9 مورد از جاهای دیدنی طرقبه مشهد را با ما بشناسید…

طرقبه یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد است که می توانیم یک روز عالی و به یاد ماندنی را، همراه با تفریحات جذاب و متفاوت در این منطقه تجربه کنیم. ما در این مقاله به شما جاهای دیدنی طرقبه مشهد، پارک های طرقبه، روستاها و بازار ها و… را معرفی میکنیم و شما می توانید بعد از مطالعه این مقاله به راحتی تصمیم بگیرید که به کدام بخش از جاهای دیدنی طرقبه مشهد سر زده و لذت ببرید.

جاهای دیدنی طرقبه مشهد

جاهای دیدنی طرقبه مشهد

طرقبه و شاندیز از ییلاقات خراسان رضوی محسوب می‌شوند. شهر طرقبه در 16 کیلومتر شهر مشهد قرار گرفته است. طرقبه یک منطقه کوهستانی با آب و هوای بسیار عالی و پاک است. این منطقه پر از جاذبه‌های گردشگری است. از دیگر جاذبه های گردشگری طرقبه مشهد رستوران های شیک و با کیفیت طرقبه است که اکثر رستوران‌های طرقبه مشهد بهترین غذاهای ایرانی را عرضه می‌کنند. رستوران ارم، تشریفات، عنبران، سید و پسران و… در طرقبه قرار دارند. بازار و بازارچه نیز در طرقبه بسیار است. در شهر مشهد طرقبه، بازار بعثت می‌توانید سوغاتی خریداری کنید.

جاهای دیدنی طرقبه مشهد

جاهای دیدنی طرقبه مشهد عبارتند از:

  • پارک وکیل آباد مشهد
  • پارک پونه طرقبه
  • پارک جنگلی بهمن
  • مجموعه تفریحی چالیدره
  • امامزاده یاسر و ناصر
  • روستاهای طرقبه مشهد
  • پیست سوارکاری ارشاد طرقبه مشهد
  • کمر مقبولا طرقبه مشهد
  • بازار بعثت طرقبه مشهد

پارک وکیل آباد مشهد

پارک وکیل آباد مشهد-جاهای دیدنی طرقبه مشهد

از دیگر جاهای دیدنی طرقبه مشهد پارک قدیمی و جنگلی وکیل آباد از زیباترین و بزرگ‌ترین پارک‌های ایران است. این پارک چیزی حدود بیش از 250 هزار متر مربع مساحت دارد. درخت‌های سر به فلک کشیده و کهن پارک و نزدیکی به باغ وحش از ویژگی‌های این پارک است. پارک وکیل آباد متعلق به حاج حسین ملک بوده است که در اول طرقبه واقع شده است. آلاچیق، رستوران، فروشگاه، سرویس بهداشتی، نمازخانه، پارکینگ، فضاسازی، مسیرهای پلکانی برای قدم زدن در پارک، شهربازی کودکان، استخر زیبا و… از امکانات این پارک بسیار زیبا می‌باشند.

پارک پونه طرقبه مشهد

پارک پونه طرقبه مشهد-جاهای دیدنی طرقبه مشهد

پارک پونه از جاهای دیدنی طرقبه مشهد محسوب می شود. که دارای 3 آبنمای زیبا است. و امکانات رفاهی از جمله رستوران، آلاچیق، محوطه بازی کودکان و فروشگاه نیز دارد.اگر به دنبال یک تفریح عالی در طبیعت بکر و زبیا کنار خانواده هستید سری به این پارک زیبا و خاطره انگیز بزنید.

مجموعه تفریحی چالیدره مشهد

مجموعه تفریحی چالیدره مشهد-جاهای دیدنی طرقبه مشهد

یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی طرقبه مشهد، مجموعه چالیدره است. این مجموعه بزرگ و معروف، پر از برنامه‌ها و تفریحات مهیج برای گردشگران است. هر آنچه از یک روز شاد و خوش در سفر انتظار دارید در چالیدره می‌توانید داشته باشید. قایق سواری در دریاچه، بانجی جامپینگ، زیپ لاین، رستوران و کافی شاپ، تله کابین از تفریحات مهیج و منحصربه فرد در مشهد است. خوب است بدانید تفریحات این مجموعه چالیدره از تفریحات لاکچری مشهد به شما می‌رود. پس برای تجربه بازی‌های نوین، چالیدره را از دست ندهید.

امامزاده یاسر و ناصر مشهد

امامزاده یاسر و ناصر مشهد-جاهای دیدنی طرقبه مشهد

امامزاده یاسر و ناصر از فرزندان امام موسی کاظم و امام رضا(ع) هستند. این دو امامزاده از جاهای دیدنی طرقبه مشهد با تم مذهبی هستند. بسیاری از گردشگران پس از زیارت امام رضا(ع) برای بازدید از این جاذبه به شهر طرقبه واقع در 5 کیلومتری غربی مشهد سفر می‌کنند. مسافرین عرب نیز از علاقه‌مندان به این آرامگاه هستند. در اطراف امامزاده یاسر و ناصر جاده حصار و بند گلستان قرار دارد. بنابراین می‌توانید از این دو جاذبه نیز دیدن کنید.

روستاهای طرقبه مشهد

روستاهای طرقبه مشهد-جاهای دیدنی طرقبه مشهد

همانطور که گفته شد، شهر طرقبه در قسمت کوهستانی و ییلاقی قرار دارد. بافت بسیاری از مناطق طرقبه نیز هنوز روستایی است. روستاهای بکر طرقبه آنقدر زیبا هستند که به جاهای دیدنی طرقبه مشهد و قطب گردشگری تبدیل شده‌اند. روستای کنگ به ماسوله مشهد معروف است دارای خانه‌هایی به صورت پلکانی و تاریخی است. روستای نغندر نیز به روستایی با طبیعت بکر است که پر از رستوران و کافه برای پذیرایی دارد. روستای جاغرق نیز در انتهای طرقبه و بخش جنوبی قرار دارد که بسیار خنک، با درخت چناری به قدمت بیش از 700 سال است. روستای مایان نیز از با خانه‌های پلکانی و رودخانه زیبا و پر آب پذیرای مسافران است. روستای ازغد، حصار و کلاته آهن از دیگر روستاهای دیدنی طرقبه هستند.

پیست سوارکاری ارشاد

پیست سوارکاری ارشاد-جاهای دیدنی طرقبه مشهد

سوارکاری ارشاد نیز از جاهای دیدنی طرقبه مشهد است که گردشگران هر ساله از آن دیدن می‌کنند. این باشگاه در اوایل جاده طرقبه قرار گرفته است. تجربه اسب سواری، لمس اسب، عکاسی با آن برای اکثر مسافران یک تجربه بسیار متفاوت و لذت بخش است. یکی از ویژگی‌های متمایز کننده این باشگاه بسیار بزرگ و لوکس پیست کارتینگ و ماشین سواری و زمین تنیس است. افراد علاقه‌مند به ورزش می‌توانند از این جاذبه لذت ببرند.

کمر مقبولا مشهد

کمر مقبولا مشهد-جاهای دیدنی طرقبه مشهد

اگر به تاریخ و آثار تاریخی عشق می‌ورزید در طرقبه آثار تاریخی نیز بسیار زیاد است. کمر مقبولا از جاهای دیدنی طرقبه مشهد به سبک تاریخی است. اولین دست افزارهای سنگی در ایران از دوران پارینه سنگی در صخره‌هایی واقع در دشت توس قرار گرفته‌اند. حکاکی‌های روی این سنگ‌ها نشان دهنده سبک زندگی انسان‌های اولیه و شکار است. در این منطقه تقریبا 5 کیلومتر سنگ نوشته و سنگ‌های آتشفشانی وجود دارد.

بازار سنتی بعثت طرقبه مشهد

یکی از جاهای دیدنی طرقبه مشهد بازار سنتی بعثت است، در این بازارها اجناسی چون گلیم‌های رنگارنگ، مجسمه‌های چوبی، کلاه‌های حصیری بزرگ، صنایع دستی ساخته شده از پشم گوسفندان همه و همه بخشی از سوغاتی‌های رنگارنگ و دیدنی در بازارهای سنتی طرقبه هستند.می توانید یک خرید جذاب و تفریح عالی را در این بازار تجربه کنید.و همچنین نگران پارک ماشین هایتان نباشید. از دیگر امکانات بازار بعثت پارک کوچک مخصوص فرزندان دلبندتان است تا حوصله شان در این بازار سر نرود.

  • آدرس: مشهد، طرقبه، خیابان صاحب‌الزمان، بازار سنتی بعثت
  • ساعت کاری بازار بعثت: 9 صبح الی 22 شب
بازار سنتی طرقبه مشهد-جاهای دیدنی طرقبه مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امکانات و رستوران های هتل تبرک مشهد

جمعه 26 آذر 1400
به جرات می‌توان گفت یکی از توریستی‌ترین شهرهای کشور ما شهر مقدس مشهد است. بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) همچون نگینی […]
هتل تبرک مشهد

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس