معرفی اماکن زیارتی شیراز

افراد زیادی با سلیقه‌های مختلف، شهر شیراز را برای سفر انتخاب می‌کنند و دلیل آن گستردگی جاهای دیدنی شیراز در این شهر معروف است. شیراز علاوه بر اینکه برای طبیعت‌گردی، بازارگردی، موزه‌گردی، مرور تاریخ و سرگذشت مشاهیر گزینه‌ای فوق‌العاده است، اماکن زیارتی مشهوری هم دارد که باب سلیقه خیلی‌ها هستند.

در محله‌های احمدی، نیایش، سر باغ و وزیر آبادبه اکثر اماکن زیارتی شیراز می‌توان دسترسی داشت. ما در این مطلب سعی بر این داریم تا شما را با چند مورد از مکان‌های مذهبی شیراز آشنا کنیم تا در سفرهای خود بتوانید از حال و هوای معنوی آنها هم انرژی بگیرید.

معرفی اماکن زیارتی شیراز

حرم شاهچراغ شیراز

حرم مطهر احمد بن موسی در مرکز شهر شیراز قرار گرفته تا زائران بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. این حرم بزرگ و زیبا با امکانات رفاهی خود در اختیار زائران قرار گرفته است. شاهچراغ یکی از بزرگ‌ترین امامزاده های شیراز است که با تزئینات و آینه کاری‌های زیبای خود توانسته چشم هر بیننده‌ای را خیره کند.

در این مکان کتابخانه حرم، دفتر پست، مخابرات و پاسگاه انتظامی، سرویس بهداشتی  و… وجود دارد که از امکانات آن محسوب می‌شود. این مرقد مطهر دارای ۶ درب است که به صحن اصلی راه دارند‌. از جاذبه‌های اطراف این حرم می‌توان به مسجد نصیرالملک، مسجد عتیق، نارنجستان قوام، بازار وکیل، بقعه سید علاءالدین حسین و خانه تاریخی منطقی‌نژاد اشره کرد. شاه چراغ در مرکز شهر قرار گرفته و از طریق ایستگاه اتوبوس ۹ دی می‌توانید خود را به این حرم برسانید.

  • آدرس: شیراز، خیابان نه دی، حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)

آرامگاه علی بن حمزه

امامزاده علی بن حمزه در کنار رودخانه قرار گرفته و جزو زیباترین اماکن زیارتی شیراز است. دور این مقبره ضریح کوچک و زیبایی قرار گرفته و هر سال زائران زیادی را به خود جذب می‌کند. در وسط این مقبره یک حوض زیبای کوچک قرار گرفته و اطراف آن قبرهای جدید و قدیمی دیده می‌شود.

زائران می‌توانند از طریق ایستگاه مترو وکیل الرعایا و ایستگاه اتوبوس میدان اطلسی به این مکان دسترسی داشته باشند. این جاذبه‌ مذهبی در همه فصول پذیرای زائران است. از جاذبه‌های اطراف این حرم می‌توان کاروانسرای کریم خان زند، حمام کریم خان زند، ارگ کریم خان زند، هتل زندیه و آرامگاه حافظ شیرازی را نام برد.

  • آدرس: شیراز، دروازه اصفهان، خیابان حافظ، نبش خیابان شهید عمادی

آرامگاه سید میرمحمد شیراز

یکی دیگر از امامزاده‌های شیراز امام زاده سید میر محمد بن موسی الکاظم است که در جوار شاه چراغ قرار گرفته و همیشه در دسترس زائران است. این حرم در تمام روزها باز است با امکانات خوب خود به زائران خدمت‌رسانی می‌کند. در صحن جامع احمدی شاه چراغ قرار گرفته و زائران دسترسی آسانی به آن دارند. از جاذبه‌های نزدیک به این حرم می‌توان به شاه چراغ، بازار وکیل، مسجد عتیق و مسجد نصیر الملک اشاره کرد.

  • آدرس: شیراز، ضلع شمالی صحن حرم حضرت احمد بن موسی (علیه السلام)

حرم سید تاج الدین غریب از اماکن زیارتی شیراز

حرم سید تاج الدین غریب از اماکن زیارتی شیراز است که در ابتدای محله تاریخی سنگ سیاه و در کنار کوچه میوه فروشان دروازه کازرون قرار گرفته است. گنبد کوچک نیلوفری از دور جلوه‌گری می‌کند. علاقه‌مندان به این حرم مطهر می‌توانند در هر روزی خصوصا سه شنبه از آن بازدید کنند.

زائران می‌توانند از طریق ایستگاه مترو زندیه و ایستگاه اتوبوس پایانه احمدی خود را به این مرقد برسانند. این بارگاه مطهر به اماکن گردشگری شاه چراغ، بازار شاه چراغ، باغ ارم، باغ جنت، آرامگاه حافظ و شاهزاده قاسم نزدیک است.

  • آدرس: شیراز، سرباغ، خیابان لطفعلی خان زند شصت و هفتم

زیارتگاه حضرت خضر شیراز از اماکن زیارتی شیراز

در میان امام زاده های شیراز حضرت خضر از محبوبیت بالایی برخوردار است. این زیارتگاه در بالای کوه قرار گرفته و با هر وسیله نقلیه‌ای می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. مقبره اصلی در محل تلاقی سه سنگ عظیم قرار گرفته و جذابیت آن را برای زائران دو چندان کرده است. این حرم در کوه قرار گرفته و بهتر است با خودروی شخصی یا تاکسی به این زیارتگاه رفت.

در این مجموعه شما سرسره سنگی، مجموعه آبنارنگ، چشمه و آب‌انبار طبیعی خضر، غارهای طبیعی، تپه گل نرگس، صخره سنگی(تُوَر) یا مهدی، مجموعه کوه‌های سنگی و کمرهای هموار و عظیم و امکانات رفاهی برای اسکان گردشگران را می‌توانید ببینید. چشمه طبیعی خضر، تپه و کوه‌های سنگی و همچنین غارهای طبیعی از جاهای دیدنی نزدیک به این زیارتگاه است.

  • آدرس: شیراز، حسین آباد سرتل، خیابان تورجی مند، خیابان تورجی مند یکم

امامزاده زنجیری شیراز

یکی دیگر از اماکن زیارتی شیراز، بارگاه امام زاده جلال الدین بن زیر بن علی زین العابدین است. این حرم کوچک هر سال پذیرای زائران زیادی از اقصی نقاط کشور است. موقعیت جغرافیایی خوبی دارد و دسترسی به آن آسان است. ایستگاه مترو وکیل الرعایا ورودی جنوبی به این حرم نزدیک است از زائران می‌توانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

این مکان زیارتی دارای حیاط بزرگ و سرسبز، حوض، سرویس بهداشتی و انتظامات است. امامزاده جلال الدین به مراکز تفریحی و زیارتی باغ موزه نارنجستان قوام، حرم مطهر حضرت سید میر احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع)، ارگ کریم خان، مسجد نصیرالملک و بازار وکیل جنوبی نزدیک است.

  • آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، کوچه ۳۷، جنب مسجد نصیرالملک

امامزاده پنج تن

امامزاده پنج تن در بخش مرکزی شهر شیراز واقع شده و ساختمانی بزرگ و نوساز دارد. زائران زیادی مهمان این حرم هستند‌ و دسترسی به آن راحت است. اگر قصد زیارت امامزاده های شیراز را دارید این امامزاده را از دست ندهید‌. حیاطی کوچک با چند درخت نارنج، سالن بزرگ برای برگزاری مراسمات و امکانات رفاهی دیگر در این امامزاده وجود دارد.

ایستگاه مترو وکیل الرعایا و ایستگاه اتوبوس پایانه احمدی به این حرم نزدیک هستند تا زائران بتوانند از طریق سرویس حمل و نقل عمومی خود را به امامزاده برسانند.این مرقد به مراکز مهمی مثل حرم مطهر حضرت سید میر احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع)، مسجد نصیرالملک و بازار وکیل جنوبی نزدیک است.

  • آدرس: شیراز، امامزاده ابراهیم، خیابان حضرتی، خیابان بین الحرمین

رزرو هتل های شیراز از های هتل

اگر به دنبال رزرو بهترین هتل‌های نزدیک اماکن زیارتی شیراز هستید، های هتل می‌تواند در کمترین زمان بهترین‌ها را به شما معرفی کند‌. در این سایت تنوع هتل‌ها بالا بوده و افراد می‌توانند متناسب با بودجه و سلیقه و نیاز خود انتخاب را انجام دهند. در های هتل شرایط رزرو هتل در شیراز کاملا آسان است و با کمترین هزینه انجام می‌شود.

با رزرو هتل‌ های شیراز می‌توانید با خیال راحت از تمام اماکن تفریحی، مذهبی و تاریخی بازدید کنید. در این مجموعه امکان رزرو هتل قبل از سفر و به صورت انلاین وجود دارد و دیگر دغدغه اسکان نخواهید داشت. مسافران با مشاهده امکانات هتل می‌توانند انتخاب بهتری داشته باشند.

سوالات متداول

آیا در نزدیکی اماکن زیارتی شیراز هتل یافت می‌شود؟

از آنجایی که در شیراز هتل‎ های زیادی وجود دارد، در نزدیکی تمامی اماکن زیارتی می‌توان هتل مناسبی یافت.

هزینه ورودی به اماکن زیارتی شیراز چقدر است؟

برای ورود به اماکن زیارتی شیراز نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه ای نمیباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

معرفی مکان ‌های لاکچری شیراز

شنبه 5 آبان 1403
گاهی لازم است دل را به دریا بزنید و بی خیال همه چیز شوید و به جاهای لاکچری بروید تا […]
مکان ‌های لاکچری شیراز

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس