انواع مختلف اتاق در هتل ها

امروزه انواع هتل ها و اتاق های بی شماری در هتل ها در سراسر جهان وجود دارد.

به طور کلی برخی از افراد به منظور گردشگری سفر را آغاز می کنند، برخی دیگر برای استراحت مسافرت می کنند و حتی بعضی نیز به دلایل ضروری سفر می کنند. دلیل سفر هر چه باشد، بخش مهمی از سفر، اسکان و اقامت است. رزرو آنلاین هتل از طریق برنامه های تلفن همراه بسیار آسان است. اما قبل از هرگونه رزرواسیون، باید در مورد انواع اتاق هایی که در هتل ها موجود است، آگاه باشید.

تعاریف انواع اتاق در صنعت هتلداری را در ادامه برای شما شرح می دهیم.

انواع اصطلاحات اتاق در هتل ها

Single

معرفی اتاق Single هتل
اتاق Single هتل

اتاق اختصاص داده شده به یک نفر است و معمولا یک تخت دارد. اندازه اتاق یا مساحت اتاق های Single به طور کلی بین 37 متر تا 45 متر مربع است.

Double

معرفی اتاق Double هتل
اتاق Double هتل

اتاق اختصاص داده شده به دو نفر است و معمولا دو تخت دارد. اندازه اتاق یا مساحت اتاق های دو نفره به طور کلی بین 40 متر مربع تا 45 متر مربع است.

Triple

معرفی اتاق Triple هتل
اتاق Triple هتل

اتاقی که می تواند سه نفر را در خود جای دهد و سه تخت یک نفره، یک تخت دونفره و یک تخت یک نفره و یا دو تخت دونفره در آن قرار گرفته است. اندازه اتاق یا مساحت اتاق های Triple معمولاً بین 45 تا 65 متر مربع است.

Quad

معرفی اتاق Quad هتل
اتاق Quad هتل

اتاقی که به چهار نفر اختصاص یافته است. ممکن است دو یا چند تختخواب داشته باشد. اندازه اتاق یا مساحت اتاق های Quad معمولاً بین 70 متر تا 85 متر مربع است.

King

معرفی اتاق King در هتل
اتاق King هتل

اتاقی با یک تختخواب با سایز به اصطلاح شاهانه می باشد. این اتاق ممکن است توسط یک یا چند نفر اشغال شود. اندازه اتاق یا مساحت اتاق King به طور کلی بین 32 متر تا 50 متر مربع است.

Twin

معرفی اتاق Twin هتل
اتاق Twin هتل

اتاقی با دو تخت با سایز بزرگتر از تخت یک نفره است. ممکن است توسط یک یا چند نفر اشغال شود. اندازه اتاق یا مساحت اتاق های Twin معمولاً بین 32 متر تا 40 متر مربع است.

Double-double

معرفی اتاق Double-double هتل
اتاق Double-double هتل

یک اتاق با دو تخت دو نفره که می تواند دو الی چهار نفر را در خود جای دهد. اندازه اتاق یا مساحت اتاق های Double-double به طور کلی بین 50 تا 70 متر مربع است.

Studio

معرفی اتاق Studio هتل
اتاق Studio هتل

یک اتاق با یک کاناپه که می تواند به یک تختخواب تبدیل شود. ممکن است یک تخت خواب اضافی نیز داشته باشد. اندازه اتاق یا مساحت انواع اتاق های Studio معمولاً بین 25 تا 40 متر مربع است.

Suite/Executive Suite

معرفی اتاق Suite/Executive Suite هتل
اتاق Suite/Executive Suite

یک سالن یا اتاق نشیمن است که به یک یا چند اتاق خواب وصل می شود. (یک اتاق با یک یا چند اتاق خواب و یک فضای جداگانه). اندازه اتاق یا مساحت اتاق های Suite معمولاً بین 70 متر تا 100 متر مربع است.

Mini Suite یا Junior Suite

معرفی اتاق Junior Suite هتل
معرفی اتاق Junior Suite هتل

یک اتاق تک نفره با یک تخت خواب و اتاق نشیمن. گاهی اوقات اتاق خواب در یک اتاق جدا از سالن یا اتاق نشیمن قرار دارد. اندازه اتاق یا مساحت Junior Suites معمولاً بین 60 متر تا 80 متر مربع است.

President Suite یا Presidential Suite

معرفی اتاق Presidential Suite هتل
معرفی اتاق Presidential Suite

گرانترین اتاق ارائه شده توسط یک هتل است. معمولاً فقط یک اتاق President در هتل وجود دارد. مشابه اتاق های معمولی، یکPresident  همیشه دارای یک یا چند اتاق خواب و یک فضای نشیمن با تأکید زیاد بر دکوراسیون اتاق های بزرگ، امکانات و تجهیزات با کیفیت بالا و خدمات متناسب (به عنوان مثال پیشخدمت شخصی در طول مدت اقامت) می باشد. اندازه اتاق یا مساحت سوئیت های President معمولاً بین 80 متر تا 350 متر مربع است.

آپارتمان ها / اتاق برای اقامت طولانی

آپارتمان ها / اتاق برای اقامت طولانی
معرفی اتاق آپارتمان

این نوع اتاق را می توان در آپارتمان های خدماتی و هتل هایی یافت که پذیرای میهمانان با زمان اقامت طولانی هستند. آشپزخانه های اپن، تجهیزات پخت و پز، خشک کن، واشر و غیره معمولاً در اتاق موجود است. خدمات نظافت فقط یک بار در هفته یا دو بار در هفته ارائه می شود. اندازه اتاق یا مساحت آپارتمان های دارای خدمات معمولاً بین 96 مترمربع از 250 متر مربع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مفهوم صنعت هتلداری چیست؟

شنبه 7 دی 1398
صنعت هتلداری یکی از مهمترین مؤلفه های صنعت گردشگری و میهمان نوازی است. در این مقاله با صنعت هتلداری و […]
تفاوت در قیمت هتل و هتل آپارتمان

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس