همه چیز درباره قوانین کنسلی هتل ها!

قوانین کنسلی هر هتل با هتل دیگر متفاوت است. به همین دلیل بهتر است هنگام رزرو هتل، قوانین مربوط به کنسلی آن از طرف مسافر را مشاهده و بررسی کنید. برای مثال درصورتی که بخواهید اتاق رزرو شده خود در هتل الماس 1 مشهد را دو روز قبل از تاریخ رزرو لغو کنید؛ هیچ جریمه‌ای شامل حالتان نمی‌شود. جریمه یک روز قبل از تاریخ رزرو، 50 درصد یک شب اقامت و درصورتی که در تاریخ رزرو اقدام به کنسل کردن رزرو کنید؛ باید هزینه یک شب کامل را پرداخت کنید.

کنسلی هتل- قوانین کنسلی هتل ها

نکات مهم در کنسلی رزرو هتل

قوانین کنسلی هتل ها وابسته به نوع هتل، شرایط زمانی و بازه رزرو و لغو، بستگی دارد. به همین علت هریک از هتل‌های ایرانی و خاجی برای خود قوانین خاص و ویژه‌ای دارند و قانون جامعی برای آن‌ها وجود ندارد.

به همین دلیل قبل از رزرو هتل، قوانین کنسلی آن هتل از طرف مسافر را بررسی کنید. همچنین بهتر هست قبل از کنسلی رزرو هتل خود به این نکته مهم توجه داشته باشید که در روزهای پر مسافر سال به دلیل درخواست بالای مسافران جهت رزرو هتل، امکان لغو هتل از طرف مسافران وجود نخواهد داشت. نکات کلی و مهم در رابطه با کنسلی هر هتلی به شرح زیر است:

  • حتما باید قبل از رزرو در رابطه با قوانین کنسلی هتل، سوال بپرسید و اطلاعات کنسلی را به طور کامل مطالعه کنید.
  • توجه داشته باشید که در برخی از هتل‌ها، تغییر تاریخ رزرو نیز مشمول پرداخت جریمه می‌شود. این فرآیند مطابق قوانین کنسلی است.
  • جریمه کنسلی هتل‌ها متفاوت است و این تفاوت ناشی از نوع اتاق، شهر هتل، زمان شلوغی یا خلوتی و باقی مانده زمان تا تاریخ رزرو است.
  • امکان رزرو و کنسلی در تعطیلات و زمان‌های شلوغ وجود ندارد. تعطیلات شامل تعطیلات آخر هفته نیز می‌شود.

برای درک بهتر موضوع و توجه به تفاوت‌ها ما در ادامه قوانین کنسلی دو مورد از هتل‌های شهر مشهد به عنوان یکی از قطب‌های بسیار مهم گردشگری ایران را برای شما بازگو می‌کنیم. اگر قصد سفر به مشهد را دارید و تمامی برنامه‌ریزی‌های قبل سفر از رزرو بلیط همچنین رزرو هتل در مشهد را انجام داده‌اید و با این وجود قصد کنسل کردن سفر خود را دارید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

کنسلی هتل

هتل الماس 1 مشهد

هتل‌ الماس در شهر مشهد دارای دو شعبه است. هتل الماس 1 مشهد از هتل‌های 4 ستاره و هتل الماس 2 مشهد از هتل‌های 5 ستاره به نام مشهد هستند. این دو هتل از هتل‌های محبوب و معتبر در بین زائران و مسافران محسوب می‌شوند. امکانات فوق العاده و پرسنل مجرب این هتل‌ها باعث شده تا روزانه افراد زیادی در این هتل‌ها اقدام به رزرو اتاق کنند. اما از قوانین کنسلی هتل‌های الماس باید به موارد زیر اشاره کنیم.

در روزهای عادی سال:

  • تا دو روز قبل از تاریخ رزرو هتل، می‌توانید اقدام به کنسل کردن اتاق کنید و هیچ جریمه‌ای مشمول حال شما نمی‌شود.
  • اگر یک روز قبل از رزرو هتل اقدام به کنسل کردن اتاق کنید باید 50 درصد هزینه یک شب را به عنوان جریمه پرداخت کنید.
  • اگر در تاریخ رزرو اقدام به کنسل کردن اتاق کنید باید هزینه یک شب اقامت کامل را پرداخت کنید.

در روزهای شلوغ سال:

  • فقط اگر سه روز قبل از رزرو، اتاق خود را کنسل کنید، نیاز نیست جریمه‌ای پرداخت کنید.
  • اگر از 2 روز قبل کنسل کنید فقط 70 درصد هزینه یک شب را نیاز است پرداخت کنید.
  • در همان روز رزرو اقدام به لغو اتاق، مشمول پرداخت هزینه کامل یک شب می‌شود.

هتل الماس 1 مشهد

این قوانین برای هتل الماس 2 کمی متفاوت است و به این صورت است که اگر شما در ایام عادی سال تا 72 ساعت قبل، اتاق خود را کنسل کنید، جریمه شما صفر است. 48 ساعت قبل از رزرو باید 50 درصد از اقامت یک شب را پرداخت کنید و تا 24 ساعت هزینه یک شب کامل به عنوان جریمه برای شما لحاظ می‌شود. در ایام تعطیلات و شلوغی فقط تا 72 ساعت جریمه صفر است. هر بازه‌ای کمتر از 72 ساعت، مشمول پرداخت هزینه اقامت یک شب به طور کامل خواهد شد.

هتل پنج ستاره الماس ۲

اتاق گارانتی شده چیست؟

اتاق گارانتی شده یا Guaranteed Room، اصطلاحی مشابه با اصطلاح بلیط چارتر در سفرهای هوایی است. اتاق گارانتی شده به این معنا است که بخشی از اتاق‌های یک هتل برای مثال از یک ماه قبل توسط شخص یا آژانس مسافرتی خریداری می‌شود. این کار عموما در ایام بسیار شلوغ مانند عید نوروز اتفاق می‌افتد. اتاق‌های گارانتی شده از نظر هتل فروخته شده به حساب می‌آیند و آژانس هم به طور کامل هزینه اقامت آن‌ها را پرداخت می‌کند. قیمت این اتاق‌ها بر اساس قیمت گذاری آژانس، مشخص می‌شود و هتل‌ها نقشی در تعیین قیمت ندارند. این نوع از اتاق‌ها امکان لغو ندارند و کنسل کردن آن‌ها، ضرر صد درصدی را برای آژانس یا شخص خریدار به همراه دارد.

روش کنسل کردن هتل

روش کنسل کردن رزرو هتل‌ها نیز به نسبت قوانین آن‌ها متفاوت است. اما به طور کلی شما می‌توانید از طریقه روش‌های زیر اقدام به لغو رزرو خود کنید.

  • تماس تلفنی با هتل: اگر شما از طریق تماس تلفنی، اتاق خود را رزرو کرده‌اید، می‌توانید با تماس مجدد رزرو را کنسل کنید.
  • آنلاین: اگر شما از طریق سایت‌های گردشگری یا سایت هتل، اقدام به رزرو اتاق کرده‌اید، باید ابتدا به سایت مراجعه کنید و وارد حساب کاربری خود بشوید. در حساب کاربری خود اطلاعات موجود را وارد می‌کنید و از بخش مشخص شده، رزرو را کنسل می‌کنید. توجه داشته باشید که پس از لغو تا چه بازه زمانی هزینه شما از سمت هتل استرداد می‌شود.

بهترین کار این است که شما قبل از رزرو به طور کامل شرایط هتل را مطالعه کنید. اگر مجبور به لغو شدید بهتر است از دو الی سه روز قبل رزرو خود را لغو کنید تا مشمول پرداخت هزینه نشوید.

حتما برای خرید به سایت‌های معتبر مراجعه کنید و قوانین کنسلی هتل در مجموعه آن‌ها را مطالعه کنید. برخی از سایت‌ها برای لغو رزرو دارای کارمزد هستند.

تاثیر وبسایت مطمئن جهت رزرو هتل و کنسلی آسان هتل

امروزه وب سایت های گردشگری متعددی جهت معرفی هتل های گوناگون و انجام خدمات مرتبط با سفر شکل گرفته اند، اما بهتر است جهت رزرو هتل وب سایتی را انتخاب نمایید که اطلاعات کاملی را به شما منتقل می کنند. وب سایت های مطمئن با پیگیری خدمات مرتبط با مسافران همچون لغو رزرو هتل از طرف مسافر با کسر حداقل جریمه مابقی هزینه را به حسابتان باز میگردانند.

مجموعه های هتل در کنار مقالات متعدد گردشگری شما را در رزرو هتل و تور گردشگری نیز همراهی می‌کند. شما برای آگاهی از قوانین رزرو، کنسلی و تمامی موارد مرتبط به سفر تنها کافی است به سایت این مجموعه مراجعه کنید.

کنسلی هتل از وبسایت

سخن پایانی

عدم ثبات شرایط باعث می‌شود در برخی موارد، برنامه‌ها را لغو و کنسل کرد. این مشکل ممکن است در قبل از سفر گریبان‌گیر هر یک از ما بشود. با داشتن اطلاعات کافی حداقل ضرر مالی نخواهیم داشت. ما تلاش کردیم تا در طی این بلاگ به شرایط و قوانین کامل کنسل کردن هتل‌ها بپردازیم و نکات خاص آن‌ها در اختیار شما قرار دادیم. بهترین کار برای اینکه جریمه شما صفر شود، لغو رزرو از 72 ساعت قبل است. پس از 72 ساعت شما مجبور به پرداخت بخشی از هزینه هستید. اگر سوالاتی همچنان برای شما وجود دارد یا قصد دارید رزرو خود را کنسل کنید و کمترین جریمه را پرداخت کنید، کافی است با کارشناسان گردشگری ما از طریق کامنت‌ها در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نکات مهم در انتخاب یک هتل مناسب

پنج‌شنبه 4 شهریور 1400
بخش قابل اهمیت که قبل از سفر بیشتر مورد توجه قرار میگیرد، انتخاب محل اقامتی مورد نظر در شهر مقصد […]

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس