بهترین وسیله سفر، بررسی مزایا و معایب وسیله نقلیه مختلف

وقتی صحبت از سفر می شود ، اکثر ما می خواهیم هرچه سریعتر، بدون دردسر و به راحتی با مناسب ترین وسیله نقلیه به مقصد برسیم. همانطور که در مقاله های قبلی توضیحات مفیدی در زمینه بهترین برنامه ریزی برای سفر، پیشگیری از بروز بیماری در سفر و … صحبت کردیم در این مقاله از وبسایت “های هتل” قصد داریم به بررسی وسایل نقلیه مختلف برای سفر بپردازیم.

قطعاً مواردی وجود دارد که انتخاب سفر با ماشین ، هواپیما یا حتی قطار را به یک تصمیم دشوار تبدیل می کند.بدین منظور در این مقاله با توضیح جوانب مثبت و منفی وسایل حمل و نقل مختلف، کمک می کنیم برای داشتن بهترین تعطیلات انتخابی درست داشته باشید.

سفر با خودروی شخصی، بهترین وسیله برای سفر
سفر با خودروی شخصی، بهترین وسیله برای سفر

مزایا و معایب سفر با خودروی شخصی

هزینه؛ قطعا سفر با اتومبیل در صورتی ارزان تر خواهد بود که مسافت پیشروحدود 5 تا 6 ساعت باشد و تعداد همسفران شما بیشتر از 2 تا 3 نفر باشد.

حمل بار؛ وقتی با خودروی شخصی سفر می کنید فضایی بیشتری برای حمل وسایل و چمدان های خود خواهید داشت.

مسافت؛ چناچه مسیر طولانی در پیش دارید بهتر است از خودروی شخصی استفاده نکنید چراکه مسافت طولانی سبب خستگی و کلافگی شما و همسفرانتان خواهد شد.

امکان استراحت؛ در ماشین فردی بعنوان راننده باید مدام در حال رانندگی باشد که سبب بی حوصلگی و خستگی می شود ولی در هواپیما و یا قطار همه افراد می توانند استراحت کنند و یا به صحبت بپردازند.

انعطاف پذیری؛ هنگام مسافرت با اتومبیل، می توانید برنامه های خود را هنگام حرکت تغییر دهید. اگر در حال رانندگی در جاده باشید، می توانید برای بازدید از مکان های دیدنی در جاده کنار بکشید.

زمان؛ مسافرت با اتومبیل معمولاً زمان بیشتری از سفر با هواپیما یا قطار را می طلبد.

سفر با قطار، بهترین برای سفر
سفر با قطار، بهترین برای سفر

مزایا و معایب سفر با قطار

قطار یکی از وسیله های نقلیه ی سازگار با محیط زیست می باشد که کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می کند، بعلاوه طبق گزارش های انجام شده کمترین میزان خسارات و تلفات جانی مربوط به سفر با قطار می باشد.

  1. از نظر هزینه قیمت مناسب تری دارد.
  2. محدودیت بار به نسبت هواپیما کمتر می باشد.
  3. برای مسافرت های گروهی انتخاب خوبی می باشد.
  4. یکی از جذابیت های قطار وجود رستوران، تلویزیون می باشد که شما می توانید در طول سفر از آنها استفاده کنید.
  5. یکی از معایب سفر با قطار سر و صدا ریل ها می باشد که برای مقاصد طولانی مناسب نمی باشد.
سفر با حیوانات اهلی، بهترین وسیله برای سفر
سفر با حیوانات اهلی، بهترین وسیله برای سفر

مزایا و معایب سفر با هواپیما

چناچه مقصدی که در پیش دارید طولانی است برای پیشگیری از هزینه های سرسام آور سوخت و استهلاک ماشین بهتر است هواپیما را انتخاب کنید همچنین طبق بررسی های انجام شده هواپیما ایمنی بیشتری نسبت خودروی شخصی دارد زیرا احتمال ایجاد سانحه با خودروی شخصی به ازای هر کیلومتر مسافتی که در پیش دارید، افزایش می یابد. اما در هواپیما بیشترین آمار مربوط به تصادفات در لحظه ی بلند شدن و یا به زمین نشستن هواپیما می باشد.

سفر با حیوانات اهلی؛ چناچه قصد سفر با حیوانات خانگی دارید، بهتر است با وسیله نقلیه شخصی سفر کنید زیرا در هواپیما و قطار ممنوع است ومجبور خواهید شد آن را در چمدان خود نگهداری کنید که اینکار سبب ترس و وحشت حیوان می شود.

صرفه جویی در وقت؛ باتوجه به اینکه زمان کمتری در مسیر هستید هزینه کمتری پرداخت می کنید همچنین وقت بیشتری از تعطیلات خود را برای دیدن جاذبه های گردشگری و تجربه های هیجان انگیز صرف خواهید کرد.

تاخیر؛ تاخیر در زمان حرکت هواپیما و یا قطار بسیار رایج می باشد. به خصوص در مناطقی که هوا نامناسب می باشد، این تاخیر ممکن است ساعت ها و یا حتی روز ها طول بکشد.

اضافه بار؛ در صورت وجود چمدان های زیاد می بایست بازای هر مقدار بار اضافه مبلغی بعنوان اضافه بار پرداخت نمایید.

ما امیدواریم با در نظر گرفتن جوانب مثبت و منفی کمک کنیم تا تصمیم بگیرید بهترین شیوه حمل و نقل را انتخاب کنید. اگر نیازها ، بازه زمانی و بودجه خود را مشخص کنید ، می توانید بهترین راه برای داشتن تعطیلات عالی انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انواع مختلف اتاق در هتل ها

دوشنبه 20 آبان 1398
امروزه انواع هتل ها و اتاق های بی شماری در هتل ها در سراسر جهان وجود دارد. به طور کلی […]

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس