آنچه در مورد تور مسافرتی باید بدانیم…!

یکی از بهترین شیوه های سفر کردن، رزرو تور مسافرتی و گردشگری می باشد. این شیوه نیز به گردشگران کمک می کند. تا سفری خاطره انگیز و بدور از دغدغه فراهم کردن مقدمات را تجربه کنند. تور یک بسته یا یک پکیج کامل گردشگری می باشد.

و اما تعریف اصلی تور..؟

یکی از شیوه های سفر کردن است که تمامی تشکیلات سفر اعم از محل اقامت، غذا، گشت و گذار و… بر عهده فردی آشنا از آژانس یا تورگردان می باشد. این تشکیلات به صورت یک بسته و یا یک پکیج به گرشگران ارائه می شود.

تفاوت تور های گروهی و انفرادی

تور های گروهی

در این گونه تور ها، آژانس های مسافرتی و هوایی، تاریخی را مشخص و تعدادی صندلی خریداری می کند. سپس گروهی از افراد را ثبت نام کرده و برنامه سفر آنان را تنظیم می کند. در این تور همه افراد گروه با هم می روند و با هم برمی گردند. برخی از مزایای تور های گروهی را می توان به صورت زیر بیان کرد:

  • در این تور ها فردی از ابتدا به عنوان یک راهنما یا لیدر، اطلاعات کافی از مسیر و از وضعیت راه ها و همچنین اطلاعات کافی در مورد جاذبه های گردشگری، تاریخی و فرهنگی مقصد مورد نظر را در اختیار مسافران قرار می دهد.
  • رزرو محل اقامت، رستوران، ترانسفر و… همگی به عهده لیدر گروه است.
  • از جذابیت‌های دیگر همسفری با تورهای گروهی، آشنایی و معاشرت با مسافران دیگر و به دنبال آن خلق دوستی‌های جدید برایتان است که می تواند لذت سفر را دو چندان کند.

تور های انفرادی

سفری است که خدماتی همچون بلیط رفت و برگشت، ترانسفر، اقامت و بیمه را ارائه می دهدو این تور ها معمولا به صورت انفرادی برگزار می شوند. و به افرادی اختصاص میابد که برای سفر خود تاریخی مشخص را مد نظر دارند. این تور ها اگر چه به صورت انفرادی است اما مزایایی را هم دارد. برخی از مزایای تور های انفرادی را می توان به صورت زیر بیان کرد:

  • این تور ها برای افرادی مناسب است که نمی خواهند، سفری در کنار مسافران و یا آشنایان دیگر داشته باشند.
  • در تور های انفرادی برنامه ها، زمان رفت وآمد و.. به اختیار خود فرد می باشد.  

تفاوت تورهای ترکیبی تور تک مقصده

تور ترکیبی:

تورهای یکی از پرطرفدارترین تورهای مسافرتی هستند. تور ترکیبی معمولا برای سفرهای زیارتی یا تفریحی در نظر گرفته می‌شود. به این صورت که مسافران در تور ترکیبی شهر شیراز و اصفهان نیز شرکت می‌کنند. در تورهای ترکیبی علاوه بر آن که می‌توان از دو یا سه شهر دیدن کرد نوع دیگری وجود دارد. در این تور مسافران بجای بازدید از دو شهر نزدیک بهم در تور گردشگری نیز شرکت خواند کرد. به عنوان مثال مسافران تور ترکیبی مقصد مشهد علاوه بر سفر به مشهد از جاذبه‌های دیدنی این شهر نیز دیدن می‌کنند. به این گونه تورها تور ترکیبی نیز گفته می‌شود.

تور تک مقصده:

همانطور که از عنوان تور تک مقصده مشخص است. مسافران برای شرکت در این تور تنها خواهان یک مقصد هستند. به عنوان مثال مسافرانی که در تور تک مقصده شرکت می‌کنند تنها قصد زیارت دارند. در این شرایط مسافر دیگر از آن منطقه و شهر خارج نخواهد شد. تورهای تک مقصده معمولا در سفرهای زیارتی، کاری، علمی و درمانی کاربرد دارد.

لازم است بدانید پکیج تورهای ترکیبی و تک مقصده در سفرهای داخلی و خارجی نیز ممکن خواهد بود. شما می‌توانید با مراجعه به “های تور” در یکی از تورهای تک مقصده یا ترکیبی بی نظیر ما شرکت داشته باشید.

تفاوت تور ارزان و تور گران

 اگر با تور و گردشگری آشنا شده باشید می دانید که پیدا کردن یک سایت معتبر برای رزرو آنلاین تور مسافرتی کار بسیار سخت و زمان بر می باشد. برخی از سایت های معتبر برای راحتی کار گردشگران قسمتی را در سایت خود قرار داده اند که بتوانند تور مورد نظر خود را به آسانی پیدا کنند. شاید برای خیلی از افراد این سوال پیش آمده باشد که در بین تور های ارزان و گران چه تفاوت هایی وجود دارد؟ از تفاوت های اصلی بین تورهای ارزان و تورهای گران می توانیم به مواردی همچون انتخاب ایرلاین یا پرواز، انتخاب هتل، و مدت زمان سفر اشاره کرد.

هر گردشگر با توجه به بودجه ای که از قبل به تور خود اختصاص داده است. می تواند نوع پرواز و هتل محل اقامت خود را از بین هتل های 1 ستاره تا 5 ستاره برگزیند. برای مثال فردی یک تور خارجی را درهتلی 5 ستاره به مدت 7 روز برای خود رزرو می کند. این تور می تواند برای برخی از افراد یک تور گران تلقی شود. در مقابل فردی می تواند یک تور داخلی 3 روزه را در یک هتل 2 ستاره را رزرو کند، که این تور را می توان در تور های ارزان قرار داد.

تفاوت تور های داخلی و خارجی

تور های داخلی

همانطور که از تصویر بالا پیداست، تور هایی که مقصد آن ها تنها در داخل کشور می باشد. تور های داخلی و یا تور های ایرانگردی محسوب می شوند. این تور ها به دلیل هزینه کمی که در بردارند، در بین گردشگران از محبوبیت بسیار زیادی برخوردارند. جاذبه های گردشگری موجود در کشور ایران بسیار زیاد و متنوع است. تور های داخلی معمولا شامل تور های یک روزه تا چند روزه می باشند که گردشگران می توانند با پرداخت هزینه بسیار کمی یک سفر لذت بخش را تجربه کنند. تور های دیگری همچون تور های طبیعت گردی و تور های کوتاه مدت از زیر مجموعه های تور های داخلی محسوب می شوند.

تور های خارجی

از نام این تور ها می توان فهمید که در خارج از مرز ایران می باشند. همزمان با افزایش سایت های معتبر تور های مسافرتی، افراد متقاضی تور های خارجی نیز روز به روز در حال افزایش می باشند. تور های مسافرتی خارجی نیز شامل بلیط رفت و برگشت، بیمه مسافرتی، ترانسفر فرودگاهی و اقامت می باشند. این تور ها نیز تمام کشور های جهان را در بر می گیرند. و به دلیل هزینه بالایی که دارد افراد خاصی نیز می توانند آن ها را رزرو کنند.

 

بهترین آژانس گردشگری

انتخاب بهترین آژانس گردشگری برای رزرو تور بسیار حائز اهمیت است. درست که امروزه آژانس‌های گردشگری بسیاری در این زمینه فعالیت دارند. اما انتخاب بهترین آنان سبب می‌شود تا یک پکیج عالی داشته باشید. آژانس گردشگری “های تور” به جرئت یکی از برترین آژانس‎‌های ایران است. “های تور” شعبه دوم آژانس مسافرتی “های هتل” است. شما می‌توانید با رزرو هتل در “های هتل” و رزرو تور در “های تور” سفری مقرون به صرفه را تجربه کنید.

کارشناسان فروش مجموعه ما همواره در تلاش هستند تا متنوع‌ترین تورها و هتل‌ها را در دسترس مشتریان خود قرار دهند. شما نیز با مراجه به وب سایت‌های ما می‌توانید از تورهای لحظه آخری ما نیز بهره‌مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سفر به پارک جنگلی فین چالوس

سه‌شنبه 10 فروردین 1400
یکی از بهترین جاذبه های گردشگری که می تواند در اولویت سفر های شما قرار بگیرد، پارک جنگلی فین چالوس […]
چالوس

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس