جاهای دیدنی تهران در شب

تهران پایتخت ایران و جزو شهرهای شب زنده داری است که با توجه به جنب و جوش بیشتر مردم در طول روز، جاهای دیدنی تهران در شب بسیار شلوغ و پرطرفدار می‌شوند. تهران یکی از شهرهای شلوغی است که بازدید از آن در شب می‌تواند بسیار زیبا و دلنشین باشد.

این شهر به سومین شهر بزرگ در خاورمیانه شهرت دارد و امکانات رفاهی، تفریحی یا گردشگری، انواع پارک، موزه، آثار تاریخی، طبیعی و رستوران‌های متنوع را در خود جای داده است که بهترین گزینه برای شب‌گردی هستند. در صورتی که مسافر شهر تهران هستید و قصد دارید که جاهای دیدنی تهران در شب را بشناسید و شب‌های زیبایی را در این شهر سپری کنید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی تهران در شب

بام تهران یکی از جاهای دیدنی تهران در شب

بام تهران یک چشم‌انداز بی‌نظیر از تهران را در مقابل شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید در این مکان ساعت‌های طولانی به تماشای تهران بنشینید و از آب و هوای مناسب آن لذت ببرید. امکانات تفریحی زیاد مانند سنگنوردی، سینما چند بعدی، تله کابین، سورتمه، بانجی و غیره در این مکان وجود دارند. البته تماشای منظره شهر، چراغ‌های رنگارنگ ساختمان‌ها و خیابان‌ها تا حدی دلنشین و زیبا هستند که شما را وسوسه می‌کند تا به بام تهران بروید و پایتخت را از فراز بام تماشا کنید؛ به همین دلیل این مکان در دسته جاهای دیدنی تهران در شب قرار گرفته است.

علاوه بر این امکانات تفریحی مناسب شما می‌توانید در بام تهران از امکانات رفاهی نیز استفاده کنید تا تفریح بی‌نقصی داشته باشید. از جمله مهم‌ترین امکانات رفاهی بام تهران می‌توان به ماشین‌های برقی برای افراد معلول، خودپرداز، فروشگاه‌های مواد غذایی، شهربازی، سرویس بهداشتی، آتلیه عکاسی، خرید الکترونیکی بلیط و… اشاره کرد. بام تهران در قسمت انتهایی خیابان ولنجک قرار دارد و پیاده روی در مسیر کوهستانی آن و آب و هوای مناسب می‌تواند بهترین گزینه برای شما عزیزان باشد.

شما برای بازدید از بام تهران می‌توانید هر صبح از ساعت ۵ صبح تا نیمه‌های شب به این مکان مراجعه کنید و برای این تفریح نیز هزینه‌ای را نپردازید. برای شما مسافران عزیز در نزدیکی بام تهران هتل‌هایی نیز وجود دارند که فاصله آن‌ها تا این مکان دیدنی، عبارت است از:

  • فاصله تا اقامتگاه بلوط: ۲۷۰ متر
  • فاصله تا هتل آزاد پارسیان: ۶.۱ کیلومتر
  • فاصله تا هتل پارسیان استقلال: ۷.۵ کیلومتر

لوکیشن بام تهران

بام تهران

کاخ موزه سعدآباد

اگر دوستدار مکان‌های تاریخی هستید، کاخ موزه سعدآباد جزو یکی از جاهای دیدنی تهران در شب زمستان محسوب می‌شود و وسعت آن به قدری زیاد است که هر نوع وسیله حمل و نقلی در داخل محوطه آن حرکت می‌کند. پس اگر قصد پیاده روی نداشتید، می‌توانید از وسایل نقلیه خود استفاده کنید. این کاخ در میدان تجریش، خیابان شهید جعفری، ضلع جنوبی میدان دربند واقع شده است.

شما می‌توانید بلیط کاخ را تهیه کرده و محیط داخلی آن را ببینید. کاخ موزه سعدآباد تهران جزو مهم‌ترین مکان‌های تاریخی در دوران معاصر ایران است که در دوره قاجار و پهلوی درون آن زندگی می‌کردند. این مجموعه کاخ‌های بسیار زیادی مانند کاخ سفید، کاخ شهروند، کاخ اسود، کاخ شمس، کاخ اشرف و… دارد.

کاخ سعدآباد در میان باغی پر از درختان و در فضای سرسبز قرار دارد که قدم زدن در طبیعت زیبای آن بسیار لذت بخش است. در این مجموعه تاریخی فرهنگی برای بازدید کنندگان امکانات رفاهی زیادی مانند نمازخانه، پارکینگ، سرویس حمل و نقل، سرویس بهداشتی، سالن سینما، کاخ ملت، عکاسخانه قاجاری و… وجود دارد.

ساعت کاری کاخ سعدآباد در شش ماه اول سال از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر است؛ البته در روزهای پنجشنبه و جمعه شما می‌توانید تا ساعت ۸ شب از این کاخ بازدید کنید. در شش ماه دوم سال با توجه به برودت هوا و تاریکی زود هنگام، بازدید از ۸ صبح آغاز می‌شود و تا ۵ بعد از ظهر ادامه دارد. شما مسافران و گردشگران عزیزی که کاخ موزه سعدآباد را به عنوان جاهای دیدنی تهران در شب انتخاب کرده‌اید، در پایان بازدید خود می‌توانید در هتل‌های نزدیک این کاخ اقامت داشته باشید. فاصله برخی از مجهزترین و با کیفیت‌ترین هتل‌های نزدیک کاخ سعدآباد، عبارت است از:

  • فاصله تا هتل لوتوس: ۲.۲ کیلومتر
  • فاصله تا هتل آسا: ۲.۹ کیلومتر
  • فاصله تا هتل سپهر: ۳.۵ کیلومتر
  • فاصله تا هتل بلوط: ۴.۶ کیلومتر

لوکیشن کاخ سعد آباد تهران

کاخ موزه سعدآباد

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش تهران در محله عباس آباد حوالی شمال شرق و در منطقه ۳ تهران قرار دارد که جزو پارک‌های نسبتاً جدید در تهران محسوب می‌شود و افتتاح آن به سال ۱۳۸۸ باز می‌گردد. توجه داشته باشید که از همان ابتدای بهره‌برداری این فضای سبز جزو بزرگترین و کامل‌ترین فضاهای سبز در تهران بود و اضافه شدن قسمت‌های مختلف به این مجموعه باعث شد که به یک پارک گردشگری تبدیل شود.

این پارک از چند پارک و امکانات تفریحی مختلف تشکیل شده است و جزو جاهای دیدنی تهران در شب پاییز محسوب می‌شود. یک بخش از بوستان آب و آتش شامل برج‌های آتش، آمفی تئاتر و فواره‌های بزرگ می‌شود و قسمت دیگر پارک آب و آتش نیز به فانوس دریایی مشهور است.

در نظر داشته باشید که تماشای آسمان نمای گنبد مینا و استفاده از سینماهای چند بعدی در این بوستان می‌تواند تفریح شما را لذت بخش‌تر کند. در این بوستان امکانات تفریحی زیادی در اختیار شما قرار دارد و در کنار جذابیت‌های بسیار زیاد پوشش‌های گل و گیاه، فضای مناسب برای پیاده‌روی و دوچرخه سواری، توانسته است امنیت کامل را نیز برای شما فراهم کنند. در این بوستان زمین زمین مخصوص بازی کودکان وجود دارد و همین مورد باعث شده است که بوستان آب و آتش جزو مکان‌های تفریحی تهران برای خانواده باشد.

بعد از تفریح در این پارک از خدمات رفاهی خیالتان راحت باشد؛ زیرا برای راحتی خانواده‌ها گزینه‌های مناسبی را در اختیار شما قرار می‌گیرد. از جمله مهم‌ترین امکانات آن‌ها می‌توان به رستوران، فودکورت، کافه، پارکینگ، سرویس بهداشتی، خودپرداز، نمازخانه، کالسکه، آلاچیق و غیره اشاره کرد. توجه داشته باشید که پارک آب و آتش به صورت شبانه روزی باز است و شما در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید برای تفریح به این پارک زیبا مراجعه کنید.

شما مهمانان عزیز پس از تفریح در بوستان آب و آتش، نگران اقامت خود نیز نباشید؛ زیرا در اطراف این پارک هتل‌های مجهز و با کیفیت آماده پذیرایی از شما مهمانان عزیز هستند. فاصله برخی از هتل‌های نزدیک این پارک عبارت است از:

  • فاصله تا هتل آپارتمان ملل تهران: ۱.۸۳ کیلومتر
  • فاصله تا هتل ارم تهران: ۲.۶۱ کیلومتر
  • فاصله تا هتل پاریز تهران: ۲.۷ کیلومتر

لوکیشن پارک آب و آتش تهران

پارک آب و آتش تهران

سخن پایانی

جاهای دیدنی تهران در شب بسیار زیاد هستند که انتخاب هر کدام به به سلیقه و نظر شما بستگی دارد که برای گردش و بازدید چه منطقه‌ای را انتخاب می‌کنید. توجه داشته باشید که فرقی ندارد در فصل بهار، تابستان، پاییز یا زمستان به تهران مسافرت کرده‌اید؛ زیرا در شب‌های تهران می‌توانید بهترین مکان‌های دیدنی را پیدا کنید. البته در نزدیکی این جاذبه‌های دیدنی هتل‌های مجهزی نیز وجود دارد، پس می‌توانید از بابت اقامت خود هم مطمئن باشید.

سوالات متداول

برای شبگردی در تهران کجا را پیشنهاد می‌دهید؟

بام تهران، کاخ موزه سعد آباد، پارک آب و آتش از جمله مکان‌های عالی برای شبگردی در تهران هستند.

آیا برای بازدید از بام تهران باید هزینه بپردازیم؟

خیر. بازدید از این مکان کاملا رایگان است.

چگونه می‌توانم به جاذبه‌های تهران برای شبگردی، دسترسی داشته باشم؟

شما می‌توانید با خودرو شخصی، مترو، اتوبوس به این جاذبه‌ها دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کاخ نیاوران تهران؛ بهشت هنر و تاریخ در دل تهران

شنبه 7 مهر 1403
یکی از دیدنی‌های معروف و پرطرفدار در شهر تهران، کاخ نیاوران تهران است که در باغ نیاوران و در منطقه […]
کاخ نیاوران

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس