تفاوت هتل های 5 ستاره و 4 ستاره در چیست؟

تفاوت هتل های 5 ستاره و 4 ستاره

افراد زیادی وجود در زمان هایی که با تعطیلی رو به رو می شوند، برای سفر برنامه ریزی می کنند. در این بین انتخاب محل اقامت در هتل یا هتل آپارتمان در مقصد سفر از ارکان اصلی سفر است. به همین دلیل بهتر است که قبل از شروع سفر محل اقامت خود را مشخص کنید. به همین دلیل خوب است که اطلاعاتی درباره هتل ها و نحوه درجه بندی آن ها را کسب کنید. این امر سبب می شود که با آگاهی کافی رزرو هتل خود را متناسب با خواسته های خود و با هزینه مد نظر خود انجام دهید.

از این رو هتل ها با هم تفاوت هایی دارند که آن ها را از هم متمایز کرده است. همین امر سبب شده است تا هتل ها را با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می دهند، با تعداد ستاره (5 ستاره، 4 ستاره، 3 ستاره، 2 ستاره و 1 ستاره) طبقه بندی می کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت هتل های 5 ستاره و 4 ستاره آشنا کنیم.

تفاوت هتل های 5 ستاره و 4 ستاره

اتاق ها

یکی از مهمترین شاخص هایی که می توان برای ارزیابی هتل ها در زمان رزرو هتل در نظر گرفت، تعداد اتاق ها و کیفیت آن ها است. هتل های 4 ستاره و 5 ستاره از هتل هایی می باشند که هر دو در گروه هتل های لوکس قرار دارند و تفاوت چندانی با یک دیگر ندارند. در اتاق هتل های 4 ستاره علاوه بر امکاناتی که در همه هتل ها وجود دارند، امکانات دیگری همچون تخت خواب های لوکس در اندازه های کویین و کینگ با تشک های کیفیت بالا، گیاه های طبیعی و… به چشم می خورد. اما در هتل های 5 ستاره امکاناتی که ارائه می شود، وسایل جانبی، تزئیناتی، وسایل پذیرایی و… می توان مشاهده کرد.

خدمت ارائه شده

از دیگر تفاوت هتل های 5 ستاره و 4 ستاره می توان به خدمات ارائه شده در آن ها اشاره کرد. خدمات ارائه شده در هتل های 5 ستاره نسبت به هتل های 4 ستاره جامع تر و کامل تر است. همچنین پرسنلی که امور مربوط به خدمت رسانی را انجام می دهند، رفتارمناسب و اخلاق بسیار خوبی دارند.

در هتل های 4 ستاره نیز برخورد پرسنل کاملا با ادب و احترام است. این هتل برای مهمانان انواع نوشیدنی های مکمل نیز وجود دارد که در زمان درخواست، به سرعت فراهم می شود.  هتل های 5 ستاره نیز به کلیه درخواست های مهمانان پاسخ داده شده و هیچ کدام از آن ها رد نمی شود.

اتاق هتل 5 ستاره

امکانات هتل

مسافران در زمانی که اقدام به رزرو هتل 5 ستاره یا 4 ستاره می کنند، توقع دارند تا تمام وسایلی که نیاز دارند نیز در اختیار آن ها قرار داده شود. در این هتل ها نیز از زمانی که مسافران برای رزرو هتل اقدام می کنند، تمامی امکانات نیز برای آن ها فراهم می شود. هتل 4 ستاره در اتاق های خود تعداد 2 خط ثابت قرار می دهد. در هتل ها پنج ستاره هم به همین صورت اما ممکن است که در بعضی از اتاق ها تعداد خطوط ثابت بیشتر شود.

در هتل های 4 ستاره اتاق های تندرستی برای مهمانان با امکاناتی همچون هدفون، تلویزیون، مجله و… وجود دارد. این اتاق در هتل 5 ستاره هم موجود است اما امکانات آن نیز بسیار بیشتر و بیشتر می باشد. در هتل های 4 ستاره امکان سفارش امکانات به صورت اتوماتیک و یا سیستمی وجود دارد. همچنین امکاناتی که در هتل 5 ستاره وجود دارد می توان از اتاق مخصوص جهت نگهداری حیوانات اهلی، حوله و لوازم بهداشتی کاملا شخصی، خدمات نگهداری کودکان و… نام برد.

قرار گیری در موقعیت عالی

هتل های پنج ستاره برای آن که بتواند اقامتی بی نظیر را برای مهمانان خود به وجود بیاورد، باید در بهترین موقعیت شهر قرار بگیرد. این نیز یکی ازمواردی است که هتل ها را در رده هتل های 5 ستاره قرار می دهد.

خدمات ارائه شده هتل های 5 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اماکن تفریحی گردشگری گرگان

شنبه 4 آذر 1402
استان گلستان یکی از زیباترین استان های شمالی کشور محسوب می شود. مرکز آن شهر گرگان است که دارای اماکن […]
اماکن تفریحی گردشگری گرگان

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس