پارک وکیل آباد مشهد؛ یک فنجان آرامش از چای طبیعت

اگر از هوای آلوده و شلوغی شهر مشهد خسته شده‌اید و نیازمند آرامش هستید، خود را به پارک وکیل آباد مشهد برسانید. پارک وکیل آباد مشهد شما را مهمان یک آرامش دنج می‌کند. شما با رفتن به پارک وکیل آباد انگار به یک جنگل کوچک سفر کرده‌اید که سرشار از امکانات تفریحی است. پس از گذران وقت و تزریق آرامش به روح می‌توانید راهی باغ وحش وکیل آباد شوید و تفریحی دیگر را پیش بگیرید. اگر قصد دارید یک تفریح بینظیر را تجربه کنید با این بلاگ از سری بلاگ‌های مجله گردشگری ‌های هتل همراه باشید تا به طور کامل به شرح پارک وکیل آباد مشهد بپردازیم.

هتل مشهد

تاریخچه پارک وکیل آباد مشهد

اگر شما هم علاقمند هستید که قبل از سفر و تفریح با استفاده از تور گردشگری مشهد یا سفر شخصی، اطلاعاتی در رابطه با تاریخچه محل سفر خود بدانید، در این بخش برای بررسی تاریخچه پارک وکیل آباد مشهد با ما همراه باشید. در سال 1348 شمسی باغ میر طراز توسط صاحب آن جناب آقای حسین ملک به شهرداری مشهد برای استفاده عموم واگذار شد که اینک با نام وکیل آباد معروف است. باغ وکیل آباد در گذشت مساحتی حدود به 150 هکتار داشته و حالا فقط 70 هکتار است و شاید برایتان جالب باشد که بدانید در دهه‌های گذشته رفتن به پارک وکیل آباد برای مشهدی‌ها از واجبات بوده است.

همچنین اگر علاقه به دیدن آقای حسین ملک دارید باید به شما اطلاع دهم که در کنار معروف‌ترین استخر باغ وکیل آباد که استخر روس‌ها نام دارد دو ساختمان وجود دارد، میان این دو ساختمان یک مجسمه برنزی از جناب حسین ملک وجود دارد که قالب اولیه آن در ایتالیا ساخته شده است.

پارک وکیل آباد مشهد؛ یک فنجان آرامش از چای طبیعت

تفریحات پارک وکیل آباد مشهد

یکی از تماشایی‌ترین قسمت‌های پارک وکیل آباد مشهد رودخانه فصلی آن است. عبور رودخانه‌ پر آب از میان درختان بلند و تنومند تصویری رویایی و زیبا می‌سازد که بودن در این فضا به ویژه صبح و هنگام عصر بسیار دل‌انگیز و رویایی است. اگر به پارک وکیل آب می‌روید حتماً وعده‌ی صبحانه یا شام را در آلاچیق‌ها در کنار دریاچه میل کنید. حتماً پا‌های خود را در آب ر‌ها کنید و از خنکی و روانی آب لذت ببرید. سرچشمه این رودخانه فصلی قنات‌های مجاور است.

به عنوان تفریحات پارک وکیل آباد مشهد از آنجایی که این پارک دارای فضایی سرسبز و دل انگیز است می‌توانید به راحتی در آن قدم بزنید و به تفریح و شادی بپردازید. همچنین در بخش‌هایی از پارک بوفه‌هایی وجود دارد که با خرید از آنها می‌توانید، در حین تفریحات تنقلات خوشمزه‌ای را نوش جان کنید.

ساعت کاری و هزینه ورودی پارک وکیل آباد مشهد

این مجموعه در هر روز هفته از ساعت 9 صبح تا غروب آفتاب و در روز جمعه از ساعت 8 صبح تا غروب آفتاب میزبان شما خواهد بود. هزینه ورودی پارک وکیل آباد مشهد به ازای هر نفر 30000 تومان است.

شماره شهد، انتهای بلوار وکیل آباد، جنب کوهستان پارک

شماره تماس مجموعه: ۰۵۱۳۵۰۱۴۴۳۳ . در ساعت مشخص شده در بخش قبلی پاسخگوی شما خواهند بود.

پارک وکیل آباد مشهد کجاست؟

پارک وکیل آباد مشهد در شهد، انتهای بلوار وکیل آباد، جنب کوهستان پارک قرار دارد.

محدوده و راه‌های رفتن به پارک وکیل آباد

پارک وکیل آباد در منطقه 9 مشهد و 8 کیلومتری شمال غرب مشهد در حد فاصل بین میدان آزادی و بلوار وکیل آباد واقع شده است. از آنجایی که این پارک میان گردشگران و مشهدی‌ها حسابی معروف و محبوب است راه‌های مناسبی از تمام مناطق برای رفتن به این پارک وجود دارد. شما علاوه بر تاکسی و ماشین شخصی می‌توانید از مترو و اتوبوس هم استفاده کنید. در ادامه با بررسی وضعیت رسیدن با انواع روش‌ها به این پارک همراه شما خواهیم بود.

با استفاده از ماشین شخصی

اگر قصد دارید تا با استفاده از استفاده از ماشین شخصی به پارک وکیل آباد مشهد بروید، پیشنهاد می‌کنیم با کمک یک نرم افزار مسیریاب بهترین مسیر را پیدا کنید و به مقصد برسید. در نقشه به دنبال بلوار وکیل آباد باشید.

با استفاده از اتوبوس

اگر با اتوبوس می‌خواهید به پارک وکیل آباد مشهد بروید باید سوار خط 10 در خیابان نخرسی یا خط 99 شوید و در پایان در انتهای بلوار وکیل آباد پیاده شوید.

با استفاده از مترو

با استفاده از خط یک مترو می‌توانید خود را به ایستگاه منتهی به انتهای بلوار وکیل آباد برسانید.

جاهای دیدنی نزدیک پارک وکیل آباد مشهد

در این بخش قصد داریم تا به معرفی نزدیک‌ترین رستوران‌ها و هتل‌های اطراف پارک وکیل آباد مشهد بپردازیم. اگر قصد دارید تا از سایر جاهای دیدنی اطراف پارک وکیل آباد مشهد دیدن کنید، این بخش را از دست ندهید.

بهترین رستوران‌های نزدیک به پارک وکیل آباد مشهد

نام رستورانآدرس
رستوران ریخته گر زاده مشهدبلوار وکیل آباد – نبش وکیل آب
رستوران مهستان مشهدبلوار هفت تیر- گلشن
رستوران امیرشاهان مشهدوکیل اباد – بلوار هفت تیر
رستوران مرغ بریان روناک مشهدبلوار وکیل آباد – نبش وکیل آباد 49
رستوران باغ عمارت مشهدوکیل آباد – انتهای هفت تیر 23
رستوران شهرزاد مشهدبلوار وکیل آباد – کوثر شمالی

بهترین هتل های نزدیک به پارک وکیل آباد مشهد

به منظور رزرو هتل در نزدیکی این پارک می توانید هتل های بلوار وکیل آباد مشهد منتهی به این پارک و همچنین هتل های طرقبه را انتخاب کنید. در جدول بهترین هتل های نزدیک این جاذبه دیدنی لیست شده است.

نام هتلآدرس
هتل آپارتمان بنفشهمشهد – خيابان امام رضا – امام رضا 36 – بعد از چهار راه اول – پلاک 19
هتل آپارتمان طاهامشهد – خیابان امام رضا – ابتدای امام رضا 5 – چهنو 2
هتل آپارتمان رهپویان عدالتمشهد – میدان ده دی – خیابان رازی – بین رازی شرقی 1 و 3
هتل پارسمشهد – بلوار وكيل آباد – تقاطع خيابان شهيد صياد شيرازي
هتل میثاقمشهد – بلوار وکیل آباد – خیابان اقبال لاهوری 20
هتل آبانمشهد – بلوار پيروزي – پيروزي 62
هتل ثامنمشهد – انتهای بلوار وکیل آباد – اول جاده طرقبه – سمت چپ

دیدنی‌های نزدیک به پارک وکیل آباد مشهد

نام دیدنیفاصله تا پارک وکیل آباد مشهدآدرس
پارک ملی چهل بازه۴٫۸ کیلومتر (هشت دقیقه)استان خراسان رضوی، مشهد، اتوبان امام علی، منطقه ۱۱ شهرداری
پارک آبی سرزمین موج‌های خروشان۱۱٫۲ کیلومتر (۱۵ دقیقه)استان خراسان رضوی، مشهد، ابتدای جاده شاندیز
بوستان سنگی کمر مقبولا۱۴٫۳ کیلومتر (۲۹ دقیقه)استان خراسان رضوی، شمال غرب مشهد، سه کیلومتری شمال شهر طرقبه، یک کیلومتری دره داغستان
طرقبه۱۳٫۵ کیلومتر (۱۹ دقیقه)استان خراسان رضوی، ۱۶ کیلومتری از مشهد، قسمت انتهایی غربی بلوار وکیل آباد
مجموعه گردشگری چالیدره۱۶٫۵ کیلومتر (۲۶ دقیقه)استان خراسان رضوی، طرقبه، کیلومتر دو جاده نغندر

امکانات پارک وکیل آباد مشهد

پارک وکیل آباد مشهد تمام امکاناتی که شما برای یک تفریح بدون دردسر و عالی نیاز دارید را دارا می‌باشد، به طوری که شما بدون دغدغه و نگرانی می‌توانید به تفریح بپردازید امکانات تفریحی پارک وکیل آباد بدین شرح است.

  • نگهبانی، اطلاعات و پارکینگ از آن دسته امکاناتی هستند که خیال شما را از نظر امنیت بطور کامل راحت می‌کند.
  • بوفه و رستوران در این پارک وعده‌های غذایی را برای شما راحت می‌کند.
  • آب آشامیدنی، آلاچیق، سوپرمارکت، سرویس بهداشتی و اسباب بازی برای کودکان الزامات دیگر برای تفریح است که در این پارک وجود دارد.

باغ وحش پارک وکیل آباد، تکه‌ای از حیات وحش

همسایه جذاب ولی کم طرفدار پارک وکیل آباد، باغ وحش آن است با این که این بستر تنها باغ وحش مشهد است ولی چند سالی می‌شود که مورد بی مهری و کم توجهی قرار گرفته است. باغ وحش وکیل آباد پر از گونه‌های مختلف خزندگان، پرندگان، آبزیان، گیاهخوار و گوشتخوار است. کودکان و بزرگسالان در این باغ از بودن در حیات وحش لذت خواهند برد حتماً به این باغ وحش طرد شده سری بزنید.

شهربازی وکیل آباد

تا سال‌های گذشته در پارک وکیل آباد یک شهربازی با نام کوهستان پارک شادی وجود داشت ولی به دلایل نامعلوم بسته شد. اما نگران نباشید شما می‌توانید به پارک ملت در همان نزدیکی مراجعه کنید. پارک وکیل آباد انتهای بلوار وکیل آباد واقع شده است و پارک ملت ابتدای این بلوار قرار دارد. شاید برایتان سؤال شده که با اینکه بلوار وکیل آباد بزرگترین بلوار مستقیم خاورمیانه است چرا از نزدیکی صحبت می‌کنیم منظور این است که به علت مستقیم بودن مسیر شما تنها با 10 دقیقه رانندگی به آن پارک می‌رسید. ما در بلاگ شهربازی‌های مشهد در مجله خبری ‌های هتل به طور کامل در رابطه با پارک ملت و دیگر شهربازی‌های مشهد برای شما توضیح داده‌ایم.

پارک وکیل آباد مشهد؛ یک فنجان آرامش از چای طبیعت

نزدیکی به حرم مطهر و پارک وکیل آباد

اگر قصد رزرو هتل مشهد دارید و می‌خواهید به حرم و به پارک وکیل آباد نزدیک باشید. پیشنهاد ما به شما رزرو هتل ثامن است. هتل ثامن با حرم تنها 20 کیلومتر که فقط 35 دقیقه با ماشین طول می‌کشد فاصله دارد و نزدیک‌ترین هتل به پارک وکیل آباد است.

محدوده و راه‌های رفتن به پارک وکیل آباد

پارک وکیل آباد در منطقه 9 مشهد و 8 کیلومتری شمال غرب مشهد در حد فاصل بین میدان آزادی و بلوار وکیل آباد واقع شده است. از آنجایی که این پارک میان گردشگران و مشهدی‌ها حسابی معروف و محبوب است راه‌های مناسبی از تمام مناطق برای رفتن به این پارک وجود دارد. شما علاوه بر تاکسی و ماشین شخصی می‌توانید از مترو و اتوبوس هم استفاده کنید.

پارک وکیل آباد مشهد؛ یک فنجان آرامش از چای طبیعت

بهترین زمان بازدید از پارک وکیل آباد

پارک وکیل آباد به دلیل پوشش گیاهی عالی و فضای زیبا در تمام فصول طبق سلایق می‌تواند دوست داشتنی و مناسب باشد. در فصل بهار سبزی و شکوفه‌های زیبا همراه با وزش نسیم بهاری برای افراد دوست دار این فصل جذاب است و دیگر فصل‌ها هم برای خودش جذابیت‌های ویژه‌ای دارد. شما می‌توانید برای گرفتن عکس‌های پاییزی خود به این پارک مراجعه کنید و زیباترین عکس‌ها در یکی از خفن‌ترین فضا‌ها بگیرید. ساعات بازدید از باغ وکیل آباد مشهد در طول هفته از 9 صبح تا ساعات پایانی عصر و در روز‌های جمعه از 8 صبح تا هنگام غروب آفتاب می‌باشد.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله از های هتل به طور کامل به پارک وکیل آباد مشهد پرداختیم و تمام نکات مورد نظر در رابطه با این باغ را از جمله تاریخچه، امکانات رفاهی، ساعات بازدید و… را برای شما همراهان به اشتراک گذاشتیم تا با خواندن آن هر آن چه که برای یک تفریح احتیاج دارید را بدانید. پیشنهاد ما به شما این است که حتماً زمانی از زمان سفر خود را برای رفتن به پارک وکیل آباد اختصاص دهید مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد. منتظر سؤالات و پیشنهادات جذاب شما همراهان هستیم. سؤالات شما را در اولین فرصت پاسخ خواهیم داد.

یک دیدگاه برای “پارک وکیل آباد مشهد؛ یک فنجان آرامش از چای طبیعت

  1. تو کل مشهدرودخونه وجود نداره فقط و فقط اب نما و ابهای منتقل شده به صورت مصنوعی داخل پارک کوهسنگی وجود داره دلمون خوش بود که یه پارک وکیل اباد توش رودخونه هست و تو بهار پر اب میشه اما حالا به جای رودخونه سنگ ریزه های کفش رو باید تماشا کرد چرا آب بند گلستان رو به صورت خروجی و ورودی از پارک وکیل اباد رد نمیکنند ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازار پردیس کیش، مرکز خرید و تفریح در قلب جزیره کیش

شنبه 28 مرداد 1402
هرآن چیزی که نیاز است راجع به مرکز خرید پردیس کیش 1 و 2 بدانید، در این مقاله خواهید یافت!
همه چیز درباره پاساژ پردیس 1 کیش

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس