آشنایی با بازارهای درگهان قشم

از بهترین مراکز خرید قشم می توان به بازار درگهان اشاره کرد. بازارهای درگهان قشم از گذشته تاکنون به عنوان مراکزی جهت تبادل کالا شناخته شده اند. این بازارها با نمادهای منحصربفرد فرهنگی و تنوع قیمت فراوان همواره گردشگران را مجذوب خود می کنند. بازارهای درگهان با تاریخچه ای سرشار از فرهنگ و تمدن زمان پیشین، از ارزشمندترین مراکز تجاری می ­باشند. این مراکز خرید که در استان هرمزگان واقع شده است، نقش مهمی در اقتصاد این استان دارند. درگهان به واسطه نزدیکی مسافت به قشم (20 کیلومتری) و همچنین داشتن بازارهایی با قیمت مناسب در بین مردم، محبوبیت فراوانی دارد.

بازارهای درگهان قشم

در بازارهای درگهان قشم، محصولات مختلفی  مانند صنایع دستی سنتی، محصولات محلی و غذاهای دریایی ارائه می شود که هر کدام نماد هایی برجسته از هنر و فرهنگ محلی غنی ایرانیان است. بنابراین در مراکز خرید درگهان غذاها و نوشیدنی های محلی به راحتی قابل دسترس عموم است. همچنین با قدم زدن در بازارهای درگهان قشم، سبک معمار محلی را می توانید مشاهده کنید.

تنوع محصولات منحصر بفرد و آشنایی با فروشندگان بومی با فرهنگی متمایز، از ویژگی های برجسته این بازارها است. در نتیجه بازارهای درگهان قشم نقش بسزایی در حفظ و گسترش سنت ها و رسوم محلی در جامعه امروزه دارند. اگر به دنبال پاسخ پرسش خود هستید که از درگهان چی بخرم؟ با ما همراه باشید. در ادامه بازارهای درگهان را به شما معرفی می­کنیم.

لیست بازارهای درگهان قشم

بازارهای درگهان قشم از سبک معماری خاصی برخوردار می باشند. در بعضی بازارها، وجود کوچه های مارپیچ نمایانگر فرهنگ غنی گذشتگان است. اقلام متفاوتی مانند پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم برقی و… در این بازار ها عرضه می شوند. از دید عموم بازارهای خوب درگهان، مکانی برای خرید اقلام، به صورت عمده می باشند. لازم به ذکر است که مغازه های جزئی فروشی نیز به وفور وجود دارند. بنابراین شما متناسب با بودجه ی خود می توانید از ارزان ترین بازارهای درگهان تا بهترین بازارهای درگهان، خرید کنید. با جستجو در این بازارها، هر آنچه را نیاز داشته باشید، پیدا خواهید کرد.

بازار قدیم درگهان

این بازار مطابق نامش، قدیمی ترین بازار درگهان و مهمترین آن است. تردد در این بازار علاوه بر انگیزه خرید، حس اشتیاق شما را بر می انگیزد. بافت این بازار به سبک قدیم است. در کوچه های پرپیچ و خم این بازار، کافه های دنج و ادویه ها و ترشی های مخصوص ارائه می شوند. علاوه بر آن اجناس پوشاک این بازار به صورت عمده و با نازلترین قیمت ها عرضه می شوند. تعداد محدودی مغازه تک فروشی نیز در این بازار حضور دارند. اقلامی از قبیل لباس، کیف، کفش و لوازم آرایشی و بهداشتی در این بازار بفروش می رسند.

  • آدرس بازار قدیم درگهان: درگهان، میدان انقلاب، روبه‌روی بازار مروارید.
  • ساعت کاری بازار قدیم درگهان: 8:30 تا 21
بازار قدیم درگهان

سرای ملت درگهان

سرای ملت در بطن بازار قدیم درگهان است. در این بازار بومی اجناس استوک و دست دوم از برند های اروپایی و چینی با قیمت هایی ارزان، ارائه می شوند. باید توجه داشت که اکثر مغازه های این بازار کلی فروش می باشند اما در این میان، مغازه های جزئی فروش نیز حضور دارند.

  • آدرس سرای ملت درگهان: درگهان، بازار قدیم، سرای ملت
  • ساعت کاری سرای ملت درگهان: 10 تا 23

مجتمع تجاری ایران زمین درگهان

این مجتمع تجاری کوچک شامل سه طبقه می باشد. در هر طبقه از این مجتمع فعالیتهای متفاوتی انجام می شود. در طبقه همکف بانک و تعدادی فست فود قرار دارند. طبقه دوم پوشاک و تجهیزات ورزشی و لوازم آرایشی و بهداشتی عرضه می گردد. طبقه سوم به رستوران ایران زمین تعلق دارد. این مجتمع در دسته بازارهای قیمت مناسب درگهان قرار می گیرد.

  • آدرس مجتمع تجاری ایران زمین درگهان : درگهان، میدان انقلاب
  • ساعت کاری مجتمع ایران زمین درگهان: 9 الی 22
مجتمع تجاری ایران زمین درگهان

مرکز خرید زمرد درگهان

مرکز خرید زمرد درگهان در موقعیتی عالی و در خیابان ساحلی شهر درگهان واقع شده است. این مرکز خرید، با ارائه کالاهای قیمت مناسب، امروزه یکی از ارزانترین بازارهای درگهان قشم به شمار می رود. انواع پوشاک، بدلیجات، انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره از جمله مهمترین اقلام ارائه شده در این بازار می باشند که با توجه به تنوع و همچنین کیفیت بالایی که دارند، این بازار را به بهترین گزینه برای خرید های خانوادگی تبدیل کرده اند.

لازم به ذکر است که این بازار به عرضه پوشاک جین در درگهان شهرت دارد، بنابراین می توانید انواع پوشاک زنانه و مردانه جین را در آن بیابید. در بازار زمرد، رستوران و کافی شاپی ارائه شده است که می توانید پس از گشت و گذار جهت رفع خستگی به آنها مراجعه کنید. 

  • آدرس مرکز خرید زمرد درگهان: درگهان، خیابان ساحلی
  • ساعت کاری مرکز خرید زمرد: 8 الی 23

مجتمع تجاری نور درگهان

“ما بومی ها هنوز هم با شما صادق هستیم” شعاری است که فروشندگان مجتمع تجاری نور همواره بر آن ایمان دارند. این مجتمع تجاری از سال 1372 تاکنون عرضه کننده کالاهای اولیه مورد نیاز مردم است. مجتمع نور دارای 200 واحد تجاری می باشد. اجناس در این مجتمع، با قیمت هایی استثنایی و منصفانه به فروش می رسند و انواع اقلام متنوعی مانند پوشاک زنانه و مردانه، عطر و ادکلن، زیورآلات و غیره را در این مجتمع، می توانید مشاهده کنید.

اگر به دنبال کالاهای برند می باشید، این مجتمع بیشترین غرفه های کالاهای برند را دارا است. مجتمع تجاری نور درگهان در سال 1396 توسط یک پل به مجتمع دو دلفین متصل شده است. همین اتفاق سبب افزایش تردد مشتریان در این دو بازار شد و امروزه یکی از بازارهای محبوب درگهان است. لازم به ذکر است، کافه و رستوران در مجتمع تجاری نور، دایر می باشد.

  • آدرس مجتمع تجاری نور درگهان: درگهان، بلوار ساحلی، روبه‌روی مجتمع تجاری دو دلفین
  • ساعت کاری مجتمع تجاری نور درگهان: 9 الی 22
مجتمع تجاری نور درگهان

مجتمع تجاری دو دلفین درگهان

یکی از معروف ترین بازارهای درگهان، پاساژ دو دلفین است. این بازار از سال 1387 تا کنون مشغول به فعالیت است. از نظر موقعیت مکانی، این بازار همجوار با مراکز خرید دیگر می باشد. در این مجتمع مغازه های کلی فروشی و جزئی فروشی فراوانی حضور دارند و مطابق هر سلیقه، اجناس خود را ارائه می دهند. اکثر مغازه های کلی فروشی در طبقه دوم و مغازه جزئی فروشی در طبقه همکف مشغول بکار می باشند.

اکثر کالاهای قابل ارائه این مجتمع پوشاک است. با این حال صنف های دیگری نیز در این بازار فعالیت دارند. اگر به دنبال پوشاک برند هستید، این بازار یکی از گزینه های اصلی شماست. تنوع قیمت ها در پاساژ دو دلفین درگهان بسیار زیاد است. بنابراین می توان این مجتمع را هم به عنوان بازارهای ارزان درگهان و هم به عنوان بازار لوکس درگهان شناخت. رستوران این مجتمع ارائه دهنده انواع غذاهای ایرانی، ایتالیایی، چینی، عربی، هندی و دریایی است.

  • آدرس مجتمع دو دلفین درگهان: درگهان، روبروی مجتمع تجاری نور، بازار دودلفین
  • ساعت کاری مجتمع تجاری دو دلفین درگهان: 9 الی 23

مجتمع تجاری نگین درگهان

این مرکز ارائه دهنده انواع پوشاک لوازم خانگی و لوازم آرایشی اصل همراه با بهترین قیمت ها می باشد. به همین علت یکی از بهترین بازارهای درگهان بشمار می رود. این مرکز همجوار با مجتمع تجار مروارید و بازار قدیم درگهان است و به همین علت از مراکز خرید  پر تردد محسوب می شود.  بازم به ذکر است اکثر مغازه های این مجتمع فروش کلی و جزئی دارند. در این مرکز کافه و رستوران های متنوعی وجود دارند که لذت بازارگردی را برای شما دوچندان می سازند.

  • آدرس مجتمع تجاری نگین درگهان: درگهان، بین مجتمع صدف و مجتمع دو دلفین
  • ساعت کاری مجتمع نگین درگهان: 8 الی 24

بازار مروارید درگهان

اگر می خواهید با دست خالی از مراکز خرید درگهان خارج نشوید حتما در وهله اول از بازار مروارید درگهان دیدن کنید. این بازار، یکی از بازارهای برجسته ی درگهان، با تنوع فراوان اجناس می باشد. از جمله اقلام ارائه شده در بازار، پوشاک مردانه و زنانه و بچگانه، لوازم برقی، لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد.

بازار مروارید درگهان دارای دو طبقه است که در طبقه اول 148 فروشگاه و در طبقه دوم آن شعب دو بانک رفاه کارگران و تجارت، 13 واحد مسکونی و نمازخانه و سرویس بهداشتی و سیستم تهویه مرکزی قرار گرفته است. جهت رفع خستگی ناشی از جستجو برای خرید لذتبخش، رستوران مروارید آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز است. لازم به ذکر است بازار مروارید از پاساژهای ارزان درگهان بشمار می رود.

  • آدرس بازار مروارید درگهان: درگهان، بین پاساژ ایران زمین و پاساژ صدف
  • ساعت کاری مجتمع مروارید درگهان: 9 ال 22

پاساژ ونوس درگهان

پاساژ ونوس، یک مرکز خرید با تنوع استثنایی در عرضه پوشاک زنانه و بچگانه است. با این حال، مغازه های این پاساژ فقط شامل پوشاک زنانه و بچگانه نمی شوند. مغازه های دیگری همچون وسایل آرایشی بهداشتی، کیف و کفش و… نیز وجود دارند. فروش کلی و جزئی اقلام، در مغازه های این پاساژ انجام می گیرد.

  • آدرس پاساژ ونوس درگهان: درگهان، خیابان امام شافعی
  • ساعت کاری پاساژ ونوس درگهان: 8 الی 24

مجتمع تجاری اطلس درگهان

تفاوت جذاب این مرکز خرید با سایر مراکز خرید، اختصاص داشتن مغازه های هر دو طبقه آن به کیف و کفش و چمدان است. در این بازار اقلام هم به دو صورت عمده و تک، بفروش می رسند. این مرکز بی شک از ارزان ترین بازارهای درگهان است. استفاده از متریال چوب در سقف ها و نورپردازی آن ها و همچنین منبت کاری های دل انگیز، در ساخت این بازار تجربه ی خرید رضایتمندی را به همراه دارد. بازار اطلس درگهان، از کافی شاپ و رستوران و سایر امکانات رفاهی برخوردار است.

  • آدرس بازار اطلس قشم: درگهان، پشت مجتمع تجاری دو دلفین
  • ساعت کاری مجتمع تجاری اطلس درگهان: 9 الی 22

مجتمع تجاری دریا درگهان

این بازار، وسیع ترین بازار درگهان است که دارای دو طبقه و بیش از 1500 واحد تجاری می باشد. از جمله ویژگی های منحصر بفرد این بازار قرارگیری هتل در قلب آن و در کنار خلیج همیشگی فارس است. بنابراین می توانید با خیالی راحت، مشغول گشت و گذار در این بازار طویل شوید. انواع کالاها با برندهای داخلی و خارجی به صورت عمده  و خرده از قبیل پوشاک، لوازم آرایشی، کیف و کفش و حتی لوازم خانگی در این بازار فروخته می شوند. رستوران بزرگی نیز در طبقه دوم مجتمع تجاری دریا واقع شده و آماده ارائه خدمات است.

  • آدرس مجتمع تجاری دریا درگهان: درگهان، میدان انقلاب
  • ساعت کاری مجتمع تجاری دریا درگهان: 8 الی 22

بازار نخل درگهان

یکی از زیباترین و محبوب ترین بازارهای درگهان قشم، مرکز خرید نخل درگهان می باشد. این بازار در نزدیکی بازار های دو دلفین و اطلس واقع شده است. استفاده از شیشه های رنگی به همراه چوب در بنای این ساختمان، موجب متمایز کردن آن از سایر بازارها گردیده است.

این بازار در 224 واحد تجاری این بازار دو طبقه انواع پوشاک ، با قیمت هایی معقولانه و مقرون به صرفه فروخته میشوند بازار نخل درگهان بورس پوشاک زنانه،مردانه و بچه گانه می باشد. این بازار در کنار دریا واقع شده است و جهت رفاه حال بازدید کنندگان، کافه و رستوران در آن وجود دارد.

  • آدرس بازار نخل درگهان: خیابان ساحلی،مجتمع تجاری نخل
  • ساعت کاری بازار نخل درگهان: 8 الی 21

مجتمع تجاری صدف درگهان

بازار صدف درگهان جنب مجتمع مروارید واقع شده است. این بازار از ارزانترین بازارهای درگهان می باشد. به دلیل وجه شباهت نمای بیرونی آن با بازار مروارید، معمولا تفاوت آن ها بین مردم تشخیص داده نمی شود.در این بازار کالاهایی مانند لوازم آرایشی و بهداشتی، دستگاه‌های مخصوص مو و سالنی، لوازم خانگی متنوع، لباس‌های زنانه و مردانه با ارزان ترین قیمت پیدا می شود.

  • آدرس مجتمع تجاری صدف درگهان: بین مجتمع مروارید و نگین
  • ساعت کاری مجتمع تجاری صدف درگهان: 8 الی 24

بازار طلا فروشان درگهان

این بازار برای علاقمندان به طلا و جواهرات گزینه ای مناسب است. شما با قدم زدن در این بازار انواع طلاها همانند طلاهای عربی، انگشتر، دستبند و غیره را می یابید. انتخاب های شما در این بازار با دقت بیشتری انجام می گیرد، زیرا تنوع اقلام شما را از انتخاب های محدود، دور می کند.

  • آدرس بازار طلافروشان درگهان: درگهان، حکمت 7
  • ساعت کاری بازار طلا فروشان درگهان: 10 تا 13 و 16 تا 22
بازار طلا فروشان درگهان

مجتمع پرشین گلف 1درگهان

دیگر نگران محل اقامت خود در مناطقی دور از مراکز خرید نباشید. در سال 1392 مجتمعی 5 طبقه  در درگهان با کاربری تجاری و اقامتی آغاز به کار کرد. این مجتمع پرشین گلف 1 نام دارد و در کنار خلیج همیشه فارس بنا شده است. شما با رزرو اتاق خود در این هتل می توانید به راحتی در دل مرکز خرید حضور داشته باشید. در این مرکز شما می توانید کالای خود را با پرداخت هزینه ای مقرون به صرفه و همچنین کیفیتی مناسب خریداری کنید. واحد های تجاری این مجموعه اقلامی نظیر لوازم آرایشی بهداشتی، پوشاک و هایپر مارکت وغیره را عرضه می کنند.

  • آدرس مجتمع پرشین گلف1 درگهان: درگهان، میدان انقلاب، پشت مجتمع تجاری دریا
  • ساعت کاری مجتمع پرشین گلف 1درگهان: 9 الی 22

هتل های نزدیک بازار درگهان

از دیرباز تاکنون بازارهای قشم و درگهان به عنوان قطب فرهنگی و جاذبه های گردشگری شناخته می شوند. بنابراین هر ساله تعداد زیادی به جزیره زیبای قشم سفر می کنند که برای اقامت در قشم نیازمند آشنایی با هتل های قشم و امکانات آن ها می باشند. اگر شما هم قصد سفر به درگهان را دارید پیشنهاد می شود از هتل های درگهان قشم برای سهولت در خرید استفاده نمایید.

بهترین هتل های درگهان

  • هتل دیانا پلاس قشم
  • هتل سینگو قشم
  • هتل آلاله مرکزی قشم
  • هتل پرشین گلف قشم
  • هتل آرمان قشم
  • هتل آپارتمان آدینه قشم

رزرو هتل های نزدیک بازار درگهان از های هتل

اگر به دنبال رزرو هتلی در نزدیکی بازار های درگهان هستید از طریق وب سایت های هتل اقدام نمایید. علاوه بر پشتیبانی 24 ساعته کارشناسان، می توانید از تخفیفات ویژه ای که های هتل در ایام خاص به کاربران خود می دهند نیز بهره مند شوید.

فاصله درگهان تا قشم چقدر است؟

درگهان در 20 کیلومتری قشم قرار دارد.

هتل های نزدیک بازار درگهان قشم کدام اند؟

هتل دیانا پلاس قشم-هتل سینگو قشم-هتل آلاله مرکزی قشم-هتل پرشین گلف قشم-هتل آرمان قشم-هتل آپارتمان آدینه قشم

ساعت کاری بازار های درگهان به چه صورت است؟

به طور معمول ساعت کاری این بازار ها از 8 تا 21 می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رستوران های هتل مدینه الرضا مشهد

سه‌شنبه 9 مرداد 1403
هتل مدینه الرضا مشهد در سال 1392 تاسیس شده است و جز بهترین هتل های نزدیک حرم مشهد محسوب می […]
رستوران هتل مدینه الرضا مشهد

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس