ساحل تیس چابهار ، گوهر پنهان دریای مکران

امروزه جاهای دیدنی چابهار گردشگران و مسافران بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند؛ به همین دلیل تفریحات و جاذبه‌های این شهر روز به روز در حال افزایش هستند تا بتواند اوقات خوشی را برای شما فراهم کنند. ساحل تیس چابهار شامل اسکله تفریحی و ماهیگیری در استان سیستان و بلوچستان می‌شود که امروزه مورد توجه مسافران و گردشگران بسیار زیادی قرار گرفته است. این ساحل تقریباً ۱۰ کیلومتر تا چابهار فاصله دارد و در قسمت شمالی این شهرستان بندری قرار گرفته است.

 در اطراف این ساحل شنی، عمق دریا تقریباً ۱.۵ متر است؛ همچنین این ساحل شیب بسیار ملایمی دارد که همین موضوع موجب می‌شود تا فاصله زیاد حرکت کرده ولی عمق دریا تا همین اندازه باقی بماند. پس می‌توان گفت که این ساحل انتخاب بسیار مناسبی برای افرادی است که عاشق شنا کردن هستند.

ساحل تیس چابهار

معرفی ساحل تیس چابهار

اگر جزو افرادی هستید که برای استراحت، گشت و گذار و تفریح خانوادگی بلیط هواپیما را تهیه کرده‌اید و قصد سفر به شهر بندری چابهار را دارید، ساحل تیس را فراموش نکنید. شما در این ساحل می‌توانید از یک مجتمع تفریحی بزرگ و زیبا دیدن کنید که امکانات بسیار زیادی مانند رستوران، آلاچیق، تفریحات آبی متنوع و منطقه‌ای مناسب برای شنا در اختیار شما مسافران عزیز قرار می‌دهد.

توجه داشته باشید که موقعیت مکانی این ساحل بسیار مناسب است و امنیت بالایی دارد؛ زیرا فاصله آن تا با منطقه مسکونی و شهر بسیار کم است؛ به همین دلیل شما می‌توانید با خیال آسوده و راحت اکثر وقت خود را در این منطقه برای تفریح سپری کنید. در این ساحل امکان شترسواری نیز فراهم شده است یا می‌توانید از تفریحات هیجان‌انگیزی دیگری مانند جت اسکی و شاتل نیز لذت ببرید. در ساحل تیس یک پارک ساحلی برای پیاده‌روی و بازی کودکان وجود دارد تا مکانی شاد با امکانات مناسب برای تفریح فراهم شود.

شما می‌توانید دسترسی آسانی به رستوران و فروشگاه‌ها داشته باشید که از بابت تهیه غذا و خوراکی‌ها هیچ گونه نگرانی ندارید. در صورتی که به این ساحل زیبا و هیجان‌انگیز مسافرت کرده‌اید، حتماً تنورچه‌های محلی آن را بچشید و از طعم لذیذ آن‌ها لذت ببرید.

مجتمع تفریحی ساحل تیس چابهار

استقبال بسیار زیاد مردم از ساحل امن و آرام تیس، باعث شده است که مسئولین اقداماتی انجام داده و یک مجتمع تفریحی ساحلی را در این ساحل زیبا تاسیس کنند. در این پلاژ ساحلی شما می‌توانید چندین آلاچیق را مشاهده کنید که مکانی برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی هستند. شما در این آلاچیق‌ها می‌توانید منتظر غروب خورشید در آغوش ساحل باشید و منظره‌ای زیبا و جذاب را مشاهده کنید.

در بعضی از روزها در حوالی غروب نوازنده‌های محلی نیز در کنار ساحل زیبایی‌های این منطقه را چندین برابر کرده و مردم دوستدار موسیقی را به دور خود جمع می‌کنند. آوازهای محلی این منطقه یادآور نواهای هندی هستند. همچنین در کنار ساحل تیس چابهار فروشگاه‌ها و دکه‌های زیادی وجود دارند که انواع مواد غذایی را در اختیار شما قرار می‌دهند و کافه‌ها با رستوران‌های این منطقه خیال شما را از بابت سرو انواع وعده‌های غذایی و نوشیدنی‌ها را راحت کرده‌اند.

یکی از نکات بسیار مهمی که موجب جذابیت بیشتر این پلاژ ساحلی شده است، تفریحات ساحلی هیجان‌انگیز مانند شاتل، جت اسکی، سرسره آبی، استخر بادی، قایق‌های سریع السیر و … هستند.

مجتمع تفریحی ساحل تیس

شنا در ساحل تیس چابهار

ساحل تیس چابهار در روستای تیس واقع شده است. در مسیر چابهار به روستای تیس در یک جاده ساحلی یک پلاژ تفریحی قرار دارد که به دلیل جذابیت و انواع تفریحات متنوع آن سالانه گردشگران بسیار زیادی این منطقه را برای تفریح و گشت و گذار انتخاب می‌کنند. توجه داشته باشید که این ساحل زیبا شیب بسیار ملایم و کمی دارد؛ به همین دلیل تا صدها متر نیز از ساحل دور شده و به درون آب‌های دریا حرکت می‌کنید باز هم عمق آب یکسان است و از ۱.۵ متر بیشتر نمی‌شود.

پس می‌توان گفت در پلاژ شنا در چابهار یک موقعیت ایده‌آل برای شما مسافران و گردشگران عزیز فراهم شده است تا همراه دوستان خود بتوانید اوقات خود را به شنا بپردازید و در کنار آن از تفریحات آبی هیجان‌انگیز نیز استفاده کنید.

امکانات ساحل تیس چابهار

از جاهای دیدنی چابهار می‌توان به ساحل تیس چابهار و تفریحات آن اشاره کرد که یک ساحل عمومی و رایگان محسوب می‌شود و محیط بسیار مناسبی را برای عکاسی و ماهیگیری فراهم کرده است. اقامت در آلاچیق‌های این ساحل می‌تواند برای شما بسیار ارزان و مقرون به صرفه باشد.

 همچنین امکانات بسیار زیادی که در این پلاژ در اختیار شما قرار داده می‌شوند، می‌تواند سفر و تفریح شما را راحت‌تر کنند. از مهم‌ترین امکانات این ساحل می‌توان به پارکینگ خودروی سواری و نگهبانی اشاره کرد که موجب می‌شود با خیال راحت خودروی خود را پارک کرده و اقامت امنی داشته باشید.

تعدادی از بهترین رستوران‌ها در این منطقه آماده پذیرایی از شما هستند که وعده‌های غذایی خود را با بهترین منوها سرو می‌کنند. توجه داشته باشید که شما چندین روز از اقامت خود را می‌توانید در این ساحل سپری کنید؛ بدون اینکه نیازی به هیچ گونه خدماتی داشته باشید؛ زیرا در حالت کلی این منطقه به عنوان یک اقامتگاه کامل آماده پذیرایی از شما مسافران عزیز است.

امکانات ساحل تیس

جاذبه‌های نزدیک به ساحل تیس چابهار

با توجه به اینکه ساحل تیس چابهار در نزدیکی روستای زیبا تیس قرار گرفته است، پس می‌توان گفت که اطراف آن یک منطقه گردشگری است و جاذبه‌های بسیار زیادی دارد. پس شما هنگام سفر به شهر بندری چابهار می‌توانید این ساحل را برای اقامت خود در نظر بگیرید تا با فاصله کم از جاذبه‌های دیگر این شهر بتوانید به آسانی رفت و آمد کرده و هزینه‌های خود را هم تا حد زیادی کاهش دهید. در نتیجه شما پس از تفریح در این ساحل می‌توانید به جاذبه‌های اطراف نیز مراجعه کرده و بیشتر از سفر خود لذت ببرید. برخی از جاذبه‌های اطراف این پلاژ ساحلی، عبارت است از:

چگونه به پلاژ ساحلی تیس مسافرت کنیم؟

ساحل تیس چابهار در مسیر روستای تیس قرار دارد و شما از مسیر جاده چابهار به روستای تیس می‌توانید پس از طی کردن روستا این پلاژ تفریحی را پیدا کنید. به همین دلیل از شهر چابهار باید به سمت مسیر تیس حرکت کنید. از چابهار تا تیس تقریباً ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با خودروی شخصی راه دارید و همچنین شما می‌توانید از تاکسی‌های عمومی درون شهر نیز استفاده کنید.

توجه داشته باشید که هزینه بازدید از این ساحل کاملاً رایگان است؛ البته شما باید بابت استفاده از تفریحات ساحلی که در این منطقه قرار دارد، هزینه‌های آن‌ها را بپردازید. شما همه روزه و ۲۴ ساعته می‌توانید به این ساحل مراجعه کرده و از امکانات و تفریحات آن استفاده کنید.

چگونه به پلاژ ساحلی تیس مسافرت کنیم؟

سخن پایانی

شهر چابهار اماکن دیدنی بسیار زیادی دارد که هر کدام دارای جذابیت و زیبایی‌های خاص خود هستند و می‌توانید با بازدید از هر یک از این جاذبه‌ها لذت سفر خود را چندین برابر کنید. ساحل تیس چابهار یکی از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری در شهر بندری چابهار است. در صورتی که مشتاق هستید، سفری به یاد ماندنی در چابهار داشته باشید، ساحل تیس را فراموش نکرده و همراه دوستان و خانواده خود بهترین روزهای مسافرت خود را در این ساحل سپری کنید.

سوالات متداول

بهترین جاذبه های گردشگری نزدیک ساحل تیس چابهار کدامند؟

قلعه پرتغالی‌ها، آرامگاه سید غلام رسول، قلعه انوشیروان و قلعه پیروز گت از جمله بهترین و نزدیک ترین جاذبه های این ساحل محسوب میشوند.

فاصله چابهار تا ساحل تیس چقدر است؟

به طور میانگین با خودروی سواری تقریبا 15 دقیقه فاصله دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

معرفی کامل باغ جنت شیراز و جاذبه‌های گردشگری آن

چهارشنبه 4 مهر 1403
شهر شیراز به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب ایران، همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است. از […]
باغ جنت شیراز

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس