صفر تا صد هزینه سفر به مشهد چقدر است؟

مشهد قلب مذهبی ایران و شهری پر از مقاصد گردشگری است. زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع) و لذت‌بردن از آب و هوای خوب مناطق تفریحی کوهسنگی، چالیدره و… از واجبات گردشگری برای هر ایرانی است. یکی از مهم‌ترین موارد در برنامه‌ریزی سفر محاسبه هزینه‌ها است. اگر قصد سفر به مشهد را دارید و به دنبال محاسبه‌ی تمامی هزینه‌های سفر به مشهد هستید، با ما در این مطلب از مجله‌خبری های هتل همراه باشید تا به طور کامل برآوردی از هزینه‌ها اعم از رفت و آمد، اقامت و… را در اختیار شما قرار دهیم. برای کلیه سفر‌ها و همین‌طور سفر به مشهد دو راه مرسوم است؛ سفر با تور و سفر به صورت شخصی، برای هر مورد شما نیازمند اطلاعات کامل در رابطه با هزینه‌ها هستید که ما در این نوشته از سایت های هتل به شما کمک خواهیم کرد.

صفر تا صد هزینه سفر به مشهد چقدر است؟

هزینه سفر به مشهد با تور‌های مسافرتی

سفر با تور مشهد یک راه پرطرف‌دار و آسان است و همیشه طرف‌داران خود را داشته است. در سفر با تور شما دیگر دغدغه خرید بلیت، رزرو هتل و… را ندارید و مسئولیت تمام این موارد با تور است. هزینه سفر به مشهد همراه با تور نسبت به شهر مبدأ، شرکت مسافرتی، نوع وسیله‌ی نقلیه، تاریخ سفر، اقامتگاه انتخابی و مدت زمان اقامت بسیار متفاوت است. به طور مثال در فصل زمستان و ماه رمضان قیمت بلیت و اقامتگاه‌ها عموماً کمتر از بقیه فصول سال است. مدت زمان سفر تور‌ها از 3 روز و 2 شب تا 5 روز و 4 شب متغیر است و تأثیر بر روی هزینه سفر دارد. همچنین نوع وسیله‌ی نقلیه هواپیما، قطار، اتوبوس و نوع اقامتگاه بر هزینه سفر به مشهد به شدت مؤثر است.

هزینه سفر به مشهد بدون تور مسافرتی

شما هم اگر از آن دسته افراد هستید که ترجیح می‌دهید بدون محدودیت‌های تور سفر کنید، لازم است به طور دقیق برنامه‌ریزی کنید و تمام هزینه‌ها را در نظر بگیرید تا از هزینه‌های اضافه جلوگیری کنید. در اولین گام برای محاسبه هزینه‌ها لازم است ابتدا در مورد تاریخ و وسیله نقلیه سفر خود تصمیم‌گیری کنید.

هزینه سفر به مشهد با هواپیما

هزینه سفر به مشهد با هواپیما

سفر با هواپیما سریع‌ترین و آسان‌ترین نوع مسافرت است. همچنین تجربه پرواز بر بالای آسمان‌ها یکی از مزایا محسوب می‌شود. اما همان‌طور که می‌دانید راحتی بیشتر، هزینه بیشتری خواهد داشت. سفر با هواپیما نسبت به بقیه وسایل نقلیه هزینه بیشتری را به همراه دارد. حال اینکه هزینه سفر به مشهد با هواپیما دقیقاً چقدر است بستگی به فاصله‌ی شهر مبدأ تا مشهد، نوع بلیت و تاریخ خرید بلیت بستگی دارد.

هزینه سفر به مشهد با قطار

هزینه سفر به مشهد با قطار

اگر دوست‌دار محیط‌زیست هستید، بهتر است برای سفر قطار را انتخاب کنید؛ زیرا قطار نسبت به بقیه وسایل نقلیه کمترین آلودگی زیست محیطی را دارد و از همین جهت به سفر سبز معروف است. همچنین از دیگر مزایای سفر با قطار کمتر بودن هزینه سفر نسبت به هواپیما، راحتی، لذت‌بردن از مسیر و شنیدن صدای نوستالژی هو هوی قطار است. هزینهٔ سفر با قطار تابع زمان و نوع قطار درجه 1، درجه 2 و مواردی از این دست است که در نسبت به هواپیما مقرون به صرف‌تر است.

هزینه سفر به مشهد با اتوبوس

هزینه سفر به مشهد با اتوبوس

هزینه سفر به مشهد با اتوبوس نسبت به قطار و هواپیما کمتر است، ولی سفر با اتوبوس زمان بیشتری از شما می‌گیرد برای مثال از اصفهان تا مشهد با هواپیما حدود 1 ساعت و 35 دقیقه طول می‌کشد، ولی با اتوبوس حدود 17 ساعت زمان می‌برد، شاید برایتان سؤال پیش‌آمده که قطار چند ساعت است؟ از اصفهان تا مشهد با قطار حدود 18 ساعت است؛ ولی با این تفاوت که شما در قطار از راحتی فوق‌العاده و همچنین امنیت بیشتری برخوردار هستید. در سفر با اتوبوس نسبت به سفر با قطار و هواپیما بیشتر خسته خواهید شد. البته امروزه با اضافه‌شدن امکانات اتوبوس‌های مسافرتی نظیر تلویزیون و صندلی‌های تخت شو مسافرت با اتوبوس راحت‌تر شده است و می‌توانید در این مدت زمان از دیدن مسیر لذت ببرید.

هزینه سفر به مشهد به صورت ترکیبی

این نوع سفر به این شکل است که یکی از مسیر‌های رفت یا برگشت به‌صورت زمینی و مسیر دیگر به صورت هوایی صورت می‌گیرد. هزینه سفر به مشهد به این شکل مابین هزینه سفر زمینی و هوایی است.

هزینه سفر با وسیله نقلیه شخصی

هزینه سفر با وسیله نقلیه شخصی

اگر اهل سفر طولانی و لذت‌بردن از مسیر هستید به شما توصیه می‌کنیم که آماده‌ی سفر با ماشین شخصی شوید، در سفر با ماشین شخصی اختیار تمام و کمال دست شماست. هزینه‌های سفر با ماشین شخصی به مشهد شامل موارد زیر است:

  • هزینه تعمیر و رسیدگی به خودرو
  • هزینه خورد و خوراک
  • هزینه اقامت در استراحتگاه‌های مسیر
  • هزینه سوخت
  • و…

برای کنترل‌کردن این هزینه‌ها بهتر است قبل از سفر خودروی خود را به طور کامل و دقیق چک و بررسی کنید. یکی دیگر از مزایای سفر با خودروی شخصی نسبت به سفر با وسیله‌های نقلیه عمومی این است که شما می‌توانید به راحتی از مناطق گردشگری و تفریحی مشهد دیدن فرمایید و هزینه‌ای برای استفاده از تاکسی، اتوبوس و… متحمل نشوید.

هزینه اقامت در مشهد

هزینه اقامت در مشهد

پس خرید بلیت و محاسبه هزینه آن باید به هزینه محل اقامت در مشهد بپردازید، اگر با تور سفر می‌کنید که این هزینه از قبل مشخص شده است و شما فقط لازم هست هزینه را پرداخت کنید. ولی اگر بدون تور سفر می‌کنید بهتر از قبل از رسیدن به مشهد از محل اقامت خود را رزرو کنید در این صورت شما در انتخاب محل اقامت خود محدودیتی ندارید و می‌توانید محلی را انتخاب کنید که از نظر هزینه، امکانات، فاصله با حرم و… کامل مورد پسند شما باشد.

  • هزینه اقامت در هتل‌های مشهد:

به دلیل مسافر‌پذیر بودن شهر مشهد علی‌الخصوص به خاطر حرم امام رضا (ع) در این شهر هتل‌های بسیاری وجود دارد. این هتل‌ها بسته به امکانات و نزدیک به بودن حرم هزینه‌های متفاوتی دارند. هرچه هتل‌ها بیشتر به حرم نزدیک باشند خواهان بیشتر و به تبع هزینهٔ بیشتری خواهند داشت؛ ولی این هزینهٔ بیشتر را می‌توان به‌جای هزینه حمل و نقل تا حرم در نظر گرفت. این هزینه‌ها در تمام فصول سال یکسان نمی‌باشد و تغییر می‌کند برای مثل هزینه هتل‌ها برای عید نوروز و عید سعید فطر بیشتر می‌شود، همچنین در ماه رمضان کاهش پیدا می‌کند. به منظور بهینه هزینه‌کردن در ارتباط با رزرو هتل مشهد، می‌توانید از خدمات سایت های هتل استفاده کنید.

  • هزینه اقامت در مسافرخانه‌های مشهد:

اگر می‌خواهید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید، پیشنهاد ما به شما برای محل اقامت مسافرخانه‌ها و مهمان‌سرا‌ها است. مسافرخانه‌ها نسبت به هتل‌ها هزینهٔ کمتری در بر دارند و همچنین در نزدیکی حرم زیاد هستند. بیشتر این اقامتگاه‌ها در کوچه پس کوچه‎‌های نزدیک حرم یافت می‌شوند.

  • هزینه اقامت در منازل اجاره‌ای:

برای اقامت در منازل اجاره‌ای یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن این است که نسبت به هتل و مسافرخانه دارای امنیت خیلی کمتر است، پس در گام اول محتاطانه عمل‌کردن خیلی مهم است. اجاره بها این منازل وابسته به متراژ، نزدیکی به حرم، امکانات رفاهی و نو ساز بودن متغیر است.

  • هزینه اقامت در حسینیه‌ها:

در مشهد اکثر حسینیه برای اقامت زائران آماده خدمات هستند و درشان بر روی زائران امام رضا (ع) باز است. اقامت در این حسینیه‌ها بیشتر مناسب افرادی است که بالای ده نفر سفر می‌کنند؛ اما برای دو سه نفر هم قابل اقامت هستند. هزینه اقامت در حسینیه‌ها بدون غذا معمولاً مبلغ ناچیز و بالاتر از 50 تومان نمی‌باشد.

  • اقامت در داخل حرم:

اگر چه مسافرت همیشه هزینه‌های خودش را دارد و به همین علت ممکن است به عقب بیفتد، باید بدانید که در سفر به مشهد می‌توانید با اقامت در داخل حرم هزینه اقامت خود را حذف کنید و سفر برایتان راحت‌تر شود. البته فقط سه شب می‌توانید از این اقامتگاه استفاده کنید. رواق شیخ طوسی برای برادران و رواق شیخ حر عاملی برای خواهران است.

  • اقامت رایگان در کمپ‌ها:

تعطیلات رسمی و چند روزه از پرترددترین روز‌ها در مشهد هستند. علاوه بر اینکه در این بازه زمانی عموماً هزینه هتل‌ها و مسافرخانه‌ها افزایش می‌یابد، ظرفیت آن‌ها تکمیل شده و مسافران با کمبود جا مواجه می‌شوند. به همین علت در این روز‌ها، شهرداری مشهد امکان اقامت را با امکانات ضروری برای مسافران در کمپ‌هایی همچون کمپ غدیر، کمپ مسافرتی جمهوری و… به طور رایگان فراهم می‌کند.

هزینه تغذیه در مشهد

هزینه تغذیه در مشهد

اگر با تور به مشهد سفر کرده‌اید که هزینه غذا همانند دیگر هزینه‌ها از قبل پرداخت شده است. ولی اگر بدون تور سفر کردید بستگی به هزینه‌ایی که می‌توانید پرداخت کنید می‌توانید انتخاب کنید که چگونه غذای خود را میل کنید. اگر خودتان آشپزی کنید که فقط هزینه مواد غذایی را پرداخت می‌کنید، یا حتی می‌توانید از غذا‌های کنسروی استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید جهت خوردن غذا به رستوران محل اقامت خود یا اطراف آن مراجعه کنی که باتوجه به متغیر بودن کیفیت و… هزینه آن متفاوت است و نمی‌توان به طور دقیق آن را بیان کرد.

اما اگر یکی از موارد تفریح شما خوردن غذا در یک رستوران خوب است و هزینه آن برایتان مهم نیست می‌توانید به سراغ بهترین رستوران‌های مشهد رفته و از خوردن یک غذای لذیذ لذت ببرید. پیشنهاد ما به شما زدن سری به جاده شاندیز و طرقبه است، زیرا در کنار هزینه‌ای که برای غذا می‌کنید می‌توانید از طبیعت بکر این مناطق لذت ببرید. همچنین می‌توانید از دکه‌ها و فروشگاه‌ها مانند شعبه‌های مختلف نان رضوی اطراف حرم برای خوردن یک میان وعده استفاده کنید که هزینه کمی به دنبال دارد.

هزینه حمل و نقل در مشهد

هزینه حمل و نقل در مشهد

جهت جابه‌جایی در مشهد روش‌های گوناگونی وجود دارد. اگر با ماشین شخصی سفر کرده‌اید که می‌توانید با استفاده از نقشه و اپلیکیشن‌های مختلف به هر جایی که علاقه دارید سری بزنید، در این صورت شما فقط هزینهٔ سوخت خودرو را باید پرداخت کنید. ولی اگر ماشین شخصی ندارید و به دنبال جابه‌جایی کم هزینه هستید می‌توانید از اتوبوس یا مترو استفاده کنید. تاکسی‌متر‌ها نیز یکی از راه‌های جابه‌جایی کم هزینه است. استفاده از تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها سبب افزایش هزینه‌های سفر می‌شود.

هزینه تفریح در مشهد

هزینه تفریح در مشهد

برای برآورده هزینه تفریح در مشهد باید ابتدا مشخص کنید به چه مکان‌هایی علاقه دارید، از نظر هزینه محل‌های تفریحی مشهد به دو دسته رایگان و هزینه‌دار تقسیم‌بندی می‌شوند. منظور از مکان و تفریحات رایگان گشت‌وگذار در پارک‌ها و مکان‌هایی که ورودی ندارند و می‌توانید به طور رایگان بازدید فرمایید که سبب کاهش هزینه‌های سفر شما می‌شود. برای برخی از مکان‌ها همچون پارک مینیاتوری، آرامگاه فردوسی و… گا‌هاً در برخی از فصول با دستور رئیس سازمان میراث فرهنگی ورودی تعیین می‌شود. تفریحات هزینه‌دار همانند موج‌های آبی، بازدید از موزه‌ها و… در تمام سال مشمول پرداخت هزینه است و در دسته تفریحات هزینه‌دار هستند.

حتما بخوانید :‌ معرفی منطقه چالیدره شهر مشهد

هزینه خرید سوغاتی در مشهد

هزینه خرید سوغاتی در مشهد

خرید سوغاتی و دست خالی برنگشتن از سفر یکی از رسوم دیرینه ما ایرانی‌ها است که همواره جذابیت خود را برای مسافر و اطرافیان او دارد. سوغات مشهد بسیار متنوع است و همین تنوع سبب متفاوت شدن هزینهٔ سفر شما می‌شود. زعفران، زرشک، خشکبار، انگشتر، مهر، جانماز و تسبیح مرسوم‌ترین سوغات مشهد هستند که نسبت به محل خرید و بسته‌بندی دارای قیمت متفاوت در مشهد هستند. برای کنترل هزینه‌ها می‌توانید به‌جای خرید از فروشگاه‌ها و پاساژ‌های لوکس از مغازه‌های ساده خرید کنید.

خلاصه مطالب

سفر به مشهد یکی از جذاب‌ترین سفر‌ها برای ماست که لازم است برای یک بار هم که شده آن را امتحان کنیم. ولی اگر از نظر هزینه مشکل دارید و نگران هستید باید بدانید که دیگر نیاز نیست نگران باشید، به علت تنوع بسیار زیاد در وسایل حمل و نقل، محل اقامت، خورد و خوراک، حمل و نقل درون شهری و… در مشهد می‌توانید به راحتی صفر تا صد هزینه‌های سفر به مشهد را کنترل کنید و با هر هزینه‌ای سفر کنید. همان‌طور که مطالعه کردید ما تلاش کردیم در این بلاگ تمامی هزینه‌های ضروری و غیر ضروری در سفر مشهد و همچنین موارد کاهش آن‌ها را در اختیار شما قرار دادیم.  اگر سؤالی در ذهن داشتید؛ ولی به پاسخی نرسیدید، با ما در میان بگذارید. همچنین اگر انتقاد، تجربه و نکته‌ای در خصوص هزینه سفر به مشهد دارید از اشتراک آن دریغ نکنید.

سؤالات متداول

  • آیا هزینه سفر به مشهد با تور کمتر از سفر بدون تور است؟

خیر، نمی‌توان پاسخ قطعی به این سؤال داد؛ زیرا هزینه‌های سفر با تور و بدون تور به عوامل گوناگونی همچون وسیله سفر، نوع شرکت مسافربری، مدت زمان سفر و… بستگی دارد.

  • هزینه سفر به مشهد با قطار یا اتوبوس کمتر است؟

عموماً هزینه سفر با اتوبوس کمتر است؛ ولی در مواردی امکان بیشتر بودن هزینه بلیت اتوبوس‌های VIP از بلیت قطار‌های درجه 2و 3 وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

معرفی بهترین هتل های قشم با امکانات و خدمات

دوشنبه 29 آبان 1402
هتل بوتیک فولتون قشم، هتل 4 ستاره ساحل طلایی قشم، خلیج فارس، آتامان، هتل دوریتا قشم، تعدادی از بهترین هتل […]

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس