند ابتدا اطلاعاتی در رابطه با مسیرهای تهران تا شیراز از نظر دسترسی راحت‌تر و فاصله و مدت زمان مسیر به دست می‌آورند. اگر روش زمینی را برای حرکت از تهران به شیراز انتخاب کرده‌اید، بد نیست بدانید که سه مسیر پیش رو دارید که هر یک از این مسیرها نیز از شهرهای مختلفی عبور می‌کنند.

تهران به شیراز از جاده قم به سمت آباده

بسیاری از مسافران از طریق مسیر قم به سمت آباده به شیراز سفر می‌کنند که فاصله این مسیر ۹۱۷ کیلومتر و تقریباً ۱۰ ساعت است. در واقع این مسیر نزدیک‌ترین مسیر حرکت بین این دو شهر است که از طریق اتوبان تهران قم و در نتیجه از طریق جاده کاشان و نطنز به اصفهان می‌رسید.

  • شهرهای بین مسیر تهران تا شیراز از جاده قم به سمت آباده

با انتخاب مسیر جاده آباده، شما از شهرهای قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباده، صفاشهر، سعادت شهر و مرودشت عبور می‌کنید.

مسیر تهران به شیراز از طریق جاده ساوه به سمت آباده

یکی از بهترین مسیرهای فاصله تهران تا شیراز جاده ساوه به سمت آباده است که دومین مسیر کوتاه برای سفر از تهران به شیراز خواهد بود. مسیر تهران به شیراز از طریق جاده ساوه به سمت آباد ۹۲۲ کیلومتر و تقریباً ۱۱ ساعت است. در این مسیر شما از طریق بزرگراه آزادگان که به سمت جاده ساو حرکت کرده و پس از آن به شیراز می‌رسید. در نتیجه پس از بزرگراه آزادگان به جاده ساوه_میمه و پس از آن به سمت اصفهان حرکت می‌کنید.

  • شهرهای بین مسیر تهران تا شیراز از سمت جاده ساوه به سمت آباده

شهرهای ساوه، میمه، اصفهان، شهرضا، آباده، صفاشهر و سعادت شهر در مسیر حرکت دو شهر تهران تا اصفهان از سمت جاده ساوه به سمت آباده هستند.

تهران به شیراز از طریق جاده قم به سمت یاسوج

مسیر تهران به شیراز از طریق جاده قم به سمت یاسوج، طولانی‌ترین مسیری است که شما مسافرین عزیز می‌توانید آن را انتخاب کنید که این مسیر ۹۲۷ کیلومتر و تقریباً ۱۱:۳۰ ساعت مسافت است. با انتخاب این مسیر وارد آزادراه تهران_قم شده و در نتیجه وارد کاشان می‌شوید که پس از آن نیز باید جاده نطنز را طی کنید. در این مسیر شما باید از طریق جاده شاهین شهر به شهر بروجن بروید و در نتیجه پس از عبور از جاده یاسوج به شیراز خواهید رسید.

شهرهای بین مسیر تهران تا شیراز از سمت جاده قم به سمت یاسوج

با انتخاب مسیر تهران به شیراز از طریق جاده قم به سمت یاسوج از شهرهای قم، کاشان، نطنز، شاهین شهر، بروجن، یاسوج، اردکان و هما عبور می‌کنید.

مسیر های حرکت از تهران به شیراز (اتوبان جدید)

رزرو هتل های شیراز از های هتل

یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها در سفر، رزرو یک اقامتگاه مناسب است که باید پارامترهای مختلفی را در نظر داشت. این روزها به کمک اینترنت پیدا کردن یک هتل با هزینه متناسب با بودجه کار خیلی دشواری نیست و می‌توان به‌راحتی به کمک سایت‌های مختلف انجام داد.

اگر شما نیز می‌خواهید بهترین هتل‌ های شیراز را برای اقامت در این شهر رزرو کنید، می‌توانید از خذمات سایت های هتل بهره‌مند شوید. ما در “های هتل” سعی بر این داریم تا باکیفیت‌ترین هتل‌ها را در اختیار شما هموطنان عزیز قرار دهیم تا سفری پر از نشاط را تجربه کنید.

سوالات متداول

بهترین روش سفر از تهران به شیراز کدام است؟

بدیهی است که سفر با هواپیما کمترین زمان را می‌طلبد اما هزینه آن نیز بیشتر از موارد دیگر است. پس شما کاربران با در نظر داشتن مقدار بودجه خود، می‌توانید گزینه مناسبی انتخاب نمایید.

فاصله تهران تا شیراز چقدر است؟

فاصله مسافتی بین شهر تهران تا شیراز بین ۹۱۷ تا ۹۲۷ کیلومتر است که در صورت سفر زمینی، حدودا 9 الی 10 ساعت به طول می‌انجامد.

شهر شیراز دارای چند ترمینال است؟

شهر شیراز دارای سه پایانه مسافر بری است که شامل پایانه مسافربری کاراندیش، پایانه مسافربری مدرس-و پایانه مسافربری امیرکبیر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس