افتتاح بوستان شهربانو مشهد، مقصدی دنج برای بانوان

حتما می دانید که در میان بهترین پارک‌ های مشهد، پارک های اختصاصی و ویژه ای برای بانوان وجود دارد. این اماکن دنج و آرام در جهت رفاه حال بانوانی که برای تفریح و ورزش به دنبال فضایی امن هستند، ساخته شده است و انتخاب خیلی از خانم ها برای دورهمی و تفریح در طبیعت هستند. آنچه که امروز به عنوان یک خبر جدید شنیده می‌شود، افتتاح بوستان شهربانو مشهد است. بوستان بانوان شهربانو مشهد در خوش آب و هوا ترین منطقه مشهد ساخته شده است و همین چند روز پیش با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد.

بوستان شهربانو کجاست؟

بوستان شهربانو، بوستانی تازه تاسیس در شهر مشهد است که از در فضایی منحصر به فرد و معماری فوق العاده ساخته شده است. این بوستان، سومین پارک بزرگ ویژه بانوان در این شهر است و در قسمت مرکزی فضای آرامش بخش پارک جنگلی وکیل آباد مشهد قرار دارد. معماری این پارک به سبکی زیبا و همسو با طبیعت طراحی شده است و حدود چهار و نیم هکتار از هفت هکتار مساحت بوستان، شامل فضای سبز است.

امکانات بوستان شهربانو مشهد

بوستان شهربانو مشهد از تمامی امکانات رفاهی مورد نیاز مانند: سرویس بهداشتی، محل شارژ تلفن همراه، آلاچیق، کافی شاپ و آمفی تئاتر برخوردار است و به طور کلی مقصدی دنج و بی نظیر برای تفریح و ورزش بانوان است. از امکانات ورزشی این بوستان میتوان به 2 زمین به مساحت هزار و هشتصد متر مربع، برای ورزش تنیس، والیبال و بسکتبال اشاره کرد. سکوهای یوگا برای انجام ورزش بانوان در این پارک قرار گرفته است و همچنین مسیری یک کیلومتری برای پیاده روی و دویدن در این پارک آماده شده است.

امکانات بوستان شهربانو مشهد

از دیگر امکانات بوستان شهربانو مشهد، آماده سازی یک زمین بازی 2.500 متری برای کودکان است که با وسایل چوبی ساخته شده است. یک آمفی تئاتر با ظرفیت 300 نفر هم در این مجموعه برای اجرای برنامه های مفرح و ویژه قرار دارد. سایر امکانات بوستان شهربانو مشهد عبارتند از:

  • تجهیزات بدن سازی و TRX
  • کافی شاپ
  • مسیری اختصاصی برای دوچرخه ‌سواری
  • گونه های گیاهی خاص
  • آبراهه ها و آب نماهای زیبا
  • پارکینگ اختصاصی
هتل مشهد - بوستان شهربانو مشهد

ساعت کاری بوستان شهربانو مشهد

پارک شهربانو مشهد در نیمه اول سال همه روزه از ساعت 5 صبح تا 19 شب – و در نیمه دوم سال از ساعت 6 صبح تا 17 آماده خدمت رسانی است. لازم به ذکر است که بوستان شهربانو وکیل آباد در روزهای جمعه تعطیل است.

آدرس پارک بانوان شهربانو مشهد

آدرس بوستان شهربانو واقع در پارک جنگلی وکیل آباد مشهد است و دسترسی به این بوستان از 2 مسیر میسر است.

  1. درب اصلی بوستان وکیل آباد
  2. جاده طرقبه – بلوار امام رضا 4
پارک بانوان شهربانو مشهد

رسیدن به بوستان شهربانو با خودرو شخصی

اصلی ترین مسیر برای رسیدن به بوستان شهربانو مشهد، از طریق بزرگراه وکیل آباد است. بهترین مسیر این است که شما بعد از دوراهی طرقبه و شاندیز و قرار گرفتن در بلوار امام رضا، وارد امام رضا 4 شوید و در پارکینگ پارک جنگلی وکیل آباد خودروی خود را پارک نمایید. با کمی پیاده روی در پارک جنگلی وکیل آباد به بوستان شهربانو می رسید.

مسیر رسیدن به بوستان شهربانو مشهد با اتوبوس

 از هرجای مشهد که باشید توسط خطوط اتوبوس رانی مشهد – پایانه وکیل آباد می توانید به این مکان برسید. اگر مبدا را هتل های مشهد نزدیک حرم مطهر در نظر بگیریم، شما می توانید از طریق اتوبوس خط 12 خود را به این بوستان زیبا برسانید. خطوط دیگری همچون 10 – 11 – 90 – 94 – 99 در پایانه وکیل آباد توقف می کنند.

رفتن به بوستان شهربانو مشهد با مترو

شما می توانید از حرم مطهر یا هر مبدا دیگری، سوار خط یک مترو مشهد شوید و به ایستگاه وکیل آباد بروید. در پایانه وکیل آباد با تاکسی های اطراف قطار شهری به آسانی به بوستان شهربانو خواهید رسید.

هتل های نزدیک بوستان شهربانو مشهد

بوستان شهربانو مشهد

11 دیدگاه برای “افتتاح بوستان شهربانو مشهد، مقصدی دنج برای بانوان

  1. باسلام وتشکر از کلیه کسانی که در ساخت وافتتاح این پارک همکاری وتلاش کردن صمیمانه خداقوت میگم وازهمه سپاسگزاریم واز شمانیز خیلی که خیلی خلاصه ومفیدادرس ومشخصات پارک رو دادین تشکر میکنیم

    1. با سلام و عرض ادب ،خدا قوت ،

      بانوان ما نیاز به همچین اماکنی دارن تا با دوستان و اقوام ساعات خوشی رو بگذرونن
      انشاءالله طراح و مجری این پارک جزای خیر بگیرن

  2. دمشون گرم . به نظر جای خوبی میاد. حالا اجازه عکس گرفتن و عکاسی داخل این پارک میدن یا نه ؟

    1. سلام دوست عزیزم. قوانین پارک شهربانو وکیل آباد هم مثل بقیه پارک های بانوانه. اطلاع دقیقی از اجازه عکاسی داخل پارک در دسترس نیست.

  3. باسلام وعرض تشکر از همه ی عزیزان تلاشگر
    ‌واقعأ بانوان به چنین امکاناتی نیاز دارند کاش میشد در منطقه ی کوهسنگی نیز یک جای امن برای بانوان درنظر گرفته شود باتشکر فراوان ‌با آرزوی سلامتی برای همه ی خدمتگزاران صدیق

  4. سلام وقت بخیر برای اینکه گروهی از دانش آموزان رو چند ساعت بیاریم اینجا نیاز به هماهنگی قبلی هست؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جاهای دیدنی چابهار، از گشت و گذار در طبیعت تا دل تاریخ

چهارشنبه 3 آبان 1402
در جنوب ایران، استان سیستان و بلوچستان شهری به نام چابهار یا چهار بهار وجود دارد. این شهر در تمامی […]

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس