ساحل و اسکله بریس کجاست؟ | از ساحل تا نقطه صفر مرزی جنوب ایران

ساحل و اسکله بریس به عنوان صخره‌ای‌ترین ساحل مکران در دریای عمان شناخته می‌شود که در فاصله 60 کیلومتری شرق چابهار در روستای بریس و در امتداد یکی از زیباترین جاده‌های جنوبی ایران قرار دارد. مسیر رسیدن به ساحل و اسکله مکران، بسیار پرپیچ‌ و خم و محل تلاقی دریا و کوه بوده که از جذابیت بی‌نظیری برخوردار است. ساحل بریس با صخره‌های مرجانی، یک ساحل دووجهی بوده که از یک سو، سه دماغه مرتفع برای تماشای مناظر طبیعی دارد و از سویی دیگر، مامن پهلوگیری لنج‌ها و قایق‌های‌ ماهی‌گیران است.

اسکله و ساحل تراسی با قرارگرفتن در نقطه صفر مرزی و در همسایگی پاکستان، دارای قابلیت‌های فراوانی برای گردشگری است. تماشای قایق‌های ماهی‌گیری در اسکله بریس، صخره‌های بریس، تورهای ماهی‌گیران با صید ماهی‌های حلوا و شوریده، پدیده موج‌افشان چابهار یا فوران آب دریا از درون حفره‌های صخره‌ها، تماشای پرواز مرغان دریایی، جاده ساحلی و روستای بریس از مهم‌ترین جذابیت‌های ساحل و اسکله بریس به شمار می‌آیند. ناگفته نماند که تالاب لیپار و کوه‌های مریخی از دیگر جاهای دیدنی‌ چابهار در اطراف این ساحل زیبا هستند. بهترین زمان دیدار از این شگفتی‌ها و زیبایی‌ها، فصل‌های خنک و به ویژه روزهای اواخر پاییز و ابتدای زمستان است.

ساحل و اسکله بریس کجاست

چگونه به ساحل و اسکله بریس برویم؟

از لحاظ تقسیمات کشوری؛ روستای بریس از توابع دهستان نگور و بخش دشتیاری شهر چابهار بوده که ساحل و اسکله بریس، در 60 کیلومتری شرق چابهار و فاصله 40 کیلومتری نگور قرار گرفته است. با هر وسیله نقلیه‌ای می‌توانید ابتدا به چابهار بروید و متناسب با سلیقه‌تان، از اتوبوس، تاکسی و یا خودروی شخصی استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما، استفاده از سفرهای هوایی بوده؛ اما اگر اهل سفرهای جاده‌ای و پرهیجان هستید، استفاده از اتوبوس و ماشین شخصی می‌تواند تجربه‌ای جذاب از دیدنی‌ترین جاده جنوب ایران را به دفترچه خاطرات‌تان بیافزاید. در این راستا؛ راهنمای سفر به چابهار، می‌تواند در انتخاب بهترین وسیله حمل و نقل به شما کمک کند.

چگونه به ساحل و اسکله بریس برویم

قابلیت های گردشگری اسکله و ساحل تراسی

قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری جنوب ایران در نوع خود، بی‌نظیر هستند که ساحل و اسکله بریس هم از ویژگی‌های توریستی‌ای به شرح زیر برخوردار است:

  • نقطه اتصال دریا و کوه
  • داشتن موج‌افشان‌های متعدد
  • نزدیکی به منطقه آزاد چابهار
  • زیبایی‌های روستای بریس
  • سه دماغه‌ مرتفع فرسایش‌یافته
  • زیبایی افسون‌گر در غروب آفتاب
  • وجود لبه‌های مرگبار و پرتگاهی
  • برخورداری از صخره‌های مرجانی
  • دیدن دریا و اقیانوس در یک قاب
  • لنگرگاه کشتی‌ها و لنج‌های صیادی
  • نزدیک‌ترین بندر ایرانی به اقیانوس هند
  • پرواز مرغان دریایی بر آبی دریای مکران
  • فعال‌ترین اسکله ماهی‌گیری جنوب ایران
  • داشتن ترکیبی از سواحل صخره‌ای(تراسی) و ماسه‌ای
قابلیت های گردشگری اسکله و ساحل تراسی

جاذبه‌های گردشگری اطراف ساحل و اسکله بریس

شهر چابهار در هر نقطه از خود دارای دیدنی‌ها و جذابیت‌های فراوانی است که ساحل صیادی بریس هم در این شهر زیبا، قرار دارد. همین‌طور که در حال گذشتن از جاده منتهی به ساحل بریس هستید، از روستای بریس که در فاصله پنج کیلومتری آن واقع گردیده، دیدن کنید. خانه‌های صیادان و لذت گشت‌زنی با قایق‌های ماهی‌گیری از جذابیت‌های روستای تاریخی بریس هستند. ‌از دیگر جاذبه‌های اطراف اسکله و ساحل تراسی چابهار، می‌توان به تالاب لیپار و کوه‌های مریخی یا مینیاتوری چابهار اشاره کرد. البته اگر در اسکله بریس هم باشید، به راحتی می‌توانید به تماشای منظره زیبای کوه‌های مریخی چابهار بنشینید.

جاذبه‌های گردشگری اطراف ساحل و اسکله بریس

اطلاعات اقامتگاهی ساحل بریس

اطراف ساحل و اسکله بریس، خبری از بهترین هتل‌های چابهار نبوده و این مورد یکی از ضعف‌های گردشگری آن به شمار می‌آید. اما اقامتگاه بوم‌گردی بریس در بندر بریس و در فاصله 62 کیلومتری چابهار، پذیرای علاقه‌مندان است. اقامتگاه بوم‌گردی بریس، سه باب اتاق کف‌خواب دارد که به صورت یک اتاق 100 متری 20 نفره، دو اتاق 20 متری هشت نفره و 3 کلبه کپری چهارنفره طراحی شده‌اند. این اقامتگاه، دارای ظرفیت میزبانی، اسکان و پذیرایی از حداکثر 50 گردشگر می‌باشد. کلیه واحدهای اقامتی بوم‌گردی، فاقد سرویس بهداشتی (توالت ایرانی) و حمام اختصاصی هستند و مهمانان عزیز باید از سرویس بهداشتی و حمام موجود در داخل مجموعه، به صورت مشترک استفاده کنند.

اطلاعات اقامتگاهی ساحل بریس

اطلاعات بازدید از ساحل صیادی بریس

با توجه به اینکه مناطق جنوبی ایران، جزو مناطق گرم کشور محسوب می‌شوند؛ لذا پیشنهاد می‌کنیم در فصول خنک سال و به ویژه در روزهای سرد و با رزرو هتل‌های چابهار به آنجا سفر کنید. اواخر فصل تابستان، پاییز و ابتدای فصل زمستان می‌تواند انتخاب عالی برای ساحل‌گردی جنوب باشد. شما می‌توانید در تمامی روزهای هفته و بدون محدودیت از ساحل و اسکله بریس دیدن کنید.  اگر به این ساحل جذاب رفتید، مواظب رفتن روی صخره‌ها باشید، چرا که زیر بسیاری از آن‌ها خالی بوده و می‌تواند خطرآفرین باشند. از دیگر نکاتی که در بازدید این ساحل، باید مد نظر قرار دهید این است که حتما طلوع و غروب آفتاب را از بندر آن تماشا کنید.

اطلاعات بازدید از ساحل صیادی بریس

جذاب ترین زیبایی ساحل بریس

در مطالب آورده‌شده از تمام ویژگی‌ها و زیبایی ساحل و اسکله بریس سخن گفتیم؛ اما برخی از جذابیت‌های این ساحل شگفت‌انگیز قابلیت تاکید دارند. این ساحل به ساحل موج‌فشان مشهور بوده و البته از چابهار هم که دارای سواحل متعدد و زیبایی است نیز با عنوان کالیفرنیای ایران یاد می‌شود. پدیده موج‌فشان این ساحل که گاهی ارتفاع آن‌ها به چند متر می‌رسد از شگفتی‌های بریس چابهار است. این موج‌فشان‌ها به همراه زیبایی کوه‌ها، صخره‌ها و اشکال مختلف زمین‌شناسی، تصویری دیگر به آن بخشیده است.

جذاب ترین زیبایی های ساحل بریس

سخن پایانی با جنوب‌ گردان

این مطلب، حاوی اطلاعات لازم برای رفتن، گشت‌زنی، ساحل‌گردی و بندرگردی در ساحل و اسکله بریس، برای سفردوستان است. امیدواریم توانسته باشیم به تمامی سوالات‌تان پاسخ مناسب دهیم و خوشحال می‌شویم که اگر تجربه سفر به ساحل تراسی بریس را دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر به خواندن مطالبی از این دست، علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم به صفحات دیگر سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راهنمای سفر به خلیج گواتر چابهار

شنبه 27 آبان 1402
خلیج گواتر چابهار که خلیجی کوچک و نسبتاً قدیمی است، یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر چابهار محسوب می‌شود که در […]
خلیج گواتر چابهار

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس