ساحل شب تاب چابهار

مطمئناً با سفر به ساحل شب تاب چابهار واقع در استان سیستان و بلوچستان و اقامت در هتل‌های آن می‌توانید شاهد زیباترین پدیده طبیعی باشید که تا به حال در طول زندگیتان ندیده اید. این ساحل همان ساحل شب تاب آبی رنگی است که باید شب‌ها به آنجا بروید تا بتوانید زیبایی شگفت‌انگیز و حیرت‌آورش را با چشمان خود ببینید. باور به واقعی بودن این جاذبه زیبا تا قبل از تماشای آن از نزدیک کمی سخت است.

زیبایی این ساحل در شب‌هایی که مهتاب در آسمان نباشد چندین برابر می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد تا درخشش دانه‌هایی آبی رنگ که همچون الماس در آب‌های دریا می‌درخشند را مشاهده کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در همه فصول این پدیده رخ نمی‌دهد. در ادامه این مطلب برای بررسی دقیق‌تر موقعیت مکانی ساحل شب تاب چابهار، امکانات ساحل شب تاب چابهار، آدرس ساحل شب تاب چابهار و… همراه ما باشید.

ساحل شب تاب چابهار کجاست؟

آدرس ساحل شب تاب چابهار کجاست؟

در پاسخ به سوال ساحل شب تاب چابهار کجاست؟ باید گفت این ساحل در شهرستان کنارک چابهار، یکی از سواحل دلنشین جنوبی کشور ایران قرار گرفته است. این ساحل در فاصله 738 کیلومتری مرکز استان مرزی سیستان و بلوچستان قرار دارد. بندر چابهار در همسایگی کشور پاکستان واقع شده که مستقیماً به اقیانوس وصل می‌شود و به آب‌های آزاد جهان نیز راه دارد. لوکیشن ساحل شب تاب چابهار به گونه‌ای است که در ضلع جنوبی خود همسایه دیوار به دیوار دریای عمان و در روستای تنگ که یکی از روستا‌های بندر چابهار است، قرار گرفته است.

برای دیدن ساحل کرم های شب تاب چابهار که یکی از زیباترین جاذبه‌ های گردشگری چابهار است، باید به سمت استان سیستان بلوچستان که در قسمت جنوب شرقی کشور ایران واقع شده حرکت کنید. سپس برای رسیدن به ساحل کرم شب تاب چابهار خود را به این شهر برسانید و در آخر به سمت روستای تنگ بروید.

لوکیشن ساحل شب تاب چابهار


View Larger Map

چرا به ساحل شب تاب معروف شده است؟

در فصول پاییز و زمستان در این ساحل اتفاق عجیب ولی در عین حال زیبا و حیرت‌انگیز رخ می‌دهد. در این فصول اگر هنگام غروب خورشید به ساحل بروید در اغلب مواقع روی امواج دریا الماس‌های آبی رنگ را می‌بینید که به یکدیگر فشرده شده‌اند و آرام آرام خود را به ساحل می‌رسانند. این الماس‌ها، در واقع نوعی باکتری و پلانکتون ریز هستند که به آن‌ها فیتوپلانکتون نیز گفته می‌شود. فلانکتون‌ها در آب‌های شیرین زندگی می‌کنند، به همین دلیل وقتی به ساحل و خشکی می‌رسند، می‌میرند و روشنایی خود را کم کم از دست می‌دهند.

بهترین زمان بازدید ساحل شب تاب چابهار فصل زمستان است.

فاصله ساحل شب تاب تا مرکز شهر چابهار

امکانات ساحل شب تاب چابهار

امکانات ساحل شب تاب چابهار شامل مواردی نظیر: سرویس بهداشتی، اغذیه فروشی، فروشگاه، مغازه‌های متنوع در نزدیکی ساحل و… می‌شود.

فاصله ساحل شب تاب تا مرکز شهر چابهار

همانطور که گفته شد، ساحل شب تاب در استان سیستان و بلوچستان، در شهر بندری چابهار و در روستایی به نام روستای تنگ واقع شده است. ساحل شب تاب چابهار در 120 کیلومتری غرب بندر چابهار روی نقشه دیده می‌شود، که با طی کردن حدود یک ساعت و نیم از مرکز شهر چابهار به ساحل روستای تنگ خواهید رسید. ساحل شب تاب شهر چابهار به دلیل زیبایی حیرت‌آورش توانسته به یکی از منحصر به ‌فرد‌ترین سواحل جهان تبدیل شود.

جاهای دیدنی اطراف ساحل شب تاب چابهار کجاست؟

در رابطه با جاهای دیدنی اطراف ساحل شب تاب چابهار لازم است بدانید سواحل چابهار از نظر ویژگی‌های طبیعی به چهار دسته تقسیم می‌شوند:

  • سواحل شنی: این سواحل که از جمله پرطرفدارترین سواحل چابهار هستند، دارای ماسه‌های نرم و سفید هستند و برای شنا و تفریحات آبی بسیار مناسب هستند.
  • سواحل صخره‌ای: این سواحل با صخره‌های بلند و مرتفع خود، مناظری بدیع و منحصر به ‌فرد را به وجود آورده‌اند.
  • سواحل مرجانی: این سواحل که در عمق دریا قرار دارند، زیستگاه انواع ماهی‌ها و جانوران دریایی هستند.
  • سواحل ترکیبی: این سواحل که ترکیبی از سواحل شنی، صخره‌ای و مرجانی هستند، از جذابیت بیشتری برخوردارند.
جاهای دیدنی اطراف ساحل شب تاب چابهار

برخی از سواحل چابهار که به دلیل ویژگی‌های خاص خود، شهرت جهانی دارند و به عنوان جاهای دیدنی اطراف ساحل شب تاب چابهار شناخته می‌شوند، عبارتند از:

  • ساحل درک: این ساحل که در نزدیکی تنگه هرمز واقع شده است، دارای سه نوع ساحل شنی، صخره‌ای و مرجانی است.
  • ساحل لیپار: این ساحل به دلیل رنگ صورتی خود، یکی از عجایب طبیعی جهان محسوب می‌شود.
  • ساحل لاک‌پشت‌ها: این ساحل که محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های دریایی است، از اهمیت زیست‌محیطی بالایی برخوردار است.
  • ساحل صخره‌ای چابهار: این ساحل با صخره‌های بلند و مرتفع خود، مناظری بدیع و منحصربه‌فرد را به وجود آورده است.
  • ساحل تیس: این ساحل که به دلیل امکانات رفاهی مناسب، یکی از محبوب‌ترین سواحل چابهار است، دارای امکاناتی نظیر آلاچیق، حمام، رستوران و… است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهترین رستوران های چابهار، لذت چشیدن غذاهای جنوب ایران

سه‌شنبه 16 آبان 1402
اکثر رستوران های چابهار باتوجه به موقعیت آب و هوایی و مکانی این بندر زیبا، دارای نما لوکس و بسیار […]
رستوران های چابهار

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس