رازهای نهفته در دل باغ موزه قصر تهران

باغ موزه قصر تهران یکی از مکان‌های تاریخی پر طرفدار است که در منطقه هفت تهران، انتهای خیابان شریعتی، خیابان شهدای ناجا و میدان پلیس واقع شده و سرگذشتی مملو از رمز و راز را در دل خود جای داده است. از بخش‌های مختلف این باغ می‌توان به پارک، موزه مارکوف، زورخانه، نگارخانه و … اشاره کرد.

این باغ موزه که در گذشته مکانی برای به بند کشیدند زندانیان سیاسی بود، این روزها به باغ موزه‌ای باشکوه تبدیل شده که شما برای بازدید از آن می‌توانید با خودروی شخصی از طریق اتوبان صیاد شیرازی، ایستگاه مترو شهید مفتح و پایانه‌های اتوبوسی امام خمینی، رسالت، پیچ شمیرلن، میدان امام حسین و شهید بهشتی به آن دسترسی داشته باشید. با سایت های هتل همراه شوید تا سری به باغ موزه قصر تهران بزنیم.

باغ موزه قصر تهران

باغ موزه قصر تهران کجاست؟

برای بازدید از باغ موزه قصر تهران باید سری به منطقه هفت تهران بزنید. این باغ پررمز و راز در انتهای خیابان شهید مطهری، خیابان شهدای ناجا، میدان پلیس واقع شده است. فضای زیبا و سرسبز این باغ موزه که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده، از دور کاملا قابل روئیت است و خیلی راحت متوجه آن خواهید شد.

آدرس باغ موزه قصر در تهران: منطقه 7 تهران، انتهای خیابان شهید مطهری، خیابان شهدای ناجا، میدان پلیس

 نحوه دسترسی به باغ موزه قصر تهران

باتوجه به اینکه این باغ موزه در مرکز تهران قرار گرفته است، راه‌های دسترسی متعددی به آن وجود دارد. برای رفتن به باغ موزه قصر تهران علاوه‌بر اینکه می‌توانید از خودروی شخصی خود استفاده کنید، شرایط استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیز فراهم شده است. شما می‌توانید از این مسیرها با وسایل نقلیه مختلف به باغ موزه قصر دسترسی داشته باشید:

1- رفتن به باغ موزه قصر با استفاده از خودروی شخصی

اتوبان شهید صیاد شیرازی، خروجی پلیس _ شریعتی، میدان پلیس

2- رفتن به باغ موزه قصر با مترو

اگر قصد دارید با مترو به این باغ تاریخی سر بزنید، پس از سوار شدن خط یک تجریش _ کهریزک، به ایستگاه شهید مفتح بروید و پس از عبور از تقاطع شریعتی خود را به انتهای خیابان مطهری رسانده تا باغ موزه قصر را ببینید. ایستگاه شهید مفتح، نزدیکترین مترو به باغ موزه قصر تهران است.

3- رفتن به باغ موزه قصر تهران با اتوبوس

برای استفاده از اتوبوس، چندین مسیر اتوبوسرانی در دسترس شما وجود دارد که می‌توانید به نزدیک‌ترین ایستگاه مراجعه کرده و به باغ موزه خود را برسانید. این خطوط عبارتند از:

  • پایانه امام خمینی، اتوبوس میدان معلم، ایستگاه واقع در مقابل باغ موزه
  • پایانه رسالت، اتوبوس پیچ شمیران، ایستگاه میدان پلیس
  • پایانه میدان امام حسین، اتوبوس شهید بهشتی، ایستگاه تقاطع پلیس_شریعتی، خیابان پلیس
  • پایانه اتوبوس پیچ شمیران، اتوبوس رسالت، ایستگاه تقاطع پلیس_شریعتی، خیابان پلیس
  • پایانه شهید بهشتی، اتوبوس میدان امام حسین، ایستگاه انتهای خیابان مطهری، تقاطع شریعتی
باغ موزه قصر تهران کجاست؟

ساعات بازدید باغ موزه قصر تهران

برای بازدید از باغ موزه قصر اطلاع از شروع فعالیت روزانه این مکان الزامی است. بازدید از این مکان تاریخی فرهنگی از ساعت 9 صبح آغاز شده و تا ساعت 5 یا 7 عصر به پایان می‌رسد.

بهترین زمان بازدید از باغ موزه قصر تهران

بهترین زمان برای گشت و گذار در این باغ و دیدن زیبایی‌های آن، نیمه نخست سال است که علاوه بر طراوت و سرسبزی باغ، هوا نیز دیرتر تاریک می‌شود و شما با خیال آسوده می‌توانید تمام قسمت‌های را با کیفیت و دقت بالا تماشا کنید و در سفره‌خانه و کافه‌های آن به استراحت و تفریح بپردازید.

زمان مورد نیاز برای بازدید از باغ موره قصر تهران

این موزه مکان‌های زیادی برای دیدن دارد که حدود سه تا چهار ساعت زمان نیاز است تا به‌صورت کامل همه قسمت‌ها را با دقت بالا تماشا کنید.

ساعت بازدید باغ موزه قصر تهران

بخش های مختلف باغ موزه قصر تهران

این باغ دیدنی و منحصربه‌فرد با دیوارهای بلند، ساختمان‌های قدیمی و آجری و درهایی از جنس آهن، یادآور گذشته سخت روزهای در بند بودن زندانیان سیاسی دوره‌های مختلف شاهنشاهی ایران است. باغ موزه قصر تهران از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که هر کدام از آن ها در قسمت مختلفی از باغ موره قرار گرفته و برای دسترسی به آن ها می توانید از نقشه باغ موزه قصر تهران نیز استفاده کنید. در ادامه به معرفی هر کدام از این بخش‌ها پرداخته‌ایم.

پارک باغ موزه قصر تهران

 پارک باغ موزه، فضای سبز زیبایی است که با انبوه گیاهان و درختان قدیمی، دور تا دور موزه را فرا گرفته تا بازدیدکنندگان خود را به گذراندن لحظاتی شاد و خاطره‌انگیز مهمان کند. در این پارک که به پارک ایرانی معروف است، درختانی نظیر نارون، چنار، بیدمجنون، سروناز، کاج و درختان میوه وجود دارد که فضای پارک را دلرباتر می‌کنند.

موزه مارکوف

در دل این باغ موزه، موزه دیگری به نام موزه مارکوف وجود دارد که نام آن الهام گرفته از نام معمار روسی این مکان است. در موزه مارکوف تصاویر و اشیای تاریخی درمعرض دید مراجعین قرار گرفته است. موزه مارکوف خود از بخش‌هایی نظیر کافه، سالن اجتماعات، نمایشگاه و غیره برخوردار است.

موزه مارکوف

سالن فرخی یزدی

در ضلع غربی باغ سالن آمفی‌تئاتر باغ موزه قرار گرفته که به سالن فرخی یزدی شهرت دارد. این سالن برای برگزاری مراسمات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و به سیستم‌های صوتی و تصویری مجهز است.

برج دیده‌بانی

 برج‌های دیده‌بانی باغ موزه قصر تهران مربوط به دوره پهلوی هستند و در گوشه هر ضلع باغ قرار گرفته‌اند. در برج دیده‌بانی جنوب شرقی باغ، تجهیزات رصد نجومی و دوربین دو چشمی وجود دارد که می‌توانید برای تماشای شهر و دیدن ستارگان به آنجا مراجعه کنید.

زندان سیاسی

 یکی دیگر از بخش‌های باغ موزه قصر تهران، زندان سیاسی این مکان است که از اصلی‌ترین قسمت‌های آن محسوب می‌شود. هم‌اکنون این زندان سیاسی با تصاویر و اسناد فراوان، روایت‌گر تاریخ انقلاب اسلامی به شکلی متفاوت و تاثیرگذار است.

زورخانه

 یکی از بخش‌های مهیج و زیبای باغ موزه، زورخانه آن است که بازدیدکنندگان را به حال و هوای ورزش‌های قدیمی تهران برده و آن‌ها را به تماشای نمادهای ورزش پهلوانی این سرزمین دعوت می‌کند.

زورخانه باغ موزه قصر تهران

نگارخانه ملک‌ الشعرای بهار

 این نگارخانه که به تازگی در باغ موزه قصر تهران افتتاح شده، میزبان گالری‌های متنوعی از هنرمندان است که تاریخ برگزاری نمایشگاه‌های هنری در آن برای بازدید عموم از قبل اطلاع‌رسانی می‌شود.

علاوه بر بخش‌های ذکر شده، در گوشه‌گوشه باغ موزه مجسمه‌های آهنی که برخی از آن‌ها تندیس‌هایی از زندانیان مشهور هستند، قرار دارد و شما را به قلب تاریخ پر درد و رنج ظلم و ستم دوره‌های شاهنشاهی ایران می‌برد. نیایشگاه و کافه لقانطه نیز از سایر بخش‌های باغ موزه قصر هستند.

امکانات باغ موزه قصر تهران

همانطور که در بخش قبل ذکر شد، باغ موزه قصر تهران دارای پارک، فضای سبز و کافه بوده و در کنار این امکانات و جاذبه‌های دیدنی, از امکانات دیگری نظیر موارد زیر موارد زیر برخوردار است:

  • زورخانه
  • مسجد
  • کتابفروشی دائمی
  • کتابخانه مرکز تحقیقات
  • چایخانه و سفره‌خانه سنتی
  • کافه‌های متعدد
  • بازارچه محصولات هنری و همچنین صنایع دستی

اگر تهران را مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حداقل 3 تا 4 ساعت از زمان خود را به گشت و گذار در باغ موزه قصر تهران اختصاص دهید و علاوه‌بر لذت بردن از فضای این موزه تاریخی، در کوچه‌باغ‌های تاریخ ایران هم قدمی تامل‌برانگیز خواهید زد.

قیمت بلیط باغ موزه قصر تهران

برای رفتن به باغ موزه قصر و بازدید از این مکان، هزینه‌ای اندکی معادل 5 تا 10 هزار تومان برای خرید بلیط باید بپردازید، که در مقابل ساعت‌ها حضور در کنار سال‌های گذشته ایران و ورق زدن تاریخ کشور، هزینه چندان زیادی نیست.

قیمت بلیط باغ موزه قصر تهران

هتل های نزدیک باغ موزه قصر تهران

در صورتی که برای سفر به تهران، نزدیک بودن به باغ موزه قصر برایتان اهمیت زیادی دارد، بهتر است در یکی از هتل‌ های تهران نزدیک به این مکان اقامت داشته باشید. این هتل‌ها عبارتند از:

خانه معلم منطقه هفت تهران

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این اقامتگاه آموزشی رفاهی، ایستگاه مترو شهید قدوسی و نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به آن، ایستگاه اتوبوس معلم است که دسترسی به این مکان را برای همه مسافرین آسان کرده‌اند.

  • آدرس: محله عباس آباد، خیابان بهشتی، خیابان اندیشه، اندیشه پنجم
  • فاصله تا باغ موزه قصر تهران: 1.5 کیلومتر

هتل ساسان تهران

 نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به هتل ساسان، ایستگاه متروی طالقانی بوده که حدود ۲۳ دقیقه پیاده‌روی تا هتل فاصله دارد.

  • آدرس: این هتل در خیابان شریعتی، پایین تر از سینما ایران، کوچه نیرو قرار گرفته
  • فاصله تا باغ موزه قصر تهران: حدود 1.9 کیلومتر

هتل ونوس تهران

 ایستگاه مترو سهروردی و ایستگاه اتوبوس شهید بهشتی بهترین و نزدیکترین وسایل حمل و نقل عمومی به این هتل هستند.

  • آدرس: هتل ونوس در خیابان سهروردی شمالی، چهارراه کیهان، خیابان زینالی شرقی (اندیشه پنجم)
  • فاصله تا باغ موزه قصر تهران: 2.2 کیلومتر

هتل مینا تهران

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این هتل، ورودی ۲ مترو دروازه دولت و نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به آن، ایستگاه اتوبوس دانشسرا است که دسترسی به هتل مینا را برای کاربران حمل‌ونقل عمومی آسان می‌سازد.

  • آدرس: هتل مینا در میدان هفت تیر، خیابان دکتر مفتح جنوبی، بعد از چهار راه سمیه، روبروی دانشگاه تربیت معلم
  • فاصله تا باغ موزه قصر تهران: حدود 4 کیلومتر

هتل سیمرغ تهران

 ایستگاه مترو پله اول در چند قدمی این هتل قرار دارد و به شمال و جنوب تهران دسترسی خواهید داشت، همچنین ایستگاه مترو میرزای شیرازی نیز در 1 کیلومتری هتل سیمرغ تهران قرار دارد. 

  • آدرس: محل احداث هتل سیمرغ خیابان ولیعصر، نرسیده به پارک ساعی، نبش کوچه دلبسته
  • فاصله تا باغ موزه: 5 کیلومتر
هتل های نزدیک باغ موزه قصر تهران

مکان ‌های دیدنی نزدیک به باغ موزه قصر

در کنار این باغ موزه زیبا و منحصربه‌فرد مکان‌های دیدنی دیگری نیز وجود دارد که شما می‌توانید برای گردش و تفریح در آن‌ها نیز برنامه‌ریزی داشته باشید. از جمله جاهای دیدنی تهران عبارتند از:

  • پارک قصر تهران در فاصله 300 متری باغ موزه قصر تهران
  • باغ صبا تهران در فاصله 800 متری
  • بوستان هنرمندان تهران در فاصله 3.5 کیلومتری
  • باغ موزه نگارستان تهران در فاصله 3.7 کیلومتری
  • پارک بهشت مادران تهران در فاصله 5.6 کیلومتری
  • عمارت مسعودیه تهران در فاصله 8 کیلومتری
مکان ‌های دیدنی نزدیک به باغ موزه قصر

رزرو هتل های تهران از های هتل

باتوجه به اینکه انتخاب یک محل اقامت مناسب در سفر به هر یک از شهرهای کشور، یکی از مهمترین فاکتورها برای داشتن سفری بی‌دغدغه است، ما سعی کردیم در این مقاله از سایت های هتل علاوه بر معرفی باغ موزه قصر تهران، به معرفی نزدیک‌ترین هتل‌های این باغ موزه هم بپردازیم و آدرس، فاصله و نحوه دسترسی به آن‌ها را ذکر کردیم.

حال شما با اطلاعات کاملی که از باغ موزه قصر تهران به دست آورده‌اید و فاصله آن با هتل‌های ذکر شده، می‌توانید متناسب با شرایط خود یکی از این هتل‌ها را برای اقامت خود انتخاب نمایید. برای این کار کافیست به سایت های هتل مراجعه کرده و به‌صورت غیرحضوری و کاملا آنلاین، در زمان کوتاهی به رزرو هتل مورد نظر خود اقدام نمایید.

سوالات متداول


باغ موزه قصر تهران در کجا واقع شده است؟

منطقه 7 تهران، انتهای خیابان شهید مطهری، خیابان شهدای ناجا، میدان پلیس

این باغ موزه دارای چه بخش‌هایی است؟

موزه مارکوف، برج‌های دیده‌بانی، سالن فرخی یزدی، زندان سیاسی، زورخانه، نگارخانه ملک‌الشعرای بهار، پارک باغ

هتل‌های نزدیک به باغ موزه قصر تهران کدامند؟

هتل ساسان، خانه معلم، هتل ونوس، هتل مینا، هتل سیمرغ

مسیرهای دسترسی به باغ موزه قصر تهران را نام ببرید؟

با استفاده از خودروی شخصی از طریق اتوبان صیاد شیرازی، ایستگاه مترو شهید مفتح و پایانه‌های اتوبوسی امام خمینی، رسالت، پیچ شمیرلن، میدان امام حسین و شهید بهشتی می‌توانید به باغ موزه دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

محله فهادان یزد، با قدمتی چند صد ساله

شنبه 28 مهر 1403
محله فهادان یزد، یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین محله‌های این شهر است که تاریخ و فرهنگ غنی ایران را در […]

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس