راهنمای کامل قوانین مهم رزرو هتل در ایران

یکی از مهم ترین اقداماتی که هر مسافر باید قبل از شروع هر سفر باید انجام دهد، رزرو هتل در مقصد مورد نظر می باشد. اما بسیاری از افراد وجود دارند که با قوانین و محدودیت هایی که هر هتل تعیین کرده است، آشنایی ندارند و تنها به هزینه هتل توجه دارند. در برخی از هتل ها این قوانین به اندازه ای اهمیت دارند که رعایت نکردن آن ها گاه ممکن است که برای افراد باعث بروز مشکل شود. به همین دلیل بهتر است که قبل از انجام هر کاری، با قوانین رزرو هتل در ایران، کاملا آشنا باشند و سفری راحت و همراه با اطمینان و آرامش را تجربه کنند.

در این مقاله وبلاگ گردشگری های هتل به بررسی مهمترین قوانین رزرو هتل در ایران می پردازد تا بدون نگرانی و استرس برای رزرو هتل مورد نظر خود اقدام کنید.

مهم ترین قوانین رزرو هتل در ایران

برخی از قوانین رزرو هتل در ایران به شرح زیر می باشند:

  • در اکثر هتل های ایران ساعت 12 ظهر برای ورود مسافران به داخل اتاق در نظر گرفته شده و ساعت 14 نیز ساعت تحویل اتاق ها می باشد. در برخی از هتل ها ممکن است این ساعات نیز به خواسته مدیریت هتل تغییر کند.
  • در صورتی که پیش از ساعت تعیین شده به هتل رسیدید، هیچ عجله ای برای دریافت اتاق رزرو شده نداشته باشید. چرا که اگر از آن زمان زودتر هتل خود را درخواست کنید باید مبلغی حدود 50  درصد از هزینه یک شب اقامت را به هتل بپردازید.
  • هزینه مازاد در هتل به هزینه ای گفته می شود که در صورتی که مسافر در زمان پایان مدت اقامت، اتاق خود را تحویل نداده و قصد سکونت در هتل را داشته باشد، باید مبلغی حدود 50 تا 100 درصد هزینه اقامت یک شب را پرداخت کند.
  • افراد زیر 18 سال نمی توانند برای رزرو هتل اقدام کنند و حداقل سن قانونی برای کار 18 سال می باشد.
  • هتل های ایران برای کودکان زیر 2 سال نیز هزینه ای را دریافت نمی کنند. اما کودکان 2 تا 12 سال باید نصف هزینه را پرداخت کنند.
  • مسافران در هنگام رزرو آنلاین هتل باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به هتل پرداخت کرده و تاییدیه رسمی از طرف هتل را دریافت کنند، تا اقدامشان دارای اعتبار قانونی باشد.
  • مسافران باید تا تاریخ رزرو شده که در تاییدیه ثبت شده است، در هتل وجود داشته باشد. چنانچه بخواهند این زمان را تمدید کنند باید قبل از آن هتل با درخواست آن ها موافقت کند.
  • از آنجایی که مسافران باید در صورت لغو هتل هزینه ای را پرداخت کنند، هتل هم موظف است در صورتی که برگه ی تائیدیه را صادر کرده باشد اما نتواند اتاق مورد نظر مسافر را تحویل دهد، باید اتاق دیگری با همان امکانات را فراهم کند. در صورتی که مسافر موافقت خود را اعلام نکند، باید مبلغ پیش پرداخت را به مسافر پس بدهد. همچین مبلغی را در قالب جریمه برابر با هزینه یک شب اقامت به مسافر پرداخت نماید.
  • چنانچه مسافر خسارتی به هریک از اموال هتل وارد کند، باید خسارت وارد شده را پرداخت کند.
  • شئونات اسلامی در تمامی هتل های ایران توسط مسافران ایرانی و خارجی باید رعایت شود.
  • هتل های ایران از پذیرش حیوانات خانگی خودداری می کنند و این مورد ممنوع است.
  • پذیرش زوجین فقط با مدرک شناسایی معتبر امکان پذیر است. (شناسنامه عکس دار و یا صیغه نامه با مهر برجسته محضر)

لغو هتل رزرو شده

درصورتی که هتل مورد نظر را رزرو کرده و برگه تایید را دریافت کرده باشید، به هر دلیل مجبور به لغو هتل شوید، باید موضوع را به صورت کتبی با هتل در میان بگذارید و در نهایت تاییدیه ای در این خصوص دریافت کنید. در هر صورت اگر هتل رزرو شده را لغو کنید، باید هزینه هایی را در این خصوص پرداخت کنید.

  • اگر هتل مورد نظر را ظرف مدت 48 ساعت قبل از شروع اقامت لغو کنید، هتل مبلغی حدود 70 درصد از هزینه اقامت یک شب را از هزینه پیش پرداخت شما کم خواهد کرد.
  • اگر از 5 روز تا 48 ساعت قبل از شروع اقامت اقدام به لغو هتل کنید، هتل 50 درصد از هزینه پیش پرداخت کسر خواهد کرد.
  • در صورتی که از 10 تا 6 روز پیش از شروع اقامت اقدام به لغو هتل رزرو شده کنید، هتل 30 درصد از هزینه اقامت در یک شب را از شما خواهد گرفت.
  • همچنین اگر 11 تا 20 روز قبل از شروع اقامت نسبت به لغو هتل رزرو شده اقدام کنید، تنها 20 درصد از هزینه اقامت یک شب را باید پرداخت کنید.
  • اما اگر 20 روز قبل از شروع اقامت برای لغو هتل اقدام کنید، هتل هیچ مبلغی به عنوان جریمه از شما دریافت نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آشنایی با 4 هتل بوتیک محبوب در ایران

چهارشنبه 25 فروردین 1400
در کشور ایران، شکل جدیدی از هتل های شیک و مدرن به وجود آمده است که هتل بوتیک نام دارند. […]
هتل بوتیک

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس