آشنایی با تفریحات کیش؛ تدارک سفری هیجان انگیز

تفریحات کیش شامل انواع تفریحات آبی مانند غواصی، پاراسل، جت اسکی، فلای بورد، اسکوتر زیر دریایی و … و تفریحات غیر آبی مانند سافاری، پارک برفی و پارک دلفین است. اکثر مکان هایی که در آن این تفریحات ارائه می شوند، در بخش شرقی کیش تجمع کرده و می توانید این تفریحات را تجربه کنید. اطلاعات کامل تری در مورد بهترین تفریحات کیش در ادامه ذکر شده است.

تفریحات آبی جزیره کیش

یکی از پر طرفدار ترین تفریحات کیش تفریحات آبی آن است. اگر برنامه سفر شما به جزیره بیشتر از یک هفته باشد، می توانید در طول سفر خود هر روز را به یک تفریح آبی اختصاص دهید. در ادامه مقاله ما به چند مورد از جذاب ترین تفریحات کیش اشاره می کنیم. تفریحاتی که هر کدام می تواند آدرنالین خون شما را بالا ببرد.

هتل های کیش

غواصی؛ سفر به اعماق دریا

از بهترین تفریحات آبی کیش می توان غواصی را نام برد، کلوپ های غواصی متعددی در جزیره کیش قرار دارند، که این جزیره را به قطب غواصی کشور تبدیل کرده است. برای بانوان نیز امکان غواصی در جزیره کیش فراهم شده است. غواصی بانوان با قایقی مجزا و با مربی خانوم انجام می شود.

مدت زمان کل تایم غواصی ۱.۳۰ ساعت است که مدت 1 ساعت آن مربوط به کلاس تئوری، 15 دقیقه آن مختص پوشیدن لباس و تجهیزات مخصوص غواصی، 15 دقیقه قایق سواری تا رسیدن به محل مورد نظر برای غواصی و 15 دقیقه نهایی نیز مشغول غواصی خواهید بود.

تفریحات کیش - از تفریحات مهیج کیش - غواصی - غواصی کیش

پاراسل؛ پرواز در آسمان خلیج فارس

پاراسل کیش یکی از تفریحات آبی است که با چتر انجام می شود. در این تفریح با طنابی به طول ۱۵۰ متر به قایق موتوری وصل می شوید. هنگامی که قایق با سرعت زیاد حرکت می کند، به تدریج در آسمان به پرواز در می آیید. پاراسل به صورت ۱ نفره، ۲ نفره، ۳ نفره انجام می شود و تمام سنین می توانند از آن استفاده کنند. مدت زمان این تفریح ۶ دقیقه است و شما در این ۶ دقیقه بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ متر از سطح زمین فاصله می گیرید.

هتل مارینا پارک کیش از جمله هتل هایی است که می توانید در کنار اقامت خود از تفریحات دریایی که این هتل به طور تخصصی ارائه می دهد استفاده کنید. هتل داریوش کیش نیز فاصله کمی با پارک ساحلی مرجان دارد، با اقامت در این هتل می توانید بعد از چند دقیقه پیاده روی در کلوپ های تفریحات دریایی موجود در پارک ساحلی مرجان از خدمات غواصی بهره ببرید.

تفریحات کیش - پاراسل کیش

جت اسکی؛ از بهترین تفریحات کیش

جت اسکی یکی از تفریح های کیش است که به شما اجازه سرعت زیاد و مانور روی دریا را می دهد. هر جت اسکی قابلیت حمل دو نفر را دارد. در میان تفریحات جزیره جت اسکی کیش جزو هیجان انگیزترین تفریحات شناخته می شود. در رابطه با این تفریح زیبا بد نیست بدانید که جت اسکی ورزش مهیجی است که هر ساله مسابقات متعددی در سراسر جهان دارد. اگر شما تجربه این تفریح را داشته اید، قطعا می توانید ابا انجام حرکات نمایشی لذت بیشتری هم از این تفریح به دست آورید.

بهتر است بدانید در سال های اخیر قانون ممنوعیت جت اسکی در کیش به دلیل هزینه های بالا و تلفاتی که داشت اجرا شده بود و فقط کسانی که مجوز و وسایل تفریحی لازم را داشتند قادر به جت اسکی بودند. ولی در راستای جلسات مسئولان مربوطه احتمال بازگشت این تفریح در کیش وجود دارد.

جت اسکی کیش - تفریحات دریایی کیش

فلای بورد؛ یکی دیگر از بهترین تفریحات کیش

فلای بورد کیش این بازی دریایی یکی از هیجان انگیز ترین سرگرمی های کیش به شمار می رود. کسانی که به دنبال هیجان، سرعت و پرش هستند، تفریح فلای بورد را گوشه ذهن خود دارند. در این تفریح با پمپاژ قوی آب از سطح دریا ارتفاع می گیرید تا بر فراز دریای آبی جزیره پرواز مهیجی را تجربه کنید.

نکته مهم در رابطه با این تفریح، تسلط کافی به فرمان است. در غیر این صورت شما در آب فرو می روید. بنابراین برای انجام یکی از بهترین تفریحات کیش شما نیاز به آموزش های خاص دارید. در نظر داشته باشید فلای بورد یا کیبل اسکی کیش که یکی از جذاب ترین تفریحات کیش به شمار می رود فقط برا آقایان قابل انجام است.

فلای بورد کیش - عکس تفریحات کیش

اسکوتر زیردریایی؛ یکی از گرانترین تفریحات کیش

در میان تفریحات آبی جزیره اسکوتر زیردریایی کیش طرفداران خاص خود را دارد. با استفاده از این تفریح شما به زیر آب می روید تا از تماشای حیات زیر آب غرق هیجان و لذت شوید. اسکوتر درواقع به دستگاهی گفته می شود که از بخش های اصلی چون دو رکاب و حبابک شیشه ای تشکیل شده است. درون این حبابک سر شما قرار می گیرد تا بدون هیچ مشکلی قدم به دنیای زیر آب بگذارید. توجه کنید این تفریح آبی به افرادی که بیماری قلبی دارند به دلیل فشار توصیه نمی شود.

اسکوتر زیردریایی کیش - اسکوتر زیر دریایی کیش - زیر دریایی تفریحی کیش - زیردریایی تفریحی کیش

کشتی های تفریحی؛ از تفریحات لوکس جزیره

در جزیره زیبای خلیج فارس ایران، یکی از بهترین تفریحات کیش از نظر مسافران دریانوردی با کشتی ها تفریحی لوکس در شب است. با کشتی های تفریحی شما می توانید تور دریایی ویژه ای را برای خود تدارک ببینید. متناسب با کشتی که انتخاب می کنید امکانات شما نیز متفاوت خواهد بود.

این کشتی های تفریحی کیش به مدت سه ساعت شبانه به دل دریا می زنند، از امکانات این کشتی ها می توان به شام سلف، موسیقی زنده، برنامه های کمدی، بازی های گروهی و … اشاره کرد. در صورتی که تعداد نفرات همراه شما زیاد باشد می توانید کشتی را به طور کامل اجاره کنید و از خدمات اختصاصی آن بهره ببرید.

کشتی تفریحی کیش - کشتی اوستا کیش - کشتی تفریحی لوکس کیش

پارک آبی اوشن؛ از تفریحات کیش برای بانوان

این پارک آبی بزرگترین پارک آبی روباز کشور و از گرانترین تفریحات کیش بوده، همچنین از بهترین جاهایی دیدنی کیش بوده و خانم ها هم می توانند از آن استفاده کنند. امکانات زیادی مانند استخر، سونا، جکوزی و موج سواری در پارک آبی کیش وجود دارد. پارک آبی اوشن دارای سیستم گرمایشی در فصول سرد سال است. برخی از وسایل بازی این پارک شامل: پیچالوپ، رالی راید، دینگل و.. است.

پارک آبی اوشن کیش - پارک آبی اوشن - گرانترین تفریحات کیش

تلکابین میکا مال؛ سفر بر فراز دریا

به عنوان یکی از مهیج ترین تفریحات غیر آبی کیش می توان به تله کابین میکا مال اشاره کرد که یکی از جدیدترین تفریحات کیش محسوب می شود. از این تفریح به مدت 23 دقیقه می توانید استفاده کنید. ظرفیت هر کابین 8 نفر است و محدودیتی در زمان استفاده از بلیط آن وجود ندارد.

این تله کابین کیش را می توان به عن وان یکی از ارزان ترین تفریحات کیش نیز نام برد. علاوه بر بلیط ارزان قیمت آن نسبت به سایر تفریحات کیش، می توانید با خرید از میتا مارکت کیش واقع در طبقات پایینی میکا مال بلیط رایگان تله کابین دریافت کنید.

تله کابین میکا مال کیش - تله کابین کیش - تفریحات غیر آبی کیش - تفریحات کیش

تفریحات کیش برای کودکان

برای خیلی از افرادی که قصد سفر به جزیره کیش را دارند، این سوال پیش می آید که چه تفریحاتی برای کودکان وجود دارد. در ادامه مقاله شما را با تفریحات کیش برای کودکان آشنا می کنیم:

پارک ژوراسیک کیش؛ سفر به دنیای دایناسورها

از جمله مکان هایی که بازدید از آن برای هر کودکی جذابیت دارد، قدم گذاشتن انها به دنیای ژوراسیک است. در این پارک، شبیه سازی دایناسورها و موجودات ماقبل تاریخ، حتی می تواند برای برزگسالان نیز هیجان آور باشد. در پارک ژوراسیک کیش که جزو تفریحات غیر آبی کیش نیز به شمار می رود، دایناسورها می توانند حرکت کنند، صداهای بلندی ایجاد کنند و حتی در یک جدال نمایشی به مبارزه با هم بپردازند.

پارک ژوراسیک کیش - تفریحات کیش - تفریحات کیش برای کودکان

کشتی آکواریومی کیش؛ از تفریحات کیش برای کودکان

یکی از جالب ترین و دوست داشتنی ترین تفریحاتی که می توانیم در این قسمت به شما معرفی کنیم، بازدید از کشتی های آکواریوم کیش است. در جزیره کیش شما می توانید از میان 7 کشتی اکواریومی، کشتی مناسب خود را انتخاب کنید. بدون شک قرار گرفتن در کشتی هایی که کف یا دیواره های آن شیشه ای است تجربه متفاوتی از سفر به جزیره کیش را برای شما فراهم می کند.

کشتی آکواریوم کیش - تفریحات کودکان کیش

شهر بازی هایلند کیش؛ تفریح مهیج تمام کودکان

اگر با کودکان خود راهی جزیره زیبای خلیح فارس می شوید، از شهر بازی نمی توان به سادگی عبور کرد. برای رده سنی 2 تا 14 سال، شهربازی هایلند کیش تفریحات مهیجی دارد. در این مجموعه می توانید بازی های الکترونیکی جذاب و خلاقانه ای را امتحان کنید. تعدادی از بازی های هایلند کیش به شرح زیر است:

  • قطار لاستیکی
  • رودخانه وحشی
  • سورتمه
  • آبشار
  • چرخ و فلک
  • سیمیلاتور
  • سینمای ترسناک چند بعدی
  • کلبه وحشت تسخیر شده
  • دستگاه های بازی های رایانه ای جایزه دار
شهربازی هایلند کیش - تفریحات کودکان کیش

پارک برفی کیش؛ از تفریحات کیش در آب و هوای گرم

در آب و هوای همیشه گرم جزیره کیش، تجربه سرما و بازی های زمستانی چه احساسی به شما می دهد؟ اگر به دنبال آن هستید که تنها ظرف چند دقیقه قدم به فصل سرما بگذارید؛ پارک برفی کیش را در برنامه های تفریحی خود قرار دهید. در این محیط شبیه سازی شده برف به صورت طبیعی دیده می شود.

امکان تیوپ سواری،سورتمه سواری و سایر بازی های برفی در این مجموعه برای شما فراهم شده است. پارک برفی کیش واقع در مجتمع تفریحی پنگوئن می باشد و علاوه بر پارک برفی مجموعه بازی های دیگری مثل، تیر اندازی، صخره نوردی و … وجود دارد.

پارک برفی کیش - مجموعه تفریحی پنگوئن - تفریحات کیش برای کودکان

پارک دلفین ها؛ از معروف ترین تفریحات کیش

در پارک دلفین جزیره کیش شما حیواناتی مانند شیر دریایی، دلفین، گربه دریایی، پنگوئن، گراز دریایی و…را پیدا می کنید. از جاذبه های این پارک حرکات موزون دلفین ها است که تماشاچیان را حیرت زده می کند. پارک دلفین ها کیش از جمله تفریحاتی است که نام آن برای همه آشناست. بنابراین قرار دادن این گزینه در فهرست برنامه های تفریحی شما هیجان سفر را برای کوکان بسیار بالا می برد.

تفریحات کیش - پارک دلفین ها

تفریحات آبی ساحل مرجان کیش

در سفر به جزیره کیش، تفریحات ساحلی کیش نیز جذابیت خاص خود را دارد. ساحل مرجان کیش ساحلی صخره ای است که امکانات تفریحی متنوعی برای مسافران دارد. شما می توانید در ساحل مرجان تفریحات زیر را انجام دهید.

  • دوچرخه سواری
  • استراحت و تماشای غروب دل انگیز جزیزه
  • دسترسی به مرکز خرید مرجان
  • قایق سواری
  • استفاده از کلوپ های دریایی
  • غذا دادن به ماهی ها
  • عکاسی در ساحل مرجان کیش

محدودیت های احتمالی تفریحات کیش چیست؟

در قسمت های قبلی مقاله، در رابطه با معرفی تفریحات کیش صحبت کردیم. حال سوالی که برای خیلی از افراد مطرح می شود این است که آیا تفریحات جزیره محدودیت خاصی هم برای گردشگران دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال لازم است اشاره کنیم که بعضی از تفریحات با توجه به سختی یا اوج هیجانی که شما در آن تجربه می کنید ممکن است برای بعضی از افراد توصیه نشود.

به همین خاطر برای انتخاب چنین تفریحاتی محدودیت هایی نیز لحاظ شده است. به عنوان مثال می توانیم به شرایط جسمی و سن مسافران اشاره کنیم. در بعضی از تفریحات آبی کیش نیز شما محدودیت فیلمبرداری یا عکس برداری خواهید داشت. چراکه برای ثبت لحاظ خود عکاسان حرفه ای به شما کمک می کنند.

تفریحات کیشمزایا و محدودیت های تفریحات کیش
پارک ژوراسیکمحدودیت سنی برای کودکان زیر دو سال
پارک دلفینبلیط نیم بها برای کودکان 2 تا 4 سال
تله کابینرایگان برای کودکان زیر دو سال
غواصیمناسب افراد بالای 10 سال
نامناسب برای کودکان و افرادی که بیماری قلبی دارند

هزینه جدا برای عکاسی و فیلم برداری

تله کابینبلیط برای کودکان زیر 5 سال رایگان است
فلای بوردمحدودیت برای افراد زیر 15 سال و بانوان
جت اسکی به صورت گروهی اجاره داده نمی شود.

ظرفیت دو نفر

پاراسل سواری ممنوعیت استفاده برای زنان باردار و افراد سالمند

انتخاب شما چه تفریحی است؟

در این مقاله همسفر کلمات بودیم تا سفر دانشینی را برای خود فراهم کنیم. دانستیم که تفریحات کیش به اندازه ای متفاوت است که می تواند پاسخ گوی تمام گردشگرانش باشد. خواه شما با دوستانتان راهی سفری هیحان انگیز شوید یا چمدان سفر را با خانواده و کودکانتان ببندید. در پایان خوشحال می شویم نظرات یا تجربه شخصی خود را در رابطه با تفریحات کیش بدانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ساحل درختان نارگیل کیش ؛ محبوب ترین ساحل جزیره

چهارشنبه 26 آبان 1400
آیا تا کنون ساحلی پر از درختان تنومند نارگیل را متصور شده‌اید؟ جزیره کیش یکی از مهم‌ترین و بهترین مقاصد […]
ساحل درختان نارگیل کیش

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس