پارک لویزان تهران

در مورد تهران که حرف زده می‌شود، فقط هوای آلوده آن به یاد همه می آید؛ در حالی که تهران تنها مکانی برای تنفس هوای آلوده نیست. شاید برای شما تصور این موضوع سخت باشد؛ اما در تهران هم مکان‌هایی وجود دارد که آب و هوای مناسب آن می‌تواند اوقات خوشی را برای شما فراهم کند. شما می‌توانید در شهر تهران جاذبه‌های طبیعی و گردشگری زیادی پیدا کنید که برای تعطیلات و استراحت بسیار مناسب هستند.

پارک لویزان تهران یکی از پارک‌های جذاب و محبوبی در تهران بوده که برای تفریحات خانوادگی بسیار مناسب است. این پارک زیبا یک منطقه سرسبز در پایتخت کشور است که فضایی وسیع، مسیر پیاده‌روی، آب و هوایی مناسب و امکانات تفریحی لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد.

پارک لویزان تهران

معرفی پارک لویزان تهران

امروزه نقش پارک و بوستان‌ها در تفریح، گردش و پیک نیک‌های آخر هفته خانوادگی و دوستانه اهمیت بسیار زیادی دارد. این پارک‌ها دارای محیط جذاب، آرامش بخش، آب و هوای تمیز و خنکی است که در شهرهای بزرگ می‌تواند بسیار محبوب واقع شود. پارک لویزان تهران جزو بوستان‌ها و پارک‌های بزرگ و معروفی در پایتخت کشور است که برخلاف آلودگی بسیار زیاد در شهر تهران، توانسته است یک منطقه خوش آب و هوا برای پذیرایی از شما آماده کند.

 این پارک در زمان پهلوی دوم یعنی سال ۱۳۴۲ و در زمینی به وسعت هزار هکتار بهره‌برداری شده است که جزو بزرگترین فضاهای سبز در تهران به حساب می‌آید. پوشش گیاهی که در پارک لویزان مشاهده می‌کنید، شامل درختان مختلف مانند سرو، کاج، اقاقیا، چنار، زبان گنجشک، توت و مو می شود.

تاریخچه و قدمت پارک لویزان تهران

در دوران حکومت پهلوی در سال ۱۳۴۲ در شمال شرقی ایران و در منطقه شمیرانات، بهترین پارک پایتخت بهره‌برداری شد. این پارک جنگلی بیشتر به منظور پیشگیری از افزایش بافت شهری، کاهش میزان آلودگی هوا بهره‌برداری شد. شما با ورود به منطقه شمیرانات یک جنگل هزار هکتاری را می‌بینید که انتهای آن معلوم نیست؛ مگر اینکه چند روزی در این طبیعت مهمان باشید و بتوانید کل جنگل را بازدید کنید.

 بیشتر مساحت این پارک جنگلی به یک منطقه تفریحی اختصاص داده شده است و شما برای تفریحات خانوادگی می‌توانید این پارک را انتخاب کنید. این پارک جزو قدیمی‌ترین و زیباترین پارک‌ های تهران محسوب می‌شود و تقریباً با قدمت ۶۰ ساله خود در منطقه شمیرانات میزبان گردشگران و اهالی شهر تهران است.

پارک لویزان تهران کجاست؟

پارک لویزان تهران در قسمت شمال شرقی تهران و در منطقه ۴ شهرداری واقع شده است. این منطقه به شمیرانات مشهور است و تا مرکز شهر تقریباً ۱۳ کیلومتر فاصله دارد. پس می‌توان گفت این پارک جنگلی موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی دارد که موجب می‌شود دسترسی آسانی به سطح شهر داشته باشید. به همین دلیل در طول روز تعداد زیادی از مردم ساکن تهران به این مکان جذاب و خوش آب و هوا مراجعه می‌کنند تا از طبیعت زیبا، آب و هوایی پاک، امکانات تفریحی و فضای سبز آن لذت ببرند.

پارک لویزان از قسمت غربی به پارک جنگلی شیان لویزان که مرتفع‌ترین قسمت است و از شرق به بوستان جنگلی یاس فاطمی می‌رسد. شما در این پارک جنگلی می‌توانید امکانات رفاهی و تفریحی مناسب را در اختیار داشته باشید و از بابت فراهم بودن امکانات رفاهی خود با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شوید.

آدرس پارک بانوان لویزان تهران روی نقشه

مسیرهای دسترسی به پارک لویزان تهران با انواع وسایل نقلیه

امروزه با توجه به وجود مترو، بی آر تی و تاکسی دسترسی به پارک لویزان تهران بسیار آسان شده است و شما به راحتی می‌توانید به این مسیر دسترسی داشته باشید و اوقات خوشی را سپری کنید. انواع مسیرهای دسترسی به این پارک، عبارت است از:

  • دسترسی به پارک لویزان تهران با مترو: به منظور دسترسی به پارک لویزان با مترو،شما می‌توانید در ایستگاه‌های حسین آباد، میدان نوبنیاد، لویزان و… پیاده شده و ادامه مسیر را با ایستگاه‌های تاکسی ادامه دهید.
  • دسترسی به پارک لویزان تهران: با بی آر تی: برای دسترسی به پارک لویزان شما می‌توانید از بی آر تی نیز استفاده کنید. برای این منظور باید سوار خط ۹ بی آر تی شده که مسیر اتوبان امام علی را پوشش می‌دهد. نزدیک‌ترین ایستگاه در این مسیر به پارک جنگلی لویزان، ایستگاه شیان است.
  • دسترسی به پارک لویزان تهران با خودروی شخصی: برای دسترسی به پارک لویزان تهران با خودرو شخصی، می‌توانید از دو مسیر حرکت کنید. اولین مسیر بزرگراه امام علی است که پس از خروجی اتوبان شهید زین الدین وارد خروجی شیان می‌شوید. مسیر دوم بزرگراه همت غرب به شرق است که از مسیر بزرگراه زین الدین وارد خروجی هنگام شمال می‌شوید.

 ساعت بازدید پارک لویزان تهران

شما می‌توانید هر روزه از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب به صورت یکسره در این پارک اوقات خوشی را سپری کنید. البته در برخی از ایام و مناسبت‌های خاص ممکن است این ساعت کاری تغییراتی داشته باشد. همچنین شما می‌توانید اطلاعات کامل و به روز در مورد ساعت کاری این پارک جنگلی را روی تابلو و همچنین وب سایت رسمی پارک مشاهده کنید.

امکانات رفاهی و تفریحی پارک لویزان تهران

امکانات پارک جنگلی لویزان بسیار متنوع هستند؛ به همین دلیل یک مقصد منحصر به فرد برای دوری از زندگی روزمره و استراحت در دل طبیعت و منطقه‌ای خوش آب و هوا است. در این پارک یک مسیر برای پیاده‌روی در دل جنگل و باغ‌های زیبا در نظر گرفته شده است که فرصتی مناسب برای تماشای مناظر طبیعی و بی‌نظیر در هوای پاک را فراهم می‌کند.

همچنین پارک پرندگان، تالار عروسی، هتل شیان، رستوران، کافی شاپ، مسجد، سرویس بهداشتی، آلاچیق، منقل، نیمکت، فضای باز برای کودکان، فروشگاه، سطل زباله و… در نظر گرفته شده است تا شما بتوانید اوقات خوشی را در پارک جنگلی سپری کنید. علاوه بر این امکانات تفریحی و ورزشی مانند زمین ورزشی با تجهیزات مدرن در یک نقطه آرام و زیبا برای ورزش شما عزیزان فراهم شده است.

امکانات رفاهی و تفریحی پارک لویزان

پارک بانوان لویزان تهران

در تهران بزرگ‌ترین پارک بانوان در شمال شرقی آن در سال 1387 طراحی و در سال 1398 شروع به کار کرد. نام دیگر این مکان دیدنی، پارک بانوان مرضیه حدیدچی است که بالغ بر 35 هکتار مساحت دارد. برای دسترسی به این پارک می‌توان از مترو، خودروی شخصی و اتوبوس استفاده کرد.

ورود آقایان در ایام غیر تعطیل ممنوع بوده و تنها در روزهای پنجشنبه از ساعت 20 به بعد و کل ایام تعطیل آزاد است. 20 هکتار از مساحت پارک بانوان لویزان تهران به فضای سبز (درخت‌ها، درختچه‌ها، گیاهان بوته‌ای، گیاهان و …) اختصاص داده شده است.

از امکانات این پارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استخر روباز و سرپوشیده
  • جاده سلامتی
  • ترامپولین
  • پیست دوچرخه سواری
  • زمین‌های ورزشی مختلف برای فوتسال، والیبال، بسکتبال، اسکیت
  • مهدکودک
  • سالن اجتماعات
  • کتابخانه
  • رستوران
  • و…

همه بانوان می‌توانند از امکانات این پارک از ساعت 7 صبح تا 18 عصر استفاده کنند.

  • شماره تماس : ۰۲۱۷۷۴۴۳۳۶۶

آدرس پارک بانوان لویزان تهران روی نقشه

هتل های اطراف پارک لویزان تهران

تهران پایتخت ایران و شهر بزرگی است که سالانه مسافران بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند. ممکن است شما نیز جزو مسافران به شهر بوده و قصد داشته باشید بعد از بازدید از جاذبه‌هایی همچون پارک لویزان تهران، در بهترین هتل‌های اطراف این پارک اقامت داشته باشید.

 پس نگران نباشید؛ زیرا شما بعد از تفریح و گشت و گذار در این پارک جنگلی می‌توانید بهترین و با کیفیت‌ترین هتل‌ها را پیدا کرده و با مسافتی بسیار کم در کنار این پارک زیبا اقامت داشته باشید. برخی از مهم‌ترین هتل‌های اطراف پارک لویزان عبارت است از:

هتل کوروش تهران

 یکی از بهترین هتل‌های نزدیک به پارک لویزان تهران است که قریباً با این پارک جنگلی ۱۳ کیلومتر فاصله دارد و به همین دلیل شما می‌توانید در طول ۲۸ دقیقه مسیر بین پارک تا هتل را طی کرده و به استراحت بپردازید. این هتل در منطقه میرداماد، خیابان حصاری، نبش کوچه یکم قرار دارد. توجه داشته باشید که تمامی امکانات رفاهی مناسب برای اقامت کامل شما در این هتل فراهم شده است.

هتل کوروش تهران

هتل البرز تهران

یکی دیگر از هتل‌های تهران که در نزدیکی پارک لویزان قرار دارد، هتل البرز است که جزو هتل‌های سه ستاره در پایتخت محسوب می‌شود. این هتل در خیابان انقلاب، وصال شیرازی، نبش چهارراه بزرگمهر و پلاک ۲۲ قرار دارد. شما با اقامت در این هتل سه ستاره می‌توانید امکانات لازم را در اختیار داشته باشید و بی‌نیاز از خدمات در یکی از بهترین هتل‌های پایتخت استراحت کنید. شما برای طی کردن مسیر پارک لویزان تا هتل، می‌توانید از مسیرهای مختلفی حرکت کنید که کوتاه‌ترین مسیر آن تقریباً به ۳۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

هتل همیشه بهار تهران

یکی از هتل‌هایی که در خیابان‌های قدیمی و معروف تهران قرار دارد، هتل همیشه بهار است که فاصله بسیار کمی هم با پارک لویزان تهران دارد. این هتل در خیابان پاسداران، انتهای خیابان بوستان ششم واقع شده است. در صورتی که قصد دارید پس از بازدید از پارک لویزان تهران در هتلی با امکانات رفاهی مناسب و نزدیک پارک اقامت داشته باشید، هتل همیشه بهار بهترین گزینه است. این هتل در مسیر ۱۰ کیلومتری قرار گرفته است و شما با خودرو شخصی خود می‌توانید در طول ۱۸ دقیقه به هتل دسترسی داشته باشید.

هتل همیشه بهار تهران

جمع بندی

پارک لویزان تهران یکی از جاهای دیدنی تهران است که پوشش گیاهی زیبا و آب و هوای بسیار مناسبی دارد. شما با ورود به این محیط آرام و زیبا می‌توانید از آلودگی و شلوغی شهر دور شوید. در این پارک امکانات رفاهی و تفریحی مناسب برای شما مهیا شده و هتل‌هایی با بهترین امکانات در اطراف این پارک آماده خدمات رسانی به شما مسافران عزیز هستند.

سوالات متداول

چرا هوای پارک لویزان مطلوب است؟

با توجه به اینکه این پارک در ارتفاعات قرار دارد، هوای آن خنک است.

چگونه می‌توانیم به پارک لویزان برویم؟

شما با تاکسی، مترو، خودرو شخصی و بی‌ آر تی می‌توانید به این پارک زیبا دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جاهای دیدنی تهران در شب

شنبه 7 مهر 1403
تهران پایتخت ایران و جزو شهرهای شب زنده داری است که با توجه به جنب و جوش بیشتر مردم در […]
جاهای دیدنی تهران در شب

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس