همه چیز درباره حمل خودرو به کیش

امکان حمل خودرو به جزیره کیش جزو یکی از امتیازات بسیار خوبی است که گردشگران و مسافرانی که قصد سفر به این جزیره را دارند، می‌توانند از آن بهره‌مند شوند؛ زیرا گشت و گذار در خیابان‌های زیبا و دیدنی این جزیره و رفتن به رستوران‌ها، مراکز خرید و کافه‌های این جزیره با استفاده از خودروی شخصی لذت بخش‌تر خواهد بود.

بر اساس تفاوت‌های زیادی که این جزیره با سایر نقاط کشور دارد، ممکن است که برای حمل خودرو به این جزیره، به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشید. در این مقاله از همه چیز درباره حمل خودرو به کیش همراه ما باشید.

حمل خودرو به کیش

راه‌های تردد به منظور حمل خودرو به کیش

برای اینکه بتوانید خودرو شخصی خود را به جزیره کیش حمل کنید، می‌توانید از راه‌ها و مسیرهای مختلفی استفاده نمایید. بندر لنگه یکی از پر ترددترین و اصلی‌ترین راه‌ها برای حمل خودرو به کیش است. ابن بندر در واقع جزو یکی از پر رفت و آمدترین بنادر در این زمینه محسوب می‌شود که بهترین خدمات حمل و نقلی را به گردشگران ارائه می‌دهد؛ البته خوب است بدانید که این بندر فقط و فقط در تعطیلات عید نوروز فعالیت می‌کند.

علاوه بر بندر لنگه، بندر آفتاب و بندر چارک نیز جزو گزینه‌های دیگر برای حمل خودرو به کیش به حساب می‌آیند. این دو بندر نیز خدمات و امکانات حمل و نقلی مناسبی را ارائه می‌دهند و خودروهای شخصی شما را به بهترین شکل ممکن به جزیره کیش منتقل می‌کنند.

مدارک لازم برای حمل خودرو به کیش

اگر می‌خواهید که همه چیز درباره حمل خودرو به جزیره کیش را بدانید، باید بگوییم که برای حمل خودرو خود به جزیره کیش و ورود به منطقه آزاد، به مدارک مختلفی از جمله گواهینامه، برگه معاینه فنی و اصل و کپی کارت ماشین نیاز خواهید داشت (وجود این مدارک الزامی است).

علاوه بر موارد ذکر شده، لازم است تا زمان پایان سفر، برگه کاپوتاژ را نزد خود نگهداری کنید.

مدارک لازم برای حمل خودرو به کیش
مدارک لازم برای حمل خودرو به کیش

مزایای حمل خودرو به جزیره کیش

حمل خودرو شخصی به جزیره کیش برای مسافران و گردشگران یک فرآیند بسیار جالب و جذاب است؛ چراکه آن‌ها می‌توانند با استفاده از خودرو شخصی خود به آسانی از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید این جزیره بازدید کنند و هر زمان که خواستند به مکان‌های مورد علاقه خود بروند و دیگر نگران کرایه تاکسی و مواردی از این قبیل نباشند.

به طور کلی حمل خودرو به جزیره کیش مزایای بسیار متعدد دیگری نیز دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • امکان حمل بار و کالاهای خریداری شده به راحتی و بدون وجود هیچ گونه مشکل و یا دغدغه‌ای
  • امکان دسترسی آسان و مناسب به مکان‌های دور افتاده
  • امکان امنیت و آرامش بیشتر در هنگام حمل و نقل
  • امکان بهره‌مندی از فعالیت‌های تفریحی و ورزشی خودرویی در جزیره
  • امکان برگزاری گردهمایی‌ها و پیک نیک‌های شخصی و مستقل
  • امکان رفت و آمد به شهرهای نزدیک به جزیره

شرایط ورود خودرو به جزیره کیش

با دانستن همه چیز درباره حمل خودرو به جزیره کیش ایران قطعا سفری لذت بخش و بی‌دغدغه خواهید داشت. اگرچه حمل خودرو شخصی به جزیره کیش یک امر بسیار خوب و پرطرفدار است، اما باید توجه داشته باشید که برای حمل خودرو به این جزیره یک سری محدودیت‌های خاص نیز در نظر گرفته شده است.

گردشگران با برخورداری از یک سری شرایط‌های خاص می‌توانند خودرو شخصی خود را به جزیره کیش حمل کنند. یکی از این محدودیت‌ها این است که ماشین‌های قدیمی حق ورود به جزیره کیش را ندارند.

ممنوعیت ورود خودرو به کیش بدین صورت است که خودروهای خارجی از سال ۲۰۱۰ و خودروهای داخلی از سال ۱۳۹۵ به بعد می‌توانند وارد این جزیره شوند. در نظر داشته باشید که همیشه نیز استثناء وجود دارد. به عنوان مثال اگر رزرو هتل شما به صورت قطعی انجام گرفته باشد، ماشین‌های خارجی تولید سال ۲۰۰۵ و ماشین‌های داخلی سال ۱۳۹۰ نیز اجازه ورود به این جزیره زیبا را خواهند داشت.

شرایط ورود خودرو به جزیره کیش

همه چیز درباره حمل خودرو به جزیره کیش؛ هزینه حمل خودرو به کیش

اگر به دنبال کسب اطلاع در رابطه با همه چیز درباره حمل خودرو به جزیره کیش هستید، باید بدانید که هزینه انجام این کار به صورت سالانه متغیر است. در نظر داشته باشید که علاوه بر هزینه لندیگراف کیش سال ۱۴۰۳ (حمل خودرو)، هزینه‌های دیگری نیز وجود دارند که شما برای حمل خودرو خود باید آن‌ها را پرداخت کنید.

همچنین توجه داشته باشید که هزینه عوارض حمل و نقل دریایی و بلیط شناور به صورت جداگانه محاسبه می‌شوند. این هزینه‌ها در هر یک از بندرهای چارک و آفتاب نیز متغیر هستند. لازم به ذکر است که ورودی خودروها نیز ۵ روزه است و اگر شما قصد داشته باشید این مدت زمان را تمدید کنید، باید به صورت روزانه هزینه‌ای را بپردازید.

نکاتی که باید برای حمل خودرو به کیش بدانید

اگر شما نیز قصد حمل خودرو به جزیره کیش را دارید، باید به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید. نکات مهم و همه چیز درباره حمل خودرو به جزیره کیش ایران عبارتند از:

  • بیمه شخص ثالث و معاینه فنی خودرو را برررسی کنید و در صورت نیاز، به تمدید آن بپردازید.
  • عوارض مربوط به ورود به جزیره را بپردازید.
  • خودرو خود را از لحاظ فنی چک کنید و از سالم‌بودن آن اطمینان حاصل نمایید
  • بلیت لندیگراف یا شناور را از قبل رزرو کنید.
  • مدارک لازم را آماده کنید.

نکات مهمی که باید به آن‌ها توجه داشته باشید عبارتند از:

  • حمل خودرو به کیش در تعطیلات و ایام عید با ترافیک‌های بسیار سنگین همراه است.
  • ورود خودروهای پلاک گذر و فرسوده موقت و برخی مدل‌های به خصوص به جزیره کیش ممنوع است.
  • هزینه حمل خودرو به کیش در تعطیلات و ایام عید افزایش می‌یابد.
  • اگر هرگونه مشکلی برای شما پیش آید، می‌توانید با شرکت توسعه و پلیس راهور، فرودگاه‌ها و بنادر کیش تماس بگیرید.
نکات مهم در حمل خودرو به کیش

مشکلات احتمالی حمل خودرو به جزیره کیش

در بررسی همه چیز درباره حمل خودرو به جزیره کیش ایران بد نیست نگاهی داشته باشیم به مشکلاتی که در انجام این کار وجود دارند. همان طور که پیش‌تر نیز بیان کردیم، حمل خودرو به جزیره کیش مزایای بسیار متعددی دارد و همین موضوع نیز موجب شده است تا بسیاری از گردشگران در سفر به کیش به حمل خودروهای شخصی خود بپردازند.

شما باید توجه داشته باشید که انجام این کار اگرچه مزایای بسیار متعددی دارد، ممکن است مشکلات خاص خود را نیز به همراه داشته باشد؛ بنابراین بهتر است که هم به جنبه مثبت و هم به جنبه منفی انجام این کار توجه داشته باشید و در نهایت با آگاهی کامل تصمیم بگیرید.

از مشکلات مربوط به حمل خودرو به جزیره کیش می‌توان به مواردی مانند محدودیت‌های مربوط به ابعاد، نوع و وزن خودرو و موضوعات مربوط به پارکینگ، هزینه نسبتا بالای جابجایی، تهیه سوخت و برقراری امنیت خودرو در این جزیره اشاره کرد.

جمع‌بندی

سفر به جزیره کیش و گشت و گذار در ابن جزیره با خودرو شخصی شما می‌تواند رویدادی بسیار جذاب و منحصر به فرد باشد و بهترین خاطرات را برای شما رقم بزند. خوشبختانه با امکان حمل خودرو به جزیره کیش، می‌توانید با خودرو شخصی خود به جاهای دیدنی کیش که دوست دارید بروید و از هزینه‌های مربوط به کرایه تاکسی و وسایل نقلیه عمومی به دور باشید.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که پیش از سفر خود حتما از هزینه‌های مربوط به حمل خودرو، نوع مسیرها، شرایط و قوانین حمل خودرو و بسیاری از موارد دیگر آگاه شوید و با شناخت و آگاهی کافی به انجام این کار بپردازید؛ چراکه انجام این کار به شیرین‌تر شدن و لذت بخش‌تر شدن سفر شما کمک می‌کند. در این مقاله به بررسی همه چیز درباره حمل خودرو به جزیره کیش پرداختیم، امیدواریم که برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

چه وسایل نقلیه‌ای اجازه ورود به کیش را ندارند؟

ون، تاکسی، اتوبوس، کامیون، مینی بوس، کمپر، وانت و موتور اجازه ورود به این جزیره را ندارند.

آیا ماندن در کیش بیشتر از زمان اعلام شده، جریمه دارد؟

بله. اگر شما بیشتر از حد مجاز در این جزیره بمانید، به ازای هر شب باید مبلغی را به عنوان جریمه پرداخت کنید.

چند روز می‌توان با خودرو در جزیره کیش اقامت کرد؟

مدت مجاز برای ماندن خودروها در جزیره کیش، ۱۰ روز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هتل های سلف سرویس شیراز

سه‌شنبه 3 مهر 1403
در هتل‌هایی که صبحانه، ناهار و شام برای گردشگران به صورت رایگان حساب می‌شود، اصطلاح هتل سلف سرویس یا فولبرد […]
هتل های سلف سرویس شیراز

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس