روستای رمین چابهار

سیستان و بلوچستان یکی از بزرگترین استان‌های کشور است که شهرهایی گردشگری بسیار زیادی را درون خود جای داده است که یکی از شهرهای بندری آن چابهار نام دارد. چابهار در جنوب شرقی سیستان و بلوچستان واقع شده است که از لحاظ گردشگری و اقتصادی اهمیت بسیار زیادی دارد. معمولاً در همه فصل‌های سال آب و هوای بهاری و معتدل را در چابهار مشاهده می‌کنید؛ به همین دلیل گردشگران بسیار زیادی این شهر را به عنوان مقصد مسافرتی خود انتخاب می‌کنند.

 علاوه بر جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد این شهر، می‌توان روستاهای تاریخی را نیز نام برد که یکی از شگفت انگیزترین روستاها روستای رمین چابهار است. این روستا به عنوان زیباترین روستا در استان سیستان و بلوچستان شناخته می‌شود و به دلیل جاذبه‌های زیاد آن توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند.

روستای رمین چابهار

معرفی روستای رمین چابهار

روستای رمین در جنوب کشور ایران و در جوار دریایی عمان قرار دارد که یکی از روستاهای شهرستان چابهار در دهستان کمبل سلیمان است. فاصله روستای رمین تا چابهار، تقریبا ۷ کیلومتر است و طبیعت بسیار زیبایی دارد؛ به همین دلیل در طول سال پذیرای مسافران و گردشگران بسیار زیادی از داخل و خارج ایران است.

با توجه به اینکه فاصله این روستا تا بندر چابهار بسیار کم است، یکی از نزدیک‌ترین منطقه‌های گردشگری این شهرستان محسوب می‌شود که از طریق جاده ساحلی بندر بریس، پسابندر و خلیج گواتر می‌توان از سمت شرق شهرستان چابهار به آنجا رسید. وسعت این روستا ۳۸ هکتار و تقریباً ۳۵۰۰ نفر جمعیت دارد؛ به همین دلیل جزو پرجمعیت‌ترین روستاهای شهرستان چابهار نیز محسوب می‌شود.

می‌توان گفت طبیعت این روستا دارای جاذبه‌های زیادی است که در یک طرف جاده کوه‌های زیبا و در طرف دیگر آن دریا را مشاهده می‌کنید. با توجه به اینکه این روستا منطقه گردشگری است؛ به همین دلیل امکاناتی برای رفاه شما مسافران و گردشگران عزیز در نظر گرفته‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بازار ماهی فروشان، نانوایی، مسجد، خانه بهداشت، مغازه خرید سوغات و صنایع دستی، بانک، اقامتگاه‌های بوم گردی و غیره اشاره کرد.

روستای رمین چابهار کجاست؟

روستای رمین کجاست؟ این سوالی است که ممکن است شما مسافران و گردشگران عزیز که قصد بازدید از این منطقه گردشگری را دارید، با آن مواجه شوید. برای دسترسی به روستای رمین چابهار، باید ابتدا به دهستان کمبل سلیمان رفت و سپس از مسیر جذاب آن به روستای رمین رسید. از لحاظ موقعیت جغرافی این روستا از سمت شمال به کوه‌های تیس کوپال و از غرب به چابهار و از جنوب به دریای عمان منتهی می‌شود.

نقشه روستای رمین چابهار

نقشه روستای رمین چابهار

جاذبه‌های دیدنی روستای رمین چابهار

در مسیر روستای رمین چابهار، می‌توان از جاذبه‌های بی‌نظیر آن لذت برد؛ زیرا جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی دارد که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی این روستا می‌توان به تالاب لیپار، کوه‌های مینیاتوری، درختان مکرزن، اسکله روستا و غیره اشاره کرد. علاوه بر این شما در قسمت جنوبی روستا می‌توانید از انواع تفریح و گردش‌های ساحلی لذت ببرید.

اگر به ماهی علاقه‌مند هستید، می‌توانید در این قسمت انواع ماهی‌های تازه را خریداری کنید. همچنین در این ساحل یک مکان مناسب برای موج سواری شما عزیزان فراهم شده است که تمام این تفریحات موجب می‌شود این منطقه در چند سال گذشته به توسعه بالایی برسد. در ادامه مطلب به معرفی برخی از مهم‌ترین جاهای دیدنی چابهار می‌پردازیم.

کوه‌های مینیاتوری

یکی از جاذبه‌های طبیعی و جذاب در روستای رمین چابهار، کوه‌های مینیاتوری آن است که در اطراف این روستا قرار گرفته‌اند و بازدید از این منطقه می‌تواند سفر شما را خاطره انگیزتر کند. این کوه‌ها معمولاً به کوه‌های مریخی نیز در روستا مشهور شده‌اند. هنگامی که وارد این روستا می‌شوید، انواع کوه‌های زیبا را در یک طرف جاده مشاهده می‌کنید که طرف دیگر آن دارای دریا و تراش‌ها و برش‌های حاصل از فرسایش است؛ به همین دلیل چشم‌انداز بسیار خیره کننده و جذابی را به وجود آورده است.

کوه‌های مینیاتوری انواع کوه‌های بزرگ و کوچک با شکل‌های شگفت‌انگیزی هستند که توجه هر مسافر داخلی و خارجی را به خود جلب می‌کند. به همین دلیل سالانه مسافران زیادی از این منطقه بازدید می‌کنند تا این کوه‌های شگفت‌انگیز را از نزدیک ببیند.

کوه‌های مینیاتوری

تالاب لیپار

در فاصله ۴ کیلومتری از روستای رمین، می‌توانید بزرگترین تالاب استان سیستان و بلوچستان را مشاهده کنید که به تالاب لیپار مشهور است. این تالاب مانند یک سد طبیعی آب‌های اطراف را درون خود جای داده است و شما می‌توانید درون این تالاب انواع درختچه‌های گز، چش، حرا و غیره را که روییده‌اند مشاهده کنید.

همین جاذبه‌ها موجب شده است که یک چشم‌انداز بسیار زیبا در این منطقه به وجود آید. پرنده‌هایی مانند حواصیل خاکستری و سفید، کشیم، سنگر، فلامینگو، با قرقره، خوتکا، تیهو، طاووسکن در این تالاب وجود دارند که تمامی آن‌ها موجب شده است یک اکوسیستم طبیعی در این منطقه به وجود آید. علاقه مندان به طبیعت و افرادی که پرندگان را دوست دارند، در سفرهای خود می‌توانند این منطقه را در اولویت قرار دهند.

درختان مکرزن

درختان کهنسالی به نام مکرزن که قدمتی بیشتر از ۵۰۰ سال دارند، در قسمت جنوبی روستای رمین چابهار واقع شده‌اند و در مجاورت گورستان قرار دارد. معمولاً در زمان‌های گذشته روزهای پنجشنبه و جمعه مردم از شهرستان چابهار و اطراف آن به این منطقه می‌آمدند و در زیر این درخت گوسفندی را قربانی می‌کردند. در نهایت این گوسفند برای شفای مریضان و برطرف شدن مشکلات بود و در همین قسمت مشغول به دعا می‌شدند که این اتفاق این منطقه را به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری روستا تبدیل کرده است. البته اهالی روستا این درخت را با نام کرگ نیز می‌شناسند.

اسکله روستای رمین چابهار

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی روستای رمین چابهار که دل هر گردشگری را می‌رباید و آن را به سمت خود جذب می‌کند، اسکله ماهیگیری روستا است. گردشگران و مسافران می‌توانند در این اسکله زیبا حرکت و پهلوگیری لنج‌ها را مشاهده کنند و منظره‌ای جذاب از تخلیه ماهی‌های صید شده دریا را ببینند. مسلماً این منظره تنها در چنین منطقه بندری از نزدیک قابل مشاهده است و تماشای آن بسیار لذت بخش خواهد بود. این روستا با اسکله‌ای که دارد، مقام سوم صید ماهی را در کل کشور به دست آورده است.

جالب است بدانید که بیشترین مقدار تولید تن ماهی هم در شهرستان چابهار به همین روستا تعلق می‌گیرد. پس با این حال می‌توان گفت که شغل اصلی اهالی روستای رمین، صید ماهی است. البته برخی از اهالی روستا هم در کارخانه کنسرو ماهی و تولید فرآورده‌های آبزی مشغول به فعالیت هستند. پس می‌توان گفت که این اسکله علاوه بر اینکه یک جاذبه گردشگری محسوب می‌شود، باعث اشتغال‌زایی اهالی روستا هم شده است.

اسکله روستای رمین چابهار

صنایع دستی روستای رمین چابهار

معمولا هر یک از روستاهای ایران صنایع دستی زیبا و خاص خود را دارند که توسط زنان هنرمند همان روستا ساخته می‌شوند. روستای رمین چابهار نیز زنان هنرمند و خوش سلیقه‌ای دارد که با استفاده از سوزن دوزی، مکرمه، گلسازی، توربافی و سایر وسایل جانبی دیگر به تولید صنایع دستی پرداخته و به اقتصاد خانواده‌های خود کمک می‌کنند، همچنین موجب پیشرفت اقتصاد روستا نیز شده‌اند.

صنایع دستی می‌تواند یکی از مهم‌ترین سوغات‌ها و یادگاری از هر شهر و روستایی باشد که همیشه به یادگاری می‌ماند و خاطرات خوب آن به جای می‌مانند. پس در صورتی که در شهرستان چابهار و به این روستای ساحلی مسافرت کرده‌اید، تلاش و پشتکار زنان هنرمند را در صنعت صنایع دستی مشاهده کرده و پیشنهاد می‌کنیم که حتماً یکی از صنایع دستی آن‌ها را به عنوان سوغاتی و یادگاری خریداری کنید. با خرید این سوغاتی‌ها علاوه بر اینکه می‌توانید صنعت صنایع دستی را حفظ کنید، می‌توانید یکی از زیبایی‌های این روستا را هم به عنوان یادگار به عزیزانتان هدیه دهید.

صنایع دستی روستای رمین چابهار

کتابخوانی در روستای رمین چابهار

روستای رمین علاوه بر جاذبه‌های دیدنیش، یک ویژگی بسیار مهم دیگری هم دارد که آن هم توجه خاص اهالی این روستا به کتاب و کتابخوانی است. این ویژگی باعث شده است تا گردشگران بیشتر به دیدن اهالی روستا علاقه‌مند شده و برای آشنایی با آن‌ها این مسافت را طی کرده و به روستای زیبای رمین مراجعه کنند.

توجه داشته باشید که روستای رمین در دسته ۱۰ روستای دوستدار کتاب و کتابخوانی در ایران قرار دارد و مردم آن افرادی هستند که به مطالعه علاقه بسیار زیادی دارند. بدون شک روستاهایی که افراد آن برای کتاب و کتابخوانی ارزش قائل می‌شوند و به آن علاقه‌مند هستند، با سایر روستاهای دیگر تفاوت زیادی دارند.

کتابخوانی در روستای رمین چابهار

سخن پایانی

روستای رمین چابهار زیباترین روستای استان سیستان و بلوچستان است که جاده‌ها و طبیعت زیبای آن باعث شده است یک منطقه منحصر به فردی ایجاد شود. همین موضوع باعث می‌شود که سالانه گردشگران و مسافران زیادی به این منطقه مسافرت کرده و از جاذبه‌های حیرت‌انگیز آن بازدید کنند.

سوالات متداول

فاصله روستای رمین تا چابهار چقدر است ؟

تقریبا 7 کیلومتر

آیا در نزدیکی روستای رمین چابهار هتل وجود دارد؟

چندین هتل راحت و زیبا در این بخش وجود دارد که با توجه به بودجه خود میتوانید هتل مناسبی رزرو نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هتل‌ های نزدیک فرودگاه چابهار

سه‌شنبه 3 مهر 1403
هنگام سفر به شهر چابهار، پرواز شما در فرودگاه شهر کنارک به زمین می‌نشیند، پس بهتر است هتل‌ های نزدیک […]
هتل‌های نزدیک فرودگاه چابهار

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس