کوهشار مشهد ، بزرگترین آبشار مصنوعی ایران

کوهشار مشهد ، که عنوان بزرگترین آبشار مصنوعی ایران را از آن خود کرده است. امروزه بسیار بازدید کننده دارد. این پروژه در سال 1399 آغاز به کار کرد و در کم تر از 9 ماه پیشرفت 93 درصدی داشته است. در این پست می خواهیم این آبشار را به شما معرفی کنیم.

کوهشار در کوه های جنوبی شهر مشهد ساخته شده است. ارتفاع این کوه ها 190 متر را رد می کند و فضایی که به این آبشار تعلق دارد به 78 کیلومتر می رسد. یکی از ویژگی های این آبشار استفاده از تکنولوژی مخازن ایزوله در مسیر آب است. این مخازن باعث می شود آب به هدر نرفته و تبخیر آب را به حداقل می رساند. در این پارک 14 هکتار را به فضای جنگی اختصاص دادند که زیبایی این کوهشار را دو برابر کرده است. اما این درخت ها یا درختچه ها هنوز آنقدر بزگ نیستند که بشود از سایه آن ها استفاده کرد.

مسیر پیاده روی کوهشار

مسیر های رفت آمد کوه به دو حالت شیب نرم که برای عموم افراد است و شیب تند برای کوهنوردان تهیه شده است. این مجموعه چند بخش دارد:

  • ابشار190متری خط الراس
  • ابراهه250 متری
  • استخر 800 متر مربع
  • رودخانه 300 متری
  • دریاچه اصلی 4200 متر مربعی

یکی از مزیت های پروژه طراحی ان است که با محیط منطبق است و سعی شده به محیط زیست اسیب زیادی نخورد.

کوهشار

شعار سلام به ارامش

شعار این پروژه سلام به ارامش است. موقعیت مکانی کوهشار به دلیل اینکه در ارتفاعات است، فضای وسیعی از مشهد رانشان می دهد. این پروژه منظره ای از حرم امام رضا را هم نشان می دهد. یکی از اهداف این پروژه ساخت مکانی برای ارامش مردم، خانواده و طبیعت می باشد. که به نظر می رسد پروژه در این هدفش موفق شده است.

نشانی کوهشار کجاست

کوهشار در بلوار نماز، حد فاصل بلوار شهدا ارتش و تقاطع کوشش قرار دارد.

کوهشار

در آخر ….

شاید هنوز این پروژه به طور کامل تمام نشده باشد، اما بازید کننده های زیادی برای اوقات فراغت خود به این آبشار سر می زنند و ساعت ها مشهد را و مردمش را می بینند. اگر شما هم مشتاق بازدید از کوهشار مشهد هستید، به سایت های تور مراجعه کنید و به مشهد سفر کنید تا از بازدید این پارک بی نصیب نمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

درباره پارک علمی پروفسور بازیما در مشهد!

یکشنبه 31 مرداد 1400
پارک علمی پروفسور بازیما در مشهد علاوه بر تفریح کودکان در کنار خانواده، موجب افزایش اطلاعات فرزندانتان نیز خواهد شد. […]

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس