عروسان، روستایی شگفت انگیز در دل کویر

عروسان استان اصفهان یکی از زیبا ترین و محبوب ترین مناطق گردشگری در ایران است. این استان در فصل پائیز همواره مرکز تجمع اختر شناسان و کویر نوردان می باشد. اما شاید خیلی کم در مورد پتانسیل های گردشگری آن شنیده باشیم. اصفهان دارای جاذبه های طبیعی بسیاری است که اغلب آنها در دامان زاگرس وجود دارند.

یکی از زیبا ترین و جذاب ترین روستا های این استان روستای عروسان می باشد. معماری زیبا و بافت قدیمی روستای عروسان در دل کویر، منظره ای بی نظیر و شگفت انگیزی را به وجود آورده است. این روستای زیبا با تاریخ کهن وهمچنین مردمان خون گرم و مهمان نوازش هرساله میزبان تعداد زیادی از کویر نوردان می باشد.

روستای عروسان

روستای عروسان اصفهان دارای جمعیت اندکی می باشد که با توجه به آخرین سرشماری در سال 1385 ، در این روستا 270 نفر سکونت داشته اند. این منطقه دارای آب و هوای گرم و خشک می باشد که امکان پرورش و نگهداری شتر را هم فراهم آورده است.

اکثر مردم این روستا به کار کشاورزی مشغول بوده، همچنین در کنار کشاورزی به قالیبافی و صنایع دستی هم می پردازند. روستای عروسان واقع در منطقه خور و بیابانک می باشد و در کنار آن روستاهای فرحزاد و مصر نیز قرار گرفته اند.

کویر مصر اصفهان

نخلستان خرما در عروسان

از شاخصه های اصلی روستای عروسان ، نخلستان های موجود در این روستا می باشد. در این نخلستان ها بیش از 60 نوع خرما پرورش داده می شود. در این روستا تعدادی از کارآفرینان کارخانه ای جهت بسته بندی مواد غذایی تاسیس کرده اند که بسته بندی خرما در آن از جایگاه خاصی برخوردار است. همچنین محصولاتی دیگر مانند خرمای دولنده گردویی و کنجدی، خرمای زاهدی و پیارم، خرمای دولنده حبه ای، کرانچ خرما، ترشی خرما، رطب، خرما ربی و… در این کارخانه مورد بسته بندی قرارگرفته و به عرضه میرسد.

نخلستان خرما عروسان اصفهان

اگر دوست دارید که شب را در روستا بمانید و به گشت و گذار بیشتر در این روستا بپردازید و از زیبایی های طلوع و غروب خورشید بهره کامل را ببرید، می توانید با استفاده از امکانات شخصی خود به راحتی شب را دراین روستا سر کنید. در صورتی که خودروی شما مجهز نمی باشد و یا به صورت یک گروه سفر می کنید در پایان بازدید از این مکان دیدنی می توانید به روستای مصر رفته و شب را در آنجا اقامت کنید.

راهنمای سفر

اگر قصد سفر به این روستای جذاب اصفهان را دارید می توانید خود را ابتدا از میدان خور و بیابانک به روستای فرحزاد برسانید سپس به روستای عروسان بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آرامگاه نادر شاه افشار در مشهد

دوشنبه 29 آبان 1402
مشهد مقدس یکی از شهر های مملو از مسافر و زائر ایران است. هرسال زائرین زیادی به مشهد سفر می […]
آرامگاه نادر افشار در مشهد

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس