جاهای دیدنی اطراف تهران

تهران یکی از شهرهای شلوغ و پرسر و صدای ایران است که ساکنین آن گاهی برای استراحتی چند روزه و دور شدن از این شلوغی، تصمیم می‌گیرند سفری کوتاه به اطراف شهر داشته باشند. شاید اغلب شما از مکان‌ های دیدنی تهران دیدن کرده باشید اما از جاهای دیدنی اطراف تهران اطلاعاتی ندارید، و به دنبال یک مکان تفریحی ایده‌آل برای سفر می‌گردید.

 برای همین ما قصد داریم در این متن، جاهای دیدنی اطراف تهران که برای سفرهای بهاری، تابستانی، پاییزی و زمستانی مناسب هستند، معرفی کنیم. علاوه‌براین اشاره‌ای کوتاه به مناطقی که دارای رودخانه‌های زیبا و خروشان هستند و همچنین جاهای تفریحی که می‌توانید در یک سفر یک روزه به آنجا سری بزنید، داریم. با ما همراه باشید تا سفری شگفت‌انگیز به این مکان‌ها داشته باشیم.

جاهای دیدنی اطراف تهران

مکان های دنج و خلوت اطراف تهران

شلوغی و سروصدای تهران موجب شده ساکنین این کلان‌شهر به دنبال مکان‌های دنج و خلوت برای تفریح بگردند. در ادامه برخی از این جاذبه های طبیعی را معرفی می‌کنیم.

پارک سرخه حصار

پارک سرخه حصار از پارک‌های زیبای اطراف تهران است که در شمال شرق این شهر واقع شده و از طریق ایستگاه‌های تهرانپارس، فرهنگسرا، شهید باقری و کلاهدوز می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. این پارک با پوشش گیاهی و تنوع جانوری منحصربه‌فرد، از پارک‌های جنگلی مهم و پرطرفدار تهران محسوب می‌شود. فاصله این پارک تا تهران، 25 کیلومتر است و طی کردن این فاصله با خودرو حدود 50 دقیقه زمان می برد.

آدرس: تهران، بزرگراه یاسینی، اقاقیا، زنبق

پارک سرخه حصار

تنگه واشی فیروزکوه

تنگه واشی با هوای دلپذیر و طبیعت سرسبز خود، یکی از مقاصد پرطرفدار منطقه فیروز کوه در فصول مختلف، مخصوصا تابستان است. این تنگه از یک رودخانه زیبا نیز برخوردار است که سرسبزی و شادابی خاصی به فضای این منطقه بخشیده است.

برای رسیدن به این مکان دیدنی از بزرگراه شهید بابایی به طرف فیروز کوه باید بروید و حدود 2 کیلومتر مانده به این شهر باید به یک جاده فرعی بپیچید که تابلو تنگه واشی در ابتدای راه دیده می‌شود. این جاده شما را به سمت روستای جلیزجند می‌برد. تنگه واشی در کیلومتر 17 جاده تهران – فیروزکوه واقع شده و تا تهران حدود 165 کیلومتر  فاصله دارد و طی کردن این فاصله با خودرو حدود 2 ساعت 41 دقیقه زمان می برد.

آدرس : تهران، جاده فیروزکوه، جاده واشی، پس از روستای جلیزجند، تنگه واشی

تنگه واشی فیروزکوه

آبشار کمرد

این آبشار زیبا از مکان‌های دنج و دیدنی اطراف تهران است که در مناطق کوهستانی جاده چالوس قرار دارند. در نزدیکی این آبشار غار چهل دختر قرار گرفته و مناسب یک سفر کوتاه و روزانه برای اهالی تهران است. برای رفتن به این آبشار باید در جاده تهران فیروز کوه حرکت کنید و بعد از طی مسیر حدود 2 کیلومتر پس از جاجرود، باید از اولین دور برگردان دور بزنید و به روستای کمرد بروید. آبشار کمرد در پردیس، جاجرود و در 50 کیلومتری تهران قرار دارد.

آدرس: شهرستان پردیس، آزادراه تهران-پردیس،روستای کمرد،آبشار کمرد

از سایر مناطق دنج و آرام تهران می‌توان به این مکان‌ها اشاره کرد:

  • آبشار برجی کلا: مازندران، آمل، روستای برجی کلا، دره چلا، در 150 کیلومتری تهران
  • پارک جنگلی ورداورد: حدفاصل بزرگراه کرج و پادگان سپاه، مقابل ایستگاه تقلیل فشار گاز،
  • آبشار شاهان دشت: مازندران، 65 کیلومتری شهر آمل، بخش لاریجان، در 96 کیلومتری تهران
  • پارک جنگلی خرگوش دره: اتوبان تهران – کرج، روبروی استادیوم آزادی ، در 29 کیلومتری تهران

جاهای دیدنی اطراف تهران در بهار

این بخش را به مکان‌های دیدنی اطراف تهران در فصل بهار اختصاص داده‌ایم تا اگر در این فصل قصد داشتید به دل طبیعت بروید،با این مناطق آشنا باشید.

آبشار هریجان

آبشار هریجان از پدیده‌های طبیعی اطراف جاده چالوس است که و در گردنه هزار چم قرار دارد. ارتفاع آبشار هریجان حدود 9 متر است و طبیعت زیبای آن در فصل بهار، هر گردشگری را ترغیب به گشت و گذار در آن می‌کند. در داخل روستا نیز امامزاده شاهزاده محمود وجود دارد که می‌توانید لحظاتی دل خود را به این مکان معنوی بسپارید و حس و حال خود را جلا دهید.

در جاده چالوس تقریبا 4 کیلومتر پس از سیاه بیشه باید به سمت راست بپیچید و 5 کیلومتر به رانندگی ادامه دهید تا به روستای هریجان برسید. فاصله تهران تا این آبشار حدودا 81 کیلومتر است.

آدرس: مازندران، شهرستان چالوس، بخش مرزن آباد و جاده روستای هریجان

آبشار هریجان

دشت آزو؛ دشت ستارگان

این دشت زیبا و رویایی در روستای نوا در 85 کیلومتری آمل و 120 کیلومتری تهران واقع شده و یکی از زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران محسوب می‌شود. اگر در فصل بهار به دشت آزو سفر کنید، از دیدن شکوه وصف‌ناپذیری که گل‌های وحشی به این پهنه سرسبز داده‌اند حیرت می‌کنید.

 اگر به دیدن ستارگان علاقه‌مند هستید، آزو یکی از جاهای دیدنی اطراف تهران در شب است و تماشای آسمان پرستاره آن در شب تجربه‌ای لذت‌بخش برای شما خواهد بود. برای دیدن این زیبایی‌ها در دشت آزو باید در جاده هراز برسید؛ در 90 کیلومتری شهرستان آمل باید به سمت روستا بپیچید و یک ساعت رانندگی کنید.

آدرس: استان مازندران، جاده هراز به‌سمت آمل، خروجی کندلو و نوا، ۲ کیلومتری روستای نوا

دشت آزو؛ دشت ستارگان

دریاچه شورمست

در اطراف تهران رودخانه‌ها و دریاچه‌های متعددی وجود دارد که برای تفریح و گردش مقاصدی بی‌نظیر محسوب می‌شوند. شورمست واقع در شهرستان سوادکوه، از دریاچه‌هایی زیبای شهرستان سوادکوه است که در فصل بهار زیبایی آن دوچندان می‌شود.

در این دریاچه تفریحاتی نظیر ماهیگیری، قایق‌سواری و اسکی روی آب امکان‌پذیر بوده و همچنین شما می‌توانید از اسب سواری و دوچرخه‌سواری نیز در اطراف دریاچه شورمست لذت ببرید. این دریاچه در جنوب غربی شهرستان سوادکوه، در شش کیلومتری غرب شهر پل سفید و در فاصله 212 کیلومتری تهران واقع شده است.

آدرس: شهرستان سوادکوه، در ۶ کیلومتری غرب شهر پل سفید و در ارتفاعات مشرف به این شهر در مجاورت روستای شورمست

دریاچه شورمست

از سایر جاهای دیدنی اطراف تهران در بهار می‌توان این مکان‌ها را نام برد:

  • سد لتیان: پنج کیلومتری شمال جاجرود، جنوب شهر لواسان، در 35 کیلومتری تهران
  • افجه: پنج کیلومتری شمال شرق لواسان، در 30 کیلومتری تهران
  • پل و آبشار ورسک: 45 کیلومتری جنوب شهر زیرآب، 85 کیلومتری شهر قائم‌شهر، در 170 کیلومتری تهران
  • روستای برغان: 13 کیلومتری شمال غربی کرج، شهرستان ساوجبلاغ، بخش چنار، در 68 کیلومتری تهران

جاهای دیدنی اطراف تهران در تابستان

در اطراف تهران مکان‌های دیدنی زیادی وجود دارد که بهترین زمان بازدید از آن‌ها فصل تابستان است. این مکان‌ها عبارتند از:

روستای لالون؛ روستایی در دل کوهستان

آب و هوای کوهستان در فصل تابستان بسیار خنک و دلچسب می‌شود و سفری دلپذیر را برای گردشگران رقم می‌زند، مخصوصا اگر در این مناطق جاذبه‌های طبیعی و گردشگری نیز وجود داشته باشد. روستای لالون یکی از روستاهای کوهستانی رودبار قصران واقع در شمیرانات است که در 61 کیلومتری تهران واقع شده است و حدود 1 ساعت و 20 دقیقه با خودرو از تهران فاصله دارد.

طبیعت سرسبز و رودخانه‌های خروشان این روستا و همچنین قله‌ها و کوه‌های اطراف آن، برای علاقه‌مندان به طبیعت و کوهنوردی، بسیار خوشایند خواهد بود. در اطراف لولان، غارهای متعددی نیز وجود دارد که غارنوردان می‌توانند از ماجراجویی در آن‌ها لذت ببرند.

برای رفتن به این روستا باید وارد جاده لشکرک بشوید و پس از فشم، دنبال تابلو ورودی روستا باشید. مسیر کنار رودخانه را دنبال کنید تا زیبایی‌های بی‌نظیری را ببینید. از سایر جاهای دیدنی روستای لولان می‌توان به آبشار چشمه تلخاب، تونل برفی و برف چال اشاره کرد.

آدرس: شمیرانات و در بلوار امام خمینی،جاده لواسان،جاده فشم

روستای لالون؛ روستایی در دل کوهستان

دشت لار

دشت لار از زیباترین و معروف‌ترین مکان های تفریحی آمل در تابستان است که جزء پارک‌های ملی ایران و مناطق حفاظت شده محسوب می‌شود. این دشت در دامنه کوه دماوند واقع شده و از چشمه‌های متعدد، رودها و کوه‌های مرتفع برخوردار است. در این منطقه سد خاکی لار نیز احداث شده که گردشگران می‌توانند از ماهیگیری در آن لذت ببرند.

برای رفتن به این دشت باید وارد جاده تهران – آمل شوید؛ پس از رسیدن به پلور، به یک سه راهی می‌رسید که باید مسیر محیط بانی دلیچای را ادامه دهید. از طریق گلندوک یا جاجرود به جاده سد لتیان باید وارد شوید. در نهایت گردنه ایرا را پشت سر بگذارید. دشت لار به دلیل نزدیکی به تهران، ما آن را به عنوان یکی از مکان‌های دیدنی اطراف تهران معرفی کردیم. این دشت در 120 کیلومتری تهران قرار دارد و طی کردن این مسیر با خودرو حدود 2 ساعت 30 دقیقه زمان می برد.

آدرس: مازندران، بخش لاریجان، شهرستان

فیل بند؛ اقیانوسی از ابرها

فیل بند نیز از روستاهای زیبای اطراف تهران است که در ارتفاع 2300 متری از سطح دریا قرار دارد. این روستا در جاده هراز و 58 کیلومتری جنوب شهر آمل واقع شده و از تهران حدود 190 کیلومتر فاصله دارد. سفر به فیل بند در فصل تابستان به شما این امکان را می‌دهد تا اقیانوسی از ابرها را در اطراف خود مشاهده کنید.

 قله‌ها و کوه‌های مرتفع این روستا مقصدی عالی برای کسانی است که به کوهنوردی علاقه دارند. برای اینکه به فیل بند بروید باید از جاده هراز عبور کنید و در 57 کیلومتری جنوب شهر آمل، به فرعی این روستا وارد شوید. این روستا در 190 کیلومتری تهران واقع شده است.

آدرس: توابع دهستان خوشرود در شهرستان بابل، در استان مازندران

فیل بند؛ اقیانوسی از ابرها

جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز

حال که با جاهای دیدنی اطراف تهران در فصول بهار و تابستان آشنا شدید، نوبت به مکان‌های مناسب بازدید در فصل پاییز رسیده است. اگر مایلید بدانید بهترین مقاصد اطراف تهران برای سفرهای پاییزی کجا‌ها هستند، با ما در این بخش همراه شوید.

شاهان دشت؛ دومین آبشار مرتفع ایران

آبشارها نمادی باشکوه از طراوت و زندگی هستند. یکی از این پدیده‌های زیبا و شگفت‌انگیز، آبشار شاهان دشت، واقع شده در شهرستان آمل است که به دومین آبشار ایران از نظر ارتفاع نیز شهرت دارد. این آبشار که از سه آبشار کوچک تشکیل می‌شود، با ارتفاع 180 متر در کیلومتر 69 جاده هراز، 65 کیلومتری شهر آمل، بخش امیری روستای شاهان دشت قرار دارد.

در فاصله کمی از این آبشار، قلعه تاریخی ملک بهمن واقع شده که از بزرگ‌ترین قلعه‌های کوهستانی البرز محسوب می‌شود. برای رفتن به شاهان دشت از تهران، ابتدا باید بومهن و پردیس بروید و خودتان را پلور برسانید. از پلور به گزنک و پس از گزنک در سمت راست جاده هزار می‌توانید به روستای شاهاندشت وارد شوید. شاهان دشت در 120 کیلومتری تهران قرار دارد و طی کردن این فاصله با خودرو حدود 2 ساعت زمان می برد.

آدرس: روستای شاهاندشت شهرستان آمل، در کیلومتر 96 جاده هراز

شاهان دشت؛ دومین آبشار مرتفع ایران

طالقان

طالقان نیز از مناطق ییلاقی و جاهای دیدنی اطراف تهران، واقع در 137 کیلومتری شمال غرب تهران است که با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان، به یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در فصل پاییز تبدیل شده است. غارهای زیبا، سد و دریاچه طالقان، چشمه‌ها و آبشارهای فراوان، قلعه تاریخی اسماعیلیان و چند امامزاده، از جاذبه‌های طالقان محسوب می‌شوند.

از سه مسیر می‌توانید به دیدنی‌های طالقان برسید. مسیر اول که به روستاهای پایین منتهی می‌شود از خروجی‌های آزادراه تهران قزوین است. برای مسیر دوم باید آزادراه کرج قزوین را انتخاب کنید و از خروجی نیروگاه شهید رجایی و آبیک بپیچید. مسیر سوم هم که به مرکز طالقان می‌رود، جاده جدیدالاحداثی است که از هشتگرد به طالقان زده شده است.

آدرس: شمال استان البرز و 137 کیلومتری شمال غرب تهران

طالقان

روستای زرین دشت

روستای زرین دشت فیروزکوه با طبیعت رنگی خود در فصل پاییز، می‌تواند بهترین مقصد برای تفریح و گردش شما باشد. این روستا، رودخانه حبله‌رود و چشمه‌های معدنی دریابک و خُمده را در دل خود جای داده و با باغ‌های آلبالو، گیلاس و توت خود، منظره‌ای دیدنی را به بازدیدکنندگان خود هدیه می‌دهد.

برای رفتن به این روستای زیبا باید در جاده تهران فیروزکوه رانندگی کنید و در 10 کیلومتر مانده به فیروزکوه به سمت روستا که تابلوی آن مشخص است، بپیچید.

آدرس: روستای زرین دشت در 40 کیلومتری جنوب فیروزکوه واقع شده و با تهران حدود 120 کیلومتر فاصله دارد.

روستای زرین دشت

 از سایر جاهای دیدنی اطراف تهران در فصل پاییز این موارد را می‌توان نام برد:

  • آبشار سنگان: دامنه قله پهنه حصار، روستای سنگان، 20 کیلومتری شمال غرب تهران
  • ایگل: 4 کیلومتری غرب اوشان، 25 کیلومتری شمال شرق تهران، در 25 کیلومتری تهران
  • برگ جهان: 13 کیلومتری لواسان، 11 کیلومتری شرق روستای افجه، در 49 کیلومتری تهران
  • شهرستانک: 54 کیلومتری شمال غربی کرج، در دهستان آسارا، در 32 کیلومتری تهران

جاهای دیدنی اطراف تهران در زمستان

اکثر افراد تصور می‌کنند با شروع فصل زمستان، دیگر نمی‌توانند برای بازدید از جاهای دیدنی اطراف تهران برنامه‌ریزی کنند، ولی ما با معرفی مکان‌هایی طبیعی و منحصربه‌فرد در اطراف تهران سعی داریم در لیست مقصد سفرهای زمستانی شما تغیبراتی ایجاد کنیم.

الموت و دریاچه وان

الموت یکی از مناطق کوهستانی در قزوین است که از دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌شود. قلعه الموت یکی آثار تاریخی و دریاچه ایوان نیز از جاذبه‌های طبیعی زیبا در این منطقه هستند. پرندگان زیبا و مهاجر در این دریاچه، منظره‌ای زیبا برای تماشا خلق می‌کنند که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

 در زمستان سطح دریاچه یخ می‌زند و به مکانی برای اسکیت روی یخ تبدیل می‌شود. اگر به قایق‌سواری و کوهنوردی علاقه دارید، دریاچه ایوان یک گزینه عالی برای شما خواهد بود. الموت و دریاچه اوان در دهستان معلم گلایه و در 75 کیلومتری شمال شرق قزوین قرار دارند و 196 کیلومتر از تهران فاصله دارد.

آدرس: استان قزوین، ۸ کیلومتری دوراهی آتان-گازارخان، روستای گازارخان

الموت و دریاچه وان

غار یخ مراد

غار یخ مراد با قدمتی 230 میلیون ساله واقع در کرج، به مقصدی برای علاقه‌مندان به غارنوردی تبدیل شده است. این غار زیبا از اواخر زمستان تا اواسط فصل بهار یخ می‌زند و منظره‌ای بی‌بدیل از شکوه و زیبایی در آن خلق می‌شود. بهترین زمان بازدید از این جاذبه، اواخر زمستان و اوایل بهار است. غار یخ مراد در 4 کیلومتری جنوب گچ‌سر و در روستای رودافشان واقع شده و در 65 کیلومتری جاده کرج – چالوس قرار دارد.

فاصله این غار دیدنی تا تهران حدود 65 کیلومتر است و اگر شما هم می‌خواهید از تهران برای دیدن این غار بروید، باید وارد جاده تهران چالوس شوید. کمی مانده به گچسر تابلوی روستای کهنه ده به شما چشمک خواهد زد و شما را به یک مسیر فرعی هدایت خواهد کرد. بعد از 4 کیلومتر رانندگی شما به یک دوراهی می‌رسید که باید از سمت راست بروید و به نزدیکی غار برسید.

آدرس: شهرستان کرج، بخش مرکزی، ۴ کیلومتری جنوب گچسر

غار یخ مراد

غار رود افشان، غاری کهربایی

غار رودافشان نیز از غارهای زیبای شهرستان دماوند با تالارهای بزرگ است که در لیست غارهای آبی – خشکی قرار دارد. این غار زیبا با قندیل‌های جذاب که برخی از آن‌ها با طول 800 متر و ارتفاع 15 متر، منظره‌ای جذاب و دیدنی را خلق کرده‌اند. غار رود افشان با دیواره‌هایی از جنس شیشه و کهربا، مکانی عالی برای ماجراجویی به شمار می‌آید، به شرط اینکه از یک راهنمای باتجربه برای عبور از تالارهای آن استفاده کنید.

برای رفتن به غار کهربایی باید در جاده دماند به سمت رودهن حرکت کنید تا به جاده فیروزکوه برسید. پس از سربندان، روستای سیدآباد را خواهید دید. در مسیر پیش رو از سمت راست یک جاده فرعی شما را به روستای رود افشان خواهد برد تا زیبایی‌های منحصربه‌فرد غار و طبیعت اطراف را ببینید. این غار حدود 123 کیلومتر با مرکز تهران فاصله دارد.

آدرس: استان تهران، شهرستان دماوند، روستای رودافشان، غار رودافشان

غار رود افشان، غاری کهربایی

 جاهای دیدنی اطراف تهران در فصل زمستان تنها به این سه مورد ختم نمی‌شوند و موارد زیر را نیز در بر می‌گیرند:

  • آبگرم لاریجان: شهرستان آمل، روستای آبگرم لاریجان، در 114 کیلومتری تهران
  • وردیج و واریش: منطقه کن و سولقان، 40 کیلومتری تهران

جاهای دیدنی اطراف تهران یک روزه

در اطراف تهران مکان‌های دیدنی زیادی وجود دارد که می‌تواند مقصدی ایده‌آل برای سفرهای یک روزه شما باشند. اگر تنها برای تفریح یک روزه مثلا روز جمعه برنامه‌ریزی کرده‌اید، جاهای دیدنی اطراف تهران که در ادامه معرفی می‌شوند بهترین مقصد برای شما خواهند بود. معمولا جاهای دیدنی اطراف تهران روز جمعه بسیار شلوغ هستند، با این وجود ارزش دور شدن از شلوغی و سروصدای شهر را دارند.

کردان

کردان یکی از روستاهای خوش آب و هوای ایران است که در 18 کیلومتری کرج و 68 کیلومتری تهران قرار دارد. هوای خنک و دلپذیر آن در فصل تابستان موجب شده اهالی تهران و کرج، این روستا را برای سفری کوتاه و یک روزه انتخاب کنند.

باغ‌های پر بار آلبالو، زردآلو، گردو و توت، طبیعت سرسبز و شاداب، رودخانه خروشان و جاذبه‌های طبیعی بی‌شمار کردان، محبوبیت آن را چندین برابر می‌کند. این روستا در استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ واقع شده و از توابع شهر کوهسار و از جاهای دیدنی اطراف تهران و کرج محسوب می‌شود.

اگر می‌خواهید از تهران به کردان بروید، ابتدا باید خودتان را به کرج برسانید. از آنجا وارد جاده کرج قزوین شوید و 16 کیلومتر پس از پلیس راه کرج-قزوین از طریق پل کردان خودتان را به این جاذبه گردشگری برسانید.

آدرس: روستای کردان در استان البرز ، در شهرستان ساوجبلاغ با فاصله ۱۸ کیلومتری از کرج

کردان

آهار؛ روستایی رویایی

آهار نیز یکی از روستاهای زیبای شهرستان شمیرانات و منطقه رودبار قصران است که در 40 کیلومتری تهران قرار دارد. این روستا با دو رودخانه خروشان «شکرآب» و «پیش کنک»، از طبیعتی سرسبز و شاداب بهره می‌برد و مقصدی بی‌نظیر برای سفر یک روزه به‌شمار می‌آید. این روستا در 50 کیلومتری تهران قرار دارد.

برای از تهران به آهار رفتن، باید اتوبان شهید بابایی را پشت سر گذاشت و وارد جاده لواسان-لشکرک شد. به حرکت خود به سمت فشک ادامه دهید تا جایی که از دست چپ وارد جاده اوشان شوید و پس از چند دقیقه رانندگی به یکی از زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران برسید.

آدرس: تهران، بخش رودبار قصران ، منطقه شمیرانات

آهار؛ روستایی رویایی

روستاهای وردیج و واریش

روستاهای وردیج و واریج در منطقه کن و سولقان واقع شده‌اند و تنها 40 کیلومتر با تهران فاصله دارند و از جاهای دیدنی اطراف تهران محسوب می‌شوند. اگر از مسیر روستای وردریج عبور کنید، صخره‌ای عجیب و به هم فشرده آن شما را مات و مبهوت خود خواهند کرد. این دامنه سنگی که به دامنه ارواح سنگی نیز معروف است، با شکل‌های عجیب و سوراخ‌های عمیق، تجسمی از سر و بدن جانوران عجیب و غریب را در ذهنتان خلق خواهند کرد.

 فاصله کم این روستاها با تهران، آن‌ها را به مقصد سفرهای یک روزه ساکنین این شهر تبدیل کرده است. فاصله این دو روستا تا تهران 40 کیلومتر است. برای رفتن به این روستاها می‌توانید از طریق اتوبان همت غرب، خودتان را به خیابان اردستانی برسانید. پس از طی مسیری، تابلو وردیج و واریش را می‌بینید که باید به آن جاده فرعی بپیچید و جاده کوهستانی را طی کنید و به مقصد برسید.

آدرس: غرب تهران، در منطقه کن (منطقه ۲۲) و در جاده وردیج و واریش

روستاهای وردیج و واریش

از سایر جاهای دیدنی اطراف تهران که برای سفر یک روزه مناسب هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طالقان: اتوبان کرج – قزوین، 120 کیلومتری تهران
  • روستای برگ جهان: بخش لواسانات، شهرستان شمیران، 40 کیلومتری تهران
  • پارک جنگلی تلو: اتوبان شهید بابایی، کیلومتر 5 جاده تلو، 5 کیلومتری تهران

جاهای دیدنی اطراف تهران که رودخانه دارد

اگر مایلید به مکان‌هایی از اطراف تهران سفر کنید که رودخانه هم دارند، در این بخش همراه باشید تا سری به جاهای دیدنی اطراف تهران و رودخانه‌های زیبایشان بزنیم.

روستای برغان

یکی دیگر از جاهای دیدنی اطراف تهران، روستای برغان است. این روستا در فصل بهار زیبایی‌های بسیاری دارد که همگان را شیفته خود می‌کند. اگر به این روستا سفر کردید، حتما طعم غذاهای لذیذ و خوشمزه آن را بچشید. تپه باستانی، درختان هزار ساله، حمام قدیمی و پل تاریخی از جمله  مکان‌های زیبا و به یاد ماندنی این روستا به شمار می‌رود.

 از همه مهم‌تر و زیباتر ، دو رودخانه‌ای است که در وسط این روستا با نام‌های شاهرود و سنج، جاری است. زمانی که به این روستا سفر کردید، در کنار این رودخانه بنشینید و از طبیعت بکر و زیبای این روستا لذت ببرید.

برای رسیدن به این روستا باید اتوبان تهران-کرج را طی کنید و پس از آن وارد اتوبان کرج-قزوین شوید. حدودا 20 کیلومتر بعد، تابلوی کردان را خواهید دید. پس از گذر کردن از چند روستای باصفا می‌توانید روستای برغان را ببینید.

آدرس: 13 کیلومتری شمال غربی شهر کرج، شهرستان ساوجبلاغ از توابع چندار، روستای برغان

روستای کن سولقان

دو روستا در قسمت شمال غربی شهر تهران واقع شده‌اند که نام هردوی آن با یکدیگر به کار می‌روند. یکی از مهم‌ترین دلایل نام‌گذاری این روستا، وجود رودخانه کَن در این روستا است. این رودخانه ۳۳ کیلومتر طول دارد و از ارتفاعات توچال سرچشمه می‌گیرد.

همچنین رودخانه کَن،یکی از پرآب‌ترین رودخانه‌های تهران محسوب می‌شود که آب دریاچه چیتگر را نیز تأمین می‌کند. این روستا در فاصله 28 کیلومتری تهران واقع شده است. شما می‌توانید از اتوبان همت وارد بزرگراه آبشناسان شده و بعد وارد بلوار کوهسار شوید. از ابتدای بلوار تا سولقان، ۲۵ کیلومتر راه دارید.

آدرس : تهران ، بخش کن، روستای کن سولقان

دربند

دربند از مناطق خوش آب و هوا در شمال شرق تهران و منطقه تجریش است که رودخانه‌ای آرام با آبشارهای زیبا در آن جریان دارد. ساحل زیبا و پوشیده از درختان سرسبز، یک فضای ایده‌آل برای استراحت و تفریح را برای شما فراهم می‌کند.

 باتوجه به قدمت رودخانه دربند، این جاذبه طبیعی از نظر تاریخی نیز ارزش زیادی دارد. در اطراف این رودخانه، کافه‌ها و رستوران‌های زیادی برای پذیرایی از گردشگران احداث شده و این محل را به جذاب‌ترین روخانه تهران تبدیل کرده است. این منطقه تا تهران 18 کیلومتر فاصله دارد.

آدرس: تهران، میدان تجریش، خیابان فناخسرو، میدان دربند

دربند

درکه

درکه نیز در شمال تهران واقع شده و بواسطه رودخانه زیبای خود، با آبشارها، درختان سرسبز و فضایی آرام، یه یکی از مقاصد تفریحی پرطرفدار در تهران تبدیل شده است. پیک‌نیک و پیاده‌روی در ساحل زیبا و آرام‌بخش رودخانه درکه، یک فرصت عالی را برای گذراندن لحظاتی دل‌پذیر برایتان فراهم خواهد کرد. شما می‌توانید از تفریحاتی نظیر قایقرانی نیز در این رودخانه استفاده کنید و سرگرمی و تفریحات خود را تکمیل نمایید. درکه تا تهران 17 کیلومتر فاصله دارد.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان رشید الدین فضل الله، خیابان داوودیان، درکه

در بخش‌های قبل نیز مناطقی از  تهران را معرفی کردیم که در برخی از آن‌ها رودخانه‌های زیبایی جاری هستند که دلیل سرسبزی و طراوت این مناطق هستند.

درکه

رزرو هتل از های هتل

ما در این مقاله سعی کردیم جاهای دیدنی اطراف تهران را به‌صورت مختصر معرفی کنیم و شما را با این مناطق بیشتر آشنا کنیم. اما موضوع مهمی نیز وجود دارد که موجب می‌شود سفرهای شما دل‌پذیرتر شود و آن هم اقامت در یک هتل و اقامتگاه مناسب است.

در تهران و اطراف آن هتل‌های متعددی نظیر هتل استقلال تهران، هتل اسپیناس پالاس، هتل آزادی تهران و غیره احداث  شده است که شما می‌توانید این هتل‌ها را از طریق سایت های هتل رزرو کنید. های هتل با ارائه خدمات بی‌شمار به‌صورت آنلاین شما را برای اقامتی آرام و دلپذیر همراهی می‌کند. تنها کافیست با مراجعه به سایت آژانس گردشگری های هتل، بهترین هتل‌ های تهران را رزرو کنید.

سوالات متداول

آیا در نزدیکی جاهای دیدنی اطراف تهران، هتل سافت می‌شود؟

با مراجعه به بخش رزرو هتل سایت، می‌توانید متناسب با بودجه خود، هتلی مناسب رزرو کنید.

جاهای دیدنی اطراف تهران برای سفر یک روزه کدامند؟

کردان، روستای اهار و روستای وردیج از جمله پر تردد ترین جاهای دیدنی اطراف تهران مناسب برای سفر یک روزه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس