بازار قدیم قشم یکی از ارزانترین بازارهای جزیره

اکثر افرادی که به جزیره قشم سفر می‌کنند، در کنار بازدید از دیدنی های قشم، خرید کردن را هم در پس ذهن خود دارند. در واقع درست است که قشم یکی از زیباترین مناطق ایران با جاذبه‌های زمین‌شناسی و طبیعی فراوان است، اما با وجود قرارگیری در شاهراه دریایی خلیج فارس، به اجناس و کالاهای زیادی دسترسی دارد. همین امر باعث شده است که مراکز خرید قشم فراوانی داشته و مقصد مهمی برای اهالی خرید باشد. یکی از این بازارها، بازار قدیم قشم است که در ادامه مطلب به معرفی کامل آن خواهیم پرداخت.

آشنایی با بازار قدیمی قشم

بازار قدیم قشم در سال 1290 ساخته شده و قدیمی‌ترین بازار ساخته شده در این جزیره است. این بازار که به نام بازار سنتی قشم هم شناخته می‌شود در نزدیکی اسکله قشم قرار دارد و ابتدا به صورت سرباز ساخته شده بود اما به مرور، به هدف دور ماندن از آسیب و خرابی، قسمت‌هایی از آن سرپوشیده شد. به همین دلیل امروزه برخی از کوچه‌های بازار قدیمی قشم مسقف هستند و برخی دیگر روباز. در ضمن درون این بازار دروازه های زیادی وجود دارد که دسترسی آسان به آن را فراهم می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این بازار، ساخته شدن آن در مرکز جزیره و بافت سنتی است، به همین دلیل شاهد قرارگیری تعداد زیادی بنای مسکونی و رفت و آمد بومیان در بازار قدیم قشم هستیم. بدین ترتیب وقتی در بازار سنتی قشم رفت و آمد کنید، با فرهنگ و آداب و رسوم ساکنین جزیره و با معماری بومی آن‌ها آشنا خواهید شد و گویی در تاریخ جزیره قدم می‌زنید. همچنین اکثر صاحبان مغازه‌ها از افراد محلی هستند و خرید از آن‌ها باعث رونق اقتصاد قشم خواهد شد.

مغازه های بازار قدیم قشم

در این بازار مغازه‌های مختلفی با کالاهای متنوع وجود دارد و هرچیزی که بخواهید درون آن می‌توانید پیدا کنید، از سوغاتی و صنایع دستی و پارچه‌های سنتی گرفته تا انواع البسه شامل پوشاک و کیف و کفش و لوازم برقی و اکسسوری. به طور کلی بیشتر از 1000 باب مغازه در این بازار وجود دارد که کالاها را به صورت عمده و خرده‌فروشی ارائه می‌کنند.

علاوه بر این در گوشه و کنار بازار قدیمی قشم انواع اغذیه فروشی محلی و سنتی وجود دارد که در آن می‌توان خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی مردم قشم را مزه کرد و لحظات خاطره‌انگیز ساخت. همچنین اگر تمایل دارید در اقامتگاه‌های محلی و خوش‌قیمت اقامت داشته باشید، با کمی گشتن در کوچه پس کوچه‌های بازار قدیمی قشم، خواهید توانست یک خانه نقلی با قیمتی عالی بیابید و چندروزی را در آن سر کنید. بدین ترتیب هم به بازار نزدیک خواهید بود و هم فاصله بسیار کمی تا سایر مراکز خرید قشم خواهید داشت.

ویژگی های بازار سنتی قشم

همانطور که هر بازاری ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودش را دارد که باعث جذب مشتریان با طیف سلیقه‌ای متفاوت می‌شود، بازار سنتی قشم هم مزایا و خصوصیات خاص خودش را دارد. این تمایز باعث شده است که حتی برخی از افرادی که برای چندمین بار به قشم سفر می‌کنند باز هم بازار قدیم قشم را برای خرید انتخاب می‌کنند. برخی از این مزایا در زیر آمده‌اند:

  • اجناس قیمت مناسب و با کیفیت
  • تنوع زیاد محصولات و امکان خریداری سوغات و صنایع دستی
  • آشنایی با تاریخ قشم
  • آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ مردم محلی
  • موقعیت مکانی و دسترسی عالی در مرکز شهر
  • نزدیکی به سایر مراکز خرید و هتل های قشم
  • نزدیکی به سایر جاهای دیدنی قشم مانند بافت قدیمی شهر و مکان‌های تاریخی
  • نزدیکی به دیگر مراکز خرید مانند سیتی سنتر قشم

هتل های نزدیک بازار قدیمی قشم

اگر می‌خواهید از فرصت خرید خود نهایت استفاده را ببرید، پیشنهاد می‌دهیم حتما در یکی از هتل های نزدیک بازار قدیم قشم اقامت گزینید تا علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، در هزینه‌های خود هم صرفه‌جویی کنید و نیازی نباشد که هر روز بابت حمل و نقل کرایه پرداخت کنید. البته شما با اقامت در این هتل های قشم به سایر جاهای دیدنی و رستوران های قشم هم نزدیک خواهید بود. در ادامه تعدادی از این هتل ها را با فاصله تقریبی برای شما آورده‌ایم:

بازار قدیمی قشم کجاست؟

  • ساعات کاری: ساعت 8:30 صبح الی 2 بعد از ظهر – ساعت 17 بعد از ظهر الی 10 شب
  • آدرس: جزیره قشم، میدان امام خمینی، خیابان شهید منتظری، جنب بانک کشاورزی
  • شماره تماس : ۳۵۲۲۵۷۶۸-۰۷۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هتل آپارتمان سفیر قشم ، تجربه اقامت و تفریحی آسان

سه‌شنبه 27 مهر 1400
قشم امروزه به عنوان یکی از جزیر توریستی ایران شمرده می شود. در پست های قبل درباره هتل قشم و […]

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس