کوه آبیدر، مرتفع ترین کوه سنندج

سنندج یک شهر کوهستانی که یکی از جاذبه های بی نظیری که درآن واقع شده است، کوه آبیدر می باشد. این کوه که در پارک جنگلی در غرب شهر قرار گرفته و محبوبیت زیادی بین مردم سنندج دارد. اطراف آن را مجموعه های تفریحی با نام آبیدر احداث نموده اند. علت نام گذاری آبیدر وجود چشمه های فراوان زیر زمینی می باشد.

 منظره بی نظیر این جاذبه گردشگری و هم چنین چشم انداز زیبای آن موجب شده تا چشم هر بیننده ای را به خود جذب کند و هرساله میزبان بسیاری از گردشگران است. در ادامه این مقاله پارک جنگلی زیبای آبیدر امکانات موجود و برخی جاهای دیدنی اطراف آن را نیز بررسی می کنیم.

کوه آبیدر، مرتفع ترین کوه سنندج

پارک جنگلی آبیدر سنندج

امکانات کوه پارک آبیدر سنندج

  • بزرگ ترین سینمای روباز جهان
  • زیپ لاین معلق و پل معلق

جاهای دیدنی اطراف سنندج

جاهای دیدنی اطراف آبیدر سنندجآدرس
عمارت خسروآباد سنندج استان کردستان، سنندج، بلوار شبلی، عمارت خسروآباد(نمایش روی نقشه)
عمارت آصف وزیری سنندج استان کردستان، سنندج، خیابان امام، عمارت آصف وزیری (نمایش روی نقشه)
عمارت سالار سعید سنندجاستان کردستان، سنندج، خیابان امام، کوچه حبیبی، عمارت سالار سعید(نمایش روی نقشه)
بازار سنندجاستان کردستان، سنندج، خیابان انقلاب، بازار بزرگ سنندج(نمایش روی نقشه)
پارک جنگلی آبیدر

امکانات کوه پارک آبیدر سنندج

بزرگترین سینمای روباز جهان در آبیدر

وجود بزرگترین سینمای روباز کشور در آبیدر می تواند یکی دیگر از مزیت های حیرت انگیز این منطقه باشد که بیش از 10 هزار نفر می توانند به صورت همزمان به تماشای فیلم بپردازندو صدای این سینما از طریق موج رادیو اف ام در تمام نقاط پارک نیز قابل پخش است. این سینما به عنوان بزرگترین سینمای روباز جهان معروف می باشد و در باغ امیریه نیز واقع شده است.

بزرگترین سینمای روباز جهان در آبیدر

زیپ لاین و پل معلق آبیدر

از امکانات جدید پارک جنگلی آبیدر می توان به زیپ لاین و پل معلق نیز اشاره کرد که از پرطرفدارترین تفریح های هیجانی پارک محسوب می شود. سکوی مبدا زیپ لاین در پارک مشاهیر و مقصد آن در پشت سینمای روباز قرار دارد. این تفریحات در مسیری 320 متری نیز افتتاح گردیده اند. پل معلق این پارک 120سانتی متر عرض و 88 متر ارتفاع از دره آبیدر نیز دارد.

زیپ لاین و پل معلق آبیدر

جاهای اطراف پارک جنگلی آبیدر سنندج

عمارت خسروآباد سنندج

عمارت خسرو آباد از بناهای تاریخی دوه قاجار در استان کردستان است. این عمارت زیبای تاریخی شامل یک باغ و عمارت می باشد که درختان بزرگی اطراف این عمارت را پوشانده است. عمارت خسرو آباد دارای حمام، دسشویی و تزیینات آهک بری لاجوردی رنگ، مطبخ، اصطبل و حوض صلیبی شکل در حیاط است و آب حوض از قنات آبیدار نیز پر شده است. جنس درب اصلی عمارت با چوب گردو و شبیه به دروازه های قلعه های حکومتی ساخته شده است. در نوروز برنامه های هفتگی در این عمارت نیز برگزار می شود.

آدرس

 استان کردستان، سنندج، بلوار شبلی، عمارت خسروآباد(نمایش روی نقشه)

عمارت خسروآباد سنندج-آبیدر

بازار بزرگ سنندج

بازاربزرگ سنندج در مرکز شهر قرار گفته است. و با پارک جنگلی آبیدر15 دقیقه فاصله دارد.  این بازار شبیه به بازار نقش جهان اصفهان و  و ساخته شده از خشت و آجر می باشد. چهار دروازه داشته که یکی از آن ها تخریب و سه دروازه آن قابل استفاده می باشد. بازار بزرگ سنندج دارای 30 راسته، 280 حجره قدیمی و حدود 400 غرفه می باشد. گردشگران برای خرید سوغاتی پارچه های رنگی، گیاهان دارویی و…نیز به این بازار می روند. بازار سنندج نیز سرپوشیده می باشد و در هر فصلی می توان از آن بازدید کرد.

آدرس

استان کردستان، سنندج، خیابان انقلاب، بازار بزرگ سنندج(نمایش روی نقشه)

بازار بزرگ سنندج-آبیدر

در آخر

اگر قصد سفر به این شهر بی نظیر را دارید، بهترین زمان سفر به آبیدر در فصل بهار است، چرا که منظره تکرار نشدنی را در این فصل مشاهده خواهید کرد. اگر فصل پاییز را هم برای سفر انتخاب کنید می توانید لذت قدم زدن بر روی برگهای خشک و زرد را نیز تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جاذبه های گردشگری سرخس

دوشنبه 6 مرداد 1399
جاذبه های گردشگری سرخس شامل مناطق طبیعی و تاریخی است که باتوجه به نوع پوشش منطقه از لحاظ طبیعتی خشک […]
جاذبه گردشگری سرخس سد دوستی

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس