تجربه به یاد ماندنی ترین سفر در تعطیلات بهمن ماه

آب و هوای چهار فصل کشور عزیزمان ایران باعث شده تا در هر زمانی که قصد مسافرت داشته باشیم، گزینه های زیادی پیش رویمان داشته باشیم. اگر از هم اکنون مشغول برنامه ریزی برای تعطیلات آتی در بهمن ماه هستید و دنبال مکان مناسبی جهت گذراندن تعطیلات می گردید، این مقاله را تا انتها با ما همراه باشید.

چابهار با چهار بهار

چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران است که در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. همانطور که از اسم این شهر زیبا پیداست، شهر، چهار بهار است و با آب و هوای معتدلی که دارد می تواند مقصد بی نظیری برای سفر در تمامی فصول سال علی الخصوص در تعطیلات بهمن ماه باشد.

سفر به چابهار

در لیست زیر، با تعدادی از دیدنی های گردشگری چابهار آشنا خواهید شد:

جهت آگاهی از دیگر مکان های دیدنی به راهنمای سفر چابهار مراجعه نمایید.

هتل ها و اقامتگاه های لیپار، شاهان، سپیده، هتل لاله و هتل آپارتمان گراناز چند مورد از محل های اقامت مسافران در تعطیلات می باشند.

جزیره قشم نگین خلیج فارس

جزیره قشم، مجموعه ای از سواحل صخره ای، ماسه ای و شنی و گلی را در خود جای داده است. قشم تنها ژئوپارک ایران و منطقه خاورمیانه می باشد. این جزیره علاوه بر جاذبه های گردشگری فراوان و مکان های تفریحی زیبا، غذاهای محلی خوش طعم، و بازارهای مدرن و سنتی قابل توجهی نیز دارد.

سفر به جزیره قشم

قرار گرفتن جزیره ی قشم در جنوب کشور، مسافران زیادی را در فصل سرد زمستان که دیگر نقاط کشور را سرما فرا گرفته، در خود جای می دهد. قشم یکی از مکان های جذابی است که در بهمن ماه می توانید برای سفر خود در نظر بگیرید. برای اطلاع از مکان های اقامتی می توانید به راهنمای سفر قشم مراجعه کنید. هتل های قشم شامل:

با وجود منابع فراوان طبیعی و زیبایی های بکر این جزیره ولی باز هم مکان های دیدنی و چشم گیر زیادی برای تماشا و دیدن گردشگران وجود دارد که ازجمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ردیفنام جاذبه های دیدنی قشم
1دره ستارگان قشم
2جزایر ناز قشم
3تنگه چاهکوه قشم
4جنگل حرا قشم
5پارک کروکودیل نوپک
6غار خربس قشم
7غار نمکدان قشم

جزیره مرجانی کیش

این جزیره ی زیبا سومین مقصد گردشگری خاورمیانه در تعطیلات را به خود اختصاص داده است. این مکان یک جزیره ی تفریحی در استان هرمزگان می باشد که به دلیل آب و هوای گرم در تابستان، اغلب پذیرای میهمانان زیادی در فصل های سرد سال علی الخصوص فصل زمستان می باشد.

آکواریوم کیش، شهر زیر زمینی کاریز، قلعه جنی کیش، شهر باستانی جریره، باغ پرندگان کیش، تعدادی از چند ده مکان تفریحی و دیدنی این جزیره ی زیبا و تماشایی هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره دیگر مکان های دیدنی کیش، به راهنمای سفرکیش مراجعه نمایید.

هتل پانورما ، هتل آرامیس پلاس، هتل شایان، هتل داریوش، هتل مارینا و هتل کوروش کیش از جمله چند تا از تعداد زیاد هتل های 5 ستاره و بین المللی این جزیره می باشند.

اصفهان نصف جهان

شهر تاریخی و کلان شهر زیبای اصفهان در چهار فصل سال، میزبان حضور مسافران و گردشگران زیادی از سراسر ایران و جهان می باشد. با توجه به اینکه این شهر جاذبه های فراوانی از جمله سی و سه پل، پل خواجو، چهل ستون، میدان نقش جهان، عالی قاپو و بسیاری مکان های تفریحی و گردشگری دیگر در خود جای داده، می تواند میزبان خوبی برای میهمانان باشد. آب و هوای مطبوع و دل انگیز این شهر در تمام طول سال، به خصوص در تعطیلات بهمن ماه مناسب اقامت در این شهر می باشد.

از بهترین هتل های 4 ستاره شهر اصفهان می توان به هتل عالی قاپو اصفهان، هتل پیروزی و هتل آرماندیس اشاره نمود.

شیراز شهر بهار نارنج

شیراز شهر شعر و ادب به علت قرارگرفتن در جنوب کشور، در فصل زمستان علی الخصوص بهمن ماه که تعطیلات آتی را پیش رو دارد؛ دارای هوای خوب و مناسبی جهت مسافرت و اقامت در این شهر می باشد.

مرکز استان فارس، کلان شهر شیراز می باشد که برترین بناهای تاریخی و باستان ایران را در دل خود جای داده که از جمله آن ها می توان به دروازه قرآن، ارگ کریم خان، مجموعه وکیل، تخت جمشید، مقبره کوروش، مجموعه پاسارگاد، نقش رستم، باغ ارم، باغ جهان نما و … اشاره نمود.

هتل بزرگ شیراز و هتل چمران شیراز دو هتل بزرگ و بین المللی 5 ستاره این شهر می باشند. علاوه بر این ها، هتل کریم خان شیراز و هتل بین الحرمین نیز از هتل های مرغوب و با کیفیت واقع در این شهر هستند. جهت یافتن و رزرو اقامتگاه های دیگر، به های هتل مراجعه نمایید.

کاشان شهر گل و گلاب

این شهر واقع در استان اصفهان و به پایتخت فرش جهان نیز شناخته می شود. کاشان به دلیل واقع شدن در نزدیکی کویر مرکزی ایران، در بین شهرهای گرم تقسیم بندی می شود. در نتیجه خیالتان راحت باشد که در تعطیلات بهمن ماه آب و هوای مطبوع و دلنشینی را با سفر به این شهر تجربه خواهید کرد.

شهر کاشان

از جمله دیدنی های این شهر می توان به باغ فین کاشان، حمام فین، تپه های سیلک، خانه بروجردی ها، مدرسه و مسجد آقا بزرگ، حمام سلطان امیرمحمد، موزه ملی کاشان و بازار تاریخی کاشان نیز اشاره نمود

هتل صباغیان کاشان، هتل یاسمین راهب، هتل خانه مرشدی و اقامتگاه سنتی اشکوب کاشان از جمله مکان هایی هستند که جهت اسکان مسافران معرفی و پیشنهاد می شود.

کرمان شهر آسمان پرستاره

این شهر کویری یکی از 5 شهر مهم تاریخی ایران محسوب می گردد که در منطقه نیمه کوهستانی قرار دارد. در زمستان و علی الخصوص بهمن ماه، شب های این شهر خنک و روزها مطبوع و آفتابی است.

شب های بلند زمستانی این شهر، میزبان علاقمندان به ستاره شناسی و نجوم از سراسر جهان و ایران می باشد. تنها شهر خشتی جهان نیز در نزدیکی کرمان قرار دارد.

از دیگر مکان های دیدنی این شهر می توان به باغ شاهزاده ماهان، باغ فتح آباد، ارگ بم، ارگ راین، بازار قدیمی کرمان، روستای میمند، هلیل رود و غیره اشاره نمود.

برای اقامت در این شهر می توانید از بین هتل های 5ستاره پارس کرمان، هتل 4 ستاره جهانگردی کرمان، هتل 3 ستاره گواشیر و هتل 3 ستاره هزارکرمان، مکانی را انتخاب نموده و تعطیلات خود را سپری نمایید.

یزد شهر بادگیرها

این شهر تاریخی یکی از قطب های فرهنگی کشور به شمار می رود که به سبب بافت معماری بی نظیر خود، همیشه میزبان مسافران و گردشگران زیادی در تمام طول سال می باشد. به دلیل مرکزیت این شهر و کویری بودن آن، آب و هوای خاصی دارد؛ چنان که روزها گرم و آفتابی و شب ها خنک و سرد می باشد.

از مکان های مهم گردشگری و دیدنی این شهر می توان به باغ دولت آباد یزد، بافت تاریخی یزد، آتشکده بهرام، آب انبار شش بادگیر، آب انبار امیر چخماق، خانه هنر یزد و مسجد جامع یزد اشاره نمود.

از بین هتل ها و اقامتگاه های شهر یزد می توان هتل 4 ستاره داد یزد، هتل 5 ستاره صفائیه، هتل باغ مشیرالممالک و اقامتگاه سنتی شهر جهان یزد را نام برد.

بندرعباس بزرگترین بندر ایران

در پاییز و زمستان که همه جا را سرما گرفته، این شهر بندری زیبا، یکی از بهترین گزینه های مسافران برای گذراندن تعطیلات می باشد. از نیمه آبان تا نیمه فروردین، مناسب ترین زمان سفر به این شهر است.

مسجد جامع دلگشا، حمام گله داری، معبد هندوهای بندرعباس، عماره کلاه فرنگی بندرعباس، قلعه فین و پارک ساحلی سورو، نام چند مکان دیدنی بندرعباس می باشند که می توانید در سفر به این شهر از دیدن آنها لذت ببرید.

هتل هما بندرعباس، هتل هرمز، هتل ایران، هتل آتیلار3 نام چند مکان اقامتی جهت رزرو برای شما معرفی شد تا بتوانید از هم اکنون اطلاعات لازم را درباره آن ها کسب نمایید.

دزفول شهر ساحلی دز

یکی از شمالی ترین و مهمترین شهرهای استان خوزستان، شهر دزفول می باشد که به علت قرارگرفتن در جلگه ی خوزستان با داشتن آب و هوای گرم، در فصل زمستان شاهد آب و هوای معتدل و بهاری می باشد. این شهر که به سرسبزترین شهر خوزستان معروف می باشد، در کنار ساحل رودخانه دز ساخته شده و این رود زیبا و همیشه جاری، طراوت و شادابی خاصی به این شهر تاریخی بخشیده است.

شهر دزفول

از نظر منابع طبیعی گردشگری نیز، شهرستان دزفول مملو از مکان های دیدنی و بکر می باشد که در فصل پاییز و زمستان میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور می باشد.

از مکان های دیدنی و جاذبه های این شهر می توان به چال کندی، رودخانه دز، پل ساسانی، حمام کرناسیان، باغ های پرتقال و نارنج، کول خرسون و مقبره یعقوب لیث صفاری اشاره نمود.

هتل آوان دزفول، هتل جهانگردی دزفول و هتل آپارتمان آسمان جنوب از مکانهای اقامتی این شهر زیبا می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهترین زمان سفر به چابهار

چهارشنبه 15 آذر 1402
اوایل فصل بهار و اواسط پاییز و زمستان بهترین زمان سفر به چابهار می باشد. اما باید این نکته را […]
بهترین زمان سفر به چابهار

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس