روستای اینی اردبیل، روستایی بی نظیر و سرسبز

روستای اینی اردبیل روستایی است که در بزرگترین روستای جلگه مغان استان اردبیل واقع شده است. این روستا به سه بخش روستای اینی علیا، روستای اینی سفلی و روستای اینی وسطی تقسیم می شود که در بین آن ها روستای علیا بزرگترین آن ها می باشد. این سه روستا در میان مردم آن منطقه با نام های اوخاری باش و آشنا باش شناخته شده اند.

روستای اینی اردبیل

تاریخچه روستای اینی اردبیل

در این منطقه مردم ابتدا عشایر بوده اند که هرساله از مراتع و دامنه های کوهستانی به دهکده ای به نام شور درق کوچ می کرده اند. یکی از نزدیکترین روستا هایی که در نزدیکی این قشلاق وجود دارد، روستای هاچاکند می باشد.

جاذبه های گردشگری روستای اینی

روستای اینی در داخل خود جاذبه های گردشگری فراوانی می باشد که به طور مختصر به هر یک از آن ها می پردازیم:

اینی قالاسی

در این منطقه قله ای وجود دارد که دارای شیب تند و دیواری است که گرداگرد حوض و زمینی پر از آهک کشیده شده است. اهالی ساکن در این منطقه نام آن را قلعه گذاشته اند. این قلعه دارای زمان ساخت و سازنده مشخصی نمی باشد. برخی از اهالی قدیمی ساکن در این روستا بیان کرده اند که در نزدیکی این قلعه در گذشته آبادی های فراوانی وجود داشته است که قلعه جزئی از آن ها بوده است.

اینی قالاسی یکی از جاذبه های اطراف روستای اینی اردبیل

دیگه بر

دیگه بر یکی از این آبادی ها می باشد که مانند یک شهر باستانی یکی از جاذبه های دیدنی در این روستا به شمار می رود.  این آبادی در شمال غربی دهکده اینی قرار گرفته شده است. این بخش دارای نام های دیگر هم می باشد که عبارتند از دیگه ور، بولانی، جین لو دره و قارغادولانماز. این محل اکنون دارای زمین های کشاورزی می باشد. اما اهالی محلی ساکن در این منطقه از دیوار های سنگی موجود در آن صحبت می کنند.

کوه آیدین چالان

در قسمت شمالی روستای اینی قله کوهی قرارگرفته که آیدین چالان نام دارد. آیدین نامی است که در گذشته برای ذخیره آذوقه دام از آن استفاده می کرده اند. قسمتی از کوه بدون علف می باشد که رنگ آن سیاه است و از زمان حمله روس ها یا به قول محلی ها حمله نیوخوف به یادگار ماند. یکی از دلایلی که این منطقه پوشش گیاهی خود را ازدست داده است، شلیک گلوله توپ توسط نجف قلی خان است. بخش باش یول یا راه بالایی کوه از صخره تشکیل شده است که هیچ راهی به کوه گزرون و بزداغ ندارد.

کوه آیدین چالان یکی از جاذبه های اطراف روستای اینی اردبیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آنچه در مورد تور مسافرتی باید بدانیم...!

شنبه 25 بهمن 1399
یکی از بهترین شیوه های سفر کردن، رزرو تور مسافرتی و گردشگری می باشد. این شیوه نیز به گردشگران کمک […]

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس