آشنایی با چشمه گراب مشهد

جاذبه های طبیعی و گردشگری متعدد موجود در شهر مشهد، همچنین مهم تر از همه وجود حرم مطهر امام هشتم در این شهر موجب شده هر ساله این شهر پذیرای تعداد بالایی از مسافران از اقصی نقاط کشور باشد. یکی از جاذبه های طبیعی موجود در شهر مشهد را می توان چشمه گراب نام برد. در مقاله آشنایی با چشمه گراب مشهد شما می توانید اطلاعات مفیدی درباره آن قبل از سفر به مشهد کسب نمایید.

سفر به مشهد و بازدید از چشمه گراب مشهد

معرفی چشمه گراب

یکی از مکان های دیدنی شهر مشهد که در موقعیت مکانی جاده قدیم مشهد به نیشابور واقع شده است، چشمه گراب بوده که در فاصله 50 کیلومتری شهر مشهد واقع شده است. جهت دسترسی به چشمه گراب مشهد می توانید از منطقه عوارضی ملک آباد مشهد به سمت جنوب و روستای باغچه حرکت و با رسیدن به دو راهی انتهای روستا، به سمت جاده فریمان و سنگ بست حرکت کنید تا به چشمه زیبا و دیدنی گراب برسید.

آشنایی با چشمه گراب

نام گذاری این چشمه به گراب به دلیل چشمه ها و آب های معدنی بوده که با ترکیباتی از گوگرد تشکیل شده باشند، نامیده می شوند. چشمه گراب مشهد، متشکل از چند چشمه بوده که بر روی تپه های این منطقه تشکیل شده اند. فاصله این چشمه ها از یک دیگر به 500 متر رسیده که با دهانه مخروطی شکل در ارتفاع بالاتری از سطح زمین تشکیل شده اند.

یکی از جالب ترین و مهیج ترین بخش این چشمه ها طعم متفاوت آب های آن بوده که به دلیل وجود املاح و مواد معدنی مختلف درون آن، طعم آب چشمه ها را به طعم های تلخ، شور و ترش تبدیل کرده اند. با بازدید از این چشمه شما می توانید یکی از شاهکار های خلقت خداوندی را در منطقه خراسان و شرق کشور به نظاره بنشینید.

رزرو هتل در مشهد و بازدید از جاذبه های گردشگری مشهد

فواید آب چشمه گراب

علاوه بر زیبایی طبیعت این منطقه و چشمه هایی زیبا و تپه های مخروطی شکل این منطقه، می توان به فواید آب این چشمه های نیز اشاره نمود. آب چشمه گراب با خواص بالا دارای املاح معدنی متعددی همچون سولفات و کلر و دیگر ترکیبات اشباع بوده که خواص فراوانی را برای آب این چشمه فراهم آورده است.

بومیان این منطقه جهت درمان بیماری های پوستی خود از آب این چشمه استفاده کرده و از معجزه درمان آن بهره مند می شدند. جهت درمان بیماری های مفصلی همچنین جهت افزایش ترشحات معده، بزاق، لوزوالمعده می توانید از آب این چشمه نوش جان نمایید. در سفر به مشهد و پس از رزرو هتل در مشهد می توانید از مکان های دیدنی و جاذبه های طبیعی این شهر همچون چشمه گراب، جهت درمان و تماشای زیبایی های خلقت بهره مند شوید.

در ادامه آشنایی با چشمه گراب مشهد بازدید از چشمه آتشفشانی گراب را از یاد نبرید. طبیعت زیبای این منطقه و تماشای چشمه آتشفانی که از قله ای با ارتفاع 70 متر تشکیل شده خالی از لطف نخواهد بود. با تماشای این قله از ارتفاع بالا که از نوک قله تا سطح آب از ارتفاع حدود هشت متر برخوردار است و تماشای دهانه آتشفشانی آن به زیبایی و اعجاز خلقت خداوند پی خواهید برد.

بازدید از جشمه گراب در سفر به مشهد

در سفر به مشهد انتخاب و رزرو هتل یکی از اولویت های اصلی مسافران به شمار می آید. می توانید برای رزرو بهترین هتل های مشهد و رزرو هتل های نزدیک حرم به صورت آنلاین در های هتل جستجو و رزرو هتل خود را انجام دهید. با انتخاب و رزرو تور مشهد  از “های تور” همچنین می توانید یک سفر زیارتی سیاحتی به یاد ماندنی و خاطره انگیزی را در این شهر تجربه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آشنایی با قوانین هتل‌های ایران

پنج‌شنبه 1 مهر 1400
نخستین اقدامی که در سفر لازم است به آن توجه کرد رزرو هتل است. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در […]
قوانین هتل‌های ایران

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس