بازار گل مشهد (آدرس + ساعت کاری + شماره تماس)

مشهد مقدس را می‌توان به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری ایران به شمار بیاوریم. تعداد درخواست زیاد رزرو هتل مشهد توسط مسافران و زائران در کنار ویژگی‌ها، امکانات و جاذبه‌های خاص و متمایز کننده این شهر سبب محبوبیت این شهر شده است. درست است که مهم‌ترین ویژگی شهر مشهد، وجود بارگاه امام رضا(ع) است. اما پایتخت معنوی ایران جاذبه‌هایی چون بازار گل مشهد کم ندارد. به جرات می‌توان گفت این بازار بزرگ‌ترین و کامل‌ترین بازار گل و گیاه در شرق کشور است. بازار گل مشهد یکی از معروف ترین بازارهای گل در ایران واقع در شهر مشهد است. این بازار یکی از مقاصد توریستی مهم شهر مشهد برای بازدیدکنندگان ایرانی و خارجی است. اگر قصد سفر به شهر مشهد را دارید و عاشق گل و گیاه هستید، این بازار زیبا را از دست ندهید.

 

بازار گل خیام مشهد

اطلاعاتی درباره بازار گل فتح آباد مشهد

بازار گل مشهد که به بازار گل فتح آباد یا بازار گل خیام معروف است، بزرگ‌ترین بازار گل در این شهر می‌باشد. انواع گل و گیاه طبیعی و مصنوعی در این مجموعه بزرگ و غنی به فروش می‌رسد. تنوع گل‌ها و گیاهان این بازار به نسبت دیگر فروشگاه‌های گل بسیار بیشتر است. این خود مزیتی بزرگ برای افرادی است که به دنبال گل‌های خاص و تازه هستند. در بازار گل چندین غرفه وجود دارد که هر یک انواع گیاه، گل های طبیعی، لوازم تزیینی و… را به فروش می‌رسانند. تمامی شهرستان‌های اطراف مشهد برای تهیه انواع گل و گیاه خاص به این مرکز مراجعه می‌کنند. برخی از مغازه‌ها و غرفه‌های این بازار به صورت عمده و برخی تک فروش هستند.

محصولات دیگر در بازار گل خیام مشهد

لازم است بدانید در این مجموعه علاوه بر گل و گیاه، محصولات دیگری نیز به فروش می‌رسد. لوازم شادی برای برگزاری جشن‌ها و مناسبت‌ها، مراسم عقد، ظروف خام و رنگ شده، ظروف سفالی و شیشه‌ای چوبی، وسایل دکوری خانه و حیاط، گلدان و پایه گلدان، لوازم باغبانی، کشاورزی، کاکتوس، درختچه، بذر سبزی، کود و خاک، مواد تقویتی برای گیاه، نهال و گیاهان آپارتمانی و… بخشی از محصولاتی است که می توانید در این مجموعه تهیه کنید. در ایام خاص سال نیز با توجه به مناسبت پیش رو بازار فتح آباد لوازمی چون سفره هفت سین عید، ماهی عید، لوازم شب یلدا را در دسترس مشتری قرار می‌دهند.

امکانات موجود در بازار گل مشهد

همانطور که گفته شد، این مجموعه بسیار وسیع است و افراد زیادی برای بازدید و خرید به این بازار مراجعه می‌کنند. پس دور از ذهن نیست که مجموعه مد نظر ما دارای امکانات و خدمات کاملی باشد. برخی از این خدمات نیز شامل سرویس بهداشتی، نمازخانه، پارکینگ اختصاصی، بوفه، سوپرمارکت، حمل بار با گاری و… می شود.

بهترین زمان بازدید از بازار گل مشهد

بازار گل مشهد را در هر فصل سال که ببینید، مطمئنا لذت خواهید برد. زیرا این بازار در تمامی فصول سال فعالیت کرده و انواع گل و گیاه را نگهداری و عرضه می‌کند. بنابراین در هنگام خرید، نگران نبود یا کمبود گل و گیاه در این بازار نباشید. اما بهترین زمان برای بازدید از این مجموعه طبیعی و زیبا در فصل بهار است. به خصوص در ایام عید نوروز حال وهوای این مجموعه متفاوت است. جنب و جوش مردم، سفره‌های هفت سین، لوازم دکوری چیده شده و گل های سنبل و لاله منظره‌ای چشم نواز را به وجود می آورد.

بازار گل مشهد

قیمت گل در بازار گل مشهد

یکی از دلایل شناخته شدن و محبوبیت این بازار، قیمت‌های مناسب آن است. در واقع این بازار به عنوان کلی فروشی گل شناخته می‌شود و فروشگاه های داخل این بازار، اجناس خود را به دیگر مغازه‌ها می‌فروشند. مغازه‌های گل نیز قطعا با خرید گل و گیاه از بازار گل، هزینه‌ای به آن اضافه می کنند. بنابراین اگر قصد خرید به صورت مستقیم را دارید، بازار گل یک انتخاب عالی است.

بازار گل خیام مشهد

آدرس بازار گل مشهد

آدرس بازار گل فتح آباد مشهد؛ در محله امیر مشهد و در خیابان خیام جنوبی 40 قرار گرفته است.

چگونه به بازار گل مشهد برویم؟

برای رسیدن به این بازار، می توانید با اتومبیل شخصی یا از طریق وسیله های نقلیه عمومی (ایستگاه خیام مترو و سپس خط 88 اتوبوس) اقدام کنید. اگر مبدا را هتل های نزدیک حرم امام رضا تصور کنیم، شما با استفاده از خط اتوبوس 210 می توانید به بلوار خیام و بازار فتح آباد مشهد برسید. در نزدیکی این بازار، مجتمع مروارید شرق نیز قرار گرفته است. 

ساعت کاری بازار گل مشهد

لازم است که قبل از رفتن به بازار گل مشهد ساعت‌کاری این مجموعه را بدانید. ساعت کاری بازار گل فتح آباد مشهد همه روزه از ساعت 7 صبح تا 8 شب می باشد. البته در روزهای جمعه ساعت کاری به 7 صبح تا 2 ظهر تغییر پیدا می‌کند.

شماره تماس بازار گل مشهد

05137680485

سوالات متداول

آیا بازار گل مشهد باز است؟

بازار گل مشهد همه روزه از ساعت 8 الی 20 باز است و در روزهای جمعه ساعت کاری این مجموعه بین 8 الی 14 تغییر می‌یابد.

بازار گل مشهد پارکینگ دارد؟

بازار گل مشهد دارای پارکینگ برای پارک کردن خودروهای بازدید کنندگان می‌باشد.

 بازار گل مشهد برای خرید عمده مناسب است یا تک فروشی؟

شما می توانید خریدهای عمده و تک فروشی را از بازار گل خیام مشهد انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

با ما در سفر به جا‌های دیدنی اطراف مشهد همراه باشید...

چهارشنبه 21 تیر 1402
مشهد به عنوان پایتخت مذهبی کشور عزیزمان ایران سالانه تعداد قابل توجهی مسافر دارد، به علت جاهای دیدنی اطراف مشهد […]
سفری به جا_های دیدنی اطراف مشهد

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس