کد تخفیف 30 هزارتومان ویژه دهه اول محرم
M4042 کپی
خرید بلیط
تخفیف 200 هزار تومانی ویژه هتل های 100% آنلاین
tabestoon کپی
رزرو هتل

ساحل تراس چابهار | از بازدید دماغه کمب تا پرتگاه ساحلی عمان

چابهار به داشتن سواحل زیبا و چشم‌نواز در گردشگری معروف بوده که یکی از زیباترین و هیجان‌انگیزترین این سواحل، ساحل تراس چابهار است. این ساحل دارای شکلی تراس‌گونه و پرتگاهی بوده که در روستای کمب و روبه‌روی دریای عمان واقع شده است. روستای کمب در مسیر چابهار به گواتر و در فاصله پنج کیلومتری آن جای گرفته است. ساحل کمب چابهار که به عنوان یک ساحل صخره‌ای هم شناخته می‌شود، دارای 30 متر ارتفاع است. منظره بی‌نظیر تماشای دریای نیل‌گون عمان از این تراس به همراه لنج‌های پراکنده و طلوع و غروب زیبا و صخره‌های اطراف و سواحل شنی آن، روح گردشگران را می‌نوازد.

سواحل چابهار در استان سیستان و بلوچستان دارای جذابیت‌های زیادی بوده ولی امکانات تفریحی و رفاهی آن‌ها پایین است. دماغه کمب بر بلندای دریای مکران و به عنوان یک ساحل مرتفع خودنمایی‌ کرده که امکاناتی نظیر کافه‌ها و رستوران‌های محلی، بازارها و فروشگاه‌ها، تورهای دریایی، سواحل بکر و مراکز ورزشی را در خود جای داده است. این ساحل از خطرناک‌ترین سواحل چابهار بوده و لذا دارای امکانات ایمنی جالبی نیست و هنگام نزدیک‌شدن به لبه‌های پرتگاهی آن باید احتیاط کرد. ناگفته نماند که تالاب لیپار و کوه‌های مریخی از مهم‌ترین جاذبه‌های اطراف ساحل تراس چابهار هستند.

ساحل تراس چابهار

مسیرهای دسترسی به ساحل تراس چابهار

این ساحل در جاده شرقی چابهار جای گرفته که بسته به وسیله حمل و نقل، دسترسی به آن متفاوت خواهد بود. اگر مسافرت‌تلن به چابهار با خوروی شخصی بوده، می‌توانید به سمت شرق چابهار حرکت کرده و با طی‌کردن پنج کیلومتر مسافت، به مقصد برسید. به محض رسیدن به روستای کمب با خارج‌شدن از جاده اصلی به طرف ساحل تراس برانید.

اما اگر با پرواز به چابهار رفته‌‌اید، می‌توانید از تاکسی‌های خطی چابهار یا موتورسیکلت استفاده کنید. البته با توجه به آب و هوای آنجا و عدم امنیت و استانداردسازی جاده‌ها، استفاده از تاکسی را به عزیزان پیشنهاد می‌کنیم. جهت اطلاعات دقیق‌تر برای این سفر به راهنمای سفر چابهار مراجعه کنید.

مسیرهای دسترسی به ساحل تراس چابهار

امکانات تفریحی و رفاهی ساحل صخره ای چابهار

همان‌طور که اشاره کردیم سواحل چابهار از نظر گردشگری چندان آماده نشده‌اند و بیش‌تر به دلیل طبیعت بکر خود باعث جذب گردشگران می‌شوند. ساحل تراس چابهار، به عنوان یکی از جاهای دیدنی چابهار نیز به همین صورت بوده و با امکانات کمی از گردشگران و طبیعت گردان میزبانی می‌کند. اما فرهنگ بومی منطقه، شیوه و سبک زندگی، تاریخ پر فراز و نشیب، فولکلور سنتی دریا و کار و طعم‌های لذیذ غذاها شما را مسحور خود خواهند کرد. با این حال ما به مجموعه‌ای از امکانات دماغه کمب به شرح زیر اکتفا خواهیم کرد:

  • کافه‌ها و رستوران‌ها
  • تورهای دریایی ساحل تراس
  • بازارها و فروشگاه‌های ساحل کمب
امکانات تفریحی و رفاهی ساحل صخره ای چابهار

کافه‌ ها و رستوران های ساحل دماغه ای چابهار

بیش‌تر رستوران‌ها و کافه‌های این ساحل، در روستای کمب قرار گرفته‌اند که به صورت محلی هستند. غذاهای خوشمزه و با مزه‌های تند جنوبی که با قیمتی به‌صرفه ارائه می‌شوند، برای گردشگران جذاب می‌باشند. البته از نوشیدنی‌های سنتی این دیار و میان‌وعده‌های بومی آن نیز نباید غافل شد، که طعم دلپذیر سفر را به شما عزیزان خواهند چشانید. حتما در این رستوران‌ها، از غذاهای محلی چابهار نظیر بت ماش، کراهی میگو، تخلان، پلو زعفرانی و خوراک خرما میل بفرمایید تا سفرتان را با طعم‌های رنگارنگ در ساحل تراس چابهار تجربه کنید.

کافه‌ ها و رستوران های ساحل دماغه ای چابهار

تورهای دریایی ساحل تراس چابهار

این ساحل دارای مجموعه‌ای از صخره‌های تراس‌گونه بوده که لذت سفرها و تورهای دریایی را برای بازدیدکنندگان دوچندان می‌کند. تورهای دریایی که معمولا از چابهار شروع می‌شوند و با بازدید از جزایر و سواحل اطراف به سمت جزایر ناز، کیش و قشم ادامه می‌یابند. ساحل کمب در دریای مکران با ترکیبی از مناظر دریا و سواحل ماسه‌ای طلایی، خستگی را از تن‌تان بیرون خواهد آورد. سوارشدن بر لنج‌های این ساحل و گشت‌زنی در موج‌های خروشان و آبی نیلگون عمان بر تجربه سفرتان خواهد افزود. حتما سعی کنید که با تورهای ایمن و استاندارد سفر کرده تا خدایی نکرده در این سواحل خطرناک، دچار مشکل نشوید.

تورهای دریایی ساحل تراس چابهار

بازارها و فروشگاه های ساحل کمب چابهار

مهم‌ترین و متنوع‌ترین مراکز و بازارهای خرید چابهار را می‌توان در سواحل پرتگاهی چابهار پیدا کرد که به فروش اجناس مختلف و متناسب با قدرت خرید مسافران، می‌پردازند. در ساحل تراس چابهار، بازارچه‌ای برای خرید انواع سوغات و صنایع دستی وجود دارد که می‌توانید در طول سفرتان به آن سر بزنید. البته وجود فروشگاه‌های محلی که به ارائه محصولات غذایی بومی و سایر کالاهای مورد نیاز می‌پردازند نیز به شما در تهیه مایحتاج روزانه‌تان کمک می کند.

بازارها و فروشگاه های ساحل کمب چابهار

جاذبه های نزدیک ساحل پرتگاهی چابهار

جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این منطقه، از سواحل چابهار تصاویری به‌یادماندنی ارائه می‌کنند. این جاذبه‌ها به شرح زیر، مجموعه‌ای از زیبایی‌های ساحلی تا تالاب و صخره را در بر می‌گیرند:

  • تالاب لیپار
  • ساحل رمین
  • کوه‌های مریخی
  • ساحل خلیج گواتر

شایان ذکر است که امکان شنا در این ساحل تراس چابهار، می‌تواند خطرناک باشد؛ چرا که بسیاری از سواحل ما برای تبدیل‌شدن به جاذبه گردشگری ایمن‌سازی نشده‌اند.

هزینه بازدید از ساحل تراس

دیدار از هر جاذبه گردشگری می‌تواند هزینه داشته باشد ولی این ساحل هزینه ورودی ندارد، اما به طور کلی، فاکتورهای اقامت، تفریحات گردشگری، هزینه‌های حمل و نقل، خریدها، تورهای دریایی و غذا از مهم‌ترین دلایل افزایش یا کاهش هزینه سفر و بازدید از ساحل تراس چابهار هستند. برای مثال اقامت در یکی از هتل‌های پنج ستاره چابهار به همراه استفاده از تفریحات گران‌قیمت و یا هتل‌های چهار ستاره چابهار می‌تواند موجب تحمیل هزینه به مسافران شود. اما اقامت در یکی از هتل‌های سه ستاره چابهار و متوسط با تفریحات نرمال و مدیریت هزینه‌های شخصی، می‌تواند تجربه یک سفر مناسب چابهار را به سفردوستان ارائه دهد. البته هتل‌های دو ستاره چابهار هم گزینه بسیار مناسبی بوده ولی این به سلیقه شما بستگی دارد که خواستار چه سطحی از خدمات، در هتل‌های این شهر و ساحل هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تخفیف ویژه هتل کیش به مناسبت روز کیش با کد تخفیف kish-day تا 30 آبان

دوشنبه 22 آبان 1402
وب‌سایت “های هتل” به مناسبت 20 آبان ماه، روز جهانی کیش، برای افرادی که از طریق این سایت اقدام به […]

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس