بهترین بوتیک هتل های تهران کدامند؟

در کنار هتل‌های لوکس تهران، بوتیک‌ هتل‌هایی با سبک و سیاق خانه‌های سنتی وجود دارند که حس صفا و صمیمیت بیشتری را به مخاطب خود هدیه می‌کنند. هتل بوتیک‌های تهران ظرفیت کمتری نسبت به هتل‌های آن دارند و فضایی آرام و به دور از هیاهوی شهر را برای مخاطب خود ایجاد می‌کنند. این هتل های تهران دارای تجهیزات مناسب برای اقامت‌های طولانی مدت هستند. جالب است بدانید اکثر این هتل بوتیک‌ها خانه‌های قدیمی هستند که ترمیم و بازسازی شده و ظاهر سنتی و منحصربه‌فردی را در قلب آپارتمان‌های لوکس تهران به‌دست آورده‌اند.

لیست بوتیک هتل های تهران

هتل بوتیک‌ها نه تنها برای مسافران بلکه برای پایتخت‌نشینان نیز می‌توانند مکان‌های جالبی برای اسکان باشند. این هتل بوتیک‌ها اکثراً در نواحی قدیمی تهران واقعند و با بهره‌گیری از معماری سنتی حس نوستالژی را برای مخاطب خود ایجاد می‌کنند. ظرفیت پذیرش اکثر هتل بوتیک های تهران حدود 30 نفر در نظر گرفته شده است. این بناها، برای معرفی فرهنگ غنی ایرانی به سایر کشورها نیز گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شوند. در ادامه به معرفی 6 هتل بوتیک مشهور تهران می‌پردازیم:

آدرسنام و امتیاز بوتیک هتل
میدان بهارستان، خیابان نظامیه، کوچه اصالت، بن‌بست پنجم، پلاک ۲۱هتل بوتیک نظامیه تهران (*****)
شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران، شمشک، روبه‌روی شهرداری، کوچه هتلهتل بوتیک شمشک تهران (****)
تهران، خیابان ولی عصر، نرسیده به میدان ونک، کوچه هفتم (فوزی)، انتهای خیابان شمس لاهیجانی، پلاک ۳هتل بوتیک نیلو تهران (****)
تهران، خیابان امیر کبیر، خیابان جاویدی، نبش کوچه شجاعت، پلاک ۳۸ هتل بوتیک پهلوان رزاز تهران (****)  
تهران، بلوار آفریقا (جردن)، بالاتر از دستگردی (ظفر)، خیابان ناصری، پلاک 17بوتیک هتل طوبی تهران (***)  
خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، خیابان لولاگر، پلاک ۲بوتیک هتل حنا تهران (***)  

معرفی بهترین هتل‌ بوتیک‌ های تهران

اکنون که با نشانی و امتیاز این بوتیک‌ هتل‌ها آشنا شدید، بهتر است اطلاعاتی را درمورد معماری، ظرفیت و انواع اتاق‌های آن‌ها داشته باشید.

هتل بوتیک نظامیه تهران

یکی از زیباترین جلوه‌های معماری زمان قاجاریه در سال 1308 را می‌توان در این هتل بوتیک نظاره کرد. جالب است بدانید که مالک این بنا شخصی به‌نام میرزا آقاخان نوری بود که آن را برای پسر خود به ارث گذاشت و پس از مرگ پسر او در سال 1392 مورد بازسازی قرار گرفت. در این خانه اشرافی محوطه بیرونی بسیار فرح‌بخش در کنار قناتی با آب‌های زلال وجود دارد. در این هتل کافی‌شاپی با میز و صندلی‌های سنتی و حصارهایی شیشه‌ای وجود دارد. این هتل بوتیک 2 طبقه دارای 5 اتاق است که همگی به بهترین نحو چیده شده‌اند.

تمامی اتاق‌های این هتل بوتیک نورگیری بسیار خوبی دارند. اتاق دوتخته گوشواره، دوتخته عالم تاج، دوتخته خانم جان، دوتخته کاظم خان، سوئیت دوتخته بالاخانه، کانکت سه نفره و کانکت چهار نفره از اتاق‌های این هتل بوتیک محسوب می‌شوند. قیمت اتاق‌های هتل بوتیک نظامیه در بهمن سال 1402 از 4،200،000 تومان برای اتاق دوتخته گوشواره شروع می‌شود. جالب است بدانید که در این مکان کلیه غذاهای فوق‌العاده لذیذ ایرانی نیز برای سرو وجود دارد. هتل بوتیک نظامیه تهران به بسیاری از مکان‌های تفریحی تهران که در زیر آمده است، نزدیک است.

  • عمارت مسعودیه
  • سینما و تئاتر حافظ
  • عمارت امین السلطان
  • باغ موزه نگارستان
  • مسجد و مدرسه عالی مطهری
  • مجلس شورای اسلامی

هتل بوتیک‌ شمشک تهران

همجواری با پیست اسکی روی برف با این هتل که از بهترین بوتیک هتل های تهران است، باعث شده که بسیاری از افرادی که به قصد ورزشی به این منطقه می‌آیند، محل اقامت خود را هتل بوتیک شمشک انتخاب کنند. جالب است بدانید که این بوتیک هتل، اولین بوتیک هتل بنا شده در ایران محسوب می‌شود. نمای ویلایی با سقف شیروانی این هتل در روزهای برفی نظر بسیاری از افراد را به‌ خود جلب می‌کند. البته معماری داخل این هتل نیز دست کمی از بیرون آن ندارد. فضای داخلی هتل بوتیک شمشک با کف و سقف چوبی مزین شده و حس گرمای عمیقی را در مخاطب خود ایجاد می‌کند.

هتل بوتیک‌ شمشک تهران دارای امکانات برجسته‌ای مانند سالن کنفرانس، رستوران و ویو منظره برفی است. تعداد اتاق‌های این هتل بوتیک 16 عدد است. قیمت اتاق‌ها در بهمن 1402 در این هتل بوتیک از 2،400،000 تومان شروع می‌شود. اتاق‌های این بوتیک هتل عبارتند از:  یک تخته، دو تخته دبل، دو تخته توئین و  3 تخته. از جمله جاهای دیدنی نزدیک این هتل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجموعه ورزشی شمشک
  • رستوران کلبه شمرون
  • باغ سرای عشق

هتل بوتیک‌ نیلو تهران

هتل بوتیک‌ نیلو تهران، حاصل بازسازی خانه‌ای قدیمی نیست و در سال 1380 بنا شده است. معماری سنتی و فضای کوچک این هتل باعث شده که هتل نیلو را بیشتر به‌عنوان یکی از بوتیک هتل های تهران بشناسند. در جای جای دیوارها و گوشه‌های این هتل می‌توان ردپایی از هنرهایی ایرانی نظیر خاتم‌کاری، کاشی‌کاری، نقاشی و صنایع دستی را مشاهده کرد. نورپردازی و ترکیب رنگ‌ها در اتاق‌ها این هتل به شکل ماهرانه‌ای انتخاب شده است.

هتل بوتیک‌ نیلو تهران 6 طبقه بوده و دارای بیش از 8 اتاق در قالب اتاق یک تخته تیپ C، یک تخته تیپ B، یک تخته تیپ A، دو تخته تیپ B، یک تخته غیر ایرانی، سوئیت فامیلی و… است. قیمت اتاق‌های بوتیک هتل نیلو در بهمن 1402 از 3،060،000 تومان شروع می‌شود. از جمله امکانات این هتل بوتیک می‌توان به کافی‌شاپ، رستوران، پارکینگ و اینترنت اشاره کرد. جاهای دیدنی نزدیک به هتل بوتیک نیلو عبارتند از:

  • نگارخانه آتشزاد
  • بوستان نیلو
  • بوستان نور
  • مرکز خرید آسمان ونک

هتل بوتیک‌ پهلوان رزاز تهران

همانطور که از نام این مکان پیداست، این خانه در گذشته متعلق به پهلوان رزاز در زمان قاجار بوده است. عملیات مرمت و بازسازی این خانه به‌وسیله علی جعفرنژاد که یک فرد فعال در زمینه گردشگری است، انجام شده است. بنای این خانه شامل بخش‌های متنوعی نظیر آب انبار، چشمه خانه، حیاط فرو رفته، دهلیز، راهرو، چشمه خانه و… است. هتل بوتیک پهلوان رزاز بیش از 20 اتاق دارد که به‌طور کلی ظرفیت بیش از 40 نفر را داراست. اتاق‌های این هتل شامل یک تخته، دو تخته نقلی، یک تخته غیر ایرانی، اتاق دو تخته قاجار، سوئیت سه تخته و سوئیت شاه نشین هستند.

قیمت اتاق‌های هتل بوتیک پهلوان رزاز در بهمن 1402 از 1،284،000 برای اتاق یک تخته شروع می‌شود. در این خانه باصفا امکاناتی نظیر لابی، محوطه باغ بسیار باصفا، تراس، کافی‌‌شاپ، اینترنت و زیر زمین وجود دارد. هتل بوتیک پهلوان رزاز به مکان‌های دیدنی زیر نزدیک است:

  • خانه موزه مدرس
  • عمارت دبیرالملک
  • حمام نواب
  • موزه کاظمی
  • امامزاده یحیی

هتل بوتیک‌ طوبی تهران

از دیگر بوتیک هتل های تهران می‌توان هتل بوتیک طوبی را نام برد. این بوتیک هتل ۳ ستاره در سال 1388 در خیابان ولیعصر تهران قرار دارد. این بنای 9 طبقه دارای بیش از 25 واحد اقامتی است که پذیرای مهمانان است. مهم‌ترین امتیاز این بوتیک هتل رستوران آن است که در بام آن واقع است و نمای بسیار دلنشینی دارد. اتاق‌های این بوتیک هتل دارای فضایی گرم و ساده‌ای هستند و امکاناتی مانند تلویزیون، کمد، مبلمان چوبی، تخت‌های راحت و… دارند.

اتاق‌های هتل بوتیک طوبی تهران به نام استودیو برای 1نفر، رویال استودیو برای 1نفر، آپارتمان یک خوابه برای 1نفر، استودیو برای 2نفر، رویال استودیو برای 2نفر، آپارتمان یک خوابه برای 2نفر، آپارتمان دوخوابه برای 2نفر، آپارتمان دوخوابه برای 3نفر و آپارتمان دوخوابه برای 4نفر هستند. قیمت اتاق‌های هتل طوبی از 3،100،000 تومان شروع می‌شود. در این هتل بوتیک امکاناتی از قبیل سونا و جکوزی، رستوران، پارکینگ، سالن ورزشی، تلویزیون و ماهواره وجود دارد. جاهای نزدیک به هتل بوتیک طوبی عبارتند از:

  • موزه هنرهای دینی امام علی(ع)
  • موزه پول
  • زمین بازی کودکان
  • پارک خشایار
  • بوستان صبا

هتل بوتیک‌ حنا تهران

هتل بوتیک‌ حنا در تهران از مرمت یک خانه متروکه که به‌وسیله استاد حسن بنا شده بود؛ در کوچه لولاگر ایجاد شده است. این هتل بوتیک دارای معماری تلفیقی سنتی و مدرن در فضایی پر از آرامش است. هتل بوتیک حنا دارای بنایی 2 طبقه به‌شکل مدور است که همه اتاق‌های آن دارای پنجره‌هایی بزرگ و نورگیر رو به فضای سبز هستند. یکی از مکان‌های زیبای این هتل سالن غذاخوری آن است که لذت دورهمی‌هایتان را دوچندان می‌کند. کافی‌‌شاپ و سالن اجتماعات از دیگر تجهیزات این هتل محسوب می‌شوند.

دسترسی به اتوبوس و مترو نیز از این هتل بسیار راحت است. اتاق‌های هتل بوتیک‌ حنا که تعداد آن‌‌ها به ۷ تا می‌رسد دارای فضایی نورگیر و دکوراسیونی سنتی هستند که خستگی را از تن شما بیرون می‌کند. اتاق‌های این بوتیک هتل با اسامی جالبی مانند نور، لولاگر، کنج، گلخانه، کمان، همسایه و اجاق نامگذاری شده‌اند. اکثر این هتل‌ها به‌شکل دو تخته و با متراژ متفاوت هستند. از جمله مکان‌های دیدنی نزدیک به هتل بوتیک حنا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ورزشگاه شهید حیدرنیا
  • مجتمع موبایل علاءالدین
  • سفارت فرانسه
  • عمارت ارغوان
  • پردیس تئاتر شهرزاد
  • موزه مردم شناسی ارامنه

سوالات متداول

ظرفیت هتل بوتیک‌ های تهران چقدر است؟

میانگین ظرفیت بوتیک هتل های تهران حدود 40 نفر است.

بهترین هتل بوتیک برای اقامت اسکی بازان کدام است؟

هتل بوتیک شمشک در نزدیکی پیست شمشک واقع است و از حیث موقعیت مکانی برای اسکی‌بازان بسیار مناسب است.

کدام هتل بوتیک های تهران سبک سنتی دارند؟

هتل بوتیک پهلوان رزاز و نظامیه به سبک سنتی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گشت و گذار در درکه تهران

دوشنبه 17 آبان 1400
درباره مناطق گردشگری تهران بسیار حرف زده ایم و شما را با این جاذبه ها آشنا کرده ایم، اما در […]
درکه تهران و ییلاقات شمیرانات

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس